Ja, ziek spul is dat. Ik had het nog nooit gezien in ieder geval.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:10 schreef Stofje het volgende:
http://images.google.nl/images?q=Agent+Orange+&hl=nl
Damned, dit is echt té erg.
bronquote:Vietnam-oorlog
In 1942 was 45 procent van Vietnam bebost, in 1990 was dat nog maar 20 procent. Grote boosdoener is de Vietnam-oorlog, die veel schade aan de natuur heeft aangericht. Tijdens de oorlog werden er meer dan twintig miljoen bommen geworpen en werd er 2.2 miljoen hectare bos vernietigd. Daarnaast gebruikten de Amerikanen een verdelgingsmiddel, Agent Orange, een nietsontziend ontbladeringsmiddel dat op bossen werd gestrooid. Het leverde niet alleen schade op voor het milieu, ook veroorzaakte de Agent Orange na de oorlog een golf van verminkt geboren babies.
Omdat er gisteren een topic was over napalm, en de TS (da's de topicstarter) vraagt of we onze ervaringen hier willen posten. Heb jij ervaring met Agent Orange? Nee? Waarom post je dan hier?quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:02 schreef 2609 het volgende:
dat is vet erg hoor waarom staat het in onzin dan
jij hebt er wel ervaring mee dan?quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:04 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Omdat er gisteren een topic was over napalm, en de TS (da's de topicstarter) vraagt of we onze ervaringen hier willen posten. Heb jij ervaring met Agent Orange? Nee? Waarom post je dan hier?
I love the smell of napalm in the morning...quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:43 schreef iamredleader het volgende:
Napalm
Is het een lemming?
Is het een alternatief?
Nee, het is....
AGENT ORANGE!!!
Nee, beste kloon-van-iemand-anders. Ik heb gereageerd omdat er gisteren een ander topic over iets anders was wat hierop leek, en dat vond ik grappig.quote:
heel vroeger dachten mensen ook dat ik een kloon wasquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:10 schreef 2609 het volgende:
[..]
je bent heus niet stoer hoor als je zegt dat ik een kloon ben![]()
Er is geen Vietcong subforum?quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:12 schreef Angst het volgende:
de grap is niet geheel duidelijk
maar leuk geprobeerd topic
iemand trek in pannekoeken?
Yep. Briljante strategie van de VS.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:01 schreef Stofje het volgende:
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb.
[..]
bron
Bah. Ziek.
http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orangequote:Op donderdag 19 januari 2006 12:26 schreef tho_Omas het volgende:
Wat ik dus wel zou willen weten, is hoe het goedje precies werkt![]()
Danku.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:29 schreef nietzman het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange
Die laatste is wel zo'n beetje het toppunt van verminking.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:32 schreef Black-Death het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt, Amerika
Ik wist het wel.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:48 schreef tho_Omas het volgende:
Toch vreemd dat als je iemand Zyklon B hoort zeggen iedereen weet waar het voer gaat, maar bij Agent Orange niet.
Nou dat weet ik bij Agent Organge ook en als je zit wat het jaren later nog aanricht........quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:48 schreef tho_Omas het volgende:
Toch vreemd dat als je iemand Zyklon B hoort zeggen iedereen weet waar het voer gaat, maar bij Agent Orange niet.
Mwoa, ben ik niet met je eens. Ik probeer m'n eigen kennis zoveel mogelijk te verrijken, maar ik heb er gewoon nooit iets over gelezen of over gehoord. Het heeft denk ik weinig met het gebrek aan interesse van doen. Als je het niet wéét, heb je er ook geen interesse in. Ik schrok ervan, toen ik er vanmiddag voor het eerst over hoorde.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:32 schreef tho_Omas het volgende:
Dat zal dan wel een algemene "ver-van-het-bed-dus-boeit-het-niet" zijn.
`quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:36 schreef Stofje het volgende:
[..]
Mwoa, ben ik niet met je eens. Ik probeer m'n eigen kennis zoveel mogelijk te verrijken, maar ik heb er gewoon nooit iets over gelezen of over gehoord. Het heeft denk ik weinig met het gebrek aan interesse van doen. Als je het niet wéét, heb je er ook geen interesse in. Ik schrok ervan, toen ik er vanmiddag voor het eerst over hoorde.
Jij wist het wel, wat dat betreft vind ik je OP best (te) grof, eigenlijk...
Die is echt.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:31 schreef speedfreakssj het volgende:
ik vind die ene met dat punthoofd eigenlijk niet echt een verminking, ik twijvel aan de echgrheid want zoals dat kindje doet met zijn hand mond en oen lijkt het e meer een fotsoep.
Zoek ook eens op genocide in Oost Timor (jaren 70 tot nu), Irak sancties en uranium gebruik voor minutie, Henry Kissinger, etc...quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:36 schreef Stofje het volgende:
[..]
Mwoa, ben ik niet met je eens. Ik probeer m'n eigen kennis zoveel mogelijk te verrijken, maar ik heb er gewoon nooit iets over gelezen of over gehoord. Het heeft denk ik weinig met het gebrek aan interesse van doen. Als je het niet wéét, heb je er ook geen interesse in. Ik schrok ervan, toen ik er vanmiddag voor het eerst over hoorde.
Jij wist het wel, wat dat betreft vind ik je OP best (te) grof, eigenlijk...
Tegenwoordig zijn ze vooral met genetisch gemodificeerd voedsel bezig...quote:Agent Orange was manufactured by Monsanto, Dow Chemicals (manufacturers of napalm), Uniroyal, Hercules, Diamond Shamrock, Thompson Chemical and TH Agriculture. Monsanto were the main supplier. The Agent Orange produced by Monsanto had dioxin levels many times higher than that produced by Dow Chemicals, the other major supplier of Agent Orange to Vietnam.
Dioxins are one of the most toxic chemicals known to man. Permissible levels are measured in parts per trillion, the ideal level is zero. The Agent Orange manufactured by Monsanto contained 2,3,7,8-tetrachlordibenzo-para-dioxin (TCDD), extremely deadly even when measured against other dioxins. The levels found in domestic 2,4,5-T were around 0.05 ppm, that shipped to Vietnam peaked at 50 ppm, ie 1,000 times higher than the norm.
A wide range of products manufactured by Monsanto have been contaminated with dioxins, including the widely used household disinfectant Lysol. Monsanto's attempts at a cover-up were revealed when a court awarded $16 million in punitive damages against Monsanto. It was revealed that Monsanto had intimidated employees to keep quiet, had tampered with evidence, had submitted false data and samples to EPA. An investigation by Cate Jenkins of the EPA Regulatory Development Branch documented a track record of systematic criminal fraud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |