maar dat jochie van 9 kreeg t dus van zn ouders... daar is niks aan te doen!quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:10 schreef ForumGek het volgende:
Geheel terrecht, hoorde vandaag van me moeder dat bij ons in de straat met oud en nieuw een kereltje van 9 (!!!) van zijn ouders een breezer mocht drinken !
Je maakt op deze manier toch de drempel lager, want je moet het dan wel via je broer/zus/oudere vrienden/papa/mama/opa & oma () doen.
Maar dan ook echt ¤ 5 per flesje breezer/bier/wat dan ook. Zo komt de regering ook weer aan wat inkomsten, reken maar uit als mensen2 kratten bier kopen is 48 * 5 = ¤ 240 !
Je wilt de complete alcoholbranche mafia maken?quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:10 schreef ForumGek het volgende:
Geheel terrecht, hoorde vandaag van me moeder dat bij ons in de straat met oud en nieuw een kereltje van 9 (!!!) van zijn ouders een breezer mocht drinken !
Je maakt op deze manier toch de drempel lager, want je moet het dan wel via je broer/zus/oudere vrienden/papa/mama/opa & oma () doen.
Maar dan ook echt ¤ 5 per flesje breezer/bier/wat dan ook. Zo komt de regering ook weer aan wat inkomsten, reken maar uit als mensen2 kratten bier kopen is 48 * 5 = ¤ 240 !
Sexleven naar de klote vanwege drankgemis?? Juist als ik gezopen heb is de sex weer niets.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:16 schreef Gabry het volgende:
Mijn sexleven.. Wat doe je!!!11![]()
Alle pubers mogen binnen 1 of 2 verkiezingen stemmen hoor
Dus blijf van ons uitgaansleven af![]()
Goed punt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:20 schreef WeirdMicky het volgende:
Je wilt de complete alcoholbranche mafia maken?
Gabry gaat voor Breezermeisjesquote:Op donderdag 19 januari 2006 10:23 schreef paparia het volgende:
[..]
Sexleven naar de klote vanwege drankgemis??
Ze vinden uitgaan dus eigenlijk niet leuk,quote:Op donderdag 19 januari 2006 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, het is natuurlijk TRIEST dat die kindjes geen plezier meer kunnen hebben zonder strontlazerus te zijn! Daar kan ik alleen maar uit afleiden dat ze dat hele "uitgaansleven" eigenlijk helemaal niet leuk vinden, want je gaat toch niet voor je lol tussen een stel stinkende malloten zitten? Dus dan maar dronken: valt het allemaal niet zo op...
Nee, maar een deel van de lol is juist omdat ze jonger zijn dan 18 op een gegeven moment dronken zijn gaan zien als iets dat voor kinderen <18 jaar is. Als 18+ er ben je volwassen, sta je er boven en vind je dronken zijn niet meer/minder cool.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:29 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vind het niet erg, ik ben toch al 18.
En het is niet eens zo'n slecht idee, want veel jongeren kunnen niet fatsoenlijk met alcohol omgaan.
Het is totaal niet stoer om dronken te zijn, imho.
quote:
quote:
Stelletje egoisten hierroquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:29 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vind het niet erg, ik ben toch al 18.
Niks geen leerproces.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:37 schreef paparia het volgende:
[..]
Nee, maar een deel van de lol is juist omdat ze jonger zijn dan 18 op een gegeven moment dronken zijn gaan zien als iets dat voor kinderen <18 jaar is. Als 18+ er ben je volwassen, sta je er boven en vind je dronken zijn niet meer/minder cool.
Niemand kan meteen met alcohol omgaan, het is een leerproces. Juist door het op jonge leeftijd te leren zullen ze op latere leeftijd beter in staat zijn om met alcohol om te gaan.
De minimale leeftijd is handig om de jongeren zelf in bescherming te nemen. Alcohol kan namelijk behoorlijk schadelijk zijn voor je lichaam.
Dat is de grootste onzin die telkens weer naar voren komt....... Je bedoelt waarschijnlijk: "niemand kan meteen weten hoeveel drank-ie op kan zonder te hoeven kotsen"! Je zou natuurlijk ook gewoon niet meer dan 2 glazen kunnen drinken, i.p.v. te kijken of je bij 15 of bij 18 over je nek gaat...quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:37 schreef paparia het volgende:
[..]
Niemand kan meteen met alcohol omgaan, het is een leerproces. Juist door het op jonge leeftijd te leren zullen ze op latere leeftijd beter in staat zijn om met alcohol om te gaan.
Roken zie ik als iets totaal anders dan drinken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:44 schreef ijsmeis het volgende:
Niks geen leerproces.
Jongeren die gaan roken weten ook dondersgoed dat het slecht is. Dįt is ook geen leerproces waarna ze na 2 jaar inzien dat het eigenlijk toch wel slecht is voor hun gezondheid.
Datzelfde geldt voor alcohol.
Natuurlijk kan je stoppen bij 2 bier. Maar ga jij in de kroeg elke keer stoppen bij 2 bier? Zolang ik in de kroeg sta is mijn enige drankje bier. Afhankelijk van het tempo waarin het wordt opgedronken neem ik soms fris.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is de grootste onzin die telkens weer naar voren komt....... Je bedoelt waarschijnlijk: "niemand kan meteen weten hoeveel drank-ie op kan zonder te hoeven kotsen"! Je zou natuurlijk ook gewoon niet meer dan 2 glazen kunnen drinken, i.p.v. te kijken of je bij 15 of bij 18 over je nek gaat...
IJsmeis was me voor
Dat weten ze inderdaad al vóórdat ze drinken.quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:58 schreef paparia het volgende:
[..]
Roken zie ik als iets totaal anders dan drinken.
Bij het drinken beinvloed je namelijk je lichaam. Op het moment dat je teveel drinkt zal je lichaam niet meer reageren zoals die normaal doet.
Op het moment dat je erg veel teveel drinkt zal je lichaam reageren door te braken.
Het leerproces ligt dan ook niet in het inzien dat drinken slecht is voor je gezondheid. Het leerproces in mijn ogen gaat erom dat je weet wat je wel en niet kan doen op het moment dat e gedronken hebt. Drink je een eental biertjes dan kan je niet autorijden!
Op het moment dat iemand echt veel teveel drinkt heeft hij/zij nog ouders die een opvoedende rol hebben. Kan zijn: Ophalen van een feest omdat de persoon niet eens meer kan lopen, en een deel sociale controle: is zoon/dochterlief wel thuisgekomen. (nu makkelijker trouwens met die mobieltjes)
Stel je het uit tot je 18e waarbij men past drinkt op het moment dat je onafhankelijk wil zijn. bijvoorbeeld op kamers. Dan mist die controle. Het gaat om leren drinken in een meer gecontroleerde omgeving.
Tevens weet je onderhand dat kotsen smerig is en dat als je teveel drinkt je moet kotsen. En dat dat eigenljik echt niet cool is. (uitzonderingen daargelaten, corps in delft heeft zelfs een speciale kotsbak bij de WC's)
Tja dat rijgebeuren is ook weer veranderd geloof ik. Gaat van 0,5 naar 0,2 promille.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:04 schreef ijsmeis het volgende:
Dat weten ze inderdaad al vóórdat ze drinken.
En sowieso weet je dat wel na 1 keertje.
Ik heb ook nog nooit zo'n leerproces gehad. Ik merk wel wanneer ik moet stoppen, zoals je zelf al zegt.
Als je dan niet stopt omdat je bang bent dat je weinig hebt gedronken tegenover de rest (want dat is niet stoer) dan ben je gewoon dom bezig, imho.
En of je dat nou op je 14e, 16e, of 18e doet, maakt geen hol uit.
Tevens mag je helemaal niet drinken als je nog moet rijden.! (Behalve na een leeftijd van 25, geloof ik?)
En je mag ook niet rijden als je -18 bent. Dus eigenlijk heeft het niet veel te maken met dit onderwerp.
shotje heroine? ik bedoel: je hebt het waarschijnlijk nog nooit gehad, dus hoe weet je dat het verkeerd isquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:14 schreef 14.gif het volgende:
Hoe kun je nou weten wanneer je moet stoppen als je nog nooit te ver bent gegaan...
Compleet non-argument.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:27 schreef W8ezel het volgende:
shotje heroine? ik bedoel: je hebt het waarschijnlijk nog nooit gehad, dus hoe weet je dat het verkeerd is![]()
![]()
Jij hebt geen mening over dingen die niet over jou gaan, maar over mensen die zelf geen inspraak hebben?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:09 schreef Sjengdanny het volgende:
Geen problemen mee.
Heb er toch geen last van.
Ik kom er toch wel aan. Zal wel gezellig worden met uitgaan trouwens.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:50 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
Pas maar op, straks wordt het 21+![]()
Zuipen is overrated hoorquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:34 schreef Imberr het volgende:
Ik hoop t niet zegik ben eindelijk bijna 16
Yep.. maar ik hoef ook helegaar geen sterke drank..quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:36 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Zuipen is overrated hoor
Maaar ik vind de grens van 18 ook overdreven.
Nu is het toch gewone alcohol voor 16 en sterk voor 18?
Ja wat is er nou mis met een lekker biertje?quote:
sterke drank is ook al voor 18+quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:40 schreef Imberr het volgende:
[..]
Yep.. maar ik hoef ook helegaar geen sterke drank..![]()
Gewoon bier enzo voor 16+ houden![]()
dat weet ikquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:55 schreef Petertjuhh het volgende:
[..]
sterke drank is ook al voor 18+![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |