abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34230577
Zie TT. Het valt me op dat ik vaak 'moeite' heb met het recht in de ogen kijken van bepaalde mensen in een gesprek, maar dat mijn ogen meer op de mond van diegene gericht zijn. Ik heb ook ergens gelezen dat slechts 30% van de mensen een ander recht in de ogen kijkt tijdens een gesprek. Kan de ander eigenlijk aan je ogen zien of je naar zijn/haar mond kijkt, of dat je recht in de ogen kijkt? De laatste tijd kijk ik mensen meestal recht in de ogen, maar dan ben ik zó bezig mezelf op dat kijken te focussen dat ik al niet eens meer het hele gesprek volg Wat doen jullie?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_34230620
mijn ogen dalen bij vrouwen meestal nog iets verder als de mond af.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_34230630
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
mijn ogen dalen bij vrouwen meestal nog iets verder als de mond af.
Hoezo was dit de reactie die ik als eerste verwachtte in dit topic?
pi_34230646
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:22 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Hoezo was dit de reactie die ik als eerste verwachtte in dit topic?
geen idee

Maar ik ben wel blij dat ik de eerste was.
Hebben we dat ook weer gehad zullen we dan maar zeggen.
Fiets
pi_34230656
ik kijk mensen wel in de ogen aan ja, alleen niet altijd even lang, ligt aan de persoon
pi_34230660
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:27 schreef Rutger1983 het volgende:
ik kijk mensen wel in de ogen aan ja, alleen niet altijd even lang, ligt aan de persoon
Merk je wel eens dat mensen naar je mond, of nog lager kijken?
pi_34230674
Ik weet niet, dat hangt echt af van mijn stemming en van de persoon tegen wie ik praat. Met sommige mensen maakt het echt geen flikker uit of je ze aankijkt of niet, maar als ik iemand niet goed ken zal ik er meestal toch op proberen te letten.

Ik ben geneigd om mensen niet aan te kijken, hoewel het inmiddels niet meer onzekerheid is wat daar aan ten grondslag ligt.
pi_34230685
Was deel van mijn opvoeding, dus ja.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 19 januari 2006 @ 08:32:59 #9
125878 Gabry
Lento Violento
pi_34230689
Ik kijk mensen in de ogen..

Dan kan je beter zien wat ze denken..
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_34230702
Ik probeer ook in de ogen te kijken,
maar meestal kijk ik naar de mond,

dan kan je ook nog liplezen, aangezien mijn gehoor niet altijd optimaal is door verkoudheid.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_34230710
Hangt van mijn stemming af. Normaal wel, maar voel ik me geestelijk wat brakjes, dan niet
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_34230723
Zijn er ook mensen die anderen niet aan durven te kijken omdat je adem zo slecht is, en je liever langs iemand heen praat?
  donderdag 19 januari 2006 @ 08:41:44 #13
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_34230756
Ik ben nogal een ogen man. Maar het kan nog wel eens raar zijn als iemand anders dat ook heeft dan word er na een paar sec toch wat afleiding gezocht.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_34230761
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:37 schreef Casparovvv het volgende:
Zijn er ook mensen die anderen niet aan durven te kijken omdat je adem zo slecht is, en je liever langs iemand heen praat?
hahhh, nu komen we volgens mij in de buurt van jouw punt.
Fiets
  donderdag 19 januari 2006 @ 08:42:25 #15
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_34230762
Ik heb het vaak als ik bijv een ketting omheb ofzo of toen ik mn oorbellen net had dat je, altijd dezelfde, mensen hun ogen ziet afdwalen daarheen en dan kijken ze je in je ogen aan maar dan zie je ze ook ff naar links gaan of naar rechts... ja hallo.. ik ben niet blind hoor ik zie wel dat je zit te kijken , denk ik dan.

Ook zo irritant als mensen naar je haar gaan kijken , gewoon even een seconden hun ogen omhoog naar je haar afdwalen en dan weer terug.. even later nog een keer... Wat?! zit het niet goed?! zeg het dan..

Ik moet zeggen ik let daar onwijs op of iemand me aankijkt, wil ik ook gewoon als ik een gesprek met iemand voer anders kan ik net zo goed tegen een hond gaan praten die kijkt me ook niet aan, moet het idee hebben dat je luistert, dan is t goed
:r Patty Brard :r
pi_34230776
Lijkt me dat je bij personen die je beter vertrouwd ook meer in de ogen kijkt tijdens een gesprek. Een wildvreemde is meestal wat lastiger, ook omdat die zelf wegkijken.
Nobility is not a birthright. It's defined by ones actions.
pi_34230807
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:42 schreef _Liquid_ het volgende:

Ik moet zeggen ik let daar onwijs op of iemand me aankijkt, wil ik ook gewoon als ik een gesprek met iemand voer anders kan ik net zo goed tegen een hond gaan praten die kijkt me ook niet aan, moet het idee hebben dat je luistert, dan is t goed
Dat vind ik ook. Ik dwaal eigenlijk nooit af naar het haar of de oren, maar dus wel eens naar de mond omdat die aan het bewegen is. Is dat te zien voor de ander?
pi_34230863
Ik kan mensen ook niet lang in de ogen kijken, is irritant. Vooral als ze dan ook nog heel dicht bij je zitten.
pi_34230880
Voor mijn werk moet ik dat wel,anders komen ze meestal niet meer in de winkel.
Ik had er eerst erge moeite mee,omdat ik er wat verlegen van word,maakt niet uit wie er voor mij staat.
Nu houd ik het op een soort bevestigend oogopslaan en een prettige dag wensen,dat volstaat meestal.
Mocht er een mooie vrouw staan dan kijk ik iets langer en blijf nog even staan,je weet maar nooit!
pi_34230892
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

hahhh, nu komen we volgens mij in de buurt van jouw punt.
Ik probeerde het nog te verhullen met die erachter. Maar nee, gelukkig heb ik daar over het algemeen geen last van
pi_34230922
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:50 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik kan mensen ook niet lang in de ogen kijken, is irritant. Vooral als ze dan ook nog heel dicht bij je zitten.
Ik heb een leraar die altijd een vrij korte oog<->oog afstand neemt. Hij staat met de neuzen van zijn schoenen echt bijna tegen de mijne aan. Ik doe dan telkens een stapje naar achter, waarna hij weer een stapje vooruit doet Zwaar irritant.

edit: ja, hij is homo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Casparovvv op 19-01-2006 08:55:26 (hij is homo.) ]
pi_34231010
Grappig is hoe ik ooit een Liberiaan mee naar huis nam, die zich had voorgenomen extra beleefd te zijn tegen mijn ouders. En in zijn cultuur was het erg onbeschoft een ouder iemand in de ogen te kijken.
Gevolg was dat mijn ouders hem erg onbetrouwbaar over vonden komen. En hij deed zo zijn best...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34231026
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:17 schreef Casparovvv het volgende:
Zie TT. Het valt me op dat ik vaak 'moeite' heb met het recht in de ogen kijken van bepaalde mensen in een gesprek, maar dat mijn ogen meer op de mond van diegene gericht zijn. Ik heb ook ergens gelezen dat slechts 30% van de mensen een ander recht in de ogen kijkt tijdens een gesprek. Kan de ander eigenlijk aan je ogen zien of je naar zijn/haar mond kijkt, of dat je recht in de ogen kijkt? De laatste tijd kijk ik mensen meestal recht in de ogen, maar dan ben ik zó bezig mezelf op dat kijken te focussen dat ik al niet eens meer het hele gesprek volg Wat doen jullie?
Dit is een teken van zwakte en onderdanigheid. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee en dit zet je gesprek ook daadwerkelijk kracht bij. Daarmee kun je tevens leiding geven aan het gesprek en toont interesse, naar je gesprekspartner toe.
pi_34231042
Altijd
Live it!
pi_34231071
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:03 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Dit is een teken van zwakte en onderdanigheid. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee en dit zet je gesprek ook daadwerkelijk kracht bij. Daarmee kun je tevens leiding geven aan het gesprek en toont interesse, naar je gesprekspartner toe.
Ik houd er niet van om dit van mezelf te zeggen, maar ik ben zeker geen onderdanig en zwak persoon. Ik geef leiding in verschillende situaties, en heb nog nooit aan mijn gesprekspartners gemerkt dat er van mijn kant interesse ontbrak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')