De enige keer dat ik een rijexamen moest doen (ik had hem namelijk in 1 keer) viel me dit idd zo op. Ze hadden allebei dezelfde hobby, klassieke auto's, dus daar zaten ze de hele rit een beetje over te ouwehoeren. En verder ging het ook alleen maar over koetjes en kalfjes van het niveau "hoe is het met je vrouw?". En ik maar een beetje meelullen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:20 schreef benxx het volgende:
Nou, ik heb 10 jaar een eigen rijschool gehad en ik heb nogal wat gezien.
Veel examinatoren van de 'oude garde' die er alleen nog maar zaten om hun pensioen te halen.
Verder was er een hoog gehalte 'oude jongens krentenbrood'
Wat oudere rijschoolhouders waren overduidelijk goede bekenden van de heren examinatoren en gingen erg joviaal met elkaar om, hetgeen resulteerde in een extra goed begin van zo'n examen.
Kleine quote
Exam "He Peter, is die van jou (kandidaat dus) weer zo'n goeie?"
Instructeur ,met knipoog " Tuurlijk jongen, btw kom je nog een keer barbecuen?"
Maar datzelfde geld voor de sociale vaardigheden van de kandidaat.quote:
Ik heb zelf ook veel last gehad van zenuwen tijdens het afrijden. Met deze vorm van examineren had ik waarschijnlijk minder vaak hoeven afrijden dan ik nu heb gedaan. Ik ben een zekere autorijder en absoluut geen angsthaas op de weg. De laatste 6 jaar rijd ik jaarlijks zo'n 35.000 kilometer. Ik heb één keer een aanrijding gehad (mijn schuld) op een ongelukkige kruising met slecht zicht. Verder krijg van mensen niks dan lof over mijn rijstijl. Dus faalangst (zenuwen) hebben bij het afrijden, betekent echt niet dat je geen goede autorijder kunt zijn.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:22 schreef waht het volgende:
Hmm... mij lijkt dat angstige mensen niet echt een waardevolle toevoeging zijn aan het autoverkeer (net zoals dwazen zonder een greintje angst inderdaad). Tenzij die faalangst uiteraard enkel over het examen is en niet over het rijden zelf.
Als je dingen boven elke twijfel verheft dan ben je natuurlijk verkeerd bezig. Het is een monopolist zonder eenduidige criteria, twijfel lijkt me dan een vereiste om je werk goed te doen.quote:Volgens het CBR ontstaan de verschillen niet door de beoordeling van de examinator. De verklaring zou zijn dat leerlingen in de grote stad door geldgebrek te weinig lessen volgen en te snel op examen willen met als gevolg dat ze eerder zakken. "De beoordeling van examinatoren is boven alle twijfel verheven", zegt CBR-woordvoerder Hans Fontijn in het dagblad.
Ah kijk, in dat geval is dit nieuwe examen wel een goede aanvulling.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook veel last gehad van zenuwen tijdens het afrijden. Met deze vorm van examineren had ik waarschijnlijk minder vaak hoeven afrijden dan ik nu heb gedaan. Ik ben een zekere autorijder en absoluut geen angsthaas op de weg. De laatste 6 jaar rijd ik jaarlijks zo'n 35.000 kilometer. Ik heb één keer een aanrijding gehad (mijn schuld) op een ongelukkige kruising met slecht zicht. Verder krijg van mensen niks dan lof over mijn rijstijl. Dus faalangst (zenuwen) hebben bij het afrijden, betekent echt niet dat je geen goede autorijder kunt zijn.
Maar sommige brommerrijders horen echt niet op de weg..quote:Op woensdag 11 februari 2009 05:13 schreef DonPerignon het volgende:
rijscholen kunnen de boel ook opfucken. Bij mijn eerste proefles ( die gewoon goed was) vertelde die kerel dat ik ca. 40-45 lessen nodig zou hebben, een grote wtf moment bij mij. Ben ook weggegaan en bij een andere ( goede ) rijschool gelest en binnen 15! Lessen geslaagd.
Cbr zal de boel zeker tillen, waar ik vooral over val is de nieuwe praktijkexamen voor brommers + de bijbehorende lessen. Die bleken echt torenhoog te liggen.
En daar hebben aardig wat mensen last van, dat ze tijdens het examen helemaal dichtklappen, maar dat ze tijdens hun normale rijlessen vrolijk rond karren zonder problemen.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:22 schreef waht het volgende:
Hmm... mij lijkt dat angstige mensen niet echt een waardevolle toevoeging zijn aan het autoverkeer (net zoals dwazen zonder een greintje angst inderdaad). Tenzij die faalangst uiteraard enkel over het examen is en niet over het rijden zelf.
Juist wel. Dan heb je namelijk je eigen rijstijl en dan zak je waarschijnlijk omdat dat niet zo braaf is als we van het CBR moeten. Of zit iedereen nog met zijn handen op tien voor twee?quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:21 schreef brascoo het volgende:
keer de proef op de som nemen.
een examen aanvragen en daarbij laten blijken dat je de examinator niet mag.
maar wel goed rijden (moet niet moeilijk zijn als je meer dan 5 jaar je rbw hebt).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |