dat is juist handig, dan hoef je niet te bukken om te beffenquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:15 schreef RvdLinden het volgende:
te lang stuk
Anders zou je nog in de WIA terechtkomen zeg..quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
dat is juist handig, dan hoef je niet te bukken om te beffen
Neen.quote:
Joh, dat jij geen onderwijs op niveau streekschool hebt genoten maakt nog niet dat jongens die dat wel hebben ook maar kunnen (en zouden moeten) doorleren.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1137650258097.html
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar aan het (karikaturale) uiterlijk of aan de culturele macho-trekjes ligt het niet hoor....![]()
Met het uiterlijk van een blanke gemiddelde voetbalhooligan met matje wordt je ook niet zo snel aangenomen.
En deze gozer is op z'n 18de 'afgestudeerd'? Ga dan nog verder doorleren zou ik zeggen.
Ik denk dat je hier wel een punt hebt. Een representatieve uitstraling is denk ik voor veel functies wel nodig, en als je dan naar de leeftijd + de naam kijkt, ga je toch (onbewust) vooroordelen over diegene krijgen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:40 schreef Oksel het volgende:
Het verbaast mij niets. Ik zou zelf ook liever een Nederlander aannemen, zonder oorbellen of matje. En waarom niet? Zo'n machomarokkaan heeft een verkeerde uitstraling. Eigen schuld. Er zijn ook marokkanen die er wel fatsoenlijk uitzien, die krijgen ook wél een baan. Overigens heeft dit jochie gewoon een MBO opleiding gedaan.. laat hem lekker de bouwvak ingaan. Genoeg werk.
Nou. lijkt me eigenlijk tamelijk representatief voor onderzoeken die uitwijzen dat buitenlands klinkende achternamen anders beoordeeld worden, en voor cijfers waaruit bovenproportionele werkloosheid onder allochtonen blijktquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:55 schreef 1ofthefew het volgende:
niet objectief. ze laten werklozen aan het woord die zichzelf al als slachtoffer zien en het wijtten aan discriminatie.
slecht artikel en niet representatief.
Uhm, het gaat wel om lieden die hier geboren zijn. Hun eigen land is Nederland.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:06 schreef DaveM het volgende:
Alsof allochtone werkgevers niet selecteren op afkomst.
Als ze daar problemen mee hebben gaan ze toch lekker naar hun eigen land, daar is hun naam geen enkel probleem.
quote:Volgens mij wordt "discriminazie" veel te vaak gebruikt als smoes zodat ze hun handjes kunnen ophouden voor een uitkering. Terwijl er werk zat is, desnoods als uitzendkracht.
Hier in Grunn' bruuk'n wie nait van die dikke woord'n.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou. lijkt me eigenlijk tamelijk representatief voor onderzoeken die uitwijzen dat buitenlands klinkende achternamen anders beoordeeld worden, en voor cijfers waaruit bovenproportionele werkloosheid onder allochtonen blijkt.
Een succesvolle allochtoon is misschien een aansprekend rolmodel, maar niet representatief voor de problemen op de arbeidsmarkt voor jonge allochtonen.
Je weet toch wel wat representatief betekent?
Jij ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
-knip-
Met het uiterlijk van een blanke gemiddelde voetbalhooligan met matje wordt je ook niet zo snel aangenomen.
En deze gozer is op z'n 18de 'afgestudeerd'? Ga dan nog verder doorleren zou ik zeggen.
Touché, haéquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:28 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Jij ook.
Te beginnen met de middelbare school, niet té grote stappen nemen haè.
Nee, haè.quote:
Officieel ja, ik heb het even over het land waar ze thuishoren op grond van hun houding en gedrag.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:50 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Uhm, het gaat wel om lieden die hier geboren zijn. Hun eigen land is Nederland.
En jij neemt dat zomaar voor waar aan?quote:In het artikel gaat het over mensen die talloze malen gesolliciteerd hebben. Die willen hun handjes helemaal niet ophouden. Of heb je de openingspost niet gelezen?
Deze pos van jouw hep een hoog uitgeluldgehalte.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:34 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, haè.
Dat is niet zomaar.
Dan heb je een idee hoe iemand 'hè' uitspreekt, maar dat heb jij dus niet.
Misschien ooit wel.. maar ik denk het niet.
kerâhl (b.v.)
Dat vind ik niet echt opschieten, zo'n gedachtengang. Ik had ook liever gezien dat de regering 30-40 jaar geleden een wat voorziender blik had gehad, maar die mensen zijn nou eenmaal hier (geboren) en we moeten er maar het beste van maken. Ik kijk liever naar diegenen die het wel goed doen dan me blind te focussen op probleemjongeren enzo.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:34 schreef DaveM het volgende:
[..]
Officieel ja, ik heb het even over het land waar ze thuishoren op grond van hun houding en gedrag.
Als dit het eerste bericht met die strekking was geweest had ik er wellicht aan getwijfeld. Dit is echter het zoveelste bericht dat ik hierover hoor, zie en lees, dat het voor mij inmiddels duidelijk is dat er echt iets aan de hand is en dat er echt behoorlijk wat mensen zijn die bereid zijn te werken en zich suf solliciteren.quote:En jij neemt dat zomaar voor waar aan?
Er zal heus wel íets van kloppen, maar ik denk dat ze het allemaal flink aandikken om extra zielig te lijken.
Het zal best een keer gebeuren maar "talloze" keren om die reden geen uitnodiging krijgen vind je toch zelf ook niet erg geloofwaardig?
Wat is een probleemgroep? Je kunt moeilijk zeggen dat iemand uit een probleemgroep komt gegeven dat die een Marokkaanse achtergrond heeft. Die intercedente bij het CWI uit de openingspost had kennelijk alleen d'r naam tegen.quote:Er zijn nog genoeg werkgevers die allochtonen uit probleemgroepen een kans geven, als ze zo'n werkgever niet kunnen vinden dan ligt het toch echt aan hun CV, een sollicitatiebrief vol taalfouten of gewoon te weinig serieuze pogingen.
ik denk dat ik het snap.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou. lijkt me eigenlijk tamelijk representatief voor onderzoeken die uitwijzen dat buitenlands klinkende achternamen anders beoordeeld worden, en voor cijfers waaruit bovenproportionele werkloosheid onder allochtonen blijkt.
Een succesvolle allochtoon is misschien een aansprekend rolmodel, maar niet representatief voor de problemen op de arbeidsmarkt voor jonge allochtonen.
Je weet toch wel wat representatief betekent?
Nou, niet bepaald. Tenzij jij dat zo normaal aangeeft en er vanuit gaat dat dit een dergelijke situatie is.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Deze pos van jouw hep een hoog uitgeluldgehalte.
Probleem is dat we in Nederland zo'n beetje de meest vriendelijke, begripvolle en gulle overheid van de wereld hebben als het gaat om allochtonen, maar toch blijven sommige groepen allochtonen klagen dat de overheid meer voor hen moet doen, zoals werkgevers verplichten om hen aan te nemen (je zou maar als autochtoon niet aangenomen worden omdat een allochtoon aan de beurt is) en meer van dat soort ongein.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:11 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Dat vind ik niet echt opschieten, zo'n gedachtengang. Ik had ook liever gezien dat de regering 30-40 jaar geleden een wat voorziender blik had gehad, maar die mensen zijn nou eenmaal hier (geboren) en we moeten er maar het beste van maken.
helaas zijn er teveel van dit soort probleemjongeren en is hun mond te groot.quote:ik kijk liever naar diegenen die het wel goed doen dan me blind te focussen op probleemjongeren enzo.
Ze weten dat ze in Nederland een hoop kunnen bereiken door regelmatig de publiciteit te zoeken met zielige verhalen over achterstelling en "dizcriminazie".quote:Als dit het eerste bericht met die strekking was geweest had ik er wellicht aan getwijfeld. Dit is echter het zoveelste bericht dat ik hierover hoor, zie en lees,
Die mensen heb je natuurlijk wel, maar ik denk dat het aantal allochtonen dat om deze reden werkloos blijft echt mi-ni-maal is, zie m'n vorige post.quote:dat het voor mij inmiddels duidelijk is dat er echt iets aan de hand is en dat er echt behoorlijk wat mensen zijn die bereid zijn te werken en zich suf solliciteren.
Een groep met relatief veel criminelen.quote:Wat is een probleemgroep? Je kunt moeilijk zeggen dat iemand uit een probleemgroep komt gegeven dat die een Marokkaanse achtergrond heeft. Die intercedente bij het CWI uit de openingspost had kennelijk alleen d'r naam tegen.
Je kunt sorry zeggen, maar dat maakt je visie op de wereld niet minder bevooroordeeld en kortzichtig.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:42 schreef Oksel het volgende:
Het gaat om de uitstraling. De foute gansta uistraling van de gemiddelde marokkaan, verschrikkelijk. Dat is wat anders dan een dikke behaarde bouwvakker met tattoo's.
Overigens vind ik dat de meeste marokkaan gewoon een rotkop hebben, met een onvriendelijke uitstraling. Sorry.
90% van die gasten kijken je alitjd boos aan, terwijl ze wat onbegrijpbare klanken uit hun mond laten floepsen. Ik kan me wel vinden in zijn reply. Ongeveer, dan.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je kunt sorry zeggen, maar dat maakt je visie op de wereld niet minder bevooroordeeld en kortzichtig.
V.
Dat kan.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:38 schreef veldmuis het volgende:
[..]
90% van die gasten kijken je alitjd boos aan, terwijl ze wat onbegrijpbare klanken uit hun mond laten floepsen. Ik kan me wel vinden in zijn reply. Ongeveer, dan.
Groetjes,
veldmuis
En als hij nou geen zin heeft om door te studeren, en lekker aan het werk wil om geld te verdienenquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Piet Marcouch of een Kaatje Talhaoui klink dan ook erg Nederlands dus dat zal dan vast wel helpenquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:50 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Uhm, het gaat wel om lieden die hier geboren zijn. Hun eigen land is Nederland.
[..]In het artikel gaat het over mensen die talloze malen gesolliciteerd hebben. Die willen hun handjes helemaal niet ophouden. Of heb je de openingspost niet gelezen?
Maar het is inmiddels bekend dat de naam een groot probleem is. Het was handiger geweest als b.v. die dakbedekker echt Erik Adli had geheten. Hopelijk pikt deze generatie het probleem op en beginnen ze hun kinderen Nederlandse voornamen te geven, net zoals de Indo's (vanaf het begin) hebben gedaan.
Pas was er een test waarin ze die brieven door profesionals hadden laten maken , totaal geen verschil behalve de namen sommige zelf beter gekwalificeerd .quote:Op vrijdag 14 juli 2006 03:17 schreef raptorix het volgende:
Het is wetenschappelijk ook aangetoond dat de sollicitatiebrieven van allochtonen kwalitatief stukken minder zijn als die van autotochtonen, dit is niet zomaar door een rechts bureautjes onderzocht maar door een bemiddelingsbureau van allochtonen als ik me niet vergis, weet zo gauw de link niet meer, maar als er behoefte aan is kan ik het even googlen.
Amen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 03:38 schreef dontcare het volgende:
[..]
Pas was er een test waarin ze die brieven door profesionals hadden laten maken , totaal geen verschil behalve de namen sommige zelf beter gekwalificeerd .
En raad eens ? De buitenlandse namen werden bijna allemaal bedankt en de Nederlanders konden langskomen
Click
voor de luie mensen:
Resultaten
In totaal zijn 150 c.v.’s de deur uitgegaan, waarvan 75 met een autochtone naam. Van deze 75 c.v.’s werden er 69 uitgenodigd voor een gesprek. De overige 6 ontvingen geen reactie.
Op de andere c.v’s, met een niet-autochtoon klinkende naam, kwamen 70 reacties terug, waarvan 33 uitnodigingen. De rest ontving een afwijzing.
Van de autochtone sollicitanten die middels hun ‘autochtone’ c.v. een sollicitatiegesprek afdwongen (69 stuks) werden uiteindelijk 51 mensen aangenomen.
Van de allochtone varianten werden uiteindelijk 2 (!) mensen aangenomen, waarbij 1 persoon te maken had met een islamitische personeelsfunctionaris voor wie het geen probleem was dat de sollicitante een hoofddoek draagt.
In 20 van de 33 uitgenodigde gevallen waren de c.v.’s (bewust) beter gekwalificeerd dan de autochtone varianten. Alle andere sollicitaties hebben we met gelijkwaardige kwalificaties verstuurd.
In de meeste gevallen trad een uitzendbureau of werving & selectiebureau op als tussenpersoon. De sollicitatiegesprekken vonden echter vaak wel plaats met de genoemde ondernemingen.
Allochtonen worden gewoon gediscrimineerd op de arbeidsmarkt dat lijkt me zo ondertussen wel een feit.
En dan kan je dat leuk , best , aardig en hun eigen schuld vinden maar wat daar uit voort kan komen hebben we in Parijs gezien .....
Begrijpelijk wel , goed te keuren uiteraard niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 04:17 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Amen.
Ik heb mezelf ook helemaal suf gesolliciteerd maar ik heb ook alleen maar afwijzingen binnen gehad, niet 1 had mij uitgenodigd.
Daarom begrijp ik die jongens die in de criminaliteit gaan, het geld ligt er praktisch voor het oprapen en het is een stuk makkelijker/beter dan leven in pure armoede en proberen eerlijk te zijn.
Fijn, moet je maar geen hoofddoek dragen. Als je dat verzonnen regeltje van een verzonnen godje belangrijker vind dan werk dan verdien je het ook niet om aangenomen te worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 03:38 schreef dontcare het volgende:
[..]Allochtonen worden gewoon gediscrimineerd op de arbeidsmarkt dat lijkt me zo ondertussen wel een feit.
En dan kan je dat leuk , best , aardig en hun eigen schuld vinden maar wat daar uit voort kan komen hebben we in Parijs gezien .....
Mee eens, maar dat doet er niets aan af dat het buitengewoon frustrerend moet zijn wanneer je brief niet eens door de selectie komt omdat je achternaam verkeerd is.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 07:29 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Fijn, moet je maar geen hoofddoek dragen. Als je dat verzonnen regeltje van een verzonnen godje belangrijker vind dan werk dan verdien je het ook niet om aangenomen te worden.
Van de allochtone varianten werden uiteindelijk 2 (!) mensen aangenomen, waarbij 1 persoon te maken had met een islamitische personeelsfunctionaris voor wie het geen probleem was dat de sollicitante een hoofddoek draagt.
Ik zou ook graag in mijn Superman-pak met cape komen (moet van mijn religie) maar ik weet ook nog niet zo net of ik dan door de sollicitatieprocedure zou komen.
In de enerverende wereld van de aspergestekerij niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:14 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben benieuwd of ik later nog problemen met mijn achternaam ga krijgen.
Waarom ken ik nou wel genoeg moslims met een goede baan??? Leef ik in een andere wereld ofzo??quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat doet er niets aan af dat het buitengewoon frustrerend moet zijn wanneer je brief niet eens door de selectie komt omdat je achternaam verkeerd is.
Daar helpt geen hoofddoekloosheid tegen natuurlijk.
Welk soort?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:41 schreef beertenderrr het volgende:
Ik zou dit soort mensen ook niet aannemen hoor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |