"Hier Stofje, hier heb je 2 mappen. Orden je zaken nou eens, je financiėle zaken en de rest. Zo raak je niets kwijt en kun je gestructureerd je ding doen".
Dit was enkele weken geleden en braaf volgde ik de raad van mijn vader op. Hij had gelijk, nadat ik wederom een aanmaning had gekregen van T-Mobile om nu toch eens voor m'n telefoonrekening te betalen, ik van niks wist en een week daarna die factuur onder mijn bed vond.
Ik legde mijn bankafschriften op volgorde, alle facturen volgde op het desbetreffende bankafschrift en zodra ik een factuur binnen kreeg, betaalde ik deze direct. Heerlijk, structuur. Het ging prima.
Straks moet ik echter mijn ID-bewijs ophalen, bij de gemeente. Ik ben deze, nog niet zo lang geleden, kwijt geraakt, tezamen met al mijn andere pasjes. Vermissing, diefstal, ik weet het niet, doet ook niet ter zake. Maar nergens kon ik mijn afhaalbewijs vinden. Overal gezocht, alles weer overhoop gehaald, ik kon 'm nergens vinden.
En ineens een helder moment. Ik keek naar m'n 'prikbord' (zo'n metalen plaat met magneten). Daar hing ie. Ik heb nog nooit dat ding gebruikt en nu dacht ik, in het kader van 'dan raak ik dat kreng in ieder geval niet kwijt', laat ik het daar ophangen. Structuur
![]()
.