In elk geval chloorwater vermijden dus?quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Als dat zo zou zijn doordat de longetjes nog in ontwikkeling zijn is het dus beter wat langer te wachten met gaan zwemmen met die kleintjes?
had na het zw. zwemmen ook niet echt last meer van rode ogenquote:Nieuwe technieken in het Sportfondsenbad Delft
Misschien hebt u het al gemerkt, het zwemwater is anders ! Nee, zult u wel zeggen ik proef nog steeds iets van chloor. Dat kunnen wij toelichten.
Zout vervangt gevaarlijke chemicaliën (milieu vriendelijk): Chloorbleekloog dat al tientallen jaren is gebruikt om het zwemwater te zuiveren is de afgelopen november vervangen. Transport, overslag en opslag van het gevaarlijke chloorbleekloog behoren tot het verleden. Ook de gevaarlijke transportleidingen in het zwembadgebouw zijn overbodig geworden. Met behulp van de “Chlorinsitu-IV chloride-arm installatie” die het Sportfondsenbad in gebruik heeft genomen, wordt een chloor in wateroplossing bereid uit een zoutoplossing.
Dit gaat als volgt: Zout wordt opgelost in een zoutoplosvat, totdat een verzadigde zoutoplossing wordt verkregen. Deze oplossing wordt door een membraancel geleid, waarbij het zout wordt omgezet in een chloorproduct, die een pH-verlagende werking heeft op het zwemwater.
Met behulp van deze nieuwste technologie van membranen is het mogelijk de pH waarden te corrigeren. Hierdoor is het gebruik van zoutzuur, zwavelzuur of koolzuur overbodig geworden.
Vriendelijk voor alle zwemmers:
De zwemwaterkwaliteit is beter geworden, doordat het geproduceeerde chloor direct wordt gemengd in het badwater, waardoor een effectievere werking wordt verkregen. Met deze nieuwe techniek is er voor de zwemmers minder overlast van chloorlucht, oog- en slijmvlies irritaties, alsmede minder problemen voor zwemmers die buisjes in de oren hebben.
Geeft niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:16 schreef Bright het volgende:
Oeps - had dit net in het nieuws-topic gezet ...
ja, maar dan is het geloof ik meer dat ze via via toch wel chloorachtige dingen krijgen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:04 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij las ik van de week al ergens in een topic iets over zout-waterbaden ipv chloor... Weet alleen niet meer waar.
volgens mij was ik dat.. hadden in het kleine babytjes topic over babyzwemmen en vertelde ik dat er hier in de buurt een speciala bad is wta verwarmd is een een soort zoutoplossing gebruiktquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:04 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij las ik van de week al ergens in een topic iets over zout-waterbaden ipv chloor... Weet alleen niet meer waar.
Als je dit bericht dus lees en begrijpt weet je dat er dus nogsteeds chloor in het water zit. Dit chloor wordt alleen terplekke aangemaaktl uit zout door middel vanvan electrolyse.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:10 schreef Vicky het volgende:
hmm blijkbaar hebben ze bij ons toch wat aangeast:
[..]
had na het zw. zwemmen ook niet echt last meer van rode ogen
oke, thanx...quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:40 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Als je dit bericht dus lees en begrijpt weet je dat er dus nogsteeds chloor in het water zit. Dit chloor wordt alleen terplekke aangemaaktl uit zout door middel vanvan electrolyse.
In zwembaden waar nog gewoon chloorbleekloog wordt gebruikt is de Ph waarde van het water ook gewoon neutraal (7). Maar dit wordt gecompenceerd met zwavelzuur.
Het enige verschil is dus het ontbreken van dat zuur, en niet het ontbreken van chloor.
Ja maar vaccinaties beschermen ook tegen een hoop andere ziektes. Zwemmen niet zo zeerquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:37 schreef Rottdog het volgende:
Van vaccinaties kunnen ze het ook krijgen en bijna iedereen laat zijn kindje inenten.
Zwemmen is weer goed voor de zelfredzaamheid in het water. Dus als je kind in de plomp valt zal het zich sneller ergens aan vast kunnen klampen etc. en minder snel in paniek raken omdat ze al bekend zijn met water (ok, baby's doen dat vastpakken dan nog niet maar als ze ietsje ouder zijn...)quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:59 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ja maar vaccinaties beschermen ook tegen een hoop andere ziektes. Zwemmen niet zo zeer![]()
Idd als ze iets ouder zijn ja. Een baby die op babyzwemmen zit zal net zo hard verdrinken als een baby die dat niet zitquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:07 schreef TearSong het volgende:
[..]
Zwemmen is weer goed voor de zelfredzaamheid in het water. Dus als je kind in de plomp valt zal het zich sneller ergens aan vast kunnen klampen etc. en minder snel in paniek raken omdat ze al bekend zijn met water (ok, baby's doen dat vastpakken dan nog niet maar als ze ietsje ouder zijn...)
Ik ben zelf toen ik 4 jaar was in de Benschopper wetering gevallen en ik kan me nu nog herinneren dat ik inderdaad niet bewoog en me gewoon naar beneden liet zakken zonder te spartelen of wat dan ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:33 schreef phileine het volgende:
Ze leren wel veel sneller bepaalde reflexen aan, bijvoorbeeld om hun hoofd op te tillen uit het water als dat onder water komt. Kindjes tot een jaar of 4 blijven gewoon doodstil als ze onder water komen, ze gaan niet spartelen of proberen boven te komen, ze houden zich gewoon "dood". Dat is de natuurlijke reflex.
Hmm.. en wij willen morgen daar gaan zwemmenquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:40 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Als je dit bericht dus lees en begrijpt weet je dat er dus nogsteeds chloor in het water zit. Dit chloor wordt alleen terplekke aangemaaktl uit zout door middel vanvan electrolyse.
In zwembaden waar nog gewoon chloorbleekloog wordt gebruikt is de Ph waarde van het water ook gewoon neutraal (7). Maar dit wordt gecompenceerd met zwavelzuur.
Het enige verschil is dus het ontbreken van dat zuur in het water, en niet het ontbreken van chloor. Wel zijn de chloordampen buiten het water natuurlijk een stuk minder.
Dat is onderzocht met gigantische steekproeven, waarbij dus niet gevonden wordt dat er bij gevaccineerde kinderen meer astma voorkomt dan bij niet-gevaccineerde kinderen. Dus naast dat het niet zo veel met babyzwemmen te maken heeft is het echt bullshit.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:42 schreef phileine het volgende:
Dat je van inentingen astma zou kunnen krijgen is ook helemaal niet bewezen hoor Lois. Dat is één van de vele indianenverhalen over vaccineren. Er zal vast wel iets waar zijn, maar het is erg moeilijk daarin het kaf van het koren te scheiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |