abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:00:24 #1
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_34275238
Ik zat gister dus de uitzending van Wonderen Wereld op Talpa een beetje te volgen. Het ging ditmaal o.a. over de Nazca Lijnen.

De presentator begon met het onderwerp met een zin als, "sommige denken dat deze lijnen door buitenaardse wezens geplaatst zijn". Dit was tevens volgens mij ook echt het enige stuk over de lijnen waar er zoiets werd gesuggereerd, als snel werd de verklaring gemaakt dat de Nazca Indianen deze lijnen hadden geplaatst. Opzig natuurlijk niets mis mee, want buitenaards contact is tot op heden nog nooit bewezen, nog toen, nog nu.
Ze lieten wat schedels zien van de Nazca indianen die gevonden waren :
en vertelde dat de indianen dit mogelijk hadden gemaakt door een steen aan de voorhoofd vast te maken, en dit al vanaf jongs af aan. Op deze manier zou de schedel een rare wending geven, en er zo uit komen te zien.
Waarna er ook nog even bewezen werd dat het makkelijk en nauwkeurig is na te maken, zo'n lijn. Nou de conclusie was dus ook gelijk dat het allemaal toch best gewoon was, dat deze oude tekeningen alleen vanuit een luchtballon of vliegtuig gezien kan worden. Want de indiaanse bevolking zou toendertijde over de lijnen lopen, om een soort van vereerings ritueel uit te voeren.

Tot zo ver allemaal best aannemelijk, totdat er nog even vluchtig aan het einde werd gezegd dat deze lijnen (welke tevens kilometers langs, kaarsrecht, en soms ook over delen van bergen heen lopen) naar alle vermoedelijkheid ook allemaal andere dingen die onder de grond zaten aanduiden. zoals o.a. onder water water bronnen.. en toen was het programma eigenlijk alweer afgelopen.

Ik was best verbaast, want de verklaring die ze hier geven is veeeeelste simpel, en ik geloof gewoon niet dat het allemaal zo makkelijk zit. Niet alleen omdat het natuurlijk een programma van Discovery Channel is (die nemen het nooit zo nauw, als het gaat om iets "vreemds" te verklaren met iets doodnormaals)

Waar het mij dus om ging was dat deze lijnen zo lang zijn, en over zo'n lange lengte loopt.. en daarbij ook nog eens ondergrondse water bronnen e.d. zo perfect en kaarsrecht aangeven. Dan konden ze wel erg mooi een aap, na maken in het zand, maar iets na maken, verklaard niet gelijk dat het ook zo gegaan is. Vooral niet als de aap, een van de kleinste afbeeldingen is die op de grond is. Tevens zijn er afbeeldingen van beesten die daar niet voorkwamen.. zoals bijvoorbeeld een Walvis.

Ik wil nu ook weer niet gelijk beweren dat het landingspunten waren voor kosmonauten, maar ik geloof echter niet dat al het "raars" zo "gewoontjes" is.
Tevens zijn ze niet echt zorgvuldig ingegaan op de details, en dit heb ik vaker met zulke programma's. Ik vind het net "waarheids propaganda". Iedereen die niet bekent is met zo'n verhaal neemt alles behoorlijk snel aan.. vooral als het ook nog eens van Discovery channel komt, maar geven die je eigenlijk wel de "feiten".

Als laatste voorbeeld dan nog even terug op de "hoge voorhoofden". Deze werder dus zogenaamd met een steen gemaakt, en voornamelijk door priesters, want zo'n iemand had dan een Hoge status.
Hoe komt een volk erbij, die doodnormaal geboren wordt, en steen op je voorhoofd te zetten om er dan hoger/slimmer uit te zien.
Een normaal mens zou zich doodschrikken als zoiemand ineens voor je staat. Zou het niet zo zijn dat de Nazca Indianen misschien iemand, of een ander volk hebben gezien wat er wel degelijk zo uitzag... of waren het eigenlijk helemaal geen menselijke schedels..?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 20-01-2006 13:05:29 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:31:22 #2
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34280660
Heb het gister ook gezien, en moest verschrikkelijk lachen toen ze die slak gingen namaken, ja tuurlijk kan het zo, maar dat blijft dan echt niet zooooooooooveel jaar liggen

vond het idd beetje TE makkelijk allemaal, wat ik wel onwijs vet vond (en nog nooit wat over gehoord had) waren die Indianen, en vooral die 'kleden' onwijs mooi gemaakt zeg ! En die bakjes, zo gedetailleerd allemaal, en onwijs mooie kleuren !
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34281162
Ik ben het helemaal met je eens, ook met de mogelijkheid die je noemt

"Zou het niet zo zijn dat de Nazca Indianen misschien iemand, of een ander volk hebben gezien wat er wel degelijk zo uitzag... "

Feit blijft wel dat het hoofd simpel gevormd kan worden.
De schedelschotsjes van een mens zijn het eerste levensjaar nog niet aan elkaar gegroeid. Dat is ook de reden waarom ze baby's op hun zij leggen en de richting waarop ze kijken telkens afwisselen.
Zo maak je het hoofdje "rond".

Ik heb een vriendin die dat níet gedaan heeft...
resultaat:
Een kindje van nog geen jaar dat met een helmpje in de wandelwagen ligt om het hoofdje weer terug te vormen.
Het kindje had een voorkeurshouding, aan de ene kant van het hoofd zit een enorme punt.. de andere kant ziet eruit alsof er met een bijl in is gehakt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34281521
In de folklore van veel stammen in midden en zuid amerika wordt gesproken van het gouden volk. Een ras van reuzen met gouden haar dat in vliegende schepen landde.
Nou kan het zijn dat er vikingen waren die voor goden aangezien werden. Maar men spreekt erover alsof het een buitenaards ras betrof.

David Icke heeft ook het een en ander geschreven over zoiets in, naar ik meen ook Peru.
Dit is op zijn website na te gaan. Stond in zijn biografische verhaal. Maar die is nu blijkbaar onder constructie. Wilde hier een linkje plaatsten.

Van Credo Mutwa ken ik ook wel soortgelijke verhalen http://www.credomutwa.com/interviews.html
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:56:42 #5
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34281539
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:45 schreef Mirage het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, ook met de mogelijkheid die je noemt

"Zou het niet zo zijn dat de Nazca Indianen misschien iemand, of een ander volk hebben gezien wat er wel degelijk zo uitzag... "

Feit blijft wel dat het hoofd simpel gevormd kan worden.
De schedelschotsjes van een mens zijn het eerste levensjaar nog niet aan elkaar gegroeid. Dat is ook de reden waarom ze baby's op hun zij leggen en de richting waarop ze kijken telkens afwisselen.
Zo maak je het hoofdje "rond".

Ik heb een vriendin die dat níet gedaan heeft...
resultaat:
Een kindje van nog geen jaar dat met een helmpje in de wandelwagen ligt om het hoofdje weer terug te vormen.
Het kindje had een voorkeurshouding, aan de ene kant van het hoofd zit een enorme punt.. de andere kant ziet eruit alsof er met een bijl in is gehakt.
Dat deden de Chinezen (?) toch met voetjes ? De voeten afbinden, zodat je kleine voetjes kreeg/hield, omdat het mooier zou zijn ? En (ik weet ff niet zo gauw meer waar) met die ringen om de nek, om een heeeeele lange nek te krijgen.
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:01:24 #6
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34281627
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:56 schreef nokwanda het volgende:
In de folklore van veel stammen in midden en zuid amerika wordt gesproken van het gouden volk. Een ras van reuzen met gouden haar dat in vliegende schepen landde.
Nou kan het zijn dat er vikingen waren die voor goden aangezien werden. Maar men spreekt erover alsof het een buitenaards ras betrof.
Dat zou misschien die puntige schedels kunnen verklaren, Vikingen hadden toch altijd zo'n raar puntig hoofddeksel op ? misschien dachten die Indianen, dat er onder al dat (gouden/ lang blond ?) haar en hoofddeksel, net zo'n puntig hoofdje zat
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34281723
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:01 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Dat zou misschien die puntige schedels kunnen verklaren, Vikingen hadden toch altijd zo'n raar puntig hoofddeksel op ? misschien dachten die Indianen, dat er onder al dat (gouden/ lang blond ?) haar en hoofddeksel, net zo'n puntig hoofdje zat
[afbeelding]
Dat kan geen verklaring zijn voor de vervormde schedels, of mis ik hier een punt?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34281871
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:56 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Dat deden de Chinezen (?) toch met voetjes ? De voeten afbinden, zodat je kleine voetjes kreeg/hield, omdat het mooier zou zijn ? En (ik weet ff niet zo gauw meer waar) met die ringen om de nek, om een heeeeele lange nek te krijgen.
Chinezen ja, dat werd pas verboden in 1911. Die stam met lange nekken is de Padaung stam in Burma (veel van die vrouwen verdienen tegenwoordig hun geld als toeristische attractie).
Hier staan ook wat schedels, vooral types 'J' en 'M' zijn wonderlijk.
Moet je voorstellen dat je als vrouw zijnde dat eruit moet persen
pi_34281872
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:04 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat kan geen verklaring zijn voor de vervormde schedels, of mis ik hier een punt?
jah... je mist een punt

Ze vroeg zich niet zo zeer af hóe je een hoofd vervordm of dat het kan... maar waaròm men dat zou doen.
Hoe men er indertijd op kwam.
Als ze b.v. contact hadden met aliens ( met punthoofden) dan kunnen ze hùn "nageaapt" hebben...

Wat gaf hun de inspiratie.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:12:45 #10
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34281993
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:04 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Vikingen komen met punthoedjes bij de Indianen, was natuurlijk best een eindje varen, en de Indianen kregen vast niet elke dag bezoek van 'vreemden', op de een of andere manier wekte de Vikingen het idee dat ze hardstikke slim waren (wapens ? daar uberhaubt komen ?), en dachten de indianen dat die mannen wel hardstikke slim moesten zijn, en dachten (omdat ze nog nooit zo'n puntig ijzeren hoofddeksel hadden gezien) dat het misschien wel eens aan dat puntige hoofd kon liggen ze konden natuurlijk door die mega gouden bos haar niet zien dat het hoofd gewoon rond was en niet puntig, en proberen het na te maken met stenen.
Of denk ik nou heeeeeeeeeeeeeeel erg krom en kan ik beter een spelletje gaan doen en er niet meer overna denken ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34282001
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:09 schreef Symer het volgende:

[..]

Moet je voorstellen dat je als vrouw zijnde dat eruit moet persen
dat hoeft dus niet
Je kan het later zo vormen.
En mocht het wel natuurljik zo gevormd zijn, dan pers je het er nog niet zo uit.
Schotsjes zitten nog los en schuiven (soms wat meer, soms wat minder) over elkaar tijdens de bevalling zodat het koppie makkelijker door het kanaal kan.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:15:49 #12
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_34282091
quote:
Vikingen komen met punthoedjes bij de Indianen,
dat was Nova scotia in Noord amerika de dingen waar we nu over spreken komen uit Zuid amerika !
pi_34282106
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:12 schreef Mirage het volgende:

[..]

dat hoeft dus niet
En mocht het wel natuurljik zo gevormd zijn, dan pers je het er nog niet zo uit.
Schotsjes zitten nog los en schuiven (soms wat meer, soms wat minder) over elkaar tijdens de bevalling zodat het koppie makkelijker door het kanaal kan.
mwuahahaha.... figuur C3 komt me idd wel bekend voor
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_34282139
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:15 schreef merlin693 het volgende:

[..]

dat was Nova scotia in Noord amerika de dingen waar we nu over spreken komen uit Zuid amerika !
Heb wel eens verhalen van Tolteken en Azteken gelezen waar dit ook in voorkwam
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:18:20 #15
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34282172
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:15 schreef merlin693 het volgende:

[..]

Ik ging verder op wat Nokwanda vertelde
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:19:34 #16
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_34282348
'ja, die nazca lijnen blijven een groot mystery.volgens mij weten ze helemaal niks van het volk die ze gemaakt hebben.die zijn allang uitgestorven , dus de "experts" gissen maar wat.

dat de folklore het heeft over volk dat uit de hemel kwam komt in talrijke volksverhalen van over de hele wereld voor, en kan daarom volgens mij geen toeval zijn.

het is bekend dat volken die opeens worden geconfronteerd met technologie, deze gaan nabootsen en vereren.

in de paleo-seti noemt men dit een cargo cultuur.

een voorbeeld is dat toen een volk op nieuw guinea voor het eerst een vliegtuig zag, zij deze namaakten van hout en vereerden als een vliegende god.

