goedzo.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:08 schreef t0y het volgende:
Maar goed, dat wilde ik dus even met jullie delen.
ahahaquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:08 schreef t0y het volgende:
Bij negroïde personen kan ik me er ook nog wel wat bij voorstellen, zeker als je gaat kijken naar de onderzoeken waar toch iets te vaak uit blijkt dat die mensen geen intellectuelen zijn en vaak primitief zijn.
Ja, dat is eigenlijk ook wel weer zo. Het is heel tegenstrijdig allemaal, aan de ene kant denk je bij jezelf van wat kijkt die kerel nou en aan de kant heb ik zoiets van, mjah, toch leuk voor d'r dat ze op die leeftijd nog aandacht krijgt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:16 schreef Het_hupt het volgende:
Is toch een compliment voor je moeder![]()
Omdat ik het niet nodig acht dat men zich afrukt op de foto van mijn moederquote:
cool dat je je moeder met ons wilt delen. Piccie? Wat heeft ze graag, bukake moet via Fok! wel te regelen zijn, me dunktquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:08 schreef t0y het volgende:
Maar goed, dat wilde ik dus even met jullie delen.
en nu maar wachten op de milf-brigade en mensen die gaan huilen om pics...
Ja dat zal welquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:20 schreef t0y het volgende:
[..]
Omdat ik het niet nodig acht dat men zich afrukt op de foto van mijn moeder![]()
Maar als je echt rukvoer nodig hebt...
[afbeelding]
Hier lijkt ze wel een beetje op...
Puberteit enzo, jezelf afzetten tegen je moederquote:
Daar zou ik ook naar kijken als ik die in de stad tegen kwamquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:20 schreef t0y het volgende:
[..]
Omdat ik het niet nodig acht dat men zich afrukt op de foto van mijn moeder![]()
Maar als je echt rukvoer nodig hebt...
[afbeelding]
Hier lijkt ze wel een beetje op...
Je bent jaloers dat er meer kerels naar je moeder kijken dan naar jouquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:08 schreef t0y het volgende:
Het valt me al een geruime tijd op dat als ik met mijn moeder ergens naar toe ga, dat zij het altijd voor elkaar weet te krijgen de aandacht van mannen te trekken. (...) voor mij een grote bron van irritatie en frustratie.
Ja, ik ben erg jaloers op haarquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:36 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Je bent jaloers dat er meer kerels naar je moeder kijken dan naar jou
Ze woont niet in Vlaardingen, ze is van mening dat de lucht hier vervuild is met het oog op pernis wat hier niet al te ver vandaan isquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:37 schreef stinkie het volgende:
[..]
oe, daar heb ik tot een jaar geleden gewoond, die zijn allemaal lelijk hoor
Zegt de meneer mevrouw met een duitse usernamequote:Op donderdag 19 januari 2006 22:40 schreef nein het volgende:
Aan je taalgebruik te zien lijk je zelf ook wel een voorstander te zijn van het arische ras, engerd. Jij baseert je feiten alleen op jouw ervaringen in de wereld, en zo te merken heb je nog maar weinig meegemaakt. Apen, primitief, zielig hoor.
Nee, ze doet altijd de deur op slotquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:42 schreef Chriz2k het volgende:
Begluur je haar weleens als ze aan het douchen is?
Je probeert elke keer weer de deur open te maken en ''per ongeluk'' binnen te wandelen, maar steeds tevergeefs?quote:
Sommige dingen weet je gewoon...quote:
Ik woon niet meer thuis, dus dat zit er niet in...quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:46 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Je probeert elke keer weer de deur open te maken en ''per ongeluk'' binnen te wandelen, maar steeds tevergeefs?
Idd hoe oud is je moeder dan?quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:11 schreef longinus het volgende:
Ik weet niet hoe oud jou mamma is, maar ik zou alvast gaan oefenen op het woordje "PAPPA"
Ze is 38 lentes jongquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd hoe oud is je moeder dan?
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:00 schreef Martijn23 het volgende:
[..]
ik ook niet, val op vrouwen met donker haar![]()
Hij heeft toch wel een beetje gelijkquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:01 schreef nein het volgende:
Mensen over 1 kam scheren heeft nog nooit geholpen en ik vind het vreemd dat mensen het blijkbaar normaal vinden dat zwarten 'primitief en apen' genoemd worden.
Ach, daar hebben een links universiteit-kutje. Waar heb je mij horen zeggen dat ik een duitse naam heb, blijkbaar ben je ook niet slim genoeg om sarcasme te constateren waneer ik het woord 'arier' laat vallen. Of misschien ben je daar wel te serieus voor, dat kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:58 schreef nein het volgende:
[..]
Och, zwarte lui apen en primitief noemen, arier, trots zijn op je duitse naam. Nee, je zegt het niet letterlijk (vandaar ook t woord insinuaties), maar je zit stiekem wel te 'genieten' van je 'stoere' en 'gedurfde' opmerkingen generalisaties over mensen. Zeker aangezien het tegenwoordig 'hip' is om lekker kortzichtige, populistische, rechtse opmerkingen de wereld in te slingeren. Daar kan ik me echt verschrikkelijk aan ergeren ja!
Of je neemt de TS te serieus...quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:01 schreef nein het volgende:
[..]
Zie mijn redenen?
Mensen over 1 kam scheren heeft nog nooit geholpen en ik vind het vreemd dat mensen het blijkbaar normaal vinden dat zwarten 'primitief en apen' genoemd worden. We lijken wel terug te gaan naar de middeleeuwen hier!
Vraag je geld terugquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:49 schreef tonks het volgende:
Ik had je moeder gister, zo geweldig is ze niet.
Je moet er wel minimaal 25 jaar bij optellen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:36 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Daar zou ik ook naar kijken als ik die in de stad tegen kwam![]()
Ras heeft niets met gedrag te maken, er zijn zat blanke 'apen en primitievelingen' (ik noem een zekere fam Tokkie) op de wereld, maar die worden nooit gegeneraliseerd naar ALLE blanken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:02 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Hij heeft toch wel een beetje gelijk?
Ik reageer juist op de TS omdat niemand anders lijkt op te vallen hoe hij aan het generaliseren is.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:04 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Of je neemt de TS te serieus...
Omdat de meeste mensen hier met een beetje verstand weten dat de TS het niet al te serieus bedoelt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:06 schreef nein het volgende:
[..]
Ik reageer juist op de TS omdat niemand anders lijkt op te vallen hoe hij aan het generaliseren is.
Dat wil TS juist. Niet doen dus. Pubertjes moet je niet serieus nemen. Dat doen ze zelf wel.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:06 schreef nein het volgende:
[..]
Ik reageer juist op de TS omdat niemand anders lijkt op te vallen hoe hij aan het generaliseren is.
Zoals ik al zei in mijn openingspost, ik vind het leuk om mensen met de neus op de feiten te drukken in plaats van die eeuwige taboe sfeer omtrent negers. Ze zullen ongetwijfeld niet allemaal zo zijn, maar je ziet het vaak terug in onderzoeken en criminaliteits/zedendelicten cijfers.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:06 schreef nein het volgende:
[..]
LULquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:03 schreef t0y het volgende:
[..]
Ach, daar hebben een links universiteit-kutje. Waar heb je mij horen zeggen dat ik een duitse naam heb, blijkbaar ben je ook niet slim genoeg om sarcasme te constateren waneer ik het woord 'arier' laat vallen. Of misschien ben je daar wel te serieus voor, dat kan natuurlijk ook.
En inderdaad, ik zit hier lachend achter mijn pc, te genieten van mijn 'gewaagde' opmerkingen. Ik vind het prachtig om te generaliseren en rechtse opmerkingen de wereld in te slingeren, in de hoop een volstrekt nutteloze discussie op te starten. Bij deze is dat gelukt, dus ik feliciteer mezelf daarmee.
En als je je er zo aan ergert, waarom kijk je in dit topic dan? Blijkbaar behoor jij niet tot mijn doelgroep, dus donder lekker een eind op![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:08 schreef t0y het volgende:
Nu kan ik uit vertrouwde bronnen melden dat mijn moeder geen lelijke vrouw is om te zien, blond haar, blauwe ogen, je kent het wel. Een ware 'arier' zoals ome Adolf dat zo mooi kon omschrijven.![]()
[/sub]
Hahaha daar ga je weerquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:03 schreef t0y het volgende:
[..]
Ach, daar hebben een links universiteit-kutje. Waar heb je mij horen zeggen dat ik een duitse naam heb, blijkbaar ben je ook niet slim genoeg om sarcasme te constateren waneer ik het woord 'arier' laat vallen. Of misschien ben je daar wel te serieus voor, dat kan natuurlijk ook.
En inderdaad, ik zit hier lachend achter mijn pc, te genieten van mijn 'gewaagde' opmerkingen. Ik vind het prachtig om te generaliseren en rechtse opmerkingen de wereld in te slingeren, in de hoop een volstrekt nutteloze discussie op te starten. Bij deze is dat gelukt, dus ik feliciteer mezelf daarmee.
En als je je er zo aan ergert, waarom kijk je in dit topic dan? Blijkbaar behoor jij niet tot mijn doelgroep, dus donder lekker een eind op![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:09 schreef t0y het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in mijn openingspost, ik vind het leuk om mensen met de neus op de feiten te drukken in plaats van die eeuwige taboe sfeer omtrent negers. Ze zullen ongetwijfeld niet allemaal zo zijn, maar je ziet het vaak terug in onderzoeken en criminaliteits/zedendelicten cijfers.
En nu jij weer.
en ik ben geen uberracist hoor, ik ga ook met zwarten om, maar dan wel met gepaste afstand...
Graziquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:12 schreef nein het volgende:
[..]
Hahaha daar ga je weerIk ben ook geen links-stemmer, maar ik geloof totaal niet in dat rechts-populistische gelul van de laatste 3 jaar.
Waarom ik hier serieus op reageer? omdat niemand anders op je primitievelingen opmerking reageert. Dan doe ik t maar![]()
Jammer voor je dat ik niet lekker met je klaagzang meeouwehoer, maar dat had je allemaal voorkomen als je niet opeens begon te generaliseren over zwarten en andere doelgroepen. Zoiets typ je niet zonder reden, en jouw reden zal wel geweest zijn om 'happers' zoals ik te laten bijten, om vervolgens jezelf helemaal in het nauw te lullen over ongesteldheid en sacherijnige meiden enzo
Nogmaals, grow up![]()
HAHAHAHA oh my god.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:09 schreef t0y het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in mijn openingspost, ik vind het leuk om mensen met de neus op de feiten te drukken in plaats van die eeuwige taboe sfeer omtrent negers. Ze zullen ongetwijfeld niet allemaal zo zijn, maar je ziet het vaak terug in onderzoeken en criminaliteits/zedendelicten cijfers.
En nu jij weer.
en ik ben geen uberracist hoor, ik ga ook met zwarten om, maar dan wel met gepaste afstand...
Hehe 'gepaste afstand'quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:09 schreef t0y het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:15 schreef nein het volgende:
[..]
HAHAHAHA oh my god.
Tijd voor een lesje geschiedenis voor jou. Hoe zou jij het vinden als jij en AL je blanke medemensen eeuwenlang werd uitgebuit? Het is een enorme strijd voor minderheden om succesvol te worden, niet vanwege hun ras, maar nogmaals: vanwege hun situatie. Daar kunnen ze niets aan doen. Losers als jij maken het voor minderheden nog moeilijker om een fatsoenlijke plek in de maatschappij te veroveren, want jij zou ze toch niet aannemen bij een bedrijf.
Edit: Er rust helemaal geen taboe op negers trouwens, jij suggereert alleen dat er een taboe op rust. Zodat mensen weer gaan denken "hey, rustte er dan een taboe op? verrek, ik wist van niets, maar het zal dan wel! verdomme, volgende keer maar extra goed opletten als ik het weer over zwarten heb dan"
Bullshit dus.
jawel hierquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:18 schreef nein het volgende:
[..]
Werd ik dan ergens niet lief gevonden?![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:18 schreef nein het volgende:
[..]
Werd ik dan ergens niet lief gevonden?![]()
![]()
lol, wat heeft dit er mee te maken dat zijn moeder een MILF is?quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:15 schreef nein het volgende:
[..]
HAHAHAHA oh my god.
Tijd voor een lesje geschiedenis voor jou. Hoe zou jij het vinden als jij en AL je blanke medemensen eeuwenlang werd uitgebuit? Het is een enorme strijd voor minderheden om succesvol te worden, niet vanwege hun ras, maar nogmaals: vanwege hun situatie. Daar kunnen ze niets aan doen. Losers als jij maken het voor minderheden nog moeilijker om een fatsoenlijke plek in de maatschappij te veroveren, want jij zou ze toch niet aannemen bij een bedrijf.
Edit: Er rust helemaal geen taboe op negers trouwens, jij suggereert alleen dat er een taboe op rust. Zodat mensen weer gaan denken "hey, rustte er dan een taboe op? verrek, ik wist van niets, maar het zal dan wel! verdomme, volgende keer maar extra goed opletten als ik het weer over zwarten heb dan"
Bullshit dus.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:20 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
lol, wat heeft dit er mee te maken dat zijn moeder een MILF is?![]()
Omdat ie strooit met generalisaties in z'n openingspost waar ik me *wild* aan erger. Ook nog omdat bijna niemand het iets lijkt te schelen dat er zomaar om niets lui tot apen gereduceerd worden.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:20 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
lol, wat heeft dit er mee te maken dat zijn moeder een MILF is?![]()
Mja, hij reageert toch al niet meer, hij zit in de shopquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:21 schreef The_Terminator het volgende:
Houden we even op met het schelden op elkaar? Het gaat nu nog leuk, maar ik heb dit soort geintjes al vaker uit de hand zien lopen. Mee stoppen dus
De eerste opmerking hier waar ik echt hardop om moet lachenquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:27 schreef Frasier het volgende:
Een paar pubers die MILF roepen, wat gefrustreerden die geen foto te zien krijgen, en zelfs een lijke vieze pad die de moeder in kwestie een sloerie noemt. Geweldig topic.
wtf is nu weer een lijke pad? het paadje naar het kerkhof? De A-1 op de dodenakker?quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:27 schreef Frasier het volgende:
Een paar pubers die MILF roepen, wat gefrustreerden die geen foto te zien krijgen, en zelfs een lijke vieze pad die de moeder in kwestie een sloerie noemt. Geweldig topic.
Ik snap et ook nietquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:30 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
wtf is nu weer een lijke pad? het paadje naar het kerkhof? De A-1 op de dodenakker?![]()
Het is gewoon onderzoek! Waarom mijn reactie verwijderd daaroverquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:39 schreef The_Terminator het volgende:
Bagger verwijderd. Graag ook stoppen met dat allochtonen gebash, dat is namelijk de aanleiding tot die bagger reacties.
Ja, en juist die reactie zetten aan tot die enorme vloot aan bagger. En nu graag on-topic verder.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:59 schreef ChicaneBT het volgende:
[..]
Het is gewoon onderzoek! Waarom mijn reactie verwijderd daarover.
Waarom mijn reactie verwijderen, het was niet eens zinloos en nergens opslaand geblaatquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:00 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ja, en juist die reactie zetten aan tot die enorme vloot aan bagger. En nu graag on-topic verder.
Goh, ik ben net terug en wat lees ik... die negerknuffelaar nein zit weer te blaten over wat een slecht (duits) mens ik wel niet ben... blablabla, jullie zien gewoon niet in dat dit land naar de klote gaat en ik probeer dat nog een enigszins verkapt over te brengen, maar blijkbaar heb ik daarin gefaald.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:00 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ja, en juist die reactie zetten aan tot die enorme vloot aan bagger. En nu graag on-topic verder.
Ik moest hier om lachen en me moeder zei dat het niet waar was van die lelijke padquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:27 schreef Frasier het volgende:
Een paar pubers die MILF roepen, wat gefrustreerden die geen foto te zien krijgen, en zelfs een lelijke vieze pad die de moeder in kwestie een sloerie noemt. Geweldig topic.
Laat ik vriendelijk blijven, dit land gaat naar de kloten ja. Maar niet door de redenen die jij noemt. Dat is namelijk te kortzichtig en te makkelijk en zo makkelijk zit d ewereld HELAAS niet in elkaar. Ik zou ook wel willen dat ik alle problemen op 1 groep kon schuiven, maar dat werkt niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:51 schreef t0y het volgende:
[..]
Goh, ik ben net terug en wat lees ik... die negerknuffelaar nein zit weer te blaten over wat een slecht (duits) mens ik wel niet ben... blablabla, jullie zien gewoon niet in dat dit land naar de klote gaat en ik probeer dat nog een enigszins verkapt over te brengen, maar blijkbaar heb ik daarin gefaald.![]()
En nee, ik ben geen racist!
Ik geloof er niks van dat jij dat zou willen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:02 schreef nein het volgende:
[..]
Laat ik vriendelijk blijven, dit land gaat naar de kloten ja. Maar niet door de redenen die jij noemt. Dat is namelijk te kortzichtig en te makkelijk en zo makkelijk zit d ewereld HELAAS niet in elkaar. Ik zou ook wel willen dat ik alle problemen op 1 groep kon schuiven, maar dat werkt niet.
Mag ik eigenlijk vragen waar je je zo drukt om maakt? Probeer je mij er nu van te overtuigen dat mijn 'racistische' gedachten slecht zijn en dat ik iedereen moet nemen zoals hij is, ongeacht intelligentie en/of uiterlijk? Sorry, daar heb ik grote moeite mee, daarvoor heb ik teveel nare dingen meegemaakt in mijn leven. Ik ben opgegroeid in Rotterdam Wst en heb een tijdje in een kindertehuis gezeten in Rotterdam Centrum. Dus neem alsjeblieft van mij aan dat veel van die mensen niet deugen. Je wilt niet eens weten hoe die mensen in elkaar zitten. Zorg jij nou maar dat je slaagt voor je universiteit, zodat je later niets met die mensen te maken krijgt. Tenzij je huisarts wordt ofzoquote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:02 schreef nein het volgende:
[..]
Laat ik vriendelijk blijven, dit land gaat naar de kloten ja. Maar niet door de redenen die jij noemt. Dat is namelijk te kortzichtig en te makkelijk en zo makkelijk zit d ewereld HELAAS niet in elkaar. Ik zou ook wel willen dat ik alle problemen op 1 groep kon schuiven, maar dat werkt niet.
Interessante vraag. Nee.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:12 schreef Shapeshifter het volgende:
Is TS sexueel gefrustreerd?
Que?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:15 schreef Shapeshifter het volgende:
Denk ik de aandacht van je moeder af te leiden, is het weer niet goed
quote:
Even een kick:quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:10 schreef t0y het volgende:
[..]
Mag ik eigenlijk vragen waar je je zo drukt om maakt? Probeer je mij er nu van te overtuigen dat mijn 'racistische' gedachten slecht zijn en dat ik iedereen moet nemen zoals hij is, ongeacht intelligentie en/of uiterlijk? Sorry, daar heb ik grote moeite mee, daarvoor heb ik teveel nare dingen meegemaakt in mijn leven. Ik ben opgegroeid in Rotterdam Wst en heb een tijdje in een kindertehuis gezeten in Rotterdam Centrum. Dus neem alsjeblieft van mij aan dat veel van die mensen niet deugen. Je wilt niet eens weten hoe die mensen in elkaar zitten. Zorg jij nou maar dat je slaagt voor je universiteit, zodat je later niets met die mensen te maken krijgt. Tenzij je huisarts wordt ofzodan heb je nog die ellende
![]()
Maar goed, dat geloof je waarschijnlijk toch niet. Naïef kind![]()
Het enige wat we op dit moment doen is constateren en problemen erkennen. Maar we doen er niets aan. Dat ze blijven, daar heb ik me bij neergelegd. Ik vind wel dat er snel oplossingen moet komen, want als dit zo door gaat...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:22 schreef 455H07E het volgende:
[..]
Even een kick:
Dank je wel.
Sorry hoor, maar zeg jij nu dat mensen met een andere dan blanke huidskleur meer aanleg hebben voor crimineel gedrag? Volgens jou is het dus voor (het overgrote deel van de) "zwarten" genetisch bepaald dat zij crimineel zijn? Ik vind dat echt een kortzichtige en onrespectvolle manier van kijken naar problemen en dan durf je nog te zeggen dat je niet rascistisch bent. Ik zou zeggen, leg je posts even bij elkaar en lees ze nog een keer door. Een en al vooroordelen, minderwaardigheid voor andere volkeren en over een kam scheren van bevolkingsgroepen.
Ok, ik geef eerlijk toe dat ik een beetje overdrijf. Maar alsjeblieft, open je ogen en kijk om je heen. Ooit wel eens goed ruzie gehad met een groep marokanen/turken? Ze roepen allemaal hetzelfde, wij gaan dit land overnemen. Wie staat er te juichen als er een leraar wordt doodgeschoten, wie zaten er te genieten op 11/9? Juist ja. En ik zeg niet dat ze dat allemaal doen hoor, sommige van hun zijn wel in staat rationeel na te denken, helaas is deze groep echter zeer klein.
Het probleem voor crimineel en asociaal gedrag ligt eerder aan het milieu waarin mensen opgroeien. Jij hebt het over de buurt Rotterdam West en een kindertehuis, kortom een milieu met vele negatieve omgevingsinvloeden, zoals armoede, criminaliteit, criminele vrienden, etc.
Dat klopt, het zijn foute buurten ja en criminaliteit is er aan de orde van de dag. Hoewel je dat niet al te snel op straat zal merken. Er gebeurd meer dan je denkt, dat kan ik je wel vertellen. Vooral binnenshuis.
Plaats vanaf begin af aan een kind in een milieu met positieve invloeden en laat het daarin opgroeien en je zult zien dat het een "goed" kind/mens wordt. Plaats hetzelfde kind in een milieu met negatieve invloeden en je zult zien dat het een "slecht" kind/mens wordt. (uitzonderingen daargelaten uiteraard) Hoe kun je verwachten van een beinvloedbaar kind (en dat zijn ze allemaal) om crimineel/asociaal gedrag niet als normaal te zien en eigen te maken als het als normaal wordt gezien in zijn omgeving? Hoe kun je van een kind verwachten om goed op te groeien als het verkeerde voorbeeldfiguren heeft?
Vroeger ben ik beschermd opgevoed en ondanks dat is het op mijn 16e pas fout gegaan. Door foute vrienden ja. Inmiddels ligt die fase achter mij, maar je zou je er nog over verbazen over hoeveel 'nette' jongens ook de fout in gaan. Bij hun valt het echter niet op, omdat ze minder snel verdacht zullen worden. Ik noem oud en nieuw als voorbeeld, gasten van 17/18 zetten lachend een busje in de fik, onder het genot sos of gewoon wiet. Terwijl deze gastjes in het dagelijks leven gewoon naar werk/school gaan en daar totaal niet opvallen.
Vergelijk een kind dat in Kralingen opgroeid maar met een kind dat opgroeid in Crooswijk (blank of gekleurd). Deze buurten liggen meters van elkaar, maar een wereld van verschil. Ik wil best toegeven dat allochtonen relatief veel overlast veroorzaken, maar komt dat niet omdat allochtonen relatief veel vaker in een negatief milieu opgroeien? Het blijft een vicieuze (spelling?) cirkel. Allochtonen hebben namelijk in Nederland wel dezelfde mogelijkheden als anderen maar niet dezelfde kansen.
Hier moet ik je ook gelijk in geven, hoewel het natuurlijk onzin is dat ze niet dezelfde kansen krijgen. Ze weten alleen niet waar ze die kansen krijgen, gezien het feit dat ze meestal niet verder komen dan het cwi en daar af en toe verplicht moeten solliciteren. Klinkt hard, is het ook, maar het is wel de waarheid.
Ik zal zeker niet ontkennen dat de allochtonen relatief gezien een grotere criminele subgroep heeft. Dat is een statistisch feit. Daar heb je gelijk in.
Maar ik schat jou ook slim genoeg in om in te zien dat het negatieve beeld dat het publiek van allochtonen heeft een versterkend effect heeft en zelfs een van de belangrijke redenen is voor hun gedrag. Stel je deze situatie eens voor: Je bent allochtoon en tussen de 16 en 21 jaar. In de media is er een constante focus op het probleem “allochtoon”. Tijdens je schoolcarrière kun je geen bijbaan krijgen, omdat niemand een allochtoon wilt aannemen. Je toekomstbeeld is dat het na je school niet eens mogelijk is om een goede baan te krijgen, omdat je vanwege je achternaam en voornaam op je sollicitatiebrief meteen al uit de mogelijke kandidaten gefilterd wordt, en dus krijg je niet eens een sollicitatiegesprek (tenzij je onder een andere naam solliciteert). Iedereen kijkt je met een scheef oog aan, want ja je bent een allochtoon en dus ben je crimineel. Loop je een winkel binnen, dan staat een verkoper binnen twee seconden naast je om te vragen of ze je kunnen helpen. Zeg je “Nee, dank je, ik kijk even rond”, dan wordt je constant in de gaten gehouden, want iedereen weet dat allochtonen stelen. Sta je op het metrostation, dan houdt het oude dametje waar je naast bent gaan staan opeens haar handtas extra stevig vast met twee handen. Ja, waarom ben je anders naast haar gaan staan dan? Juist ja, om haar handtas te stelen. Elk moment van de dag wordt je eraan herinnerd dat je “slecht’ bent, dat je minderwaardig bent, dat er verwacht wordt dat je iets fout doet en dat je oneerbare intenties hebt bij alles wat je doet. Iedereen wacht op het moment dat je iets fout doet en dan zitten ze er bovenop. Door dit alles heb je het gevoel dat je geen toekomst hebt. Even simpel gezegd, je wordt uitgekotst. Is het dan heel moeilijk om voor te stellen dat de stap naar de mentaliteit van “Fuck iedereen” en de stap naar criminaliteit dan opeens niet zo geheel onvoorstelbaar is?
Vreemd genoeg schets dit bij mij een beeld van die clip van THC - Wil je weten hoe het voelt om altijd anders te zijn![]()
Ik begrijp wat je bedoeld, je hebt ergens ook wel gelijk. Als ik heel eerlijk moet zijn en ik zou hier op groeien als allochtoon zou ik ook zoiets hebben van "ey fuck it, hun mogen mij niet, waarom zou ik meewerken!?" Begrijpelijk, doch zeer vervelend. Want zo zullen de problemen altijd aan houden en uiteindelijk zal het op een gegeven moment escaleren. Noem mij een paniekzaaier, maakt niet uit. Ik probeer realistisch te blijven.
Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat dit DE reden is van het probleem. En ik geef ze helemaal geen slachtofferrol. Zeker niet, je maakt zelf altijd je eigen beslissingen. In mijn ogen zit je altijd fout als je de criminaliteit ingaat. Maar de situatie waar je inzit, beïnvloeden wel de beslissingen die je maakt. Ik probeer alleen te zeggen dat mijn situatieschets niet bevorderend is voor de ontwikkeling van een jonge allochtoon. En het verklaard het een en ander wel.
Het is gewoon verleidelijk om de criminaliteit in te gaan, heel erg zelfs. Waarom zou je productiewerk gaan doen als je thuis een plantage neer kan zetten en kan dealen in gestolen goederen/drugs. Terwijl je ook nog eens bijstand ontvangt. Die lui gaan niet weg, ze hebben het hier veel te goed.
In je openingspost hoor ik je trouwens niet over "blanken" die naar je moeder kijken? Deze kijken dus niet? Of maak je daar geen probleem van? En op je vergelijking met primitieve apen ga ik niet eens op in. Dat was helemaal laag bij de grond en het vertelt meer over jezelf dan over de groepen waar je het over hebt.
Als je niet door had dat gewoon pure uitlokkerij was, dan weet ik het ook niet meer.
En het lijkt er inderdaad op dat het tegenwoordig 'hip' is om lekker kortzichtige, populistische, rechtse opmerkingen te maken.
Daarmee trek je nu eenmaal de aandacht, blijkbaar is dat ook bij jou gelukt.
Net zo als het hip is, iemand die het niet eens is met die multi-cul, voor rascist uit te makenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:22 schreef 455H07E het volgende:
[..]
Even een kick:
[bla, bla, bla]
En het lijkt er inderdaad op dat het tegenwoordig 'hip' is om lekker kortzichtige, populistische, rechtse opmerkingen te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |