abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juli 2013 @ 19:50:28 #271
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_128979949
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
:W

Ik heb een afspraak staan bij de GGD. Vraagje aan de ervaringsdeskundigen: zo'n vaccinatieboekje, krijg je dat ter plekke? En ik krijg via mijn werk Hepatitis B-vaccinatie, iemand die toevallig weet of de GGD dat dan ook meteen noteert (via het werk krijg ik namelijk geen boekje) of moeten zij die vaccinatie dan zelf hebben gezet?

Ik ga 3,5 week naar Cambodja ( *O* ) en daar staan wel veel vaccinatieadviezen voor zeg, pfff... mijn verzekering vergoedt niets :{ (ligt natuurlijk aan mijn eigen keuze om alleen basis te verzekeren). Dus dat zal wel een prijzig dagje worden :D. Maar aan de andere kant is het doorgaans wel eenmalig, ook voor toekomstige reizen.

Iemand ervaringen met de rabiësvaccinatie? Iemand zei tegen me dat zij daar niet voor heeft gekozen omdat de kans klein is dat je echt met bijv. een geïnfecteerde aap in aanraking komt. Aan de andere kant denk ik: het zal je maar gebeuren dat je toch door een straathond gebeten wordt. Het is nogal dodelijk :'). Wat vinden jullie?
Nu is het voor iedereen persoonlijk, maar ik zal mij nooit inenten tegen malaria, de dosis die je krijgt is namelijk exact het zelfde als welke je krijgt mocht je geïnfecteerd zijn met het malariavirus, erger nog, juist doordat je al bent ingeënt werkt de behandeling die je krijgt wellicht wat minder effectief.

Wanneer je niet 6 weken in de rimboe afgesloten van de buitenwereld gaat vertoeven is er geen reden om dergelijke inentingen te nemen.
Voor Rabies hoef je ook niet vooraf ingeënt te worden, ik ben 2x gebeten door een straathond, en daarna direct de behandelingen genomen, dit zijn een aantal prikken in een bepaalde periode, vooraf inenten is grote onzin, de behandeling werkt prima wanneer je eventueel gebeten bent, en die kans is in toeristische gebieden over het algemeen ook klein, maar helaas ben ik wel eens uit die toeristische gebieden en dan bewaken ze de eigendommen van de eigenaar een stuk beter...

Maar nogmaals, het is puur persoonlijk welke keus je maakt t.b.v. inentingen, voor mij is het belangrijk dat ik mij niet preventief met gif in het lichaam laat inspuiten voor iets waarvan ik weet dat het ter plekke goed behandeld kan gaan worden, vergeet niet dat de ziekenhuizen in de regio, in het bijzonder Maleisie, Singapore, Thailand, en wat mindere mate Indonesië veel ervaring hebben met de ziekten die daar heersen en dus goed kunnen ingrijpen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:37:30 #272
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_128987219
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
:W

Ik heb een afspraak staan bij de GGD. Vraagje aan de ervaringsdeskundigen: zo'n vaccinatieboekje, krijg je dat ter plekke? En ik krijg via mijn werk Hepatitis B-vaccinatie, iemand die toevallig weet of de GGD dat dan ook meteen noteert (via het werk krijg ik namelijk geen boekje) of moeten zij die vaccinatie dan zelf hebben gezet?

Ik ga 3,5 week naar Cambodja ( *O* ) en daar staan wel veel vaccinatieadviezen voor zeg, pfff... mijn verzekering vergoedt niets :{ (ligt natuurlijk aan mijn eigen keuze om alleen basis te verzekeren). Dus dat zal wel een prijzig dagje worden :D. Maar aan de andere kant is het doorgaans wel eenmalig, ook voor toekomstige reizen.

Iemand ervaringen met de rabiësvaccinatie? Iemand zei tegen me dat zij daar niet voor heeft gekozen omdat de kans klein is dat je echt met bijv. een geïnfecteerde aap in aanraking komt. Aan de andere kant denk ik: het zal je maar gebeuren dat je toch door een straathond gebeten wordt. Het is nogal dodelijk :'). Wat vinden jullie?
Rabies inenting wordt vaak aangeraden als je niet in een bepaald tijdbestek bij een goed ziekenhuis kunt komen waar ze je een spuit kunnen geven voor rabies. Als je de inentingen tegen rabies (het zijn er een stuk of 3 die je moet halen) hebt dan moet je alsnog naar een ziekenhuis als je denkt dat je bent besmet rabies om een spuit te halen. Alleen is die spuit wat algemener verkrijgbaarder en is het tijdbestek dat je die bewuste spuit moet hebben langer.

Ben de details een beetje kwijt, maar kortom; als je niet langdurig in aanraking komt met dieren die hondsdolheid bij zich kun dragen (vleermuisachtigen, apen, honden) dan lijkt het mij onnodig. Voor een simpele vakantie zou ik het niet doen. Daarbij heeft het geen effect voor een volgende vakantie, want een rabies inenting moet up-to-date gehouden worden met een jaarlijkse prik.

En nog ff betreft malaria. Ik gok dat de GGD persoon je Malarone voorschrijft, mocht de persoon dit niet doen, vraag dan alsnog om 12 Malarone pillen, dan kun je iig altijd jezelf nog behandelen voor malaria mocht je het krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door ieniminimuis op 15-07-2013 22:55:04 ]
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_141926621
Vraag over het Gele boekje, wat als je die kwijtraakt? Is er een database waarin jouw inentingen ook staan?

Afgelopen week weer A en nu ook B gehaald, A nu 25 jaar geldig en B moet ik nog 2x ( 1 net voor mijn reis naar Zuid en midden Amerika ).
pi_141927140
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 13:21 schreef kurk_droog het volgende:
Vraag over het Gele boekje, wat als je die kwijtraakt? Is er een database waarin jouw inentingen ook staan?

Afgelopen week weer A en nu ook B gehaald, A nu 25 jaar geldig en B moet ik nog 2x ( 1 net voor mijn reis naar Zuid en midden Amerika ).
nee reizigersvaccinaties worden nergens geadministreerd.
pi_141927206
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 13:39 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

nee reizigersvaccinaties worden nergens geadministreerd.
Raar, helemaal omdat Gele Koorts een inenting is waar landen je op kunnen weigeren als je dat niet hebt of het niet kan aantonen..
  woensdag 6 mei 2015 @ 15:17:24 #276
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_152332640
Binnenkort reis ik naar Panama waar ik in het regenwoud ga verblijven. Wat raden jullie aan?
- DTP is begin dit jaar verlopen (10 jaar geleden). Herhalen?
- Rabiës-vaccinatie heeft weinig zin vind ik, is ook erg prijzig.
- Hepatitis A vaccinatie heb ik.
- Hepatitis B?
- Buiktyphus?
- Gele koorts?
- Malariapillen?

Het land stelt geen vaccinaties verplicht.

Lokquote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2009 16:39 schreef Blik het volgende:
Voor Panama heb ik gele koorts en wellicht buiktyfus nodig (en wellicht malaria), toch weer minimaal zo'n 70 euro p.p.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_152333432
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:17 schreef Domnivoor het volgende:
Binnenkort reis ik naar Panama waar ik in het regenwoud ga verblijven. Wat raden jullie aan?
- Hepatitis B?
- Buiktyphus?
- Gele koorts?
- Malariapillen?

Lokquote:

[..]

Ik zou dit lekker voorleggen aan een travel clinic/reisdokter. Maargoed, ik was er 2 jaar geleden en had:
DTP, hepatitis A en gele koorts-vaccinaties (waarbij de gele koorts voor een ander land was). Malariaprofylaxe was in het gedeelte waar ik was (aan de kant van Costa Rica) niet nodig, Rabiës is onzin (je moet hoe dan ook binnen 24 uur ge-medevact naar een westers ziekenhuis), buiktyfus, ach ja. Gewoon goed opletten, en anders jammer dan.
  maandag 18 mei 2015 @ 11:31:34 #278
62913 Blik
The one and Only!
pi_152707711
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 15:17 schreef Domnivoor het volgende:
- Hepatitis B?
- Buiktyphus?
- Gele koorts?
- Malariapillen?

Lokquote:

[..]

Alleen DTP zou ik doen, malaria alleen als je naar de Darien-Gap gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')