dit zou ook wel eens het geval kunnen zijn met deze indianen met die grote hoofden.
misschien dat zij in het verleden met een volk van groot hoofdigen in contact zijn geweest die ze vereerden als goden en hebben toen geprobeerd dit te kopieeren(cargo cultuur)
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:27:27 #18
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34282483
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:19 schreef merlin693 het volgende:
maar dat is nog steeds mexico...daar zijn de Vikingen niet geweest hoor !

en het fijt dat de vorm in het plaatje zwaar overdreven is

http://www.mwart.com/xq/ASP.store/cat.32/qx/helmets.htm

http://www.villagehatshop.com/viking_horns_helmet_hat.html

http://www.jelldragon.com/viking_helmets.htm

http://www.swordsofhonor.com/vikinghelmet.html
Nou zullen we het er dan maar op houden dat de coneheads zijn langsgeweest toen ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:28:52 #19
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_34282537
LOL daar ga ik in mee
  vrijdag 20 januari 2006 @ 16:29:13 #20
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34282552
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:28 schreef merlin693 het volgende:
LOL daar ga ik in mee
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34282809
quote:
dat hoeft dus niet
Je hebt gelijk, ik las het bijbehorende artikel te snel. Dit staat er namelijk:
quote:
Both "J" and "M" types are bordering on biological impossibility. The only explanation I can imagine for the specimens to be naturally born is if the neoteny (the ability of the species to prolong the growth period before maturing) of both groups had been expanded beyond the range for a modern type of human, for the skull to grow to such a size.
Ik las "before birth", dat de schedel dus zo groot wordt in de baarmoeder.
Maar om het zo te vormen moet je het kind bijna in een vacuum op laten groeien, die schedelinhoud is bijna 2 keer dat van de gemiddelde mens!
quote:
Schuivende schotjes of niet, ik ben blij dat ik dat kind niet heb hoeven baren.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 20:42:15 #22
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_34290497
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:19 schreef merlin693 het volgende:
maar dat is nog steeds mexico...daar zijn de Vikingen niet geweest hoor !

en het fijt dat de vorm in het plaatje zwaar overdreven is

http://www.mwart.com/xq/ASP.store/cat.32/qx/helmets.htm

http://www.villagehatshop.com/viking_horns_helmet_hat.html

http://www.jelldragon.com/viking_helmets.htm

http://www.swordsofhonor.com/vikinghelmet.html
De kans dat de vikingen daar geweest zijn is net zo groot, of groter, dan dat aliens daar geweest zijn...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:25:06 #23
137525 pikki
pok! pok !
pi_34291924
Er zijn ook van die lange schedels gevonden in Egypte , en de Tibetaanse lama's , en Peru .Ook Nefertit en de kinderen uit het gezin van Akhenaton hadden zulke schedels, ....
NEFERTITI
De verklaring zou zijn dat ze van Siriaanse afkomst zouden zijn , ........zoals Drunvalo in zijn boek beweert ....
Ook bij de Dogon , die stonden ook in verbinding met Sirianen , zou kunnen .......
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:29:11 #24
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_34292045
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

De kans dat de vikingen daar geweest zijn is net zo groot, of groter, dan dat aliens daar geweest zijn...
Tja dat de vikingen daar misschien eventueel geweest zouden zijn kan. Maar ik denk dat we nu een kant op gaan die we hier te plekke verzinnen. En dat alles door een plaatje van een viking met zijn helm op.

Wat mij zo opvalt is dat over de hele wereld in de geschiedenis, er zoveel verhalen zijn van "goden" uit de lucht. En ik denk dat we daar wel degelijk bewijzen van hebben.. zoals misschien bijvoorbeeld vele "vreemde" skeletten. Het enige probleem is natuurlijk het bewijs, dat het ook werkelijk niet menselijk is. Maar hoe zou zoiets beweerd kunnen worden, als je geen vergelijkings materiaal hebt.

Ook zoals ik al aangaf, de precisie hoe die lijnen daar neer zijn geplaatst, haast eng. Is Natuurlijk mogelijk te maken door hele families dit met precisie te doen (denk ik dan he), maar dan nog. Voor wie is het dan zo interessant, als je toch niet hoger kan gaan, dan de bergen die in de buurt zijn. En vliegtuigen waren toen (officieel) nog niet uitgevonden... te veel raadsels hier om het weer allemaal zo makkelijk te verklaren.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')