abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:54:09 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34239413
France defends right to nuclear reply to terrorism

BREST, France (Reuters) - France said on Thursday it would be ready to launch a targeted nuclear strike against any state that carried out a terrorist attack on French soil.

In a speech defending France's costly nuclear deterrent and toughening policy against terrorism, President Jacques Chirac said Paris must be able to hit back hard at a hostile state's centers of power and its "capacity to act".

"The leaders of states who would use terrorist means against us, as well as those who would consider using in one way or another weapons of mass destruction, must understand that they would lay themselves open to a firm and adapted response on our part," Chirac said during a visit to northwestern France, where France's nuclear submarines are based.

"This response could be a conventional one. It could also be of a different kind."

Chirac said all of France's nuclear forces had been configured with this strategy in mind and the number of nuclear warheads on French nuclear submarines had been reduced to allow targeted strikes.

It was the first time he had so clearly linked the threat of a nuclear response to a terrorist attack, but he made no mention of any specific threat against France.

"Against a regional power, our choice would not be between inaction or annihilation," he said.

"The flexibility and reactivity of our strategic forces would enable us to exercise our response directly against its centers of power and its capacity to act."

Bron: Reuters

---

Chirac probeert nog even wat extra gewicht aan de zaak "terrorisme" te hangen.

Ondertussen maakt dit dat we nog steeds verder uit elkaar groeien, in plaats van dat we toenadering vinden tot elkaar, terwijl ieder weldenkend mens toch zou moeten begrijpen dat enkel dat laatste de weg vooruit is.

De incompetentie om dit soort zaken vreedzaam op te lossen d.m.v. hele kuddes diplomaten is zo groot dat het mij doet denken dat er echt wel meer aan de hand is dan slechts "terrorisme".

Om de één of andere manier WIL men gewoon niet, en ja, dat geldt voor beide partijen, maar één van de partijen, namelijk het westen, zou toch beter moeten weten met onze kennis en ervaring wat o.a. oorlogen betreft?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_34239660
Dit staat ondertussen ook in 't nederlands op teletekst
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:19:46 #3
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34240281
Wat een onzin. Het westen probeert ALTIJD eerst met diplomaten dingen op te lossen, maar als daar niks van komt dan worden we gedwongen het met geweld te doen.

Oftewel: het is juist de andere kant die niet luistert. Wou je met Al Quaida gaan overleggen? Wat denk je dat ze gaan zeggen, "Ja, laten we praten?"
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_34240318
Vraag de mensen in Darfur of Rwanda maar eens hoe geweldig die kuddes diplomaten zijn.
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:32:04 #5
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_34240737
Belachelijk.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:50:43 #6
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34241421
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:20 schreef CeeJee het volgende:
Vraag de mensen in Darfur of Rwanda maar eens hoe geweldig die kuddes diplomaten zijn.
Excuse me, we zijn niet GEINTERESSEERD in Darfur of Rwanda.
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:53:13 #7
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34241512
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:19 schreef Viajero het volgende:
Wat een onzin. Het westen probeert ALTIJD eerst met diplomaten dingen op te lossen, maar als daar niks van komt dan worden we gedwongen het met geweld te doen.

Oftewel: het is juist de andere kant die niet luistert. Wou je met Al Quaida gaan overleggen? Wat denk je dat ze gaan zeggen, "Ja, laten we praten?"
Ik zeg niet dat ze het niet doen, ik zeg dat ze blijkbaar incompetent zijn, maar dat ik daar eigenlijk niet in geloof, en dat er dus iets anders gaande moet zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat we onze geschillen NIET kunnen oplossen als we ze diep van binnen echt willen oplossen, m.a.w., we WILLEN ze niet oplossen.
pi_34241548
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:20 schreef CeeJee het volgende:
of zimbabwe of..of..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34241631
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:53 schreef Hallulama het volgende:

[

Ik kan me niet voorstellen dat we onze geschillen NIET kunnen oplossen als we ze diep van binnen echt willen oplossen, m.a.w., we WILLEN ze niet oplossen.
Het si iets anders maar maakt duidelijk wat je bedoelt. De PvdA en CDA hadden er tijdens het kabinetsoverleg best uit kunnen komen als ze allebei hadden gewild. Waar de schuldvraag ligt doet er even niet toe, maar het gaat erom dat duidelijk was dat het niet van 2 kanten kwam.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_34241669
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:50 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Excuse me, we zijn niet GEINTERESSEERD in Darfur of Rwanda.
Stel je voor dat er feiten niet stroken met de diplomaten=goed/militairen=slecht redenering.
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:02:27 #11
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34241911
quote:

[..]

Ik zeg niet dat ze het niet doen, ik zeg dat ze blijkbaar incompetent zijn, maar dat ik daar eigenlijk niet in geloof, en dat er dus iets anders gaande moet zijn.

It takes two to Tango..

Een voorbeeld: heb je de diplomatieke inspanningen van het westen tov Iran gevolgd?

Je schreef:
"Om de één of andere manier WIL men gewoon niet, en ja, dat geldt voor beide partijen, maar één van de partijen, namelijk het westen, zou toch beter moeten weten met onze kennis en ervaring wat o.a. oorlogen betreft?"

Zou het westen beter moeten weten? Of ligt het misschien ook wel een beetje aan "Israel moet van de kaart worden geveegd" Iran?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 19 januari 2006 @ 15:16:21 #12
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34242387
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 15:02 schreef Viajero het volgende:

It takes two to Tango..

Een voorbeeld: heb je de diplomatieke inspanningen van het westen tov Iran gevolgd?

Je schreef:
"Om de één of andere manier WIL men gewoon niet, en ja, dat geldt voor beide partijen, maar één van de partijen, namelijk het westen, zou toch beter moeten weten met onze kennis en ervaring wat o.a. oorlogen betreft?"

Zou het westen beter moeten weten? Of ligt het misschien ook wel een beetje aan "Israel moet van de kaart worden geveegd" Iran?
Absoluut, het ligt ook aan Iran, ik heb altijd al gezegd waar twee kijven hebben twee schuld, en men dient het samen op te lossen.

Helaas zie ik in dergelijke taal uit de mond van Chirac geen oplossing, eerder een escalatie.
pi_34245305
quote:

[..]

Tenzij we toezeggen allemaal Islamitisch te worden en vrouwen in een burka te verpakken en te stenigen als ze worden verkracht vinden zulke radicale figuren ons nog steeds Westerse varkens die het verdienen om te sterven.
Mensen die puur een oorlog beginnen vanuit een diepgewortelde haat tegen iedereen die geen geloof of een ander geloof heeft dan de Islam kan je niet met wat diplomatie op het goede pad zetten.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:52:07 #14
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34245727
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:38 schreef RuL0R het volgende:

Tenzij we toezeggen allemaal Islamitisch te worden en vrouwen in een burka te verpakken en te stenigen als ze worden verkracht vinden zulke radicale figuren ons nog steeds Westerse varkens die het verdienen om te sterven.
Mensen die puur een oorlog beginnen vanuit een diepgewortelde haat tegen iedereen die geen geloof of een ander geloof heeft dan de Islam kan je niet met wat diplomatie op het goede pad zetten.
Zolang jij je enkel en alleen op dat aspect van die andere cultuur concentreert komen we nergens, dat lijkt me duidelijk. Verder kun je je ook eens afvragen hoe het komt dat zij die een diepgewortelde haat tegen iedereen die geen geloof of een ander geloof heeft zo ver zijn gekomen. Heb je daar al een antwoord op toevallig?

Mensen die haten zijn eigenlijk heel zielig en dienen behandeld te worden, maar dan niet met wapens.

Ondertussen verwacht ik ook van de andere kant actie, dat moet ook duidelijk zijn, we moeten het uiteindelijk wel SAMEN oplossen.

Je zou overigens kunnen zeggen dat geen twee partijen een rol spelen, maar toch minimaal vier, namelijk:

1. Wij.gematigd
2. Wij.extreem
3. Zij.gematigd
4. Zij.extreem
pi_34246047
Toch wel via de VN?
pi_34246250
als dit Bush was geweest zou dit topic nu allang vol zijn!
pi_34246899
Gewoon politiek...
Het is nog te vroeg voor sancties.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:27:17 #18
74839 F4iTH
De eeuwige student
pi_34250956
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:11 schreef isos het volgende:
als dit Bush was geweest zou dit topic nu allang vol zijn!
Bush heeft al genoeg ellende veroorzaakt en durft zijn hoofd even niet te laten zien. Hij fluistert de EU-3 wel in.
"To accomplish great things, we must not only act, but also dream, not only plan, but also believe"
"Many of us spend half our time wishing for things we could have if we didn't spend half our time wishing"
pi_34258269
FRANCE wil ook graag een einde van de wereld zien samen met USA
hun willen graag Honderdduizenden doden zien
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34258620
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:52 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Zolang jij je enkel en alleen op dat aspect van die andere cultuur concentreert komen we nergens, dat lijkt me duidelijk. Verder kun je je ook eens afvragen hoe het komt dat zij die een diepgewortelde haat tegen iedereen die geen geloof of een ander geloof heeft zo ver zijn gekomen. Heb je daar al een antwoord op toevallig?

Mensen die haten zijn eigenlijk heel zielig en dienen behandeld te worden, maar dan niet met wapens.

Ondertussen verwacht ik ook van de andere kant actie, dat moet ook duidelijk zijn, we moeten het uiteindelijk wel SAMEN oplossen.

Je zou overigens kunnen zeggen dat geen twee partijen een rol spelen, maar toch minimaal vier, namelijk:

1. Wij.gematigd
2. Wij.extreem
3. Zij.gematigd
4. Zij.extreem
Even voor de duidelijkheid: ik heb absoluut niks tegen "normale" moslims, het probleem is dat er nou eenmaal ook radicale moslims zijn en dat probleem los je niet op door te zeggen dat er ook niet-radicale moslims zijn.
Zelfde geld voor "ons": Je kan niet zomaar zeggen dat neo-nazi's of "Lonsdale-jongeren" geen probleem vormen of denken dat je het probleem oplost door te zeggen dat de meeste Nederlanders niet zo zijn.

Die haat en/of die drang om het geloof over de hele wereld te verspreiden is er "gewoon", enkele honderden jaren geleden deden "wij" precies hetzelfde, daar is ook geen rationele verklaring voor.
Te ver doorschieten in een religie zorgt voor dit soort problemen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_34258978
Het 'ontwikkelde' land dat daadwerkelijk nukes gebruikt anno 2006 komt daar niet meer mee weg. Die dingen hebben totaal geen toepasbaarheid meer, alleen in de achterlijkste van de achterlijkste oorlogen waar 2 landen elkaars burgers volledig willen nuken zou dat nog kunnen. Heb het idee dat we die primitieve fase net voorbij zijn, en het nu iets 'geciviliseerder' oplossen met "precisiebommen". De VS was zo leeghoofdig om het in Japan te flikken de vorige eeuw. Denk dat dat meteen de laatste keer was. Er zit inmiddels teveel diplomatie, externe druk en controle op landen die het nogmaals willen doen. Zeker binnen de EU.

Geef mij een voorbeeld wanneer Frankrijk het zou moeten doen ? Denk dat ze op een wereldboycot kunnen rekenen als dit flikken. We hebben het nl nog steeds over 'terreur-cellen' die aanslagen zouden plegen, terreurcellen zijn niet te vinden, en nukes zijn dan al helemaal geen optie voor zulke minuscule targets. Een compleet land nuken, hoeveel cellen er ook zouden huisvesten ove rhet gehele gebied, daar komt niemand meer mee weg gezien burgerslachtoffers en eventuele wereldwijde milieu-problematiek zodr agenuked is, de winden waaien immers over de gehele wereld.

Niettemin ook weer typerend dat hier zo weinig commentaar op is in de pers en politiek, terwijl het weer zo'n domme uitspraken zijn die nergens over gaan van die opa. Dat ie maar naast Sharon gaat liggen.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:42:42 #22
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_34259192
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:30 schreef RuL0R het volgende:

Even voor de duidelijkheid: ik heb absoluut niks tegen "normale" moslims, het probleem is dat er nou eenmaal ook radicale moslims zijn en dat probleem los je niet op door te zeggen dat er ook niet-radicale moslims zijn.
Je hebt waarschijnlijk ook niets tegen normale westerlingen, maar hoe zit het met radicale westerlingen?

Heb jij enige kritiek op het westen qua denken, doen en laten? Of vind je het allemaal prima gaan zo als het nu gaat, en moeten slechts de radicale moslims wijken?
pi_34259626
Had er al iemand 'keihard aanpakken' geroepen? Nee? Ok dan.

'wuuuuuh, keihard aanpakken, wuuuhuuuh'.

Zo. Dat zal ze leren.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 07:23:25 #24
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_34268239
wow , zou deze waarschuwing van Chirac tegen Israel gericht zijn ?
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:14:13 #25
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_34269071
Je hebt geen atoombommen nodig, alleen maar een handfull of Marines and their rifles! nodig
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')