abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:27:24 #226
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_34317268
quote:
Escudé kijkt niet om in wrok 21 januari 2006

Julien Escudé, die afgelopen week de overstap maakte van Ajax naar Sevilla, laat op de website Highlow.nl weten dat hij geen revanchegevoelens heeft ten opzichte van de club die hem in 2003 inlijfde als opvolger van Cristian Chivu. Ajax ontving naar verluidt een bedrag van 1,7 miljoen euro voor de verdediger, die aan het begin van dit seizoen nog als aanvoerder aan het seizoen begon.
Bij Sevilla zal Escudé waarschijnlijk centraal in de defensie komen te spelen. Eventueel zal de Fransman ook als linksback gebruikt kunnen worden. "Ik snap wel wat Danny Blind wilde", zegt Escudé over de koerswijziging van zijn voormalige coach. "Maar ik was wel verbaasd dat ik het ene moment nog aanvoerder was en het volgende moment op de tribune zat. Sans rancune."

De 26-jarige linkspoot kijkt vooral met voldoening terug op zijn eerste seizoen bij Ajax, dat hij als 'top' betitelt. In dat jaar veroverde hij met Ajax het landskampioenschap. Over zijn tweede jaar bij de Amsterdammers is hij minder te spreken. Escudé: "Toch nog aanvoerder geworden, dus wel tevreden en nu begin ik weer een nieuw leven."
Und.
quote:
Blind zal niet meer afwijken van 4-3-3 21 januari 2006

Ajax-trainer Danny Blind wil in de tweede seizoenshelft terugkeren naar een vast concept. Zondag treedt zijn ploeg aan tegen FC Twente in het klassieke 4-3-3-systeem. Blind zegt in het Algemeen Dagblad daar de komende maanden niet meer van af te zullen wijken. "Dat heb ik heel duidelijk naar de groep gecommuniceerd", aldus de coach. "Op deze manier gaan we spelen. Klaar."

In het competitieduel met Twente zal de Amsterdamse voorhoede vermoedelijk opnieuw worden gevormd door Mauro Rosales, Klaas-Jan Huntelaar en Markus Rosenberg. Zondag tegen NEC had die speelwijze geen succes, maar Blind wijst op een samenloop van factoren. "Dat we zó ver onder ons niveau spelen, is volgens mij niet volledig uit te leggen. Zeker niet aan de hand van één aspect. Het publiek zal een rol hebben gespeeld, de tijdelijke wisseling naar het 4-4-2-systeem van vóór de winterstop misschien ook. En bij sommige jongens speelt hun persoonlijke situatie wellicht mee."

De keuze voor het 4-3-3 was volgens Blind geen moeilijke. "Vergeet niet dat we heel lang hebben vastgehouden aan die speelwijze, ondanks de roep vanuit de pers dat het anders moest. En lang hebben we ook gewoon goed gespeeld in dat systeem. Totdat we steeds moeilijker gingen scoren. 4-3-3 biedt in balbezit echter meer vastigheden, de meeste jongens zijn opgegroeid in dat systeem. Dat we voor de winterstop anders zijn gaan spelen, kwam voort uit onze positie op de ranglijst. Ik heb er zelf óók een bloedhekel aan om van hobbel naar hobbel te rennen, maar dat is nu eenmaal de realiteit. We staan zesde."

Om zijn selectie tegen zichzelf en de buitenwereld in bescherming te nemen stapte de Zeeuw eerder dit seizoen over op een uiterst voorzichtig systeem met twee spitsen. Dat leverde Ajax weliswaar twee nuttige uitzeges op, maar die kwamen volgens Blind gelukkig tot stand. "Tegen Vitesse hadden we het voordeel van een snelle penalty en tegen NAC kwamen we via een hijs naar voren van Sneijder zomaar op voorsprong."

In de wedstrijd tegen SC Heerenveen (4-2 verlies) en in het oefenduel met Haarlem (0-0) bleek vervolgens hoe ongemakkelijk Ajax zich bij die manier van spelen voelt en hoe kwetsbaar de ploeg ook dan is. Blind: "We gaan daarom terug naar het vertrouwde 4-3-3. Daar voelen de meeste spelers zich het prettigst bij en we kunnen zelf iets creëren in het veld."
pi_34317373
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:44 schreef methodmich het volgende:
Dat past relatief gezien ook beter bij hem dan een overgang naar Ajax natuurlijk.
Nou, de stap hogerop is dichter bij. Gewoon doen zou ik zeggen, het is nog een jonge jongen die je prima in het Ajax systeem kan leren functioneren.
That's all folks!
pi_34317446
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:30 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

het is nog een jonge jongen die je prima in het Ajax systeem kan leren functioneren.
Dat klinkt zo communistisch....
Yeah baby Yeah!
pi_34317765
Als je Rosales en Jenner vergelijkt, denk ik dat Rosales de betere voetballer van de twee is, maar dat Jenner beter past in het klassieke 4-3-3 dat Ajax wil spelen. Bovendien heeft Jenner in Jong Oranje regelmatig met KJH samengespeeld (ook in 4-3-3) dus dat is ook een voordeel.
pi_34318863
Ik ben voor Jenner. Kan net zo'n cultvoetballer worden als Tsjeu la Ling.
pi_34319153
Jenner is toch al bijna 22?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_34319279
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:24 schreef Suijk het volgende:
Nou en? Moeten ze bij Ajax allemaal 18 of 19 zijn. Brengt dus gelijk routine mee.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:27:39 #233
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34319298
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:24 schreef Suijk het volgende:
volgende maand idd.
pi_34319318
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:27 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Nou en? Moeten ze bij Ajax allemaal 18 of 19 zijn. Brengt dus gelijk routine mee.
Nee, maar dan vind ik dat hij voor z'n leeftijd nog maar erg weinig heeft gespeeld en gepresteerd. Die routine valt dus wel mee.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:28:56 #235
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_34319353
quote:

[..]

Routine
pi_34319382
Volgens mij speelt Jenner al voetbal vanaf zijn zesde, net zoals bijna iedereen. Heeft ie toch al mooi 16 jaar ervaring.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:32:29 #237
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_34319574
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:29 schreef Beschouw het volgende:
Volgens mij speelt Jenner al voetbal vanaf zijn zesde, net zoals bijna iedereen. Heeft ie toch al mooi 16 jaar ervaring.
. Ik mag hopen dat je dit niet serieus meent.
pi_34319745
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:29 schreef Beschouw het volgende:
Toegegeven: je weet jezelf er leuk uit te redden.
pi_34320190
Jenner. Hebben we na Piet Keizer en Ling weer een voetballer met een schaar. Kopen die gozer!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 19:51:34 #241
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_34320320
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:48 schreef Beschouw het volgende:
Jenner. Hebben we na Piet Keizer en Ling weer een voetballer met een schaar. Kopen die gozer!
je vergeet Babel, die heeft ook eens schaar, jammer genoeg heeft ie alleen maar een schaar met als gevolg dat hij die eindeloos blijft herhalen
Jawel, je keek.
pi_34320405
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:51 schreef jna het volgende:

[..]

je vergeet Babel, die heeft ook eens schaar, jammer genoeg heeft ie alleen maar een schaar met als gevolg dat hij die eindeloos blijft herhalen
Babel knipt en knipt en knipt, maar is absoluut niet geknipt voor links-voor.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_34320592
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:53 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Babel knipt en knipt en knipt, maar is absoluut niet geknipt voor links-voor.

Dat ziet zelfs een Blinde
pi_34320618
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:58 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Dat ziet zelfs een Blinde
behalve die ene
pi_34320771
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 19:52 schreef jimjim1983 het volgende:
Zlatan had ook een schaar
En een hele harde elleboog

En die gebruikte die best goed moet ik zeggen. geen verdediger die meer tegelijkertijd met Zlatan omhoog durfde te springen
pi_34323655
quote:

[..]

Ehhem, als je bij 22 al over routine kunt spreken.....
Yeah baby Yeah!
pi_34332521
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:28 schreef Urquhart het volgende:
Ik lees op verschillende sites dat de komst van Jenner steeds concreeter lijkt te worden. Hij heeft inmiddels al meerdere gesprekken met Ajax achter de rug.
Zoals welke sites, ik lees het nergens namelijk Lijkt me ook bullshit als Rosales bij Ajax moet blijven gaan ze Jenner echt niet halen
pi_34332796
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:32 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat klinkt zo communistisch....
Klopt, het staat er ook niet zo fantastisch. Maar je begrijpt wat ik bedoel.
That's all folks!
pi_34335940
quote:

[..]

Hij is 22 en komt net kijken bij NAC. Dat zegt toch wel wat. Een beetje speler heeft er dan al 3 seizoenen betaald voetbal op zitten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')