Weggooien die eieren!quote:Op donderdag 19 januari 2006 03:24 schreef Capa het volgende:
Ik vond in mijn kast een doosje eieren, met als uiterste houdbaarheidsdatum: 8 november 2005.
Brrdacht ik eerst, wegtiefen die troep. Maar ik rook er ff aan, voor de zekerheid zeg maar, en eigenlijk kwam er geen rotte-eieren-stank vanaf. Rook gewoon naar ei; ei uit de winkel.
Wanneer is een ei rot? Of beter: die data die op die winkelproducten staan, zijn die eigenlijk wel zo redelijk?
Kan ik een ei dat eind november al officieel rot geweest zou moeten zijn, midden januari nog verorberen?
(kijk ik kan natuurlijk, heel simpel, de schaal openbreken en de proef op de som nemen maar ik ben meer op zoek naar andermans ervaringen in deze kwestie)
quote:Op donderdag 19 januari 2006 03:30 schreef Neutrino het volgende:
Als je niet ziek wordt of dood gaat is het gewoon nog goed. Geef dus eerst wat aan een ander voordat je het zelf probeert.
Dat heet 'een ietsepietsie bloed' en tenzij je orthodox joods bent, mag je dat gewoon eten.quote:Op donderdag 19 januari 2006 03:34 schreef Ratelslangetje het volgende:
Weggooien die eieren!Tenzij je een salmonellavergiftiging wilt oplopen.
Als er bijv.zo'n klein rood dingetje in je ei zit is ie al helemaal niet meer goed meer.
Ik zou wel eens wilen weten wat dat dingetje is,het lijkt op een embryo
Je hebt aan de schaal gerokenquote:Op donderdag 19 januari 2006 03:24 schreef Capa het volgende:
Ik vond in mijn kast een doosje eieren, met als uiterste houdbaarheidsdatum: 8 november 2005.
Brrdacht ik eerst, wegtiefen die troep. Maar ik rook er ff aan, voor de zekerheid zeg maar, en eigenlijk kwam er geen rotte-eieren-stank vanaf. Rook gewoon naar ei; ei uit de winkel.
Wanneer is een ei rot? Of beter: die data die op die winkelproducten staan, zijn die eigenlijk wel zo redelijk?
Kan ik een ei dat eind november al officieel rot geweest zou moeten zijn, midden januari nog verorberen?
(kijk ik kan natuurlijk, heel simpel, de schaal openbreken en de proef op de som nemen maar ik ben meer op zoek naar andermans ervaringen in deze kwestie)
Ik dacht dat je van buiten kon ruiken of een ei van binnen rot is.quote:
Bloed?quote:Op donderdag 19 januari 2006 03:37 schreef Capa het volgende:
[..]
Dat heet 'een ietsepietsie bloed' en tenzij je orthodox joods bent, mag je dat gewoon eten.
Aan mijn anus is ook niets te ruiken terwijl ik van binnen toch echt wel aan het rotten benquote:Op donderdag 19 januari 2006 03:42 schreef Capa het volgende:
[..]
Ik dacht dat je van buiten kon ruiken of een ei van binnen rot is.
Dus in dat geval heb ik geheel gerechtvaardigd aan de schaal geroken.
Ik zou bijna willen vragen: mag ik dat eens uitproberen?quote:Op donderdag 19 januari 2006 03:47 schreef Xennia het volgende:
Aan mijn anus is ook niets te ruiken terwijl ik van binnen toch echt wel aan het rotten ben![]()
kon ik de rest van m'n leven doorgaan zonder dat te wetenquote:Op donderdag 19 januari 2006 03:47 schreef Xennia het volgende:
[..]
Aan mijn anus is ook niets te ruiken terwijl ik van binnen toch echt wel aan het rotten ben![]()
idd, misschien is het wel een Turks eiquote:Op donderdag 19 januari 2006 11:47 schreef ondeugend het volgende:
Als het ei drijft, is het rot.
Maar al zou hij zinken dan nog zou ik het lekker weggooien.
En bedankt...... iemand heeft dus gisternacht je advies opgevolgd... weet je hoe lastig het is om eieren van je raam af te schrobbenquote:Op donderdag 19 januari 2006 03:25 schreef Gatalin het volgende:
Smijt er een paar tegen het raam van je buurman aan. Rot of niet rot, heb je er in ieder geval nog wat plezier aan beleefd
quote:
Ja, weken. Niet maanden. En dat van dat draaien weet ik niet hoor, wat zou dat voor effect hebben dan?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:28 schreef snellejelle het volgende:
als je je eieren maar regelmatig omdraait kunnen ze weken goed blijven heeft mijn mama mij geleerd
quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:35 schreef hassanjassan het volgende:
Ik heb het gevonden:
http://www.everything2.com/index.pl?node_id=1720003
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |