Excuse me, we zijn niet GEINTERESSEERD in Darfur of Rwanda.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:20 schreef CeeJee het volgende:
Vraag de mensen in Darfur of Rwanda maar eens hoe geweldig die kuddes diplomaten zijn.
Ik zeg niet dat ze het niet doen, ik zeg dat ze blijkbaar incompetent zijn, maar dat ik daar eigenlijk niet in geloof, en dat er dus iets anders gaande moet zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef Viajero het volgende:
Wat een onzin. Het westen probeert ALTIJD eerst met diplomaten dingen op te lossen, maar als daar niks van komt dan worden we gedwongen het met geweld te doen.
Oftewel: het is juist de andere kant die niet luistert. Wou je met Al Quaida gaan overleggen? Wat denk je dat ze gaan zeggen, "Ja, laten we praten?"
of zimbabwe of..of..quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:20 schreef CeeJee het volgende:
Vraag de mensen in Darfur of Rwanda maar eens hoe geweldig die kuddes diplomaten zijn.
Het si iets anders maar maakt duidelijk wat je bedoelt. De PvdA en CDA hadden er tijdens het kabinetsoverleg best uit kunnen komen als ze allebei hadden gewild. Waar de schuldvraag ligt doet er even niet toe, maar het gaat erom dat duidelijk was dat het niet van 2 kanten kwam.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:53 schreef Hallulama het volgende:
[
Ik kan me niet voorstellen dat we onze geschillen NIET kunnen oplossen als we ze diep van binnen echt willen oplossen, m.a.w., we WILLEN ze niet oplossen.
Stel je voor dat er feiten niet stroken met de diplomaten=goed/militairen=slecht redenering.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:50 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Excuse me, we zijn niet GEINTERESSEERD in Darfur of Rwanda.
It takes two to Tango..quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze het niet doen, ik zeg dat ze blijkbaar incompetent zijn, maar dat ik daar eigenlijk niet in geloof, en dat er dus iets anders gaande moet zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat we onze geschillen NIET kunnen oplossen als we ze diep van binnen echt willen oplossen, m.a.w., we WILLEN ze niet oplossen.
Absoluut, het ligt ook aan Iran, ik heb altijd al gezegd waar twee kijven hebben twee schuld, en men dient het samen op te lossen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:02 schreef Viajero het volgende:
It takes two to Tango..
Een voorbeeld: heb je de diplomatieke inspanningen van het westen tov Iran gevolgd?
Je schreef:
"Om de één of andere manier WIL men gewoon niet, en ja, dat geldt voor beide partijen, maar één van de partijen, namelijk het westen, zou toch beter moeten weten met onze kennis en ervaring wat o.a. oorlogen betreft?"
Zou het westen beter moeten weten? Of ligt het misschien ook wel een beetje aan "Israel moet van de kaart worden geveegd" Iran?
Tenzij we toezeggen allemaal Islamitisch te worden en vrouwen in een burka te verpakken en te stenigen als ze worden verkracht vinden zulke radicale figuren ons nog steeds Westerse varkens die het verdienen om te sterven.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze het niet doen, ik zeg dat ze blijkbaar incompetent zijn, maar dat ik daar eigenlijk niet in geloof, en dat er dus iets anders gaande moet zijn.
Zolang jij je enkel en alleen op dat aspect van die andere cultuur concentreert komen we nergens, dat lijkt me duidelijk. Verder kun je je ook eens afvragen hoe het komt dat zij die een diepgewortelde haat tegen iedereen die geen geloof of een ander geloof heeft zo ver zijn gekomen. Heb je daar al een antwoord op toevallig?quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:38 schreef RuL0R het volgende:
Tenzij we toezeggen allemaal Islamitisch te worden en vrouwen in een burka te verpakken en te stenigen als ze worden verkracht vinden zulke radicale figuren ons nog steeds Westerse varkens die het verdienen om te sterven.
Mensen die puur een oorlog beginnen vanuit een diepgewortelde haat tegen iedereen die geen geloof of een ander geloof heeft dan de Islam kan je niet met wat diplomatie op het goede pad zetten.
Bush heeft al genoeg ellende veroorzaakt en durft zijn hoofd even niet te laten zien. Hij fluistert de EU-3 wel in.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:11 schreef isos het volgende:
als dit Bush was geweest zou dit topic nu allang vol zijn!
Even voor de duidelijkheid: ik heb absoluut niks tegen "normale" moslims, het probleem is dat er nou eenmaal ook radicale moslims zijn en dat probleem los je niet op door te zeggen dat er ook niet-radicale moslims zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:52 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zolang jij je enkel en alleen op dat aspect van die andere cultuur concentreert komen we nergens, dat lijkt me duidelijk. Verder kun je je ook eens afvragen hoe het komt dat zij die een diepgewortelde haat tegen iedereen die geen geloof of een ander geloof heeft zo ver zijn gekomen. Heb je daar al een antwoord op toevallig?
Mensen die haten zijn eigenlijk heel zielig en dienen behandeld te worden, maar dan niet met wapens.
Ondertussen verwacht ik ook van de andere kant actie, dat moet ook duidelijk zijn, we moeten het uiteindelijk wel SAMEN oplossen.
Je zou overigens kunnen zeggen dat geen twee partijen een rol spelen, maar toch minimaal vier, namelijk:
1. Wij.gematigd
2. Wij.extreem
3. Zij.gematigd
4. Zij.extreem
Je hebt waarschijnlijk ook niets tegen normale westerlingen, maar hoe zit het met radicale westerlingen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:30 schreef RuL0R het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik heb absoluut niks tegen "normale" moslims, het probleem is dat er nou eenmaal ook radicale moslims zijn en dat probleem los je niet op door te zeggen dat er ook niet-radicale moslims zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |