abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34248627
Even een vraag; heb geen zin om er een topic over te openen.

Mijn vader is dominee en ligt in het ziekenhuis, nu al een week of 2. Ondanks oproepen in de kerk en in krantje enzo dat bezoek van gemeenteleden niet gewenst is en elk bezoek zonder afspraak niet; zijn er toch mensen zo bijdehand om (zelfs buiten de bezoektijden!) ongevraagd op bezoek te komen. Mensen met wie mijn vader weinig heeft. Gevolg is dat hij geen rust en tijd heeft om met mensen waar hij wel behoefte aan heeft (vrienden, familie, collegae) te spreken.

Nou is het natuurlijk moeilijk om dergelijke mensen te weren. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Nogmaals afkondigen dat bezoek echt niet gewenst is zal effect hebben; maar brutale mensen hou je altijd. Iemand ervaring toevallig? Kan je een zusterpost intrueren om bepaalde mensen te weigeren?

Er is nog een andere kant. Namelijk dat de mensen die wél zo beleefd zijn te bellen door osn verteld wordt: "Bedankt voor uw steun; maar hij heeft liever niet teveel bezoek". Dit terwijl er dus mensne zijn die wel gewoon gaan. Ik snap uberhaupt niet waar mensen het gore (want dat is het) lef vandaan halen om zomaar, buiten bezoektijden nb, binnen te vallen.

Als mensen eenmaal bij je zijn kun je het natuurlijk niet maken om ze naar huis te sturen. ZEKER niet als je vervolgens nog jaren met diezelfde mensen moet omgaan.

O, als je het nodig vindt om opmerkingen als 'dominee ' te maken; of "verkapt-mijn-vader-is-populair-topic", moet je dat vooral doen

Edit ter volledigheid: Het grootste probleem is nog dat je bij zoiets onherroepelijk in een spiraal te recht komt. Mensen vertellen aan anderen dat ze op bezoek zijn geweest; waardoor die anderen denken, o, dan moet ik mijn gezicht ook laten zien. Etc. Etc.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2006 18:26:49 ]
pi_34249247
Kan je niet op de deur een groot bord laten hangen 'verboden toegang / rust ruimte / rust tijden / geen bezoek mogelijk nu' ?
En idd het is een spiraal.. dus snel tegen de eerste persoon netjes maar beleefd zeggen dat het nu niet mogelijk is.
pi_34249250
Sowieso even aan de receptie vertellen dat je niet wilt dat ze je vader bezoeken, lijkt dat mensen die buitom het bezoekuur komen niet weten welke kamer ze moeten zijn. En mensen die ongewenst zijn vragen weg te blijven, als je er zelf bij bent iig.
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:44:08 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_34249265
dominee

"verkapt-mijn-vader-is-populair-topic",

anyway, ik zou gewoon een briefje op de deur van het ziekenhuis (de zaal dus) dat bezoek voor de heer ......... .......... niet gewenst is.

of je zorgt dat je bij de balie een lijstje aflevert met daarop de namen die vandaag /morgen komen, en degene die zich meld moet zijn achternaam opgeven, en als je niet op de lijst staat krijg je het kamernr niet te horen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_34249282
ik denk dat je het gewoon het beste nog een keertje kunt laten zeggen tijdens de mededelingen, en dan met klem zegmaar.

"we hebben gemerkt dat niet iedereen het begrepen heeft, maar het is echt het beste als er zo min mogelijk bezoek komt, en alleen wat van te voren gepland is, zodat de dominee goed kan rusten. De dominee waardeert het uiteraard wel dat er zoveel medeleven getoond wordt, maar in verband met de rust is het beter om dit met een kaartje of iets dergelijks te doen. "

Zo zeg je dus dat het niet gewaardeerd wordt dat mensen langskomen, maar dat je de aandacht wel waardeert. en de mensen die graag van zich laten horen kunnen alvast een postzak bij de ptt bestellen...
pi_34249349
Schrijf je uit bij de kerk!
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:46:54 #7
90988 Angeren
The devil made me do it
pi_34249358
vraag een andere kamer aan en vertel niemand iets. Of geef een ander ziekenhuis op.
Zal ze leren.
I am dead. As of this moment we are all dead. We go into battle to reclaim our lives. This we do gladly because we are Jem'Hadar. Remember, Victory is life."
pi_34249378
Mjah...

Bijkomend probleem is nog dat mijn vader niet aan bed gebonden is en dus gewoon in recreatiezaal zit hele dag, met mijn xbox te spelen . Gevolg is dat mensen hem eerst zien voor ze uberhaupt bij receptie komen.

Maar goed, misschien dat het ziekenhuis daar wel een oplossign voor heeft.
pi_34249559
Bordje op de deur.. zoiets is lastig.
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:53:20 #10
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_34249584
hang de marokvlag uit aan de deur
Quickpar fo shizzle
pi_34249599
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:46 schreef Angeren het volgende:
vraag een andere kamer aan en vertel niemand iets. Of geef een ander ziekenhuis op.
Zal ze leren.
Mijn idee was ook: Vragen of je in een ander ziekenhuis behandeld kan worden aan andere kant van Den Haag ipv 10 minuten fietsen van alles en iedereen af.
pi_34249826
Zeg dat ze in de hel komen als ze blijven bezoeken
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
pi_34250865
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:53 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Mijn idee was ook: Vragen of je in een ander ziekenhuis behandeld kan worden aan andere kant van Den Haag ipv 10 minuten fietsen van alles en iedereen af.
Diaconessenhuis zeker.
Maar vooral door de functie van je pa is het logisch dat veel mensen hun medeleven te tonen. Maar een ander ziekenhuis lijkt me wel een redelijk idee hoewel het weigeren door een verpleegkundige me beter lijkt ivm de reputatie van je vader. Ik zou inderdaad ook niet snel zeggen dat ze niet mogen komen als ze er al zijn, maar voor degene bij de balie lijkt me dat anders.

Hoe zit het ziekenhuis dan in elkaar, als je langs de recreatiezaal kan komen voor je bij de balie komt?
Ik haat signatures!
pi_34251190
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:25 schreef ladurance het volgende:

[..]

Diaconessenhuis zeker.
Maar vooral door de functie van je pa is het logisch dat veel mensen hun medeleven te tonen. Maar een ander ziekenhuis lijkt me wel een redelijk idee hoewel het weigeren door een verpleegkundige me beter lijkt ivm de reputatie van je vader. Ik zou inderdaad ook niet snel zeggen dat ze niet mogen komen als ze er al zijn, maar voor degene bij de balie lijkt me dat anders.

Hoe zit het ziekenhuis dan in elkaar, als je langs de recreatiezaal kan komen voor je bij de balie komt?
Bij de hoofdingang is wel een receptie. Maar je kunt gewoon door lopen naar de lift en de receptie links laten liggen. Als je dan op de betreffende verdieping komt heb je links meteen recreatiezaal, en verderop pas gang met kamers en balie met verpl(e)eg(st)ers
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:13:53 #15
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_34257816
Het zijn mensen die vooral interessant willen doen door op bezoek te komen. 'Kijk ik ken iemand die in het ziekenhuis ligt'. Dus ze komen eigenlijk meer om zichzelf op bezoek dan om je vader.
En, sja, hoe je ze weert...... Ik heb zelf gezien dat bezoekers buiten bezoektijd echt werden weggestuurd door de verpleegsters.....
How can I make this topic about me?
pi_34258001
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Het zijn mensen die vooral interessant willen doen door op bezoek te komen. 'Kijk ik ken iemand die in het ziekenhuis ligt'. Dus ze komen eigenlijk meer om zichzelf op bezoek dan om je vader.
Dat durf ik in twijfel te trekken. Ze komen vooral op bezoek omdat ze vinden dat ze hun gezicht hebben moeten laten zien t.o.v. mijn vader; de rest van de gemeente en zichzelf.

Een ander aspect van het probleem is dat mijn vader mensen bezoekt in ziekenhuizen e.d. omdat het zijn vak is. Persoonlijk is hij natuurlijk wel betrokken; maar dat is allemaal heel erg relatief. De gemeenteleden snappen dit blijkbaar niet en denken dat mijn vader dan ook maar op hun zit te wachten
pi_34258053
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:13 schreef gebrokenglas het volgende:

En, sja, hoe je ze weert...... Ik heb zelf gezien dat bezoekers buiten bezoektijd echt werden weggestuurd door de verpleegsters.....
Mjah het dubbele met echt wegsturen is dan weer dat mijn vader aan sommige mensen wél behoefte heeft..dus dan stuur je de 1 voor de ogen van de ander weg bij wijze van spreke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')