abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 november 2001 @ 19:19:51 #1
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2263289
quote:
De meeste automaten die vanaf 1 januari op euro's gaan werken kunnen de 2 Euro munt(ƒ4,40) en die van tien Thaise baht (55 cent) niet van elkaar onderscheiden. Dit geldt voor drank-, snoep-, sigaretten- en speelautomaten.

Smart Consult, die de automatenbranche vertegenwoordigt in de Klankbordgroep Chartale Omwisseling (KCO), sloeg drie weken geleden alarm nadat uit proeven bleek dat de meeste automaten de Thaise munt 'gewoon' accepteren. In KCO zitten onder meer banken, winkelbedrijven, VNO/NCW, MKB Nederland en de politie.

Computersoftware in automaten meet onder meer diameter, gewicht en legering van een munt. Het 10 bahtstuk verschilt daarin minimaal van de twee-euromunt. ,,De legering is zelfs precies hetzelfde'', zegt voorzitter Aad Kobus van de Vereniging Automatenexploitanten Nederland (VAN). ,,Ik schrok enorm, toen ik het hoorde.''

Theoretisch is het mogelijk de automaten nauwkeuriger af te stellen, maar de bahtmunt lijkt zoveel op die van twee euro dat munten uit andere eurolanden dan mogelijk ook niet worden geaccepteerd. Tussen euromunten uit verschillende landen zitten minieme verschillen, omdat de machines net een fractie anders zijn ingesteld. Deze 'buitenlandse' euro's zullen door toerisme na verloop van tijd op grote schaal in Nederland terechtkomen. Een scherpere instelling van de automaten betekent bovendien dat over één of twee jaar zelfs twee-euromuntstukken die in Nederland zijn geslagen door de automaten zullen worden geweigerd, omdat ze in de tussentijd zijn afgesleten of beschadigd.

,,Het is gewoon onmogelijk om onze automaten helemaal opnieuw in te stellen'', zegt een woordvoerder van Coca-Cola. Dit bedrijf heeft tienduizenden automaten in Nederland staan. ,,We wachten af hoeveel mensen er misbruik van maken. Als het er veel zijn, zullen we de software wel aan moeten aanpassen.''

Laat ik nou over twee weekjes in Thailand zitten
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_2263318
Hoe lang zijn ze al bezig met die munten en hoeveel geld is er al niet in geinvesteerd om ze te ontwerpen en maken

Denk in beide gevallen toch wel genoeg om dit soort domme dingen voorkomen...

donderdag 22 november 2001 @ 19:23:41 #3
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_2263324
quote:
Op donderdag 22 november 2001 19:19 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Laat ik nou over twee weekjes in Thailand zitten

Verkopen voor 0,45 eurocent = 1 gulden
Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
pi_2263366
Is die munt dan ook van twee metalen gemaakt ? Ik gebruik trouwens nog altijd 100.000 Turkse Lira munten voor karretjes in supermarkten. Zijn ongeveer 16 cent waard, maar het voordeel is dat je ze niet kunt uitgeven, dus de kans dat je er een bij je hebt is groter.
  donderdag 22 november 2001 @ 19:52:25 #5
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_2263495
Alleen jammer dat je niet zomaar buitenlands muntgeld kan halen.
God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
pi_2263615
Ik zie een markt Jullie horen van mij
Net als Blogabet altijd down...
  donderdag 22 november 2001 @ 20:07:25 #7
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_2263643
quote:
Op donderdag 22 november 2001 19:31 schreef HiZ het volgende:
Is die munt dan ook van twee metalen gemaakt ?
Yep, zie NRC van vandaag (22 November 2001).

Ik denk dat KingShakur zijn koffers/vlieggewicht gaat aanvullen met 10 baht muntjes

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 november 2001 @ 20:11:45 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2263700
dus, als je naar Thailand op vakantie gaat moet je minder sex met jonge jongetjes hebben en dus van die munten overhouwen
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_2266167
quote:
Op donderdag 22 november 2001 20:11 schreef Tokus het volgende:
dus, als je naar Thailand op vakantie gaat moet je minder sex met jonge jongetjes hebben en dus van die munten overhouwen
Ehhhh....?

Jonge meisjes toch wel!

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2001 @ 13:02:32 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2269396
quote:
Op donderdag 22 november 2001 23:36 schreef Berserker het volgende:

[..]

Ehhhh....?

Jonge meisjes toch wel!

altijd als er iets in het nieuws komt is het een of andere pedo die daar met jonge jongetjes bezig geweest is
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 23 november 2001 @ 13:09:11 #11
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2269470
quote:
Op donderdag 22 november 2001 23:36 schreef Berserker het volgende:

[..]

Ehhhh....?

Jonge meisjes toch wel!

Ow, je hebt wat tegen homo's?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2369665
volgens de automatenbranche zou het probleem met het Thaise muntstuk opgelost zijn. Is er trouwns al iemand die een bon heeft ontvangen voor de starterset ?

[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 03-12-2001 23:54]

pi_2369675
Tja laten we het hopen .... voor hun
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')