abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34231744
http://www.nu.nl/news/659(...)en_alcohol_meer.html

de minister wil alcoholgebruik pas vanaf 18 jaar gaan toestaan en ook een boete gaan geven aan degene die het koopt.

Wat vinden jullie ervan??

Ik denk dat er wel perspectief in zit, maar het uiteindelijk niet doorgaat omdat het teveel inkomsten derft voor de regering :p
I'm not perfect, but who are we kidding, neither are you.
pi_34231791
Boete geven helpt toch niets. Oudere broer of vriend koopt het. Kinderen zitten nog steeds aan de drank.

Ik vind gewoon dat ze de reclames wat harder moeten maken. Reclames waar kinderen gillend in de ambulance met spoed naar de EHBO worden vervoerd.
Plaatjes laten zien van verschrompelde levers enzo!!

Schockeren is het enige dat helpt
pi_34231834
Werkt niet, dan trekken ze het thuis uit de kast van pa en ma. Voor zover ze het niet toch gewoon kunnen kopen zoals nu ook (bijna) overal het geval is...
Uhm...
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:48:54 #4
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_34231856
Gebeurt toch wel.
pi_34231905
Lik op stukbeleid in ziekenhuizen instellen. Alcoholvergiftiging door schuld = ziekenhuis kostenverhaling op ouders of kind in kwestie.
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:53:37 #6
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_34231959
Wat een onzin zeg. Dat van die breezers maakt mij overigens helemaal niets uit, geef mij maar bier
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_34232323
het is inderdaad wel zo dat ergere reclameacties helpen om aan te geven wat de risico's zijn.
Ik heb zelf ook in een ziekenwagen gezeten omdat een vriend van me 15 shotjes tequila had gedronken met tussendoor nog bier... Zoiets zou ik nu dus ook nooit meer laten gebeuren. Dan blijkt dat praktijkervaring eigenlijk toch het beste werkt :p

En ik vind dat dit hetzelfde is als bij sigaretten... iemand is nu 16 en mag morgen opeens niet meer roken voor twee jaar :S als iemand verslaafd is, kom je er echt niet zo makkelijk vanaf hoor.
Zelfde geldt in enige mate voor alcohol. Sommigen drinken gewoon standaard bij het uitgaan! Ook krijg je dan weer dat gezeik bij de ingang... wie is 18 en wie is nog geen 18 enz
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:10:20 #8
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_34232367
NIet echt een handige actie van de overheid. Zie minder ongelukken (zware) door pasbeginnende drinkers dan bijvoorbeeld in de VS.
Wel is het mooi dat de jeugd zelf aangepakt kan worden bij drankgebruik. Drink je en ben je onder de gerechtigde leeftijd. Dan ga je op de bon.
Maar 18 is wel oud, zou inzetten op 16.

En ben 18+ dus krijg er sowieso zelf geen problemen mee
pi_34232369
Geheel terrecht, hoorde vandaag van me moeder dat bij ons in de straat met oud en nieuw een kereltje van 9 (!!!) van zijn ouders een breezer mocht drinken !

Je maakt op deze manier toch de drempel lager, want je moet het dan wel via je broer/zus/oudere vrienden/papa/mama/opa & oma ( ) doen.

Maar dan ook echt ¤ 5 per flesje breezer/bier/wat dan ook. Zo komt de regering ook weer aan wat inkomsten, reken maar uit als mensen2 kratten bier kopen is 48 * 5 = ¤ 240 !
Fingerspitzgefühl
pi_34232454
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:10 schreef ForumGek het volgende:
Geheel terrecht, hoorde vandaag van me moeder dat bij ons in de straat met oud en nieuw een kereltje van 9 (!!!) van zijn ouders een breezer mocht drinken !

Je maakt op deze manier toch de drempel lager, want je moet het dan wel via je broer/zus/oudere vrienden/papa/mama/opa & oma ( ) doen.

Maar dan ook echt ¤ 5 per flesje breezer/bier/wat dan ook. Zo komt de regering ook weer aan wat inkomsten, reken maar uit als mensen2 kratten bier kopen is 48 * 5 = ¤ 240 !
maar dat jochie van 9 kreeg t dus van zn ouders... daar is niks aan te doen!
en wat de prijs betreft.. het ontmoedigt wel in enige mate, maar dan vinden ze weer wat anders. Alle breezersletjes gaan goedkope wijn drinken of iets dergelijks. Het gaat ze toch puur om het dronken worden
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:16:31 #11
125878 Gabry
Lento Violento
pi_34232493
Mijn sexleven.. Wat doe je!!!11

Alle pubers mogen binnen 1 of 2 verkiezingen stemmen hoor
Dus blijf van ons uitgaansleven af
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:18:30 #12
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_34232554
ach voor maar in tegen de tijd dat het is ingevoerd ben ik tog al achtien.

prijs omhoog is echt klote..
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_34232597
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:10 schreef ForumGek het volgende:

Je wilt de complete alcoholbranche mafia maken?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_34232638
Ze loopt de regering toch weer inkomsten mis
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:23:11 #15
26118 paparia
pi_34232682
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:16 schreef Gabry het volgende:
Mijn sexleven.. Wat doe je!!!11

Alle pubers mogen binnen 1 of 2 verkiezingen stemmen hoor
Dus blijf van ons uitgaansleven af
Sexleven naar de klote vanwege drankgemis?? Juist als ik gezopen heb is de sex weer niets.
Maar een van de weinige goede wetten in nederland vond ik het drankgebruik.
Vanaf 16 mag je drinken in plaats vanaf je 18e of 21ste. Ruimte zat om te experimimenteren, grenzen te verkennen en lol te trappen. Geeft volwassener personen als je eindelijk 18 of 21 bent.
Kinderachtig dronken zijn kan daarvoor nog...

Jaren later kan je altijd nog volwassen dronken zijn, is niet veel anders. Maar meestal is je lichaam groter en je natuurljike tolerantie hoger waardoor er meer gezoepn kan worden
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:24:23 #16
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_34232713
IK ben toch al 18 geweest.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:25:02 #17
26118 paparia
pi_34232735
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:20 schreef WeirdMicky het volgende:
Je wilt de complete alcoholbranche mafia maken?
Goed punt.
* paparia gaat weer even kijken hoe dat distilleren ook al weer werkte en plant alvast een aantal druiven in de tuin balkon stra eeeuhm ergens....
pi_34232769
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:23 schreef paparia het volgende:

[..]

Sexleven naar de klote vanwege drankgemis??
Gabry gaat voor Breezermeisjes
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:41:01 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34233198
Tsja, het is natuurlijk TRIEST dat die kindjes geen plezier meer kunnen hebben zonder strontlazerus te zijn! Daar kan ik alleen maar uit afleiden dat ze dat hele "uitgaansleven" eigenlijk helemaal niet leuk vinden, want je gaat toch niet voor je lol tussen een stel stinkende malloten zitten? Dus dan maar dronken: valt het allemaal niet zo op...
censuur :O
pi_34234228
Uitstekende zaak dit.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:20:43 #21
125878 Gabry
Lento Violento
pi_34234270
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, het is natuurlijk TRIEST dat die kindjes geen plezier meer kunnen hebben zonder strontlazerus te zijn! Daar kan ik alleen maar uit afleiden dat ze dat hele "uitgaansleven" eigenlijk helemaal niet leuk vinden, want je gaat toch niet voor je lol tussen een stel stinkende malloten zitten? Dus dan maar dronken: valt het allemaal niet zo op...
Ze vinden uitgaan dus eigenlijk niet leuk,
want hun vrienden zijn stinkende malloten waar ze eigenlijk niet tussen willen zitten,
dus daarom drinken ze?
pi_34234493
Ik vind het niet erg, ik ben toch al 18.

En het is niet eens zo'n slecht idee, want veel jongeren kunnen niet fatsoenlijk met alcohol omgaan.
Het is totaal niet stoer om dronken te zijn, imho.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:37:38 #23
26118 paparia
pi_34234732
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:29 schreef ijsmeis het volgende:

En het is niet eens zo'n slecht idee, want veel jongeren kunnen niet fatsoenlijk met alcohol omgaan.
Het is totaal niet stoer om dronken te zijn, imho.
Nee, maar een deel van de lol is juist omdat ze jonger zijn dan 18 op een gegeven moment dronken zijn gaan zien als iets dat voor kinderen <18 jaar is. Als 18+ er ben je volwassen, sta je er boven en vind je dronken zijn niet meer/minder cool.
Niemand kan meteen met alcohol omgaan, het is een leerproces. Juist door het op jonge leeftijd te leren zullen ze op latere leeftijd beter in staat zijn om met alcohol om te gaan.

De minimale leeftijd is handig om de jongeren zelf in bescherming te nemen. Alcohol kan namelijk behoorlijk schadelijk zijn voor je lichaam.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:38:44 #24
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_34234774
Kben toch al 18 geweest .
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:40:14 #25
125878 Gabry
Lento Violento
pi_34234814
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:24 schreef Intergalactrick het volgende:
IK ben toch al 18 geweest.
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:38 schreef Tiemie het volgende:
Kben toch al 18 geweest .
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:29 schreef ijsmeis het volgende:
Stelletje egoisten hierro
pi_34234899
Als ze er nou 18 of 21 van maken..
Toch zal de jeugd aan de alchohol komen.
pi_34234936
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:37 schreef paparia het volgende:

[..]

Nee, maar een deel van de lol is juist omdat ze jonger zijn dan 18 op een gegeven moment dronken zijn gaan zien als iets dat voor kinderen <18 jaar is. Als 18+ er ben je volwassen, sta je er boven en vind je dronken zijn niet meer/minder cool.
Niemand kan meteen met alcohol omgaan, het is een leerproces. Juist door het op jonge leeftijd te leren zullen ze op latere leeftijd beter in staat zijn om met alcohol om te gaan.

De minimale leeftijd is handig om de jongeren zelf in bescherming te nemen. Alcohol kan namelijk behoorlijk schadelijk zijn voor je lichaam.
Niks geen leerproces.

Jongeren die gaan roken weten ook dondersgoed dat het slecht is. Dįt is ook geen leerproces waarna ze na 2 jaar inzien dat het eigenlijk toch wel slecht is voor hun gezondheid.

Datzelfde geldt voor alcohol.
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:45:39 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34234955
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:37 schreef paparia het volgende:

[..]
Dat is de grootste onzin die telkens weer naar voren komt....... Je bedoelt waarschijnlijk: "niemand kan meteen weten hoeveel drank-ie op kan zonder te hoeven kotsen"! Je zou natuurlijk ook gewoon niet meer dan 2 glazen kunnen drinken, i.p.v. te kijken of je bij 15 of bij 18 over je nek gaat...

IJsmeis was me voor
censuur :O
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:58:28 #29
26118 paparia
pi_34235338
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:44 schreef ijsmeis het volgende:
Niks geen leerproces.
Jongeren die gaan roken weten ook dondersgoed dat het slecht is. Dįt is ook geen leerproces waarna ze na 2 jaar inzien dat het eigenlijk toch wel slecht is voor hun gezondheid.
Datzelfde geldt voor alcohol.
Roken zie ik als iets totaal anders dan drinken.
Bij het drinken beinvloed je namelijk je lichaam. Op het moment dat je teveel drinkt zal je lichaam niet meer reageren zoals die normaal doet.
Op het moment dat je erg veel teveel drinkt zal je lichaam reageren door te braken.

Het leerproces ligt dan ook niet in het inzien dat drinken slecht is voor je gezondheid. Het leerproces in mijn ogen gaat erom dat je weet wat je wel en niet kan doen op het moment dat e gedronken hebt. Drink je een eental biertjes dan kan je niet autorijden!
Op het moment dat iemand echt veel teveel drinkt heeft hij/zij nog ouders die een opvoedende rol hebben. Kan zijn: Ophalen van een feest omdat de persoon niet eens meer kan lopen, en een deel sociale controle: is zoon/dochterlief wel thuisgekomen. (nu makkelijker trouwens met die mobieltjes)

Stel je het uit tot je 18e waarbij men past drinkt op het moment dat je onafhankelijk wil zijn. bijvoorbeeld op kamers. Dan mist die controle. Het gaat om leren drinken in een meer gecontroleerde omgeving.
Tevens weet je onderhand dat kotsen smerig is en dat als je teveel drinkt je moet kotsen. En dat dat eigenljik echt niet cool is. (uitzonderingen daargelaten, corps in delft heeft zelfs een speciale kotsbak bij de WC's )
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is de grootste onzin die telkens weer naar voren komt....... Je bedoelt waarschijnlijk: "niemand kan meteen weten hoeveel drank-ie op kan zonder te hoeven kotsen"! Je zou natuurlijk ook gewoon niet meer dan 2 glazen kunnen drinken, i.p.v. te kijken of je bij 15 of bij 18 over je nek gaat...
IJsmeis was me voor
Natuurlijk kan je stoppen bij 2 bier. Maar ga jij in de kroeg elke keer stoppen bij 2 bier? Zolang ik in de kroeg sta is mijn enige drankje bier. Afhankelijk van het tempo waarin het wordt opgedronken neem ik soms fris.
2 bier op een avond in de kroeg is zo'n utopie.
pi_34235562
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:58 schreef paparia het volgende:

[..]

Roken zie ik als iets totaal anders dan drinken.
Bij het drinken beinvloed je namelijk je lichaam. Op het moment dat je teveel drinkt zal je lichaam niet meer reageren zoals die normaal doet.
Op het moment dat je erg veel teveel drinkt zal je lichaam reageren door te braken.

Het leerproces ligt dan ook niet in het inzien dat drinken slecht is voor je gezondheid. Het leerproces in mijn ogen gaat erom dat je weet wat je wel en niet kan doen op het moment dat e gedronken hebt. Drink je een eental biertjes dan kan je niet autorijden!
Op het moment dat iemand echt veel teveel drinkt heeft hij/zij nog ouders die een opvoedende rol hebben. Kan zijn: Ophalen van een feest omdat de persoon niet eens meer kan lopen, en een deel sociale controle: is zoon/dochterlief wel thuisgekomen. (nu makkelijker trouwens met die mobieltjes)

Stel je het uit tot je 18e waarbij men past drinkt op het moment dat je onafhankelijk wil zijn. bijvoorbeeld op kamers. Dan mist die controle. Het gaat om leren drinken in een meer gecontroleerde omgeving.
Tevens weet je onderhand dat kotsen smerig is en dat als je teveel drinkt je moet kotsen. En dat dat eigenljik echt niet cool is. (uitzonderingen daargelaten, corps in delft heeft zelfs een speciale kotsbak bij de WC's )
Dat weten ze inderdaad al vóórdat ze drinken.
En sowieso weet je dat wel na 1 keertje.

Ik heb ook nog nooit zo'n leerproces gehad. Ik merk wel wanneer ik moet stoppen, zoals je zelf al zegt.
Als je dan niet stopt omdat je bang bent dat je weinig hebt gedronken tegenover de rest (want dat is niet stoer) dan ben je gewoon dom bezig, imho.
En of je dat nou op je 14e, 16e, of 18e doet, maakt geen hol uit.

Tevens mag je helemaal niet drinken als je nog moet rijden. ! (Behalve na een leeftijd van 25, geloof ik?)
En je mag ook niet rijden als je -18 bent . Dus eigenlijk heeft het niet veel te maken met dit onderwerp.
pi_34235927
Hoe kun je nou weten wanneer je moet stoppen als je nog nooit te ver bent gegaan...
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:18:36 #32
26118 paparia
pi_34236074
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:04 schreef ijsmeis het volgende:
Dat weten ze inderdaad al vóórdat ze drinken.
En sowieso weet je dat wel na 1 keertje.

Ik heb ook nog nooit zo'n leerproces gehad. Ik merk wel wanneer ik moet stoppen, zoals je zelf al zegt.
Als je dan niet stopt omdat je bang bent dat je weinig hebt gedronken tegenover de rest (want dat is niet stoer) dan ben je gewoon dom bezig, imho.
En of je dat nou op je 14e, 16e, of 18e doet, maakt geen hol uit.

Tevens mag je helemaal niet drinken als je nog moet rijden. ! (Behalve na een leeftijd van 25, geloof ik?)
En je mag ook niet rijden als je -18 bent . Dus eigenlijk heeft het niet veel te maken met dit onderwerp.
Tja dat rijgebeuren is ook weer veranderd geloof ik. Gaat van 0,5 naar 0,2 promille.
Probeer altijd te rijden comlpeet zonder drank, anders maximaal 1 biertje op de avond.

Maar het stoppen wanneer je merkt dat je genoeg hebt gehad is een leerproces geweest. Het aan voelen komen wanneer je aangeschoten, dronken begint te worden kan je leren.
Hoe je daar besluit mee om te gaan hangt van andere zaken af. Durven nee te zeggen, deels opvoeding, vriendenkring en dergelijke. (op je 14e, 16e, 18e)
Merken wanneer het verstandig is te stoppen zal niet snel opkomen bij een 16 jarige.
Dat leren ze dus, net als het zelf merken door experimenteren wat allemaal kan en wat het met je doet.

Amerika hebben ze ook een 18+(21) regeling. Daar gaat het als volgt:
Iemand komt toch aan bier, men vertrekt naar een bos/plek. En gaat alleen zuipen om het dronken worden. Ook al zijn dezelfde leeftijd/ouder toch zijn ze in onze ogen al kinderachtig bezig.
Komt deels omdat we al zo lang mogen drinken dat het gewoon niet als stoer wordt gezien alleen maar lam zijn. Toch een leerproces die wij op jongere leeftijd hebben meegemaakt
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:27:06 #33
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_34236331
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:14 schreef 14.gif het volgende:
Hoe kun je nou weten wanneer je moet stoppen als je nog nooit te ver bent gegaan...
shotje heroine? ik bedoel: je hebt het waarschijnlijk nog nooit gehad, dus hoe weet je dat het verkeerd is
Niet voor de poes...neuhh
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:04:08 #34
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_34237488
doen doen! ik ben 19
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:07:13 #35
26118 paparia
pi_34237586
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:27 schreef W8ezel het volgende:
shotje heroine? ik bedoel: je hebt het waarschijnlijk nog nooit gehad, dus hoe weet je dat het verkeerd is
Compleet non-argument.
  donderdag 19 januari 2006 @ 13:09:14 #36
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_34237652
Geen problemen mee.
Heb er toch geen last van.
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_34239257
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:04 schreef VASND het volgende:
doen doen! ik ben 19
Pas maar op, straks wordt het 21+
pi_34239562
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:09 schreef Sjengdanny het volgende:
Geen problemen mee.
Heb er toch geen last van.
Jij hebt geen mening over dingen die niet over jou gaan, maar over mensen die zelf geen inspraak hebben?
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:14:16 #39
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_34240082
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 13:50 schreef Petertjuhh het volgende:

[..]

Pas maar op, straks wordt het 21+
Ik kom er toch wel aan. Zal wel gezellig worden met uitgaan trouwens.
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_34240843
Ik hoop t niet zeg ik ben eindelijk bijna 16
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:36:19 #41
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_34240903
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:34 schreef Imberr het volgende:
Ik hoop t niet zeg ik ben eindelijk bijna 16
Zuipen is overrated hoor

Maaar ik vind de grens van 18 ook overdreven.
Nu is het toch gewone alcohol voor 16 en sterk voor 18?
[KNE]-Mod
pi_34240999
De overheid doet niets voor niets, denk eerder dat het ze wel goed uitkomt, nog meer jongeren aan de drugs houdt ze lekker tam nml!
pi_34241040
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:36 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Zuipen is overrated hoor

Maaar ik vind de grens van 18 ook overdreven.
Nu is het toch gewone alcohol voor 16 en sterk voor 18?
Yep.. maar ik hoef ook helegaar geen sterke drank..
Gewoon bier enzo voor 16+ houden
  donderdag 19 januari 2006 @ 14:43:53 #44
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_34241171
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:40 schreef Imberr het volgende:

[..]

Ja wat is er nou mis met een lekker biertje?
Mensen die teveel gaan zuipen houd je toch wel, ik denk dta je dat vanaf een jaar of 15 wel een beetje zelf kunt inschatten dus 16 is een mooie leeftijd. En tsja sommige mensne blijven het stoer vinden of leren het nooit, maar die pak je er toch niet mee.
[KNE]-Mod
pi_34241617
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:40 schreef Imberr het volgende:

[..]

Yep.. maar ik hoef ook helegaar geen sterke drank..
sterke drank is ook al voor 18+
pi_34241621
Goede zaak. Gewoon 18+ maken. Weet je wat..maak er maar 21+ van
(ik ben toch 24)
pi_34241666
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:55 schreef Petertjuhh het volgende:

[..]

sterke drank is ook al voor 18+
dat weet ik

edit: heb t idd niet echt goed verwoord nee
pi_34244176
Geen probleem 18+ is okee
ben toch 18
pi_34244308
Och, ik word bijna 18. En die paar maanden daarvoor kan je er echt al wel aan komen, dus mij maakt het niet zo uit

Wel relax dat die kutkindjes van 14 dan duidelijk niks meer mee krijgen, want dan is het verschil met 18 wel erg groot
pi_34244595
Veel zal het niet helpen, ik zie nu ook al luitjes van 13 aan de sigaretten. Dacht dat dat ook voor 16+ was. Anyway, je snapt wat ik bedoel dus. Grotere broer koopt wel wat alcohol, of een volgroeid mannetje van 16 naar de winkel sturen wil ook wel werken. En voor de dames: Extra make-up op doen en ze trappen er altijd wel in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')