Bron: Waldnet.NLquote:De 25-jarige verdachte uit Westergeest heeft donderdag een bekentenis afgelegd in de verkrachtingszaak Oudwoude. Uit een DNA-vergelijking door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Rijswijk is tevens gebleken dat zijn dna overeenkomt met het dna dat zondag op de plaats van het misdrijf is gevonden. Ook is duidelijk geworden dat het dna van de man niet overeenkomt met het dna-spoor dat in 1999 op het lichaam van Marianne Vaatstra is gevonden.
De verdachte is vrijdagochtend voorgeleid aan de rechter-commissaris bij de rechtbank Leeuwarden. Die heeft besloten hem voor veertien dagen in bewaring te stellen. Het Openbaar Ministerie verdenkt hem van verkrachting (waar een maximale gevangenisstraf van 12 jaar op staat) en wederrechtelijke vrijheidsberoving.
Het Team Grootschalig Optreden (TGO) zal geleidelijk worden afgebouwd. Het team gaat ook onderzoeken of de verdachte betrokken is geweest bij aanrandingen in Buitenpost en Kollum in oktober 2005, waarbij meisjes van resp. 12 en 11 jaar het slachtoffer zijn geworden.
Klopt, deed hij vroeger nooit.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:16 schreef SCH het volgende:
Shit man, dat had ik niet verwacht.
Zo zie je maar - iedereen uit de buurt vond hem een keurige en aardige man.
Twee bakstenen...wat ben jij zachtaardigquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:29 schreef freud het volgende:
Mja, triest... Maar oed, ik zie liever niet dat hij alleen 12 jaar krijgt. Een behandeling met 2 bakstenen en zijn kroonjuwelen lijkt me ook wel op z'n plek. Is het trouwens 12 jaar per slachtoffer, of krijgt hij groepskorting?
Ja ook - dat sluit ik toch niet met die opmerking?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:18 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
" De ervaring leert dat mensen die het hardst om harde straffen roepen, niet zelden ook daders zijn."
Dit vind ik wel zo'n lulkoek. Waar heb jij die "ervaringsdeskundigheid" vandaan?
Je kunt net zo goed stellen dat de ervaring leert dat mensen die zich terughoudend opstellen, niet zelden ook daders zijn.
Tot mijn grote verbazing ken ik de jongen die het gedaan heeft... en naar mijn idee had het nooit zover hoeven komen. Hij heeft vroeger bij mij op de basisschool gezeten. Hier werd hij altijd al te veel als crimineel aangezien. Er hoefde maar iemand iets kwijt te zijn of hij werd er bijgeroepen. Soms had hij wel eens iets misdaan, maar ook heel vaak had hij het niet niks misdaan. Naar mijn idee onterecht beschuldigdigingen!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:29 schreef 1ofthefew het volgende:
hij zal wel een moeilijke jeugd hebben gehad.
hij moet maar veel thee gaan drinken!
Als je niet met je smerige vingers van kinderen af kan blijven heb je wat mij betreft geen enkel excuus. Hij heeft zichzelf volgens jou verhaal kut gevoeld en gaat daar nu ook nog eens anderen mee opzadelen? Je hebt zelf een keuze. En van kinderen blijf je af!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:58 schreef J.K. het volgende:
[..]
Tot mijn grote verbazing ken ik de jongen die het gedaan heeft... en naar mijn idee had het nooit zover hoeven komen. Hij heeft vroeger bij mij op de basisschool gezeten. Hier werd hij altijd al te veel als crimineel aangezien. Er hoefde maar iemand iets kwijt te zijn of hij werd er bijgeroepen. Soms had hij wel eens iets misdaan, maar ook heel vaak had hij het niet niks misdaan. Naar mijn idee onterecht beschuldigdigingen!
Ik heb zelf het idee dat hij in de loop der jaren kapot is gegaan en dat het zo z'n beloop heeft gekregen. Normaliter zou zo iemand goede hulp moeten krijgen. Hij heeft ook hulp gehad maar, naar zeggen van zijn familie, wistten ze alleen niet meer precies wat ze met hem moesten. Dus hebben ze hem gewoon weer laten gaan.
Terwijl dat juist het punt is dat je verder moet gaan zoeken naar meer proffesionele hulp! Ik ben er zeker van dat het niet zover had gekomen als hij goede hulp had gekregen. Er zijn in Nederland zo veel soorten (zorg)instellingen, maar ik zie nog heel veel gaten waar nog duidelijk aan gewerkt moet worden!
laatst een leuk onderzoekje gelezen... dat je aan de schedelbouw criminelen kunt herkennenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:58 schreef J.K. het volgende:
[..]
Tot mijn grote verbazing ken ik de jongen die het gedaan heeft... en naar mijn idee had het nooit zover hoeven komen. Hij heeft vroeger bij mij op de basisschool gezeten. Hier werd hij altijd al te veel als crimineel aangezien. Er hoefde maar iemand iets kwijt te zijn of hij werd er bijgeroepen. Soms had hij wel eens iets misdaan, maar ook heel vaak had hij het niet niks misdaan. Naar mijn idee onterecht beschuldigdigingen!
Ik heb zelf het idee dat hij in de loop der jaren kapot is gegaan en dat het zo z'n beloop heeft gekregen. Normaliter zou zo iemand goede hulp moeten krijgen. Hij heeft ook hulp gehad maar, naar zeggen van zijn familie, wistten ze alleen niet meer precies wat ze met hem moesten. Dus hebben ze hem gewoon weer laten gaan.
Terwijl dat juist het punt is dat je verder moet gaan zoeken naar meer proffesionele hulp! Ik ben er zeker van dat het niet zover had gekomen als hij goede hulp had gekregen. Er zijn in Nederland zo veel soorten (zorg)instellingen, maar ik zie nog heel veel gaten waar nog duidelijk aan gewerkt moet worden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |