Het duurt even, maar dan toch.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Welk sóórt? Of bedoelde je eigenlijk te zeggen, dat de groep mensen, wier enige overeenkomst is dat zij allen vinden dat die uitspraak uit z'n verband is gerukt, ook, net als de rest van de bevolking, die mening mogen uiten?
Volgens mij, Socrates, wilde je die vraag helemaal niet beantwoorden, omdat dat de insinuatie volledig zou wegvagen.quote:
Volgens mij, van den Broeke, ben jij nu diegene die insinueert.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens mij, Socrates, wilde je die vraag helemaal niet beantwoorden, omdat dat de insinuatie volledig zou wegvagen.
Ja dat kan, maar Greta Duisenberg hoort niet bij deze groep. Zij is gewoon een anti-semiet waarbij het anti-Israel standpunt slecht één van de manieren is waarop zij haar anti-semitisme uit.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:25 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Over de slachtoffers doe je niet grappig. punt!
Niet alleen joden zijn daarbij om gekomen, ook andere Nederlanders! punt.
En dat geneuzel over anti-semitisme![]()
Iemand kan toch ook tegen het beleid van Israël zijn zonder Anti-semiet te zijn, zoals Dries van Agt?
true, truequote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar Greta Duisenberg hoort niet bij deze groep. Zij is gewoon een anti-semiet waarbij het anti-Israel standpunt slecht één van de manieren is waarop zij haar anti-semitisme uit.
Smaadquote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:16 schreef HiZ het volgende:
Ik heb geen zin in generaliserende discussies over wat je in Nederland allemaal wel of niet kan zeggen als het er gewoon om gaat dat een anti-semiet een overduidelijke anti-semitische, beledigende en kwetsende uitlating heeft gedaan.
HiZ, ben jij er voorstander van dat belediging en kwetsing bij wet verboden zijn?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 03:16 schreef HiZ het volgende:
Ik heb geen zin in generaliserende discussies over wat je in Nederland allemaal wel of niet kan zeggen als het er gewoon om gaat dat een anti-semiet een overduidelijke anti-semitische, beledigende en kwetsende uitlating heeft gedaan.
Hmmm.. eigenlijk niet nee.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 04:27 schreef sigme het volgende:
[..]
HiZ, ben jij er voorstander van dat belediging en kwetsing bij wet verboden zijn?
Mooi zo.quote:
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:53 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Volgens mij, van den Broeke, ben jij nu diegene die insinueert.
Ik ben het met het vetgedrukte eens. Maar dat ontneemt mij niet het recht een waardeoordeel over Greta Duisenberg te hebben. Voor mij hoeft ze nog geen eens een boete te krijgen voor haar racistisch getinte uitspraken, maar ik voel dan ook geen enkele reden om het beestje niet bij zijn naam te noemen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 04:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi zo.
Ik ook niet, ik vind het nogal een idioot waardeoordeel om in wetten proberen te vangen.
Probleem is wel, het hele holocaust-ontken-verbod-verhaal, in het Verbeke-arrest, is gebaseerd op die beledigingswetgeving.
Dat waardeoordeel wou ik je ook helemaal niet ontzeggenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:34 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben het met het vetgedrukte eens. Maar dat ontneemt mij niet het recht een waardeoordeel over Greta Duisenberg te hebben. Voor mij hoeft ze nog geen eens een boete te krijgen voor haar racistisch getinte uitspraken, maar ik voel dan ook geen enkele reden om het beestje niet bij zijn naam te noemen.
Maar natuurlijk. Zo is er http://www.eajg.nl/ .quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:13 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Maar ff puur hypothetisch, is het mogelijk hier in Nederland, tegen het beleid van Israël te schoppen zonder dat je de Joodse gemeenschap raakt?
In deze discussie tel ik er al twee. (Nee, jij niet natuurlijk.)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:53 schreef multatuli het volgende:
Sowieso begrijp ik dat gedoe over anti-semitisme niet. Ik kom werkelijk nooit mensen tegen die iets tegen joden als volk/ras/geloof hebben
Gretta heeft geen gevoel voor humor nee, anders was haar achterban vele malen groter.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In deze discussie tel ik er al twee. (Nee, jij niet natuurlijk.)
Wat betreft het gevoel voor humor van mevrouw Duisenberg; daar heb ik nu juist nog nooit iets van gemerkt. Haar gezemel is van een loodzware ernst.
Natuurlijk. Het is heel logisch dat 400 miljoen Arabieren 4 miljoen joden de schuld van alle ellende in de wereld geven omdat ze 0.05 % van het grondgebied van het Midden-Oosten bezetten. Misschien zou de discussie daar eens over moeten gaan ipv over die gekke heks.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:36 schreef multatuli het volgende:
@Johan de With: dan heb je haar niet vaak genoeg gezien. Ze is vrij adrem en bij tijd en wijle zeker geestig.
@El gigante: ik geloof wel dat er mensen zijn die 'iets tegen joden hebben', maar ik kom ze niet tegen onder mensen die zich toch behoorlijk opwinden over de Israelische bezetting (bufferzones las ik ergens hierboven: hele sterke grap! Tijd om het Handvest van de VN daar op te herschrijven)
Natuurlijk moeten al die maffe vooroordelen over joden en geld (want dat zijn de dominante meen ik) de wereld uit. Allemaal flauwe kul, zeker als je kijkt naar de economische realiteit in Israel. De relatie joden en macht is lastiger uit te roeien en daar raken natuurlijk het anti-semitisme en de politieke werkelijkheid elkaar op een ongelukkige wijze. Israel heeft machtige beschermers en die zijn pro-joods danwel zelf jood. Dat verwart het debat natuurlijk zo vaak; vandaar dat ik ook niet zo krampachtig ben op dat nauwkeurige onderscheid. Je kan de arabieren in de buurlanden iig niet makkelijk uitleggen dat joden <> macht.
Gelukkig wel, anders was de 2e holocaust allang een feit.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:36 schreef multatuli het volgende:
Israel heeft machtige beschermers en die zijn pro-joods danwel zelf jood. Dat verwart het debat natuurlijk zo vaak; vandaar dat ik ook niet zo krampachtig ben op dat nauwkeurige onderscheid. Je kan de arabieren in de buurlanden iig niet makkelijk uitleggen dat joden <> macht.
Amsterdam is 0,00006% (ofwel 100 x minder) van de EG, maar ik zou het toch waarderen als de 450 miljoen EG inwoners zich druk zouden maken als het bezet zou worden door China.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:13 schreef klez het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is heel logisch dat 400 miljoen Arabieren 4 miljoen joden de schuld van alle ellende in de wereld geven omdat ze 0.05 % van het grondgebied van het Midden-Oosten bezetten. Misschien zou de discussie daar eens over moeten gaan ipv over die gekke heks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |