Even een vraag; heb geen zin om er een topic over te openen.
Mijn vader is dominee en ligt in het ziekenhuis, nu al een week of 2. Ondanks oproepen in de kerk en in krantje enzo dat bezoek van gemeenteleden niet gewenst is en elk bezoek zonder afspraak niet; zijn er toch mensen zo bijdehand om (zelfs buiten de bezoektijden!) ongevraagd op bezoek te komen. Mensen met wie mijn vader weinig heeft. Gevolg is dat hij geen rust en tijd heeft om met mensen waar hij wel behoefte aan heeft (vrienden, familie, collegae) te spreken.
Nou is het natuurlijk moeilijk om dergelijke mensen te weren. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Nogmaals afkondigen dat bezoek echt niet gewenst is zal effect hebben; maar brutale mensen hou je altijd. Iemand ervaring toevallig? Kan je een zusterpost intrueren om bepaalde mensen te weigeren?
Er is nog een andere kant. Namelijk dat de mensen die wél zo beleefd zijn te bellen door osn verteld wordt: "Bedankt voor uw steun; maar hij heeft liever niet teveel bezoek". Dit terwijl er dus mensne zijn die wel gewoon gaan. Ik snap uberhaupt niet waar mensen het gore (want dat is het) lef vandaan halen om zomaar, buiten bezoektijden nb, binnen te vallen.
Als mensen eenmaal bij je zijn kun je het natuurlijk niet maken om ze naar huis te sturen. ZEKER niet als je vervolgens nog jaren met diezelfde mensen moet omgaan.
O, als je het nodig vindt om opmerkingen als 'dominee
' te maken; of "verkapt-mijn-vader-is-populair-topic", moet je dat vooral doenEdit ter volledigheid: Het grootste probleem is nog dat je bij zoiets onherroepelijk in een spiraal te recht komt. Mensen vertellen aan anderen dat ze op bezoek zijn geweest; waardoor die anderen denken, o, dan moet ik mijn gezicht ook laten zien. Etc. Etc.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2006 18:26:49 ]