Wat een geitenbreiers zijn het toch ook. Beetje met rozenblaadjes gaan strooien op openluchtperrons terwijl elders een ondergrondse beerput al jarenlang op verlossing wacht.quote:Lekker luchtje
Fijne lucht moet de sfeer op treinstations verbeteren. En om te weten of dat werkt, voeren de Nederlandse Spoorwegen op het station in Deventer een proef uit. "Geur kan prettig stemmen. We verspreiden daarom verschillende geuren om de reacties van reizigers te peilen", bevestigde een woordvoerster van de NS een verhaal in regionale krant De Stentor. Op het station in Arnhem is eerder een geurtest afgeblazen toen bleek dat de lucht daar niet bleef hangen. Het station in Deventer is beter afgesloten, aldus de NS.
Dat is ook mijn punt: zelfs met de intercity komt die strontlucht naar binnen. Echt té erg.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:57 schreef ChicaneBT het volgende:
Een Intercity stopt daar niet eens man.
Slotje BAGGER.
Ik weet niet hoe jij dat kan ruiken, binnen een paar seconden vlieg je daar over dat station heenquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:59 schreef Capa het volgende:
[..]
Dat is ook mijn punt: zelfs met de intercity komt die strontlucht naar binnen. Echt té erg.
Die geurtest moet dus naar Rijswijk alwaar de lucht wel blijft hangen.quote:Op het station in Arnhem is eerder een geurtest afgeblazen toen bleek dat de lucht daar niet bleef hangen. Het station in Deventer is beter afgesloten, aldus de NS.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:59 schreef Thrilled het volgende:
en dat station is niet toevallig omringd door weilanden ofzo?
nou geloof me het stinkt daar als de pest, zelfs als je erlangsraast.....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:00 schreef ChicaneBT het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij dat kan ruiken, binnen een paar seconden vlieg je daar over dat station heen.
De geur ruik je ook eigenlijk pas als je net langs Rijswijk bent...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:00 schreef ChicaneBT het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij dat kan ruiken, binnen een paar seconden vlieg je daar over dat station heen.
Gewoon... door mijn neus ademen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:00 schreef ChicaneBT het volgende:
1 keer met je ogen knipperen en je bent uit Rijswijkquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:03 schreef Capa het volgende:
[..]
Gewoon... door mijn neus ademen.
Kijk, ik lieg echt niet hoor. Die stank dring overal doorheen; ik heb OPRECHT medelijden met de mensen die dagelijks op dat perron op hun trein moeten wachten.
Het gaat mij vooral om de mutserigheid van zo'n quasi-positivo marketingbericht. Dat snolletje dat doet alsof ze het wiel heeft uitgevonden: "Geur kan prettig stemmen."quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:04 schreef ChicaneBT het volgende:
1 keer met je ogen knipperen en je bent uit Rijswijk.
Omdat jij 2 seconden een nare geur in je neus hebt, daarom doen ze er niks aan!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:21 schreef jna het volgende:
Topic starter heeft gelijk. ik zal nadere uitleg geven
Ik moet zelf ook iedere dag van Den Haag naar Rotterdam en je ruikt het inderdaad ook in de intercity, hoe snel deze ook gaat.
Het was pas ook op tv west, het is dus grondwater wat die geur geeft (station rijswijk ligt onder de grond). Helaas doet Rover er niks aan omdat er geld te weinig is ofzo.
Klopt, alsof de duivel diarree heeft.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:23 schreef jna het volgende:
Het is trouwens meer een rotte eieren geur vind ik persoonlijk.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:23 schreef ChicaneBT het volgende:
[..]
Omdat jij 2 seconden een nare geur in je neus hebt, daarom doen ze er niks aan!
en ruikenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:32 schreef lipje het volgende:
t is het grondwater wat ergens tussen de keerwanden doorlekt. Op het perron richting rotterdam kan je dit altijd goed zien.
Rover doet er sowieso niks aan, die hebben er geen fuck mee te makenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:21 schreef jna het volgende:
Topic starter heeft gelijk. ik zal nadere uitleg geven
Ik moet zelf ook iedere dag van Den Haag naar Rotterdam en je ruikt het inderdaad ook in de intercity, hoe snel deze ook gaat.
Het was pas ook op tv west, het is dus grondwater wat die geur geeft (station rijswijk ligt onder de grond). Helaas doet Rover er niks aan omdat er geld te weinig is ofzo.
Ik werk in de stad waar ik woon, en ik ga met de fiets. Gek idee he?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:00 schreef Capa het volgende:
[..]
Nou, van mij mag jij een ernstig verkeersongeluk krijgen. Zelfsturend uitschot der aarde.![]()
Grondwater meurt niet zo hoor.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:32 schreef lipje het volgende:
t is het grondwater wat ergens tussen de keerwanden doorlekt. Op het perron richting rotterdam kan je dit altijd goed zien.
Volgens tv west was het het grondwater (was ook een "Expert" aan het woord).quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Grondwater meurt niet zo hoor.
Het zijn gewoon de dampen van de nabij gelegen fabriek van Gist Brocades (nu DSM geloof ik).
Ja idd, gvd wat een teringlucht zegquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:23 schreef jna het volgende:
Het is trouwens meer een rotte eieren geur vind ik persoonlijk.
Wilde het net zeggen, Rijswijk heeft daar geen patent op hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:57 schreef Evel-in het volgende:
volgens mij stink het zo ongeveer op elk station, het lijkt wel net of je in de rioolzuivering zit![]()
Is dat niet de ranzige Gist - Spiritus fabriek die de lucht verziekt?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:33 schreef Nawien het volgende:
Serieus:
Stinkt dat zo dan? Of naai je mij een oor aan![]()
Delft kan er btw ook van van met die gore pindakaas fabriek. Kom je buiten uit de shop met een vreetkick, ben je gelijk misselijk en zie je dansende pinda's voor je in smeerkaas![]()
![]()
Ik ben bloedserieus. DSM Anti-Infectives zit in Delft en ja, penecilline e.d. stinkt. Moet je de pillen maar eens ruiken als je een kuurtje krijgt van je huisarts:quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:33 schreef Nawien het volgende:
Serieus:
Stinkt dat zo dan? Of naai je mij een oor aan![]()
Moet eerlijk zeggen dat ik van die fabriek weinig last heb gehadquote:Delft kan er btw ook van van met die gore pindakaas fabriek. Kom je buiten uit de shop met een vreetkick, ben je gelijk misselijk en zie je dansende pinda's voor je in smeerkaas![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:35 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Is dat niet de ranzige Gist - Spiritus fabriek die de lucht verziekt?
Is het ookquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:50 schreef HuubTuub het volgende:
Ik woon in Delft, dus ik ruik het regelmatig. Heb alleen altijd gedacht dat het de gist fabriek was, die staat er namelijk naast.
Kijk es aan, wat een duidelijke uitleg erbijquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. DSM Anti-Infectives zit in Delft en ja, penecilline e.d. stinkt. Moet je de pillen maar eens ruiken als je een kuurtje krijgt van je huisarts:
DSM Anti-Infectives
DSM Anti-Infectives (DAI) heeft een vooraanstaande positie op de wereldmarkt voor penicilline G, tussenproducten voor penicilline (6-APA en 7-ADCA), zijketens, semi-synthetische penicillines, semisynthetische cefalosporines en andere actieve ingrediënten als clavulaanzuur en nystatine. Deze producten worden gebruikt om bacteriële of schimmelinfecties tegen te gaan. DSM Anti-Infectives heeft fabrieken in Nederland, Spanje, Zweden, Mexico, India, China en Egypte.
Strategie
DSM Anti-Infectives streeft naar handhaving van zijn leidende posities: technologische vernieuwing, intensieve samenwerking met klanten en operational excellence vormen de speerpunten van onze strategie.
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik van die fabriek weinig last heb gehad
Gewoon plak en knipwerk van de DSM sitequote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:53 schreef Nawien het volgende:
[..]
Kijk es aan, wat een duidelijke uitleg erbij![]()
Gelukkig weet ik dan wel weer waar penniceline AKA antibiotica voor dient![]()
Maar vroeger vond ik dat drankje zeer goed te doen. Wat was dat lekker![]()
Wind. Die fabriek stoot die lucht op een bepaalde hoogte uit (Schoorsteen) en die dwarrelt een eindje verderop neer onder invloed van de windrichting.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:56 schreef MissBliss het volgende:
Maar als het die fabriek is (die een stukje vóór het station staat) waarom hangt die putlucht dan zo ín het station en niet bij die fabriek?![]()
Ah. Nou dat is dus geen probleem dat zomaar op te lossen is.. Blij dat ik geen stage meer loop in Rijswijkquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:20 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wind. Die fabriek stoot die lucht op een bepaalde hoogte uit (Schoorsteen) en die dwarrelt een eindje verderop neer onder invloed van de windrichting.
Jaa okee, maar je neemt de moeite om het op te zoeken en das positiefquote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:18 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gewoon plak en knipwerk van de DSM site
Gaat erom dat dat spul stinkt en dat is wat je ruikt tussen Delft en Rijswijk
Sorry maar dat is dus echt DSMquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:38 schreef Nawien het volgende:
Nee das echt de Calve pindakaas fabriek![]()
Ik zat in delft op school, en die teringfabriek kon je zowat zien van daar. Ruiken kon je em sowieso![]()
Ik heb nog nuttelozer geantwoordquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Er komt vast wel weer een reactie over nutteloos kicken maar dan kan me niks verrotten![]()
Nog een reden om het bij Delft te annexerenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:53 schreef jna het volgende:
Het is DSM niet, het is Calve niet. Het is het grondwater, ze hebben het probleem allang ontdekt alleen is er (nog) geen geld om het op te lossen.
Bron?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:53 schreef jna het volgende:
Het is DSM niet, het is Calve niet. Het is het grondwater, ze hebben het probleem allang ontdekt alleen is er (nog) geen geld om het op te lossen.
Was een keer bij tv west, de gemeente en pro rail (of de ns) bevestigde het en zouden er in de toekomst wat aan gaan doen maar op dat moment was er nog geen geld (was een paar maanden geleden)quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:35 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bron?
Tenzij het grondwater daar vervuild is met penniciline van DSM, denk ik toch dat het aan de fabriek ligt. Daar ligt het namelijk al decenia aan![]()
Leuk trouwens, zo'n oud topic weer eens langs te zien komen![]()
Hoor ik ook van sommige ja.quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat het komt doordat er zoveel zelfdodingen op Rijswijk zijn... 't Schijnt dat ze nooit alle stukjes helemaal goed weg krijgen van het spoor en dat dat dan gaat liggen rotten. Daar zou dus die lijkenlucht vandaan komen.
Rijswijk was toch vooral zo'n zelfmoordspoor voordat het ondergronds ging?quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat het komt doordat er zoveel zelfdodingen op Rijswijk zijn... 't Schijnt dat ze nooit alle stukjes helemaal goed weg krijgen van het spoor en dat dat dan gaat liggen rotten. Daar zou dus die lijkenlucht vandaan komen.
Nu nog steeds hoor... Springen er geregeld voor daarquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Rijswijk was toch vooral zo'n zelfmoordspoor voordat het ondergronds ging?
Kijk dit zijn nou weer typische geruchten die de hoek omsteken, net zoals destijds de Bermuda driehoek waar Satan zich ondergronds had teruggetrokken met enkele andere kwade geesten..quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:22 schreef saban het volgende:
[..]
Hoor ik ook van sommige ja.
Veel mensen die voor de trein springen en restjes overblijven.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kijk dit zijn nou weer typische geruchten die de hoek omsteken, net zoals destijds de Bermuda driehoek waar Satan zich ondergronds had teruggetrokken met enkele andere kwade geesten..
quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:30 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kijk dit zijn nou weer typische geruchten die de hoek omsteken, net zoals destijds de Bermuda driehoek waar Satan zich ondergronds had teruggetrokken met enkele andere kwade geesten..
Iddquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:40 schreef Koala22 het volgende:
Dus de fabriek in Delft veroorzaakt die stank in Rijswijk. M'n neus zou ik zeggen. Het enige wat je in Delft ruikt is de Gist, en dan zou die stank ook wel in Delft hangen, en niet in Rijswijk. Dus ja, het is het grondwater. Feit!
Dat is het! Dank!quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:30 schreef Heer_van_Bartolhove... het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |