abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34201175
Komend weekeinde (21 en 22 januari) vinden in Thialf de wereldkampioenschappen sprints plaats, het snelste en meest flitsende schaatstoernooi ter wereld.

Olympische startbewijzen zijn reeds vergeven, dus gaat het hier slechts om de hoofdprijs van het toernooi zelf.

De winnaar van de voorbije 2 edities Erben Wennemars heeft zich op het NK Sprint niet weten te kwalificeren. Hij zal dus moeten toezien hoe iemand anders zijn kroon gaat overnemen.

Jan Bos, Gerard van Velde, Beorn Nijenhuis en nationaal kampioen Stefan Groothuis zullen de Nederlandse eer hoog houden in Heerenveen.

Bij de dames zullen Marianne Timmer, Sanne van der Star, Annette Gerritsen en Marieke Wijsman Nederland vertegenwoordigen.

Wie zijn de favorieten?

Jan Bos gaf op de NK afstanden blijk van een heel goede vorm, dus kun je met hem zeker rekening houden. Met de vorm van Nijenhuis zit het volgens mij ook wel goed. Verder heb je de immer sterke Amerikanen Joey Cheek, Casey Fitzrandolph en Kip Carpenter die hun visitekaartje willen afgeven voor de olympische Spelen. Wotherspoon is altijd kanshebber evenals Mike Ireland, als die de bochten maar goed doorkomt. Joji Kato is de nieuwe sensatie op de 500 meter en de Chinees Fengtong Yu wil zich ook weer eens laten zien. En last but not least Gerard van Velde, die zich wil revancheren voor het missen van de Olympische Spelen. En ach, laten we Hiroyasu Shimizu ook niet vergeten. Het herentoernooi beloofd dus zeer interessant te worden, ook zonder Erben.

Bij de dames heeft Anni Friesinger afgemeld en dat is jammer. Het is te hopen dat Marianne Timmer wat kan voor eigen publiek. Verder kun je titelverdedigster Jennifer Rodriguez opschrijven, evenals de Chinezen Wang, Wang en Ren en Jenny Wolf. Ook opmerkelijk is dat Anzhelika Kotyuga deel gaat nemen. De Wit - Russin werd betrapt op anabole steroiden en zou voor twee jaar worden geschorst, maar ontspringt toch de dans vanwege een vormfout. Het zal zeker de nodige ergernissen wekken, maar feit is dat ze gewoon deelneemt in Heerenveen en misschien straks ook wel in Turijn.

Het wachten is nog op nieuwe informatie zoals de exacte deelnemerslijst, de loting en uitzendschema's .
pi_34201699
Ik ga erheen

Maar ik kom denk ik niet verder dan de bier/feest tent !!!
Nog meer mensen ??
pi_34201722
ik ben er klaar voor
pi_34202361
ik ook! maar dan voor de buis!
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_34202618
Overigens word een een avond van te voren een docu van wereldkampioen sprint Wennemars vertoont, vrijdagavond van 22.50 tot 23.45, Wennemars is de grote afwezige van het tournooi.
pi_34215083
oef, pittig.

NK allround ook dit weekend?
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_34215923
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:35 schreef mitt het volgende:
oef, pittig.

NK allround ook dit weekend?
nee de week daarop
pi_34217097
Het zal zwaarbevochten worden.

Eigenlijk is er imo geen duidelijke favoriet, want er zijn zo veel sprinters goed in vorm dit seizoen.

Laat ik trouwens Dorofeyev en Lobkov niet vergeten als kanshebbers.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 januari 2006 @ 21:26:10 #9
862 Arcee
Look closer
pi_34217774
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:14 schreef Leatherface het volgende:
Laat ik trouwens Dorofeyev en Lobkov niet vergeten als kanshebbers.
Juist, na 't lezen van de OP wou ik net Dorofeyev toevoegen.

En bij de vrouwen Simionato, schrijf die ook maar op.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34217852
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Juist, na 't lezen van de OP wou ik net Dorofeyev toevoegen.

En bij de vrouwen Simionato, schrijf die ook maar op.
Inderdaad.

Zo zie je, dat je altijd wel een paar namen over het hoofd ziet.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 januari 2006 @ 21:34:59 #11
862 Arcee
Look closer
pi_34218353
Vooral bij de mannen veel kanshebbers. Kon best eens een leuk toernooi worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34218463
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:34 schreef Arcee het volgende:
Vooral bij de mannen veel kanshebbers. Kon best eens een leuk toernooi worden.
Precies.

De top is erg breed en op het eerste gezicht zijn er veel schaatsers in goede vorm.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 januari 2006 @ 21:41:35 #13
862 Arcee
Look closer
pi_34218749
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:36 schreef Leatherface het volgende:
Precies.

De top is erg breed en op het eerste gezicht zijn er veel schaatsers in goede vorm.
Shani Davis doet trouwens ook nog mee. Geen kanshebber voor de titel vanwege z'n relatief zwakke 500, maar toch.
pi_34218816
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Shani Davis doet trouwens ook nog mee. Geen kanshebber voor de titel vanwege z'n relatief zwakke 500, maar toch.
Ow, dat wist ik niet eens.

Misschien niet direct een kanshebber, nee, maar hij zal wel gaan vlammen op de km.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 januari 2006 @ 21:45:13 #15
862 Arcee
Look closer
pi_34218948
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:42 schreef Leatherface het volgende:
Ow, dat wist ik niet eens.

Misschien niet direct een kanshebber, nee, maar hij zal wel gaan vlammen op de km.
Hell yeah.
pi_34219102
Denk dat voor Davis gewoon een chique training voor de Spelen is.
pi_34220450
is Wennermars trouwens ook gekwalificeerd voor het NK Allround? Zou wel een bak zijn als hij daar mee zou doen. Z'n 10km is iig behoorlijk.
pi_34230134
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 22:13 schreef ultra_ivo het volgende:
is Wennermars trouwens ook gekwalificeerd voor het NK Allround? Zou wel een bak zijn als hij daar mee zou doen. Z'n 10km is iig behoorlijk.
Lijkt me niet echt een ideale voorbereiding op de Spelen voor een sprinter.
pi_34232092
zonder speciale voorbereidng reed hij een puike 10km een aantal jaar geleden.
pi_34247376
Wennemars zijn situatie nu is dat hij al de zeilen bij moet zetten zonder trainer.
pi_34248519
Volgens een computermodel word Shani Davis wereldkamioen en word Jan Bos 2e

Leuk dat het in thialf is
pi_34249388
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 19:07:55 #23
862 Arcee
Look closer
pi_34250120
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:19 schreef Remzz het volgende:
Volgens een computermodel word Shani Davis wereldkamioen en word Jan Bos 2e

Leuk dat het in thialf is
Speaking of dat computermodel: De Schaatslijst Aller Tijden.
pi_34258655
Ik verheug me er al weer op,

Bring it on.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 22:41:20 #25
862 Arcee
Look closer
pi_34259131
Okee, toch even een voorspelling doen:

Mannen:

1. Jeremy Wotherspoon
2. Dmitri Dorofeyev
3. Jan Bos

Vrouwen:

1. Chiari Simionato
2. Jennifer Rodriguez
3. Manli Wang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')