Nu is het voor iedereen persoonlijk, maar ik zal mij nooit inenten tegen malaria, de dosis die je krijgt is namelijk exact het zelfde als welke je krijgt mocht je geïnfecteerd zijn met het malariavirus, erger nog, juist doordat je al bent ingeënt werkt de behandeling die je krijgt wellicht wat minder effectief.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
![]()
Ik heb een afspraak staan bij de GGD. Vraagje aan de ervaringsdeskundigen: zo'n vaccinatieboekje, krijg je dat ter plekke? En ik krijg via mijn werk Hepatitis B-vaccinatie, iemand die toevallig weet of de GGD dat dan ook meteen noteert (via het werk krijg ik namelijk geen boekje) of moeten zij die vaccinatie dan zelf hebben gezet?
Ik ga 3,5 week naar Cambodja () en daar staan wel veel vaccinatieadviezen voor zeg, pfff... mijn verzekering vergoedt niets
(ligt natuurlijk aan mijn eigen keuze om alleen basis te verzekeren). Dus dat zal wel een prijzig dagje worden
. Maar aan de andere kant is het doorgaans wel eenmalig, ook voor toekomstige reizen.
Iemand ervaringen met de rabiësvaccinatie? Iemand zei tegen me dat zij daar niet voor heeft gekozen omdat de kans klein is dat je echt met bijv. een geïnfecteerde aap in aanraking komt. Aan de andere kant denk ik: het zal je maar gebeuren dat je toch door een straathond gebeten wordt. Het is nogal dodelijk. Wat vinden jullie?
Rabies inenting wordt vaak aangeraden als je niet in een bepaald tijdbestek bij een goed ziekenhuis kunt komen waar ze je een spuit kunnen geven voor rabies. Als je de inentingen tegen rabies (het zijn er een stuk of 3 die je moet halen) hebt dan moet je alsnog naar een ziekenhuis als je denkt dat je bent besmet rabies om een spuit te halen. Alleen is die spuit wat algemener verkrijgbaarder en is het tijdbestek dat je die bewuste spuit moet hebben langer.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:52 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
![]()
Ik heb een afspraak staan bij de GGD. Vraagje aan de ervaringsdeskundigen: zo'n vaccinatieboekje, krijg je dat ter plekke? En ik krijg via mijn werk Hepatitis B-vaccinatie, iemand die toevallig weet of de GGD dat dan ook meteen noteert (via het werk krijg ik namelijk geen boekje) of moeten zij die vaccinatie dan zelf hebben gezet?
Ik ga 3,5 week naar Cambodja () en daar staan wel veel vaccinatieadviezen voor zeg, pfff... mijn verzekering vergoedt niets
(ligt natuurlijk aan mijn eigen keuze om alleen basis te verzekeren). Dus dat zal wel een prijzig dagje worden
. Maar aan de andere kant is het doorgaans wel eenmalig, ook voor toekomstige reizen.
Iemand ervaringen met de rabiësvaccinatie? Iemand zei tegen me dat zij daar niet voor heeft gekozen omdat de kans klein is dat je echt met bijv. een geïnfecteerde aap in aanraking komt. Aan de andere kant denk ik: het zal je maar gebeuren dat je toch door een straathond gebeten wordt. Het is nogal dodelijk. Wat vinden jullie?
nee reizigersvaccinaties worden nergens geadministreerd.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:21 schreef kurk_droog het volgende:
Vraag over het Gele boekje, wat als je die kwijtraakt? Is er een database waarin jouw inentingen ook staan?
Afgelopen week weer A en nu ook B gehaald, A nu 25 jaar geldig en B moet ik nog 2x ( 1 net voor mijn reis naar Zuid en midden Amerika ).
Raar, helemaal omdat Gele Koorts een inenting is waar landen je op kunnen weigeren als je dat niet hebt of het niet kan aantonen..quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:39 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
nee reizigersvaccinaties worden nergens geadministreerd.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:39 schreef Blik het volgende:
Voor Panama heb ik gele koorts en wellicht buiktyfus nodig (en wellicht malaria), toch weer minimaal zo'n 70 euro p.p.
Ik zou dit lekker voorleggen aan een travel clinic/reisdokter. Maargoed, ik was er 2 jaar geleden en had:quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:17 schreef Domnivoor het volgende:
Binnenkort reis ik naar Panama waar ik in het regenwoud ga verblijven. Wat raden jullie aan?
- DTP is begin dit jaar verlopen (10 jaar geleden). Herhalen?
- Rabiës-vaccinatie heeft weinig zin vind ik, is ook erg prijzig.
- Hepatitis A vaccinatie heb ik.
- Hepatitis B?
- Buiktyphus?
- Gele koorts?
- Malariapillen?
Het land stelt geen vaccinaties verplicht.
Lokquote:
[..]
Alleen DTP zou ik doen, malaria alleen als je naar de Darien-Gap gaat.quote:Op woensdag 6 mei 2015 15:17 schreef Domnivoor het volgende:
Binnenkort reis ik naar Panama waar ik in het regenwoud ga verblijven. Wat raden jullie aan?
- DTP is begin dit jaar verlopen (10 jaar geleden). Herhalen?
- Rabiës-vaccinatie heeft weinig zin vind ik, is ook erg prijzig.
- Hepatitis A vaccinatie heb ik.
- Hepatitis B?
- Buiktyphus?
- Gele koorts?
- Malariapillen?
Het land stelt geen vaccinaties verplicht.
Lokquote:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |