quote:Ja, dat heb ik zelf ook, ik geloof dat de meeste mensen die ASP hebben daar last van hebben. Een zoemend geluid, alsof er een soort radiogolven door je hoofd gaan. Het voelt dan inderdaad alsof je hoofd trilt.
Op donderdag 24 januari 2002 13:46 schreef tvlxd het volgende:
Ik het ook wel eens en ben er ondertussen wel aan gewend. Het vervelende is alleen dat wanneer ik dat heb, er allemaal geluiden in mijn hoofd zitten en dus heb ik die halve dag last van gebrom in mijn oor. Lastig. Ook trilt mijn hoofd tijdens het gebeuren, heeft iemand anders daar ook last van?
En ben trouwens zojuist naar de huisarts geweesd met dit probleem en hij is nog nooit iemand tegengekomen met vergelijkbare klachten. Het enige dat hij kon doen was me doorverwijzen naar een slaapstoornisinstituut. Dit vind ik niet echt nodig nog, aangezien ik het gemiddeld slechts 1 keer per maand ervaar.
Wel heb ik meteen bloed laten prikken om te checken of mijn moeheid en concentratieproblemen in verband staan hiermee, of dat het gewoon een armoede is van het een of ander in mijn bloed. Dinsdag hoor ik de uitslag.
Ik vond het wel opvallend dat mijn moeder dacht dat 'iedereen dat wel zou hebben' toen ze me vertelde dat ze regelmatig haar lichaam niet kon bewegen terwijl ze wel wakker was. Daarom heeft ze het er nooit over gehad. Volgens de huisarts komt het dus niet vaak voor (aangezien hij er nog nooit van gehoord).
quote:Dat is toch ook niet zo verwonderlijk. Artsen schrijven dan gelijk allerlei medicijnen voor en zeggen dat het tussen je oren zit.
Op vrijdag 25 januari 2002 11:51 schreef tvlxd het volgende:
Ik heb gelezen dat ieder mens het wel eens een keer in zijn leven mee maakt. Maar veel mensen gaan voor zo iets niet naar de huisarts.
Er zullen niet veel artsen zijn die toegeven dat dit bestaat. Het is immers niet wetenschappelijk erkent als ziekte.
ik heb dit trouwens nog nooit meegemaakt, maar merk wel dat ik moeilijker in slaap kom nadat ik dit heb gelezen omdat ik hele tijd aan het kijken ben of ik niet wat zie... nee dus
maar ik had nog een vraagje de mensen die dit meemaken gebeurd dit ook als het druk is in huis bijvoorbeeld wanneer je je vader en moeder in de keuken hoort praten ofzo of dat er iemand langs je kamer loopt? of als je wekker gaat? ik word namelijk altijd gewekt door mijn wekker en er loopt altijd wel iemand te blèren hier in huis
quote:Ik heb het nog nooit gehad tijdens het afgaan van mijn wekker (ik zorg ook zoveel mogelijk dat ik m'n wekker voor ben), maar of het gebeurd als er geluid plaatsvind op de achtergrond weet ik eigenlijk niet, omdat ik zowiezo tijdens ASP's een ongelovelijke herrie (fluisterend, zoemend geluid) hoor. Ik denk dat dit geluid boven de andere geluiden uit zal komen, mochten die er zijn.
Op vrijdag 25 januari 2002 14:38 schreef Chayenn het volgende:
[..]
maar ik had nog een vraagje de mensen die dit meemaken gebeurd dit ook als het druk is in huis bijvoorbeeld wanneer je je vader en moeder in de keuken hoort praten ofzo of dat er iemand langs je kamer loopt? of als je wekker gaat? ik word namelijk altijd gewekt door mijn wekker en er loopt altijd wel iemand te blèren hier in huis
Ik woon in een heel stil dorp waar je 's nachts een speld kan horen vallen en ik heb ASP alleen maar diep in de nacht meegemaakt. Ik dwing mijzelf wel altijd om wakker te worden en constateer dan dat het dood en doodstil is.
Het kan dus niet anders dan dat je de geluiden (harde zoem geluiden) hoort terwijl je 'slaapt'.
Wel heb ik af en toe wel eens mee gemaakt als ik heel erg moe was en heel vast in slaap was dat ik ineens wakker werd met het idee dat iemand mij geroepen had, maar dat bleek dan een aantal uur eerder gebeurd te zijn.
Het drong blijkbaar niet eerder tot mij door omdat ik te vast sliep.
Is echt een heel eng gevoel.
Droom dan dingen die gewoon normaal zijn, ben eigenlijk datgene aan het verwerken wat er die dag is gebeurd alleen er worden dan extra dingen aantoegevoegd lijkt het wel
Wat ik droomde was apart, ik werd aangereden, en probeerde te schreeuwen er kwam alleen geen geluid uit mijn keel en met dat de auto mij raakte voelde ik gewoon mijn lichaam samen knijpen alsof het daadwerkelijk pijn had en met dat ik op de grond klapte , voelde ik gewoon dat ik op mijn bed viel en wakker werd, ik was niet in staat om te praten de eerste 5 minuten, kon gewoon niks anders dan om mij heen kijken en rustig ademen, iets wat ik zeer beangstigend vind
Ik heb blijkbaar ook een keer bij mijn vriendin recht op in bed gezeten en keek gewoon naar niks, en zij zat een heel verhaal tegen mij te praten maar geestelijk sliep ik, ik kan mij van dit alles ook niks herinneren, ik moet het van haar horen wat zij weet
quote:Ehhh....dan droom je!
Op zondag 11 augustus 2002 20:38 schreef SteveP het volgende:
En wat is dat dan als je droomt dat je door het huis heen loopt, dat je zeg maar boven bent en je vader op bed ziet liggen slapen, en je komt beneden en dan zit hij daar opeens op de bank?
Ik was gewoon wezen trainen, en behoorlijk buiten adem, ik mediteer dan altijd om rustig te worden en daarbij liepen al vreemd genoeg de rillingen over mijn rug terwijl ik het enorm had, najah zal wel aan mij liggen dacht ik, dus ik ga slapen en met dat ik slaap lijkt het gewoon alsof er iets boven mij hangt, tenminste dat gevoel had ik, kreeg het ook koud, en met dat ik mijn ogen open doe, lijkt het alsof het in mij schiet, erg vreemd allemaal
Even een ASP episode van vorige week:
quote:Een week hiervoor bleef ik bij een paar vrienden slapen en hoorde een vriendin de kamer uit gaan terwijl ze zei: "Ik ga even iets pakken."
Ik was op vakantie en sliep op een kamer. David sliep in een bed aan de andere kant van de kamer. 's- Morgens wordt ik wakker en ik hoor dat David uit zijn bed stapt, naar het midden van de kamer loopt en zegt: "Hmm, ik ga even TV kijken beneden," waarop hij de kamer verlaat.Ik lig nu alleen in de kamer, maar ik hoor alsnog een schuivelend geluid, alsof er iemand door de kamer heen sloft. Het geluid wordt sterker en komt dichterbij. Dan hoor ik wat gemompel achter me (ik lig op mijn linkerzij met mijn rug naar de kamer) en iemand begint iets te fluisteren. De toon waarop het gefluister plaatsvind komt erg gemeen/sadistisch over. Dan voel ik ineens een vinger in mijn nek steken. Het figuur dat naast mijn bed staat schijnt het blijkbaar leuk te vinden met zijn vinger in mijn nek te porren.
Ik probeer me te verzetten maar kan me zoals gewoonlijk niet bewegen. Ik denk nog: "Ik laat het maar gaan, het houdt vanzelf op," maar het hield niet op; de vinger werd steeds harder op mijn nek geduwd, waardoor ik bijna geen lucht meer krijg. Dan wordt er zo hard geduwd dat het echt veel pijn gaat doen en uiteindelijk heb ik zelfs het gevoel dat als ik mezelf er nu niet uit kan redden de vinger door mijn huid m'n hals in zal gaan.
Ik verzet me uit alle macht en kan mezelf uiteindelijk na extreem veel moeite losrukken, waarop ik met een schreeuw rechtop ga zitten.
Door mijn schreeuw wordt David wakker; hij heeft de kamer nooit verlaten.
p.s.
De informatie die ik over ASP verzameld heb staan op een nieuwe locatie, namelijk www.outofbody.nl/asp.php
quote:Dit ligt niet aan jou, het is een bekend verschijnsel bij ASP. Hieronder een verzameling quotes van verschillende mensen die regelmatig aan ASP lijden:
Op zaterdag 17 augustus 2002 16:55 schreef HAL9000S het volgende:
Alleen de laatste tijd als ik er last van heb, hoor ik zo'n ongeloofelijke beangstigende klereherrie, niet normaal meer. Geen gezoem ofzo maar echt een niet defineerbare klereherrie, ik denk het best vergelijkbaar als 2 enorme staalplaten die over elkaar heenschuren. Heeft iemand hier nog meer last van of loop ik hem nou te trippen?
"I get it, too, so loud it's painful and it's impossible to stop the noise while I'm in ASP. Never had it any other time. Some people describe it as sounding electrical, though mine sounds like nasty, killer cicadas amplified about a bazillion times."
"I hear a muffled radio sound every night when I'm trying to go to sleep!! and that electrical sound while slipping into ASP does drown out the sound of my air conditioner too!"
"some predominant features throughout is the general buzzing in the middle ear , body spasms, UNBEARABLE crushing sensation and suffication , whilst feeling as though a magnet is trying to pull me through the bed."
"I laid back down, and started feeling more of an "electric" buzzing, which I'm not used to. It ran down the side of my body that wasn't touching the bed. Then, I began to faintly hear what sounded like many people talking at once. It sounded like they were speaking in a different language, but then I heard one voice very clearly: it was a little kid, saying, "Continue for the doing". This surprised me, as I have never heard anything audial, except for the "woosh-ing"."
"It's not like blood rushing around my head, it's more 'electric' than that, and anyway doesn't seem in sync with my heartbeat either. Sometimes it's as if it doesn't come from inside my head at all."
"For me, it's 80% the feelings and sounds I experience now, the sounds of hundreds of voices seemingly coming through a badly tuned radio, the buzzing, clanging noises
that accompany an episode."
"I do hear a lot of noises though. Bells ringing, pulses, ticking, the occasional eerie voice, and of course the common vrrrrrmmm sound."
"It sounds as if someone is playing a radio and I can just
barely hear the announcer but it is muffled and I can't make out what he's saying...(no one in the house is playing a radio at the time this happens) Weird stuff..."
"It always started with this same 'vibrating' feeling followed by the unability to move. Then I felt something extremely evil enter my room accompanied with a whispering sound. A few moments later I could see a dark shadow circling across my room."
(De laatste quote is van mezelf)
quote:Wel interessant om te lezen dat meer mensen dit ervaren. Gelukkig lijd ik niet aan de hallucinerende vorm van SP, dat lijkt me helemaal beangstigend, aangezien het geluid al door merg en been gaat.
Op zaterdag 17 augustus 2002 22:14 schreef araphor het volgende:[..]
"It always started with this same 'vibrating' feeling followed by the unability to move. Then I felt something extremely evil enter my room accompanied with a whispering sound. A few moments later I could see a dark shadow circling across my room."[/i]
(De laatste quote is van mezelf)
Als er mensen zijn die (serieus) mee willen werken aan mijn onderzoek, neem eens een kijkje op de website of stuur me een mailtje ( araphor@wanadoo.nl ).
Ik hoop dat er mensen bereid zijn mee te werken. Er is echt te weinig materiaal over sleep paralysis, vooral in het Nederlands.
Ook ervaringen van OBE's / uittredingen zijn van harte welkom.
Het is een proces van wakker worden / zijn van je hersenen terwijl je lichaam nog slaapt. Hierdoor worden er alleen signalen gegeven naar de zintuigen en niet naar de spieren. Tijdens je slaap ben je namelijk ook geheel verlamd, maar dat merk je dan niet.
Je hersenen zijn op een bepaalde manier nog actief en scheiden nogal wat chemische reacties uit die zich ook voordoen tijdens de R.E.M. slaap waardoor je dingen kan gaan aanvoelen en zien die er in het echt niet zijn.
Het is te voorkomen door op je andere zei te gaan liggen dan je normaal ligt als je het ziet, dan heb je er gegarandeerd nooit meer last van.
quote:ik heb 1 ervaring gehad en die staat ook hier op truth ff op me username in truth zoeken staat hier trouwens best veel info over OBE ed.
Op maandag 6 januari 2003 19:27 schreef araphor het volgende:
Om wat meer over sleep paralysis en dergelijke te weten te komen, wil ik op mijn website ervaringen verzamelen van mensen die sleep paralysis ervaren. Ook wil ik uittredingen wat beter onderzoeken. Afgelopen week heb ik meerdere uittredingen gehad, die heel direct met sleep paralysis in verbinding staan.Als er mensen zijn die (serieus) mee willen werken aan mijn onderzoek, neem eens een kijkje op de website of stuur me een mailtje ( araphor@wanadoo.nl ).
Ik hoop dat er mensen bereid zijn mee te werken. Er is echt te weinig materiaal over sleep paralysis, vooral in het Nederlands.
Ook ervaringen van OBE's / uittredingen zijn van harte welkom.
quote:Dank je.
Op dinsdag 7 januari 2003 01:23 schreef IrfieJ het volgende:[..]
ik heb 1 ervaring gehad en die staat ook hier op truth ff op me username in truth zoeken staat hier trouwens best veel info over OBE ed.
suc6 met je onderzoek.
Ja, ik weet dat er veel staat, maar ik kan natuurlijk niet zo maar zonder toestemming ervaringen gaan copy pasten naar m'n site. ![]()
Ik zal binnenkort ff kijken naar die van jou.
Wel wil ik araphor bedanken voor het naar boven halen van dit topic. Het is mij nu in ieder geval duidelijk dat dit verschijnsel vaker voorkomt. Leuker wordt het er echter niet van ![]()
Jompels,
Slaapmeisje
Beker warme melk ofzo dan maar?
Jompels,
Slaapmeisje
De menselijke hersenen zijn gewoon erg vage 'dingen' .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |