abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34310737
Mensen die het begrip ironie niet kennen zijn emotioneel nog niet ontwikkeld genoeg om aan kinderen te gaan beginnen. Het lijkt hier r & p wel, gelijk allemaal mensen die de slachtofferrol induiken en niet gezegend zijn met normaal gezond verstand.
pi_34311159
En vergeet de toekomst van het slecht etende kind niet, hè, Angeles. Voor galg en rad!!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34312003
Voeding is in grote mate verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het autonome zenuwstelsel, dit kan dus leiden tot ontwikkelingsstoornissen. Ontwikkelingsstoornissen zijn zeer zeker een basis voor crimineel gedrag anders zouden we hier in nederland ook geen tbs klinieken hebben.
pi_34313247
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik kook standaard groenten-aardappelen-vlees. Drie componenten dus, minstens. Lusten ze de groenten niet, dan blijven de dappeltjes en vlees over, toch?
Idd, zo ben ik ook opgevoed. En daarna nog yoghurt en voor de gemiste vitamientjes (want groente is idd het grote struikelblok vaak) een kiwi of banaantje door de yoghurt...

Ik ben opgevoed met "net zo veel happen als je oud bent". Daarna kon je idd datgene wat je niet lustte laten staan, en moest je de rest (aardappelen en vlees dus) opeten. Heel soms, als er nog restjes van de vorige dag waren, werden die opgewarmd en had je dus geluk.

Ik zal zelf niet de foie gras manier toepassen, maar drie verschillende maaltijden bereiden is een dikke no-go area. Ik heb zo'n hekel er aan als mensen moeilijke eters zijn als ze ouder worden. Goed, sommigen zijn zo ondanks de eet-opvoeding zoals veel mensen hier ook toepassen (altijd even proeven), maar vaak is het gewoon zo dat ze niet gewend zijn aan ander eten. Het vriendje van mijn zusje bijvoorbeeld lust gewoon echt helemaal niks, buiten aardappels, een paar soorten groenten en een paar soorten varkensvlees. Geen vis, geen kip, geen rijst, geen buitenlandse prutjes, geen spruitjes... Ga zo maar door, en dan ben je 20. Het vervelendste is nog dat hij echt pissig wordt als we geen rekening met zijn "gezeur" houden... Dat wil ik koste wat het kost proberen te voorkomen als ik zelf kinderen heb. Ook als dat betekent dat ik dan een keer een jammerend kind aan tafel heb... en nou nog zien hoe lang ik het vol houd tegen die tijd om ook echt naar zo'n woedend koppie te kijken
pi_34313297
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 15:43 schreef vidivici het volgende:
Voeding is in grote mate verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het autonome zenuwstelsel, dit kan dus leiden tot ontwikkelingsstoornissen. Ontwikkelingsstoornissen zijn zeer zeker een basis voor crimineel gedrag anders zouden we hier in nederland ook geen tbs klinieken hebben.
Ah, dus daar zit 'm de kneep: als we alle kinderen in Nederland braaf 3 opscheplepels groente door de strot douwen kunnen we het hele justitiele systeem binnenkort opdoeken!

Heb je dit plan al voorgelegd aan minister Donner?
pi_34313450
Och, vidivici doet ook graag alsof hij/zij verstand van dingen heeft door met termen te gaan strooien. Het autonome zenuwstelsel is dat deel van het zenuwstelsel dat je hartslag, je ademhaling, je spijsvertering etc regelt. En als dat dus niet goed ontwikkelt door een paar hapjes groenten tekort dan word je crimineel. Dus...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:34:03 #207
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34313452
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:28 schreef innovative het volgende:

[..]

Ah, dus daar zit 'm de kneep: als we alle kinderen in Nederland braaf 3 opscheplepels groente door de strot douwen kunnen we het hele justitiele systeem binnenkort opdoeken!

Heb je dit plan al voorgelegd aan minister Donner?
Je kunt wel sarcastisch reageren, maar onderzoek onder gevangenen heeft uitgewezen dat ze door extra vitaminen rustiger en minder opgefokt werden.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_34313477
Hangt er dus vanaf. Ik hoop dat mijn kind een veelproever wordt, net als mijn nichtje van drie en ikzelf eigenlijk ook wel, want ik was gek op buitenlands eten, en dat ik het zo voor elkaar krijg als Oblivion, maar er zijn ook dingen waarvan ik het op zich wel snap als een klein kind ze niet lust en die willen we dan denk ik zelf wel gewoon kunnen blijven eten van tijd tot tijd. Dus dan zou ik er wel rekening mee houden dat mijn kind het niet echt lekker vindt. Heel pittig en gekruid Indonesisch eten, ik hoop dat ze er net zo gek op worden als wij, maar als dat niet meteen het geval is... tja, dan hoop ik dat het later nog komt, maar dat zijn niet de smaken die ik een klein kind al meteen zou willen opdringen (en ook niet 'als je dat niet eet is er ook niks anders'). Maar sowieso zou het dan een optie zijn om twee gerechtjes klaar te maken waarvan eentje wat minder pittig en gekruid... en dan hopen dat ze steeds meer aan de smaak wennen.

Ik zie het ook allemaal wel. Zelf vond ik buitenlands eten in elk geval heerlijk, kerrie kip, ketjap kip, babi ketjap en ook stroganoff.

Er zijn trouwens ook wel dingen die ik vroeger absoluut niet wilde eten en nu wel, zoals witlof en rode kool, en ook bijvoorbeeld olijven. Het is niet zo dat je alles wat je als kind mag laten staan nooit later meer alsnog kunt leren eten. Met witlof was het anderhalf jaar geleden zo dat ik zelf dacht: vroeger lustte ik dat nooit, maar misschien inmiddels wel, laat ik het eens nemen, en ja, dat vond ik inderdaad nu wel heel lekker.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_34313597
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Je kunt wel sarcastisch reageren, maar onderzoek onder gevangenen heeft uitgewezen dat ze door extra vitaminen rustiger en minder opgefokt werden.
Dat kan best wezen, maar hij stelt het zo ongeveer alsof er bijna een direct verband is tussen slecht eten, een gedragsstoornis en hieruit voorkomend een plaatsing in een TBSkliniek.

Als die kans zo groot was, had elke grote of middelgrote stad in Nederland wel een TBSkliniek gehad. Nagenoeg elk kind (of toch minstens de helft) heeft zo'n periode als het opgroeit.

Natuurlijk zijn groente en fruit belangrijk voor een opgroeiend kind, maar het zo stellig neerzetten slaat gewoon nergens op. Soms willen kinderen niet eten. Jammer dan. De schade daarvan halen ze de volgende dag wel weer in, of als ze een paar maanden ouder zijn en die dwarse buien achter zich hebben gelaten. Zo'n vaart loopt het echt niet met dat moeilijke eten.
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Het autonome zenuwstelsel is dat deel van het zenuwstelsel dat je hartslag, je ademhaling, je spijsvertering etc regelt. En als dat dus niet goed ontwikkelt door een paar hapjes groenten tekort dan word je crimineel. Dus...
pi_34314980
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:39 schreef Janena het volgende:
Moussa eet meestal ook slech.
Hij is nu 3 en we maken er geen drama van.
2 of 3 x per week eet hij wel goed dus ik neem aa dat hij daar op teert.

Brood gaat wel erg slecht, iemand nog tips? (pap lust hij beter maar ik kan hem toch niet to zijn 18e pap gaan geven)
Papa is 43 en ontbijt nog altijd met een bordje pap -en dat is hier ter omstreke een goede boerengewoonte, ik wil de volwassen kerels die beginnen met een bordje pap niet de kost geven!-
Maar maak je niet druk, ergens voor zijn 18e ontdenkt hij dat pap niet "stoer"is en dan stapt hij zelf over op brood
pi_34315172
Ik heb ook wel een tijd gehad dat de broodmaaltijd 's ochtends slecht ging en toen kreeg ik ook pap. Was ik op een gegeven moment vanzelf wel weer zat en dan was het weer gewoon brood.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2006 @ 17:43:11 #212
43556 miss_dynastie
pi_34315877
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:39 schreef Janena het volgende:
Brood gaat wel erg slecht, iemand nog tips? (pap lust hij beter maar ik kan hem toch niet to zijn 18e pap gaan geven)
Waarom niet? Niet iedereen is gek op brood 's ochtends, ik heb dan ook liever pap.
pi_34316291
hier ook een pap-eter smorgens ... ! brinta, bambix cornflakes, meusli ....
alles beter dan brood smorgens zeg!

en ook savonds gaat een bordje pap er best in bij een beetje trek
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_34316505
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom niet? Niet iedereen is gek op brood 's ochtends, ik heb dan ook liever pap.
Idd, pap 's ochtends gaat prima... Ik eet ook graag yoghurt 's ochtends.

Maar tussen de middag? Als een kind bij vriendjes gaat spelen of een keer overblijft, dan kun je toch moeilijk pap meegeven. Alleen al omdat het op school lastig klaar te maken is...
pi_34316601
Misschien dat het tegen die tijd al wel is bijgetrokken en dat hij dan wel brood eet.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:14:56 #216
3498 Barb
Graduated Fool
pi_34316850
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:29 schreef jessie het volgende:
Na het eten is het hier in bad en naar bed.
Even iets heel anders, maar zit er dan niet een te korte tijd tussen het eten en slapen gaan? Dat de maag dan geen tijd heeft gehad om voedsel te verteren. Of geldt dat eigenlijk alleen voor volwassenen, dat je "iets" met de energie die je binnenkrijgt moet doen en dus niet laat moet eten en eigenlijk beter tussen de middag warm kan eten ivm verbranding? Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat werkt bij kinderen.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_34317372
Lijkt mij sowieso niet echt lekker om direct na het eten te gaan slapen nee...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 januari 2006 @ 18:33:19 #218
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34317468
Tussen de middag warm eten is geen optie die iedereen kan toepassen. En of je kind er beter warm door gaat eten? Ik denk het niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34317831
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Och, vidivici doet ook graag alsof hij/zij verstand van dingen heeft door met termen te gaan strooien. Het autonome zenuwstelsel is dat deel van het zenuwstelsel dat je hartslag, je ademhaling, je spijsvertering etc regelt. En als dat dus niet goed ontwikkelt door een paar hapjes groenten tekort dan word je crimineel. Dus...
Kijk eens bij nieuwetijdskinderen en hoeveel verstoringen van het autonoom zenuwstelsel daarbij optreden. Al die verstoringen zijn gekoppeld aan impulsief gedrag en dat gedrag is zeer zeker een basis voor crimineel gedrag.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:49:28 #220
3498 Barb
Graduated Fool
pi_34317944
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:33 schreef Rewimo het volgende:
Tussen de middag warm eten is geen optie die iedereen kan toepassen. En of je kind er beter warm door gaat eten? Ik denk het niet.
Nee, dat snap ik, dat dat niet overal en bij iedereen kan. En dat bedoel ik ook helemaal niet, anders had dat er wel gestaan.
Ik vroeg me gewoon even af hoe dat bij kinderen werkt, niets meer, niets minder.
Een soort van, stukje offtopic, zeg maar.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 januari 2006 @ 20:09:12 #221
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34320979
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:49 schreef Barb het volgende:
Nee, dat snap ik, dat dat niet overal en bij iedereen kan. En dat bedoel ik ook helemaal niet, anders had dat er wel gestaan.
Ik vroeg me gewoon even af hoe dat bij kinderen werkt, niets meer, niets minder.
Een soort van, stukje offtopic, zeg maar.
Ja, okee, ik snap 'm Mijn zoontje gaat ook vaak vrij snel na het eten naar bed. Ik geloof niet dat het veel invloed heeft. Ik merk althans geen verschil tussen dagen dat hij eerder of later ten opzichte van het eten naar bed gaat.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator zaterdag 21 januari 2006 @ 20:10:57 #222
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34321046
Weet je dat ik daar nooit bij heb stilgestaan Barb. offtopic, Barb!!
Een van de redenen, waarom het niet vreemd is, is denk ik ook omdat kindjes vanaf het begin al eten krijgen vlak voor ze gaan slapen, denk maar aan de laatste (pap)fles.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34321301
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:14 schreef Barb het volgende:

[..]

Even iets heel anders, maar zit er dan niet een te korte tijd tussen het eten en slapen gaan? Dat de maag dan geen tijd heeft gehad om voedsel te verteren. Of geldt dat eigenlijk alleen voor volwassenen, dat je "iets" met de energie die je binnenkrijgt moet doen en dus niet laat moet eten en eigenlijk beter tussen de middag warm kan eten ivm verbranding? Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat werkt bij kinderen.
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit toch? Ik zelf slaap juist lekkerder met een volle maag
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_34325000
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:14 schreef Barb het volgende:

[..]

Nooit bij nagedacht. Bij ons ging dit vroeger ook zo thuis en bij de meeste wel om mij heen. Wij eten overgens niet laat ofzo. Half 6. En de kids liggen rond 7 uur in bed. We hebben er 2, dus dat badderen neemt wel wat tijd in beslag. Als je het hele stukje lees zie je dat ik meer doel op het feit dat er na het avondeten geen eten meer klaargemaakt word omdat ze slecht gegeten hebben. Of dat ze dan nog een koekje ofzo krijgen. Bij ons kan het eten dus juist zakken.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34329632
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 08:00 schreef Angel22 het volgende:
NOu troeta, dat is niet helemaal waar wat jij zegt want ik at als klein kind wel gewoon spruiten... Die vond ik heerlijk en mijn vriend ook.
MIjn jongste van 2 lustte ook graag spruiten totdat de oudste ineens begon met "lussiknie" toen was het bij hem ookover met de spruiten.
Dat is iets wat ik ook wel gemerkt heb... Als de oudste (5) begint met lust ik niet of begint met klieren aan tafel gaat de jongste per direct mee doen.
Als je kinderen het wel lekker vinden is dat natuurlijk handig, maar spruiten zijn gewoon rare dingen wat veel kinderen niet lusten...dat is toch niet zo erg?

En na-apende kinderen is een ander probleem denk ik, wel jammer, maar hij zal ze later vast wel wee rgaan eten toch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')