abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2003 @ 02:45:36 #51
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7753481
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 02:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
Misschien is het nu wel uit je systeem en kun je gerust je bed induiken om lekker te gaan slapen. (Moet je horen wie het zegt, een persoon die ook nog om 2.46 uur wakker is )

Beker warme melk ofzo dan maar?

Jompels,
Slaapmeisje

Jezus Slaapmeisje, telepathie? Heb net een glas warme melk gepakt en wel met honing. Blijf nog even wakker om te lurken hier, dan nog even lezen in Midas Dekker en nog maar eens proberen te slapen. Hopelijk lukt het dan...
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2003 @ 02:48:38 #52
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_7753505
Telepathie? Ach ja, soms een klein beetje... die honing is trouwens wel een goed idee!

Trusten voor straks dan maar

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 7 januari 2003 @ 02:49:01 #53
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_7753510
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 02:31 schreef BwennieBren het volgende:
Beetje vreemd dit hoor! Lig op de bank te tukken, wordt zojuist wakker zoals hier ong. beschreven en denk ga nog ff FOKken en lees dit! TV staat nog aan, kan de sell-tell reclame gewoon horen en kan me niet bewegen, ogen vangen wel licht op maar kon ze moeilijk openen. Kan helaas geen droom meer herinneren alleen dat ik me niet meer kon bewegen, alsof er iemand me vasthield. Kon niets zeggen (want dat probeerde ik omdat ik angstig werd dat ik niet wakker werd) en ben dus daadwerkelijk opgestaan door heel erg te concentreren om mijn hoofd te schudden. Duurde zeker een paar seconden eerdat ik op kon staan. Ik heb dit wel eens eerder gehad. Meestal na een dag stress of dat ik aan het piekeren was, maar vandaag en vanavond was een zeer tamme avond. Misschien omdat ik te laat heb gegeten? Nou lekker, kan nu helemaal niet meer slapen zeg......
Op de bank tukken is ook niet goed, ik kan mij 1 keer herineren dat ik inslaap ben gevallen voor de tv(dit gebeurt mij echt nooit omdat ik altijd erg veel moeite moet doen om in slaap te vallen) en toen werd ik na een klein uurtje slaap ook super raar wakker.
Echt zon gevoel van waar ben ik, wie ben ik!
Hoop iig dat je lekker kunt slapen nu.
*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
pi_7754656
Ik heb dit 1 keer gehad, alweer een hele tijd geleden... Toen was ik smiddags heel erg moe en ging gewoon effe op bed liggen en viel in slaap. Een uurtje later werd ik wakker van een harde knal (zullen de buren wel geweest zijn, of me vader beneden) en toen was ik helemaal wakker, maar kon me lichaam niet bewegen. In paniek raakte ik niet, vond het wel grappig eigenlijk , en na een kleine minuut lukte het oppeens weer op te staan. Ik dacht toen dat ik gewoon niet genoeg mijn best had gedaan om me te bewegen, maar als ik dit zo lees is het dus een bekend verschijnsel.... Heb trouwens geen schimmen gezien, maar dat kon ook niet, want ik lag met me gezicht tegen me kussen aan.
A Predator is like a very dangerous bird with very sharp teeth.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 januari 2003 @ 11:00:28 #55
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7755537
Ik had het als kind (6 of zo) heel veel. Ik werd dan wakker 's nachts en was echt onwijs bang. Ik kon me niet bewegen of schreeuwen naar mijn ouders (lagen 4 meter verderop de gang). Ik weet dat er iemand rondliep of zo, maar kon alleen maar omhoog kijken. Mijn ouders gooiden het dan altijd op mijn levendige fantasie. Nu ik er meer over lees hier kan ik me ineens wat meer herinneren erover. Het was donker, dus ik kon niet veel zien. De dingen kwamen op mij over alsof er kussens mijn kamer ingegooid werden, dus dingen snel mijn kamer in en dan abrupt tot stilstand komen naast mijn bed. Ik viel dan altijd weer in slaap na een tijdje, maar ik zweette me altijd helemaal kapot dan.

Ik kon ook volledig in slaap naar beneden lopen toen en naar de wc gaan. Ook al zeg ik gedag tegen eventuele visite, dan kon ik me daar niets meer van herinneren. Het leek dan altijd alsof mijn geest sliep en mijn lichaam op de automatische piloot alles deed.

Ik heb dat sinds mijn 11 niet meer (of iig niet bewust)... Vaag & freaky!

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 7 januari 2003 @ 11:22:05 #56
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7755795
Vaak wordt er een "kwade entiteit" waargenomen en hoe die er uit ziet, is totaal afhankelijk van de persoon zelf. Vroeger waren het heksen of dwergen, terwijl het nu vaker aliens zijn. Daar ligt, volgens mij, het bewijs dat die "entiteiten" slechts in het hoofd zitten.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  FOK!fotograaf dinsdag 7 januari 2003 @ 12:04:35 #57
18921 freud
Who's John Galt?
pi_7755883
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 11:22 schreef tvlxd het volgende:
Vaak wordt er een "kwade entiteit" waargenomen en hoe die er uit ziet, is totaal afhankelijk van de persoon zelf. Vroeger waren het heksen of dwergen, terwijl het nu vaker aliens zijn. Daar ligt, volgens mij, het bewijs dat die "entiteiten" slechts in het hoofd zitten.
Hoe denk je dat een middeleeuwer een alien zou beschrijven? De tendens is trouwens dat mensen een intentie ervaren en er geen fysieke vorm aan toeschrijven. Het meeste komen ;schaduwen' voor in de beschrijving.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:20:56 #58
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7756868
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 12:04 schreef freud het volgende:

[..]

Hoe denk je dat een middeleeuwer een alien zou beschrijven? De tendens is trouwens dat mensen een intentie ervaren en er geen fysieke vorm aan toeschrijven. Het meeste komen ;schaduwen' voor in de beschrijving.

Maar bij het achteraf er over nadenken, komt toch wel een idee of een vorm naar boven.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2003 @ 15:48:20 #59
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7757496
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 12:04 schreef freud het volgende:

[..]

Hoe denk je dat een middeleeuwer een alien zou beschrijven?

Was dat toentertijd niet de succubus of inccubus in dit soort gevallen val half wakker half slaap toestanden?
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_7759713
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:48 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Was dat toentertijd niet de succubus of inccubus in dit soort gevallen val half wakker half slaap toestanden?

Ja, dat klopt. Een incubus (mannelijk) of succubus (vrouwelijk) is volgens mythen een demoon dat tijdens de nacht sex heeft met degene die in bed ligt. Hierbij houdt de demoon de persoon vast, zodat hij zich niet meer kan bewegen.

Veel ervaringen van sleep paralysis zijn gelijk aan de verhalen over incubi en succubi.

pi_8689826
Ik heb het gisteren gehad.

Ik lag in bed, half te slapen. Ineens word ik wakker (ik was me echt volledig bewust) maar ik kon me niet bewegen. Ik kreeg zelfs mijn ogen niet open. Ik raakte niet echt in paniek, ik moest gelijk denken aan wat ik hier gelezen had een tijd terug.

Na een minuut ofzo leek het alsof ik op mijn bed gegooid werd en kon ik me weer bewegen.

Ik voelde tijdens die "verlamming" wel de dekens over mijn benen strakker aantrekken ofzo, dat is wel een beetje vaag aangezien ik me niet bewoog.

woensdag 26 februari 2003 @ 19:50:57 #62
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_8736181
Ik heb het wel vaker, en het is fucking spooky...

Maar de dag erna.. tsja... het is wel (voor mij dan) een
verslavende ervaring om af en toe te hebben...

(Oh niets op de achtergrond, of watdanook, Ik ben bij bewustzijn, kijk de kamer in, maar kan me niet bewegen)...

Tsja.. het lichaam wil wel eens eigenwijs zijn

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  woensdag 26 februari 2003 @ 20:50:27 #63
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8737330
quote:
Op maandag 24 februari 2003 17:32 schreef GEsTOoRD het volgende:
Ik heb het gisteren gehad.

Ik lag in bed, half te slapen. Ineens word ik wakker (ik was me echt volledig bewust) maar ik kon me niet bewegen. Ik kreeg zelfs mijn ogen niet open. Ik raakte niet echt in paniek, ik moest gelijk denken aan wat ik hier gelezen had een tijd terug.

Astraal toestandsslot; Astrale onderworpenheid.
quote:
Na een minuut ofzo leek het alsof ik op mijn bed gegooid werd en kon ik me weer bewegen.
be-invloeding van je astrale lichaam door het astrale lichaam c.q. andere geest van bijvoorbeeld een magier of medium of een reeds overleden iemand misschien ?
quote:
Ik voelde tijdens die "verlamming" wel de dekens over mijn benen strakker aantrekken ofzo, dat is wel een beetje vaag aangezien ik me niet bewoog.
Tja .. geen idee wat dit kan zijn.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_8744072
quote:
Op vrijdag 23 november 2001 10:54 schreef araphor het volgende:
Ik weet niet zeker of het in verband staat met deze ervaringen, maar toen ik vannacht *bijna* in slaap was gevallen viel ik opeens zo'n 10 centimeter naar beneden. Althans, zo voelde het.
Yikes, dit ken ik.

Wat ik de laatste tijd vaak heb is dat ik droom dat ik wakker word (vlak voor het echt wakker worden, heb ook wel eens dromen gehad dat ik keer op keer wakker werd (droom in een droom in een droom in een droom in een ...)) en mijn arm optil (kijken hoe laat het is). IIRC kwam de arm even omhoog maar zag ik 'm opeens niet meer. Volgens mij was dat geen sleep paralysis maar gewoon een rare droom.

Maar in ieder geval, allemaal bedankt voor dit topic. Het is één uur geweest en ik moet nog door het donker om de WC te bereiken. En dan ook nog gaan slapen. En nee, ik ben niet zoooo'n held zo af en toe.

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_8744224
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 20:50 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

Astraal toestandsslot; Astrale onderworpenheid.

of het heeft gewoon een biologische oorzaak. misschien is het zoiets als narcolepsie (ziekte waarbij men regelmatig overdag gewoon opeeens in slaap valt). Sleep paralysis komt ook vaker voor bij mensen met narcolepsie. De oorzaak wordt gezocht bij bepaalde synapsen (acetylcholine synapsen) die er voor zorgen dat je je niet beweegt in je bed terwijl je droomt (dus dat je niet je bed uitrent als je droomt dat je rent).
pi_8758915
ik wil dat ook wel eens mee maken....... heb wel vaak dat val gevoel maar dat telt niet
pi_16059895
Ik heb ook een paar keer zoiets meegemaakt (de slaapverlamming). Meestal gebeurd het als ik uitslaap en langzaam wakker aan het worden ben, en het gaat bij mij gepaard met een heel freaky geluid. Ik hoor in de verte een aanhoudende schreeuw die met een noodgang dichterbij lijkt te komen, tot het moment dat het lijkt of er iemand op een centimeter afstand vol in mijn oor loopt te schreeuwen.
El duffo o muerte
pi_16173969
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 09:16 schreef EddyMR het volgende:
Ik heb ook een paar keer zoiets meegemaakt (de slaapverlamming). Meestal gebeurd het als ik uitslaap en langzaam wakker aan het worden ben, en het gaat bij mij gepaard met een heel freaky geluid. Ik hoor in de verte een aanhoudende schreeuw die met een noodgang dichterbij lijkt te komen, tot het moment dat het lijkt of er iemand op een centimeter afstand vol in mijn oor loopt te schreeuwen.
pcies heb ik dus ook, en dat je een schim dichterbij ziet aankomen alsof het je wilt aanvallen ofzo, ik vind het alles behalve leuk, want als ik me eindelijk kan bewegen zwem ik zowat in mijn eigen zweet... ik vind het echt irritant aangezien ik het echt te vaak heb (ik ben zowieso best gevoelig voor geesten enzo, en word dus vaak geirriteerd door ze) vooral als ik in bed lig ...
pi_16181059
quote:
Op maandag 12 januari 2004 01:45 schreef Girly het volgende:

[..]

pcies heb ik dus ook, en dat je een schim dichterbij ziet aankomen alsof het je wilt aanvallen ofzo, ik vind het alles behalve leuk, want als ik me eindelijk kan bewegen zwem ik zowat in mijn eigen zweet... ik vind het echt irritant aangezien ik het echt te vaak heb (ik ben zowieso best gevoelig voor geesten enzo, en word dus vaak geirriteerd door ze) vooral als ik in bed lig ...

Ach, ik heb niet het idee dat het met geesten ofzo te maken heeft. Ik denk nog steeds dat het komt doordat je tussen slapen en wakker worden zit en dat er dan iets niet helemaal goedgaat in de grijze massa.
El duffo o muerte
pi_16187068
Voor de geinteresseerden misschien interessant om door te lezen : bewust zijn van je slaap verlamming(ASP).
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_17904078
Al een hele tijd ben ik op zoek naar een verklaring van een fenomeen dat ik ervaar in mijn slaap.
Uiteindelijk lees ik nu de ervaring die Araphor schreef ( november 2001).
Toen ik het las van die 'intrede' liepen de tranen over mijn wangen en kreeg ik kippevel over mijn hele lichaam. Blijkbaar ben ik dus niet de enige, maar ik heb tot hiertoe nog niemand gevonden die dergelijke ervaring heeft beleeft. Soms is dit meerdere keren per week, soms maandelijks, maar ik heb het nog frequent. En of dit angstaanjagend is ? Soms had ik schrik van te slapen. Nu weet ik ondertussen dat ik het overleef .
Wat ik ondervind is dat de intrede is als een soort wind die in je komt en dan licht vibrerend blijft bestaan. Gedurende deze ganse gebeurtenis ben ik verlamd maar wel bij bewust zijn. Ik ervaar geen hoofdpijn of gebrom. Wel heb ik ooit gedacht witte schimmen op te merken alvorens de intrede te ervaren.
Kan iemand mijn helpen of weet iemand ondertussen al meer van dit verschijnsel ??? AUB !!
  woensdag 1 september 2004 @ 02:29:17 #72
102759 roamer
wherever I may roam
pi_21676314
sleep paralysis is een onzin benaming, als je deze ervaring hebt ben je al uitgetreden... je bent dan of in de "void" wat een donkere ruimte is ...(als je bang bent word je idd aangevallen door dingen, maar dit komt uit jezelf...dit zijn de dwellers of the treshold) of in de etheric plane.

WAT JE WIL IN DEZE FASE IS IN DE ASTRAL PLANE KOMEN

In deze wereld is alles stabiel en helder...en alles lijkt soms nog echter dan in deze werkelijkheid. Als je je bevind in de void en je wil naar 1 van de planes moet je naar je handen kijken.... zodra je dit doet materialiseren je handen en ALLES om je heen.....nu ben je in 1 van de planes...succes

jullie zijn astrale reizigers in de beginfase

ps: ik d8 ook eerst dat ik verlamt was en op bed lag....en dat er dingen in mijn kamer waren....dit is allemaal bullshit en komt voort uit onwetendheid.
the human mind is to limited to grasp reality in its fulness
  woensdag 1 september 2004 @ 02:30:47 #73
102759 roamer
wherever I may roam
pi_21676328
neem ook eens een kijkje in mijn topic , Uittreden in de "etheric plane"

en lees het 177 paginas dikke pdf bestand waarnaar ik link in dit topic!

echt doen, lezen dat kreng
the human mind is to limited to grasp reality in its fulness
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 20:22:41 #74
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_21691589
Een hele duidelijke en prettige site over uittredingen is www.doorhetraam.nl en er is ook een boek van. Supergoed geschreven en vooral simpel gehouden. Van al die ingewikkelde en veelal engelstalige termen wordt ik vaak een beetje kriegel.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_21731504
quote:
[b]
WAT JE WIL IN DEZE FASE IS IN DE ASTRAL PLANE KOMEN
Volgens mij is die 'astral plane' gewoon een lucide droom. Wanneer ik probeer bij bewustzijn in slaap te vallen (dus voor een lucide droom) voel ik dingen die heel erg vergelijkbaar zijn met wat ik voel in een spontane slaapverlamming. Alleen het gesuis is niet zo oorverdovend, en ik ben niet bang, wat ik wel ben in een spontane slaapverlamming.

Laatste weken heb ik weer een paar keer slaapverlamming gehad, als het weer komt neem ik me voor om me te ontspannen, mijn ogen dicht te doen en me te laten meevoeren... eens kijken wat er gebeurt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')