abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:13:32 #1
139153 borkx3
bananana..nana na
pi_34181478
Generaliseren ..

Tegenwoordig wordt generaliseren vaak voor discriminatie aangezien, want een negatieve mening hebben gebaseerd op feiten over mensen die in een ander land wonen, het minder breed hebben dan de gemiddelde mens of anders denken zal je erg doen dalen in populariteit bij feestjes en andere aangelegenheden als discussies op forums etc.

Bijvoorbeeld:
Onze lokale straatkrantverkoper bij de AH gaat tegelijkertijd naar binnen met mij aan het einde van zijn werkdag, we staan samen aan de kassa na het uitzoeken van onze dagelijkse boodschapjes en ik loop zo te denken dat ik het een geweldig initiatief vind dat de straatkrant hanteerd en dat de medewerkers ervan echt bezig zijn met hun toekomst...
Enfin, om niet te ver af te dwalen, we staan bij de kassa en hij rekent voor mij af: 4 croissantjes, 6 blikjes coca cola en een fles shampoo merk SK..
"Generaliseer ik dan te makkelijk" denk ik bij mijzelf als ik thuiskom en denk dat op zo een on-ecoomische manier van inkopen er niet veel van zal komen van zo iemand.

Zo denk ik ook al snel na het zien van zenders zoals National Geografic enz en hulpprogrammas voor diverse landen in Afrika en soortgelijke 3e wereldlanden dat het vaak nutteloos lijkt en op de manier dat de leidinggevenden in die landen meestal omgaan met de geboden hulp, geld en goederen dat er ook op zo een manier niks van komt.
Het idee is altijd geweldig, maar vaak komt er zo weinig van terecht omdat na het "verhelpen" van de onderdrukking, de mensen weer op hun knieen gaan voor de volgende leider die ook weer dictator wordt uiteindelijk...Ze maken dan gewoon misbruik van de simpelheid van de gemiddelde
mens daar, en houden ze simpel d.m.v. indoctrinatie en propaganda.

Ook Amerika komt tegenwoordig veel voor in mijn gedachtes...Waar zijn ze mee bezig daar??
Ik ben er vaak geweest en ik weet dat de gemiddelde amerikaan niet veel weet van wat er in de rest van de wereld gebeurd, behalve van waar ze binnenvallen en hoe slecht europa wel niet is
maar dat komt door zenders zoals Fox, denk maar aan het Holloway "drama" en over de berichtgeving de eerste 4 dagen na de ramp bij New Orleans "Waarom krijgen wij Amerikanen nu geen hulp van andere landen . Uhm...Omdat jullie het weigerden de eerste dagen misschien??
Hun eigen geschiedenis is ook niet zo bekend bij de meesten, ze roepen maar wat over vrijheid en independence en denken er net bij na dat ze dat grotendeels toch echt niet zelf voor elkaar hebben gekregen, maar met de hulp van het oh zo slechte Frankrijk (dat vele amerikanen nu nog boycotten) , maar ondertussen wel verwachten dat dat Frankrijk eeuwig trouw moet zijn aan hun vanwege de bevrijding in 1945......

De gemiddelde Amerikaan die je tegenkomt is niet zo slim, zeg maar dom gerust,
klein voorbeeld: na een uur Nederlands gesproken te hebben in een restaurant met mijn familie komen er 5 amerikanen die naast ons aan een tafeltje zaten vragen uit welk deel van engeland we kwamen omdat ze er een kennis hebben wonen, en ze hoorden dat we engels praatten...

En zo zijn er nog tal van voorbeelden waar ze door hun reactie op dingen niet zo bijster slim overkomen, denk maar aan iraq.. gebaseerd op leugens doen ze dingen en verwachten dan dan je met ze ben of tegen ze, ik begin het nu wel een beetje zat te worden en snap niet dat de bevolking zulke dingen toestaat, of kom je dan weer bij indoctrinatie en propaganda van bijv, Fox news...??

En met dit soort dingen kom je al snel in de minderheid op een verjaardag of gewoon tijdens een discussie, want ja... "Misschien heeft die straatkrantverkoper daar 3 weken voor gespaard om dat te kunnen kopen en is dat een "luxe" voor hem..."
En... " Die mensen daar in Afrika kunnen er ook niets aan doen dat ze onderdrukt worden en honger lijden"
"Amerika heeft ook veel voor ons gedaan (zie WO II) dat moet je niet vergeten"
"je discrimineert"
"jij hebt makkelijk praten met je luxe-leventje, je 4 vakanties in een jaar en een dikke auto onder je reet"

Ik weet ook wel dat de gemiddelde straatkrantverkoper dat soort dingen misschien niet doet en dat veel 3e werleld-medewereldburgers er niks aan kunnen doen en dat veel Amerikanen niet zo zijn en denken als hun president en aanverwante artikelen als adviseurs e.d.
Maar de feiten die ik lees en zie, zijn die ook indoctrinatie en/of propaganda misschien?
Zijn wij ook net zo "slecht" als waar we anderen van beschuldigen, ik weet het niet
Misschien worden wij ook door de media voorgelogen om ons een mening en standpunt toe te stoppen en zien we het zelf niet eens...
Onzin misschien,...maar wie weet.....

Bedankt dat je mijn onsamenhangende en te lange "gebasel" met vast teveel type- en spelfouten
door heb kunnen komen of dat je in iedergeval ben doorgescrold naar deze zin.
Ik wilde het gewoon even kwijt en heb geen zin om het 3 keer door te lezen omdat ik lui ben...erg lui

Bork, Bork, Bork....

[ Bericht 2% gewijzigd door borkx3 op 18-01-2006 13:20:38 ]
filmpje
ok, en nu?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:30:44 #2
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_34182288
Dat van die krantverkoper ken ik wel, ik zie vaak genoeg een dakloze een big mac oid naar binnen schuiven, en dan denk ik: Voor dat geld kan je brood en kaas voor een halve week kopen...
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_34182573
Dames en heren, de FAQ van dit subforum zegt iets over "Samenvatting!!11!1!" roepen
pi_34183350
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:36 schreef Tha_T het volgende:
Dames en heren, de FAQ van dit subforum zegt iets over "Samenvatting!!11!1!" roepen
Waar heb je het over?

pi_34183444
straatverkopers zwervers mogen de pot op , ga toch werken in plaats van staan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 18 januari 2006 @ 00:06:13 #6
136006 RUSTGRAAG
16333360 mensen!!!
pi_34183905
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:13 schreef borkx3 het volgende:
Generaliseren ..

BLAAAAAAAAAA BBBBBBLLLLLLLaAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ik wilde het gewoon even kwijt en heb geen zin om het 3 keer door te lezen omdat ik lui ben...erg lui

Bork, Bork, Bork....
Ik denk ook continu in dit soort termen en probeer het grotere plaatje te overzien.

Veel ellende in deze wereld komt exact voort uit de vooringenomenheid van mensen doordat hun met de paplepel is ingegeven hoe anderen zijn!

Ik heb echter niet de hoop dat hier ooit verandering in komt, zo slim zijn mensen niet heb ik gemerkt.

Waarom wordt er niet opgetreden tegen deze overal aanwezige asocialen???
pi_34187523
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:30 schreef dikkedorus het volgende:
Dat van die krantverkoper ken ik wel, ik zie vaak genoeg een dakloze een big mac oid naar binnen schuiven, en dan denk ik: Voor dat geld kan je brood en kaas voor een halve week kopen...
ja en dan? De rest van het geld uitgeven aan drugs/alcohol?

als die gast genoeg geld heeft verdiend voor een big-mac, moetie die maar lekker kopen!
  woensdag 18 januari 2006 @ 08:26:15 #8
134690 Appellenflappen
Lekkere warme flappen
pi_34190170
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:30 schreef dikkedorus het volgende:
Ik heb er 1 gezien die bij de roltrap stond en na een tijdje zijn mobieltje pakte om te bellen en evenlater wegfietste. Jjaaa primaire levensbehoeftes! Gelukkig heb ik daar nooit aan meegewerkt.
De vraag 'met of zonder appel' wordt niet beantwoord....
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:03:01 #9
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34190606
Guest, wat een post voor KGB
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:12:33 #10
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_34190749
svp gewoon ontopic reageren, en anders niet...
ONZ is op nr 49
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:14:59 #11
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_34190784
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:12 schreef buzzer het volgende:
svp gewoon ontopic reageren, en anders niet...
ONZ is op nr 49
Daar doet niemand open
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:15:07 #12
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34190787
Weer typisch zo geval hoe 20.000 woorden niks hoeven te betekenen.

Punt 1: Wat doet dit in Klaagbaak, zit je op serieuze antwoorden te wachten
Punt 2: Je bent zelf te lui om je post door te lezen maar verwacht wel van ons dat wij dat doen .
Punt 3: Als een straatkrantverkoper iets wil kopen met zijn verdiende geld moet hij dat zelf weten.
Punt 4: Amerikanen kunnen er zelf ook niks aan doen dat hun gemiddelde IQ nog onder de 100 ligt .
Punt 5: In Afrika hebben ze geen honger, hoe kan dat nou ze weten niet eens wat eten is (misschien iets te grof ).

Maar laat ik er nou niet zo lang verhaal van maken want daar zit niemand op te wachten.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
  woensdag 18 januari 2006 @ 13:11:39 #13
139153 borkx3
bananana..nana na
pi_34197218
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:15 schreef Vipers het volgende:
Weer typisch zo geval hoe 20.000 woorden niks hoeven te betekenen.

Punt 1: Wat doet dit in Klaagbaak, zit je op serieuze antwoorden te wachten
Punt 2: Je bent zelf te lui om je post door te lezen maar verwacht wel van ons dat wij dat doen .
Punt 3: Als een straatkrantverkoper iets wil kopen met zijn verdiende geld moet hij dat zelf weten.
Punt 4: Amerikanen kunnen er zelf ook niks aan doen dat hun gemiddelde IQ nog onder de 100 ligt .
Punt 5: In Afrika hebben ze geen honger, hoe kan dat nou ze weten niet eens wat eten is (misschien iets te grof ).

Maar laat ik er nou niet zo lang verhaal van maken want daar zit niemand op te wachten.
Het is ook maar een beklag gebaseerd op constateringen, meer niet....

Ik ben blij dat je het gelezen hebt, en dat je ook je mening hierover geeft, dat was nl. wel de bedoeling van het stukje......

En met mijn nog miniscule opleiding in het nederlandse schoolwezen twijfel ik nog te veel over bepaalde spelling, daarom ben ik te lui om het 3x door te lezen, dan wordt het ook 4x en 5x...twijfel, twijfel..

Bedankt voor je reactie.....
filmpje
ok, en nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')