In collega's interesseer ik mij ook niet zo. Maar bij mij is het een soort automatisme dat ik dan ook vraag hoe het met ze gaat. Als ze interesse tonen in mij, dan toon ik dat in hen. Zal wel te maken hebben met opvoeding? Of ben ik gewoon zo sociaal.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:56 schreef Maerycke het volgende:
Ik stel de wedervraag op m'n werk regelmatig ook niet omdat het me inderdaad geen moer interesseert. Rot op met je prietpraat en vertel me waar je voor komt. Wel zo makkelijk en een stuk sneller!
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:56 schreef Maerycke het volgende:
Ik stel de wedervraag op m'n werk regelmatig ook niet omdat het me inderdaad geen moer interesseert. Rot op met je prietpraat en vertel me waar je voor komt. Wel zo makkelijk en een stuk sneller!
Die figuren hebben we bij ons op kantoor ook, nietwaar JK? Ben je even een E-3tje uit de automaat aan het halen komen zulke figuren 'even langs' met hun totaal oninteressante verhaal.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, dus jij vraagt aan een ander hoe het met hem/haar gaat, zodat jij zelf daarna je verhaal kwijt kunt?
Je collega's zijn je vrienden niet. Dus wat daar mee aan de hand is interesseert mij ook weinig.quote:
Inderdaad, net doen alsof ze geïnteresseerd in je zijn, maar ondertussen wel snel hun eigen verhaal aan je opdringen als je ze maar half de kans geeft.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:09 schreef KoudeVrouw het volgende:
Die figuren hebben we bij ons op kantoor ook, nietwaar JK? Ben je even een E-3tje uit de automaat aan het halen komen zulke figuren 'even langs' met hun totaal oninteressante verhaal.
Ja, je vertelt natuurlijk alleen iets als er na gevraagd wordt. Leuke gesprekken zal jij voeren.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:10 schreef GSi het volgende:
[..]
En ik ga dan heus niet zonder dat zij het vraagt vertellen hoe mijn vakantie was en heb ik zoiets van, nah, drink je koffie maar op en ga maar weer weg dan.
En om koffie bietsen!quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Inderdaad, net doen alsof ze geïnteresseerd in je zijn, maar ondertussen wel snel hun eigen verhaal aan je opdringen als je ze maar half de kans geeft.
Wat kan het mij schelen dat je kat aan de diarree is?.
Nee, als ik aan iemand vraag hoe het met hem gaat.. en vervolgens geen wedervraag terugkrijg dan zeg ik niks en diegene vraag ik de volgende keer gewoon niks meerquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, dus jij vraagt aan een ander hoe het met hem/haar gaat, zodat jij zelf daarna je verhaal kwijt kunt?
Duidelijkheid... Heerlijkquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:56 schreef Maerycke het volgende:
Ik merk precies hetzelfde bij bepaalde personen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:54 schreef GSi het volgende:
Beetje interesse over en weer. Voorbeeld zodat je weet waar ik het over heb.
hoi
Moet kunnen. Duidelijkheid voor alles.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:13 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik loop naar boven en leg het voorval uit aan die vriend van me, zegt hij: "Ja, misschien heeft hij wel gewoon geen intresse in jou leven".
Ja, ik hou er niet van anderen mijn verhaal op te dringen als er geen interesse voor is. Zoals ik al zei, het moet van 2 kanten komen. Anders kan je met je verhaal bij ook lekker oprotten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:12 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Ja, je vertelt natuurlijk alleen iets als er na gevraagd wordt. Leuke gesprekken zal jij voeren.
Dat vind ik veel vervelender, mensen die doen alsof ze geinteresseerd zijn maar dat alleen maar doen uit beleefdheid.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:00 schreef GSi het volgende:
In collega's interesseer ik mij ook niet zo. Maar bij mij is het een soort automatisme dat ik dan ook vraag hoe het met ze gaat.
Misschien dat het nu langzaam tot hem doordringt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:14 schreef TC03 het volgende:
Huilie TS! Als je geen wedervraag krijgt heeft de desbetreffende persoon geen zin in jouw geneuzel.
Als iemand er niet na vraagt en jij vertelt het, wat heeft dat in godsnaam met opdringen te maken?quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:14 schreef GSi het volgende:
[..]
Ja, ik hou er niet van anderen mijn verhaal op te dringen als er geen interesse voor is. Zoals ik al zei, het moet van 2 kanten komen. Anders kan je met je verhaal bij ook lekker oprotten.
Het is asociaal en neit netjes. Wat nou als ik daar gewoon naar binnen loop en niets zeg etc. Dan wordt die gast helemaal kwaad oid.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:14 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Moet kunnen. Duidelijkheid voor alles.
En wat nu als de andere kant v/h gesprek helemaal niet naar bepaalde dingen wil/durft te vragen omdat dat opdringerig overkomt ? Er zijn dingen die je prima aan iemand kunt vertellen maar waar die persoon niet zomaar naar zal vragen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:14 schreef GSi het volgende:
[..]
Ja, ik hou er niet van anderen mijn verhaal op te dringen als er geen interesse voor is.
Hij kan ook zeggen: "Ik moet je niet, lul."quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Het is asociaal en neit netjes. Wat nou als ik daar gewoon naar binnen loop en niets zeg etc. Dan wordt die gast helemaal kwaad oid.Nee sorry, hoe je het ook bekijkt het isgewoon asociaal.
Wat is daar op de werkvloer nou in vredesnaam asociaal aan? Je komt daar om je werk te doen, niet om je collega lastig te vallen met je privé-geneuzel wat werkelijk niemand iets interesseert.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Het is asociaal en neit netjes. Wat nou als ik daar gewoon naar binnen loop en niets zeg etc. Dan wordt die gast helemaal kwaad oid.Nee sorry, hoe je het ook bekijkt het isgewoon asociaal.
Gewoon: "hoi, wat een weertje he.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik had het over een situatie dat ik bij een vriend langs ga.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:19 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Wat is daar op de werkvloer nou in vredesnaam asociaal aan? Je komt daar om je werk te doen, niet om je collega lastig te vallen met je privé-geneuzel wat werkelijk niemand iets interesseert.
Zeker erg gezellig daar bij jou op het werk.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:10 schreef GSi het volgende:
Je collega's zijn je vrienden niet. Dus wat daar mee aan de hand is interesseert mij ook weinig.
Goed dat je toegeeft dat het aan jezelf ligt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:20 schreef GSi het volgende:
Mss dat het eens tijd word voor een grote schoonmaak in mijn toch al te grote vriendenkring.
Moet jij eens goed luisteren KoudeVrouw. Er gaat bij bovenstaande situatie iets aan vooraf. Ik stel de vraag "Hoe was je vakantie" oid en krijg een heel verhaal voor mijn kiezen. Maw, ik toon wel interesse. En vervolgens word er niks aan mij gevraagd. Dan vertel ik gewoon NIKS.. simpel toch?quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:16 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Als iemand er niet na vraagt en jij vertelt het, wat heeft dat in godsnaam met opdringen te maken?
Ga eens met een psycholoog praten, debiel.
Zodra er iemand bij je op de koffie is gekomen, hoef je volgens mij niet je verhaal voor jezelf te houden, het feit dat hij zij er is zou al genoeg moeten vertellen..quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:10 schreef GSi het volgende:
[..]
Je collega's zijn je vrienden niet. Dus wat daar mee aan de hand is interesseert mij ook weinig.
Ik doel meer op, een goede vriendin komt thuis van vakantie en ze komt bij jou op de koffie. En jij vraagt "Hej, hoe was je vakantie" Zij heel verhaal ophangen. En terwijl zij weet dat jij ook op vakantie bent geweest of iets gedaan heeft, vraagt zij vervolgens helemaal niks.
En ik ga dan heus niet zonder dat zij het vraagt vertellen hoe mijn vakantie was en heb ik zoiets van, nah, drink je koffie maar op en ga maar weer weg dan.
Kip of het ei verhaal.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:22 schreef GSi het volgende:
[..]
Moet jij eens goed luisteren KoudeVrouw. Er gaat bij bovenstaande situatie iets aan vooraf. Ik stel de vraag "Hoe was je vakantie" oid en krijg een heel verhaal voor mijn kiezen. Maw, ik toon wel interesse. En vervolgens word er niks aan mij gevraagd. Dan vertel ik gewoon NIKS.. simpel toch?
Ik kom op mijn werk voornamelijk om te werken. Tuurlijk ga ik wel met collega's naar de kantine om wat te eten en een beetje te praten over van alles en nog wat. Maar het zijn mijn vrienden niet. En juist om mijn vrienden gaat het nu.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:21 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Zeker erg gezellig daar bij jou op het werk.
Collega's ben je niet zo close mee als met vrienden (alhoewel dat wel kan natuurlijk, maar het is niet standaard) maar je hebt er toch wel meer binding mee dan met een willekeurige onbekende die je op straat tegenkomt.
En als je dan iets vertelt dring je het toch ook niet op als je niets gevraagd wordt? Als jij allerlei regeltjes voor een gesprek op gaat stellen kun je moeilijk stellen dat andere dan fout zitten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:27 schreef GSi het volgende:
[..]
Ik kom op mijn werk voornamelijk om te werken. Tuurlijk ga ik wel met collega's naar de kantine om wat te eten en een beetje te praten over van alles en nog wat. Maar het zijn mijn vrienden niet. En juist om mijn vrienden gaat het nu.
Je klaagt dus dat 'men' niet geinteresseerd is in jou en je vind dus dat ze moeten doen alsof ?quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:27 schreef GSi het volgende:
Het is zo makkelijk "Hej, hoe is het, ja goed en met jou, ja ook goed"
Ik heb die regeltjes niet verzonnen. Dat zou ingebakken moeten zijn en elk sociaal en weldenkend mens. Beleefdheid.. zegt je dat wat? Botte muts.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:29 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
En als je dan iets vertelt dring je het toch ook niet op als je niets gevraagd wordt? Als jij allerlei regeltjes voor een gesprek op gaat stellen kun je moeilijk stellen dat andere dan fout zitten.
Nee, jij vindt dat dat ingebakken moet zijn. Daar kan iemand het eens of oneens mee zijn.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:31 schreef GSi het volgende:
[..]
Ik heb die regeltjes niet verzonnen. Dat zou ingebakken moeten zijn en elk sociaal en weldenkend mens.
Als je in je privéleven ook zo zeurt, kan ik me voorstellen dat niemand wat vraagtquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:31 schreef GSi het volgende:
[..]
Ik heb die regeltjes niet verzonnen. Dat zou ingebakken moeten zijn en elk sociaal en weldenkend mens. Beleefdheid.. zegt je dat wat? Botte muts.
Tabeequote:Op woensdag 18 januari 2006 14:33 schreef KoudeVrouw het volgende:
Anyway, je zit gewoon fout. En ik heb geen zin om dat uit te leggen. Daar moet iemand anders zijn/haar tijd maar insteken.
Tabee.
Ik ben het wel met je eens. De wedervraag niet stellen is in principe onbeleefd. De vraag is echter: hoe moet je dat opvatten? In de context met collega's zou ik er niet al te zwaar aan tillen. Je bent toch in de eerste plaats op je werk om te werken, niet om sociale contacten te onderhouden. Als iemand mij de wedervraag niet stelt, heeft iemand deze keer kennelijk geen tijd.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:31 schreef GSi het volgende:
[..]
Ik heb die regeltjes niet verzonnen. Dat zou ingebakken moeten zijn en elk sociaal en weldenkend mens. Beleefdheid.. zegt je dat wat? Botte muts.
Het hangt er een beetje vanaf hoor. Bij m'n vorige baan zaten een aantal beroepszeurders die gelijk al hun ellende over me heen stortten. Ik keek wel beter uit dan te vragen hoe het met ze gingquote:Op woensdag 18 januari 2006 14:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens. De wedervraag niet stellen is in principe onbeleefd. De vraag is echter: hoe moet je dat opvatten? In de context met collega's zou ik er niet al te zwaar aan tillen. Je bent toch in de eerste plaats op je werk om te werken, niet om sociale contacten te onderhouden. Als iemand mij de wedervraag niet stelt, heeft iemand deze keer kennelijk geen tijd.
Ja, dat herken ik ook wel. Dan stel je in je beleefdheid de wedervraag en daar kómt me toch weer een verhaal! Daar zit je niet altijd op te wachten.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:37 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Het hangt er een beetje vanaf hoor. Bij m'n vorige baan zaten een aantal beroepszeurders die gelijk al hun ellende over me heen stortten. Ik keek wel beter uit dan te vragen hoe het met ze ging
Het hangt er ook gewoon van af of het een leuke collega is of niet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:43 schreef Lienekien het volgende:
Maar ook dat hangt weer van de context af. Bij de koffieautomaat kun je weer weglopen, dus het verhaal op een beleefde manier weer afkappen. Is het een collega op je kamer, dan heb je een probleem.
Eensch, Het komt er altijd op neer dat ze iets moeten. Omdat ze zich schuldig voelen dat ze JOU weer moeten vragen, maken ze eerst een praatje om je goed te stemmen ofzo?quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:56 schreef Maerycke het volgende:
Dat is dan jou zwakte. Waarom ga je niet gewoon uit van het goede in de mens? Hoewel dat op sommige momenten frustrerend is (zie topic) op andere momenten kan het ook belonend zijn. Als je al zover heen bent dat je iedereen wantrouwt en dus zelf ook geen interesse meer toont naar anderen, dan hoef je helemaal niks meer te verwachten van anderen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 14:54 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Vriend A belt op, "Hey alles goed, blablabla"
Als puntje bij paaltje komt, moet die persoon dan gewoon weer iets
Je doet zelf waarschijnlijk precies hetzelfde. Iedereen heeft een verhaal wat ie kwijt moet. Waarschijnlijk denkt degene aan wie jij je verhaal verteld ook van "Rot op met je verhaal"quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:34 schreef FlyingFox het volgende:
Ik haat mensen die je enkel aanspreken opdat ze daarna hun eigen verhaal aan je kwijt kunnen. Zulks een hypocriet gedrag.
Vertelt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:44 schreef GSi het volgende:
[..]
Je doet zelf waarschijnlijk precies hetzelfde. Iedereen heeft een verhaal wat ie kwijt moet. Waarschijnlijk denkt degene aan wie jij je verhaal verteld ook van "Rot op met je verhaal"
Jij hebt dan ook geen vrienden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:45 schreef dolle_hond het volgende:
ik mag ze graag aanhoren
vooral aan de telefoon
iddquote:Op woensdag 18 januari 2006 17:13 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook geen vrienden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |