Ik zat gister dus de uitzending van Wonderen Wereld op Talpa een beetje te volgen. Het ging ditmaal o.a. over de
Nazca Lijnen.
De presentator begon met het onderwerp met een zin als, "sommige denken dat deze lijnen door buitenaardse wezens geplaatst zijn". Dit was tevens volgens mij ook echt het enige stuk over de lijnen waar er zoiets werd gesuggereerd, als snel werd de verklaring gemaakt dat de Nazca Indianen deze lijnen hadden geplaatst. Opzig natuurlijk niets mis mee, want buitenaards contact is tot op heden nog nooit bewezen, nog toen, nog nu.
Ze lieten wat schedels zien van de Nazca indianen die gevonden waren :
en vertelde dat de indianen dit mogelijk hadden gemaakt door een steen aan de voorhoofd vast te maken, en dit al vanaf jongs af aan. Op deze manier zou de schedel een rare wending geven, en er zo uit komen te zien.
Waarna er ook nog even bewezen werd dat het makkelijk en nauwkeurig is na te maken, zo'n lijn. Nou de conclusie was dus ook gelijk dat het allemaal toch best gewoon was, dat deze oude tekeningen alleen vanuit een luchtballon of vliegtuig gezien kan worden. Want de indiaanse bevolking zou toendertijde over de lijnen lopen, om een soort van vereerings ritueel uit te voeren.
Tot zo ver allemaal best aannemelijk, totdat er nog even vluchtig aan het einde werd gezegd dat deze lijnen (welke tevens kilometers langs, kaarsrecht, en soms ook over delen van bergen heen lopen) naar alle vermoedelijkheid ook allemaal andere dingen die onder de grond zaten aanduiden. zoals o.a. onder water water bronnen.. en toen was het programma eigenlijk alweer afgelopen.
![]()
Ik was best verbaast, want de verklaring die ze hier geven is veeeeelste simpel, en ik geloof gewoon niet dat het allemaal zo makkelijk zit. Niet alleen omdat het natuurlijk een programma van Discovery Channel is (die nemen het nooit zo nauw, als het gaat om iets "vreemds" te verklaren met iets doodnormaals)
Waar het mij dus om ging was dat deze lijnen zo lang zijn, en over zo'n lange lengte loopt.. en daarbij ook nog eens ondergrondse water bronnen e.d. zo perfect en kaarsrecht aangeven. Dan konden ze wel erg mooi een aap, na maken in het zand, maar iets
na maken, verklaard niet gelijk dat het ook zo gegaan is. Vooral niet als de aap, een van de kleinste afbeeldingen is die op de grond is. Tevens zijn er afbeeldingen van beesten die daar niet voorkwamen.. zoals bijvoorbeeld een Walvis.
Ik wil nu ook weer niet gelijk beweren dat het landingspunten waren voor kosmonauten, maar ik geloof echter niet dat al het "raars" zo "gewoontjes" is.
Tevens zijn ze niet echt zorgvuldig ingegaan op de details, en dit heb ik vaker met zulke programma's. Ik vind het net "waarheids propaganda". Iedereen die niet bekent is met zo'n verhaal neemt alles behoorlijk snel aan.. vooral als het ook nog eens van Discovery channel komt, maar geven die je eigenlijk wel de "feiten".
Als laatste voorbeeld dan nog even terug op de "hoge voorhoofden". Deze werder dus zogenaamd met een steen gemaakt, en voornamelijk door priesters, want zo'n iemand had dan een Hoge status.
Hoe komt een volk erbij, die doodnormaal geboren wordt, en steen op je voorhoofd te zetten om er dan hoger/slimmer uit te zien.
Een normaal mens zou zich doodschrikken als zoiemand ineens voor je staat. Zou het niet zo zijn dat de Nazca Indianen misschien iemand, of een ander volk hebben gezien wat er wel degelijk zo uitzag... of waren het eigenlijk helemaal geen menselijke schedels..?
[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 20-01-2006 13:05:29 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no..""Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)