abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 januari 2006 @ 13:16:26 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34307266
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:39 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Probeer dit eens door te voeren als je met een team aan iets werkt. Ze bouwen iets, hetgeen er prima uitziet onder IE
Daar gaat het al fout.
Laat ze eens iets bouwen dat er prima uitziet onder Opera of Firefox.
En laat ze dan in IE kijken

Overigens maakt het negen van de 10 keer voor een intranet applicatie geen ruk uit inderdaad, maar de hele insteek van het team is al fout.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:20:11 #252
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_34307412
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens maakt het negen van de 10 keer voor een intranet applicatie geen ruk uit inderdaad, maar de hele insteek van het team is al fout.
Dat ben ik ergens wel met je eens maar ik krijg geen breakpoints en debugging aan de praat onder Firefox. Wel is de javascript console een groot gemis onder IE.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:22:31 #253
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_34307497
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:20 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Dat ben ik ergens wel met je eens maar ik krijg geen breakpoints en debugging aan de praat onder Firefox. Wel is de javascript console een groot gemis onder IE.
http://www.mozilla.org/projects/venkman/ ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:28:04 #254
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_34307684
quote:
Oh die ga ik zeker proberen maar het lost het probleem van server side debugging nog niet op.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:30:11 #255
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_34307750
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:28 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Oh die ga ik zeker proberen maar het lost het probleem van server side debugging nog niet op.
Uuuhm... nee, maar daar heeft je client toch niets mee te maken ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:51:46 #256
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_34308456
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:30 schreef ChOas het volgende:
Uuuhm... nee, maar daar heeft je client toch niets mee te maken ?
Theoretisch niet. Echter, Microsoft ontwikkeltools starten standaard IE en ik weet zo niet of dit te veranderen is. Hij zou ook gewoon server side breakpoints moeten snappen als je met een firefox een pagina opvraagt nu zijn oude programma's bij ons nog in ASP geschreven en daarbij is debugging een eehhhhh geval apart. Ik moet er nog eens een keer rustig naar kijken. Als je met veel gemak voor, zeg firefox, kunt ontwikkelen na 1 keer instellen dan maak je de drempel om het goed te doen voor nieuwe programmeurs een stuk lager en dan zie ik er wel brood in. Het aantal handige/leuke plugins vind ik bijvoorbeeld voor Firefox beter.

Eigenlijk mis ik ook gewoon een echte browser standaard waar iedereen zich netjes aan houdt, maar ja tis niet anders.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:03:57 #257
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34308828
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:51 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Theoretisch niet. Echter, Microsoft ontwikkeltools starten standaard IE en ik weet zo niet of dit te veranderen is. Hij zou ook gewoon server side breakpoints moeten snappen als je met een firefox een pagina opvraagt nu zijn oude programma's bij ons nog in ASP geschreven en daarbij is debugging een eehhhhh geval apart. Ik moet er nog eens een keer rustig naar kijken. Als je met veel gemak voor, zeg firefox, kunt ontwikkelen na 1 keer instellen dan maak je de drempel om het goed te doen voor nieuwe programmeurs een stuk lager en dan zie ik er wel brood in. Het aantal handige/leuke plugins vind ik bijvoorbeeld voor Firefox beter.
Een pluim voor jou, ik vind het erg goed dat je het wilt proberen. Ongeacht of het nu gaat lukken of niet, de intentie is al heel belangrijk
quote:
Eigenlijk mis ik ook gewoon een echte browser standaard waar iedereen zich netjes aan houdt, maar ja tis niet anders.
Dat komt voor een groot deel doordat sommige webontwikkelaars hetzelfde denken als jij hierboven schreef: 'waarom zou ik moeite doen om een website die al door 80% van de bezoekers gezien kan worden ook voor de overige 20% beschikbaar te maken?'

Er IS een hele mooie echte browserstandaard, alleen niet iedereen houdt zich er netjes aan, om te beginnen IE niet
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:23:59 #258
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_34309437
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:03 schreef De_Hertog het volgende:
Er IS een hele mooie echte browserstandaard, alleen niet iedereen houdt zich er netjes aan, om te beginnen IE niet
Das zeker waar maar er komen ook goede dingen uit voort. Neem AJAX hetgeen zover ik weet als eerste in IE is gezet waarbij de anderen op een gegeven moment mee zijn gegaan.

Overigens heb ik idd nooit een argument gevonden om ergens niet voor open te staan. Je snijdt er doorgaans alleen jezelf mee in de vingers.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:36:05 #259
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34309817
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:23 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Das zeker waar maar er komen ook goede dingen uit voort. Neem AJAX hetgeen zover ik weet als eerste in IE is gezet waarbij de anderen op een gegeven moment mee zijn gegaan.

Overigens heb ik idd nooit een argument gevonden om ergens niet voor open te staan. Je snijdt er doorgaans alleen jezelf mee in de vingers.
Dat is niet helemaal waar, AJAX betsaat voor namelijk uit JavaScript en XML, niet bepaald Microsoft's favorieten. Bovendien is AJAX niet nieuw, zie o.a. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ajax_%28webdesign%29:
quote:
In feite is er niets nieuw aan Ajax, behalve de term. Alle gebruikte technieken bestaan al enkele jaren
Bovendien had MS eerst een eigen alternatief, vóór het XMLHttpRequest gebruikt werd.

Oftewel, de meeste browsers ondersteunden AJAX al voor het AJAX heette

Sterker nog:
quote:
While no browser plug-in is required for Ajax, it requires users to have JavaScript enabled in their browsers. This applies to all browsers that support Ajax except for Microsoft Internet Explorer which additionally requires ActiveX to be enabled along with ActiveScript. The XMLHTTPRequest object used in Internet Explorer is ActiveX. Security settings might cause Internet Explorer to not support Ajax (e.g.: ActiveScript or ActiveX might be disabled).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:39:17 #260
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_34309936
Ah ok. Ik zet mijn pijlen nog steeds in op internet explorer 7 als topbrowser
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:47:02 #261
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34310226
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:39 schreef livEliveD het volgende:
Blijf jij maar lekker hopen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 januari 2006 @ 16:55:04 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34314114
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:36 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, AJAX betsaat voor namelijk uit JavaScript en XML, niet bepaald Microsoft's favorieten. Bovendien is AJAX niet nieuw, zie o.a. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ajax_%28webdesign%29:
[..]

Bovendien had MS eerst een eigen alternatief, vóór het XMLHttpRequest gebruikt werd.

Oftewel, de meeste browsers ondersteunden AJAX al voor het AJAX heette

Sterker nog:
[..]

Eh, xmlhttprequest is wel voor het eerst geimplementeert in IE:
quote:
History and Support
Microsoft first implemented the XMLHttpRequest object in Internet Explorer 5 for Windows as an ActiveX object. Engineers on the Mozilla project implemented a compatible native version for Mozilla 1.0 (and Netscape 7). Apple has done the same starting with Safari 1.2.

bron
En door de bron zijn we weer ontopic
pi_34314225
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:39 schreef livEliveD het volgende:
ik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')