abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 08:07:01 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_42133277
Ik heb een ADSL Standaard abonnement bij Planet. Ik wil graag een domeinnaam aanvragen zodat ik bijvoorbeeld www.mijnnaam.com heb, en dus ook een email adres zoals info@mijnnaam.com. Ook wil ik dus een site kunnen bouwen, waarop ik mijn portfolio als grafisch ontwerper op kwijt kan.

Ik begrijp alleen niet zo goed wat voor iets ik nu met kiezen. Bij Planet kan je kiezen uit: eigen site&mail, eigen domeinnaam en website hosting. ik ben hier helemaal niet in thuis en van de helpdesk wordt ik ook niet veel wijzer.
Maar onder tussen ben ik er dus achter dat je ook bij andere servers kunt hosten. Wat is een goede optie voor het gene wat ik wil? Hoe gaat het allemaal in zijn werk en wat zijn de kosten ongeveer? Waar moet ik rekening mee houden?

Ik heb wel al enige ervaring met websites maken, maar ook dat beperkt zich tot het matige coderen van HTML...

Heeft iemand hier ervaring mee? Wil kan je iets uitleggen hierover? Alvast bedankt!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_42137816
Zoals ik het begrijp kan je bij Planet ook je eigen site laten hosten, incl. www.jouwnaam.com en email met info@jouwnaam.com enz. Ik heb alleen geen ervaringen met Planet.

Je kan dit topic en zijn voorgangers doorzoeken op wat mensen goede en betaalbare hosts voor websites vinden. Meestal moet je denken aan zo'n 2 euro per maand minimaal, er zijn ook mensen die het goedkoper aanbieden.

Een domeinnaam kost meestal zo'n 5 tot 15 euro per jaar, afhankelijk of het een .nl, .com, .net of wat voor soort dan ook is.

Als je wilt kan je bij mij hosting kopen, ik heb een zgn. reseller account, dat houdt in dat ik gigantisch veel ruimte heb gekocht bij een hostingbedrijf en dat ik het gebruik om al mijn sites op te zetten en de rest doorverkoop.

Oover digitalus.nl hoor ik ook veel goede verhalen, daar kan je het ook kopen.
Ook Nimio.nl is erg populair, maar die verkoopt hoofdzakelijk via de site samenkopen.net.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:35:02 #178
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42138145
Maypole ==> Is de verwachting dat de uptime beter wordt na het recente verhuizen?

(ik hoop zo dat je hier "ja" op kan zeggen! Ik ben zeer tevreden voor de prijs, meer heb ik ook niet nodig qua ruimte/dataverkeer, maar uptime is toch ook wel belangrijk)
censuur :O
pi_42138678
tip voor de beginners kijk eens op webhosters.nl > ervaring van anderen > een gevonden hoster
mijn eigen tips:
Pcextreme.nl / Sohosted.com / WebXtra.nl / Webreus.nl / Yourname.nl

zelf heb ik 5 jaar lang een site gehad via Yourname zeer tevreden maar werd beperkt in mogelijkheden (oud admin systeem).
Momenteel heb ik 2 sites draaien bij Sohosted zeer goedkoop en redelijk snel maar helaas minder uptime. Ook heb ik naar tevredenheid een site draaien bij een US host (Lunarpages.com)

of check deze pagina op mn site en scroll helemaal naar onderen: http://www.funriders.net/robin/?page_id=4
pi_42139460
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Maypole ==> Is de verwachting dat de uptime beter wordt na het recente verhuizen?

(ik hoop zo dat je hier "ja" op kan zeggen! Ik ben zeer tevreden voor de prijs, meer heb ik ook niet nodig qua ruimte/dataverkeer, maar uptime is toch ook wel belangrijk)
Ja, er is mij zelfs 99,9% uptime gegarandeerd. Alleen durf ik dat zelf niet te garanderen aan jullie omdat jullie in eerste instantie onder mij vallen. We zitten nu op een server welke veel dunner bevokt is en in een sneller en beter datacenter staat. De server zelf is ook een stuk stabieler en sneller.
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:00:36 #181
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_42140399
Ik zit momenteel bij pcextreme met een kleine website en op zich is het allemaal heel aardig. Goedkoop, maar erg traag (zeker de DB) tijdens de avonduren. Zou ik het aanraden, jawel hoor, zolang je niet een hele drukke site hebt, maar gewoon lekker voor jezelf bezig bent.

Heb ook een domein bij zenid.net en die leveren uitstekende service, hebben snelle en stabiele servers, maar zijn wel een tikje duurder dan de meeste budget hosters. Anyway, ik kan het wel aanbevelen

Offtopic: Psst Maypole, fix die 'jouw' in je sig even
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_42268819
Weet iemand nog hosters die al php5 aanbieden? Op webhosters.nl kun je alleen zoeken op php, maar niet specifiek op php5.
pi_42290880
Een klein zetje naar boven.
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:12:12 #184
158608 armestudent
www.ARMESTUDENT.nl
pi_42291799
one.com

Bevalt mij erg goed.
pi_42299027
De nieuwe servers van Nimio Internet Services worden allemaal uitgerust met php5
Over een klein maandje zullen ze die in gebruik nemen geloof ik...
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 07:34:14 #186
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_42327369
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:12 schreef armestudent het volgende:
one.com

Bevalt mij erg goed.
Bieden ze ook SSH toegang?
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_42328347
draai op dit moment bij a12hosting.be (voorheen netconedge) een gedeelde server (20gb hdd 600gb bandwith).

vorige week mn eerste downtime gehad, voor de rest zeer te vreden.
you and I ain't done Zeke!
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:37:29 #188
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_42328634
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 23:09 schreef Light het volgende:
Weet iemand nog hosters die al php5 aanbieden? Op webhosters.nl kun je alleen zoeken op php, maar niet specifiek op php5.
10eurohost biedt zover ik weet ook php5 (op linux welliswaar) aan.
pi_42347231
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:12 schreef armestudent het volgende:
one.com

Bevalt mij erg goed.
hoe lang zit je daarop?

want overdracht is onbeperkt, neem aan dat ze daarmee bandbreedte bedoelen... en 4,90 euro voor 4gig webspace...

klopt het allemaal wel?
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:43 schreef Misanthropist het volgende:
- Verder nog een domeinnaam bij Flexwebhosting ( http://www.flexwebhosting.nl/ ) - Kreeg ik als tip mee van een maat van me. Gebruik ik nu enkele maanden en bevalt prima!
tijdens zoeken ook flexwebhosting gezien... is het nog steeds goed? ze bieden best wel veel voor minder geld (dan de concurrenten :p) zou je het aanraden? want op internet lees je veel posifieve dingen / en dan weer (veel minder) negatiefe dingen, maar het probleem is dat de datum van de reviews een beetje oud zijn (1 jaar vind ik bijvoorbeeld oud)

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2006 00:41:16 ]
  woensdag 4 oktober 2006 @ 02:27:36 #190
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_42348980
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 00:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

hoe lang zit je daarop?

want overdracht is onbeperkt, neem aan dat ze daarmee bandbreedte bedoelen... en 4,90 euro voor 4gig webspace...

klopt het allemaal wel?
Let wel op dat alle prijzen EXC BTW zijn

Anyway, ik zit zelf bij vevida.nl, ben er zelf erg tevreden over, totaal geen downtime ondervonden gewoon perfect, de prijs van 49 euro inc php/mysql. Enige nadeel is: Rechten geven gaat via de website. Liefst zou ik nog een aparte webhost erbij willen hebben, niet al te duur, PHP/mysql etc.
Ik ben van plan om mijn fotografie website te gaan uitbreiden, deze wil ik dan ook op een andere host gaan plaatsen. Ik weet zeker dat ik eind volgend jaar behoorlijk wat foto's erop heb staan, zeker 3 a 4X meer dan wat er nu opstaat, dit vreet nogal wat MBtjes en data. Niet alleen foto's, maar ook zullen er video's erop komen te staan. De reden dat ik ze niet op YouTube wil zetten is: Dat de kwaliteit sterk achteruit gaat. De video's zullen rond de 50MB gaan wegen, mogelijk zelfs meer. Dit zullen dan ook voornamelijk storm/zware onweersbuien etc video's gaan worden.

Maar goed. Kortom, flink wat datalimiet, en webspace! Liefst zou ik de rechten via FTP willen instellen als iemand iets weet, laat het me weten
pi_42349199
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 02:27 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Maar goed. Kortom, flink wat datalimiet, en webspace! Liefst zou ik de rechten via FTP willen instellen als iemand iets weet, laat het me weten
Over wat voor soort rechten heb je?

aan welke user een bestand behoort of bedoel je gewoon chmod rechten? een bestand dat bijvoorbeeld 666 nodig heeft om overgeschreven te worden (php installs enzo) en een map 777 omddat er nieuwe bestanden op gemaakt worden door bijvoorbeeld een fotoscript.. zoiets?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:43:49 #192
34663 SpeedyGJ
pi_42352173
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 05:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Over wat voor soort rechten heb je?

aan welke user een bestand behoort of bedoel je gewoon chmod rechten? een bestand dat bijvoorbeeld 666 nodig heeft om overgeschreven te worden (php installs enzo) en een map 777 omddat er nieuwe bestanden op gemaakt worden door bijvoorbeeld een fotoscript.. zoiets?
Yeps Chmod rechten, heb zelf een forum (myreact) proberen te installeren maar dat wil niet lukken door die Chmod via de webstite, heel apart (zie ook topic: CGI ERROR)
pi_42360780
Vanaf maandag worden er weer 50 webhostingpakketten + .nl domeinnamen weggegeven via de Frontpage prijsvraag
pi_42370481
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 15:47 schreef flat_erik het volgende:
Vanaf maandag worden er weer 50 webhostingpakketten + .nl domeinnamen weggegeven via de Frontpage prijsvraag
van DNS servers opstellen ken je niks hé
pi_42374104
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 10:43 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Yeps Chmod rechten, heb zelf een forum (myreact) proberen te installeren maar dat wil niet lukken door die Chmod via de webstite, heel apart (zie ook topic: CGI ERROR)
Ik gebruik FlashFXP als een FTPclient. Ik denk dat alle clients CHMOD wel ondersteunen. Met FlashFXP is het in iedergeval te regelen met rechtermuis -> Attributes (CHMOD) of Ctrl + O. Welke client gebruik jij?
pi_42456125
Ik ga voor iemand een site bouwen en ben op zoek naar webruimte + domeinverhuizing. Heb dit hele topic doorgebladerd en behoorlijk wat tips verzameld maarre die hosters ontlopen mekaar niet veel qua prijs en aanbod. Wat ik ongeveer nodig heb is >300mb , php en mysql...dataverkeer kan ik niet inschatten , er staat reeds een site een andere hoster maar t knutselneefje heeft geen teller geplaatst dus geen id hoevaak t bezocht is ... ik ga maar uit van ong 100 hits p/mnd ... hoeveel gig heb je dan nodig ?
Bij hoster IS.nl betalen ze nu 200eur p/j ! teveel voor een simpel html knutselwerkje ... ik wil t op <30eur houden.

ik heb mijn keuze beperkt tot pcextreme.nl, Flexwebhosting.nl en webreus ... waarom, om t mezelf makkelijk te maken anders word ik gek van t aanbod Keuze wordt lastig omdat tegenover elke positiefe review een negatieve te vinden is, dusja op welke moet je afgaan.... tips zijn erg welkom !

ps: betreft een kleine commerciele website (schoonh salon) met info over diensten en tarieven.
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 16:40:06 #197
34663 SpeedyGJ
pi_42456272
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik gebruik FlashFXP als een FTPclient. Ik denk dat alle clients CHMOD wel ondersteunen. Met FlashFXP is het in iedergeval te regelen met rechtermuis -> Attributes (CHMOD) of Ctrl + O. Welke client gebruik jij?
Weet ik, gebruik zelf Filezilla, die kan dat ook namelijk, probleem is alleen, zoals ik al vermeld had: Chmodden gaat niet via een programma, dit moet op de vevida website zelf gedaan worden wat ik dus een nadeel vind. Daarom zoek ik ook een webhost die gewoon Chmodden via FTP accepteert
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:46:46 #198
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42457773
Razz_Gul ==> Ik kan alleen uit ervaring zeggen dat ik erg tevreden ben over WebReus! Al ruim een half jaar probleemloos. Ooit kort "down" geweest voor onderhoud, wat 's nachts plaatsvond, en vantevoren werd aangekondigd. Prima dus
censuur :O
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 23:38:15 #199
34663 SpeedyGJ
pi_42467743
Iemand trouwens ervaring met deze webhost?
http://www.strato.nl/webhosting/index.html
Kwam em toevallig tegen via banner.
  zondag 8 oktober 2006 @ 00:02:10 #200
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_42468376
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 16:32 schreef Razz_Gul het volgende:
Ik ga voor iemand een site bouwen en ben op zoek naar webruimte + domeinverhuizing. Heb dit hele topic doorgebladerd en behoorlijk wat tips verzameld maarre die hosters ontlopen mekaar niet veel qua prijs en aanbod. Wat ik ongeveer nodig heb is >300mb , php en mysql...dataverkeer kan ik niet inschatten , er staat reeds een site een andere hoster maar t knutselneefje heeft geen teller geplaatst dus geen id hoevaak t bezocht is ... ik ga maar uit van ong 100 hits p/mnd ... hoeveel gig heb je dan nodig ?
Bij hoster IS.nl betalen ze nu 200eur p/j ! teveel voor een simpel html knutselwerkje ... ik wil t op <30eur houden.

ik heb mijn keuze beperkt tot pcextreme.nl, Flexwebhosting.nl en webreus ... waarom, om t mezelf makkelijk te maken anders word ik gek van t aanbod Keuze wordt lastig omdat tegenover elke positiefe review een negatieve te vinden is, dusja op welke moet je afgaan.... tips zijn erg welkom !

ps: betreft een kleine commerciele website (schoonh salon) met info over diensten en tarieven.
Ik weet niet hoelang je de website online wil blijven houden, maar sommige aanbieders bieden een korting aan als je meerdere jaren bij hun blijft zeg maar.. (zie ook webhosters.nl voor meer info).
Je kan ook op die website ervaringen lezen van andere consumenten/bedrijven , dus wellicht een bezoek waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')