abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34178273
herkenbaar (het zorgen maken dan)

De kinderen hier eten eigenlijk best goed als ik een lijst zou maken...
maar groenten...
Ze blijven in de herhaling vallen (het zijn meer fases hier).

Ik ben er echter best strikt in.
Niet eten 's avonds ?
Goed.. ik ga geen ruzie (meer) maken.
Ik zet de toetjes op tafel... niet aanraken voordat je wat gegeten hebt.
Eten ze nog niet of gaan ze dreinen... --> toetjes weg... eten = klaar.
De volgende ochtend eten ze een boterham extra, ze krijgen een liga/stuk ontbijtkoek met extra vezels extra. Wat meer fruit gedurende de dag. En géén of minimaal snoep.

Na een paar dagen eten ze weer en als ze het toetje graag willen... dan kunnen ze opeens ook eten joh !
Wel met een lang gezicht, maar er gaat wat in.. ook de groente.

Ik probeer in de perioden dat ze minder eten wel een paar keer per week iets aan te bieden dat ze zowieso goed eten, zodat ze toch wat groenten binnen krijgen.
Stampotten gaan er in als zoete koek, net als macaroni. ( en bij ons thuis zit zowel de macaroni als stampot bordevol groenten)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34178279
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:07 schreef MUUS het volgende:

[..]

Lees eens mijn post hier boven?
Ik heb 'm gelezen en ik geloof er niks van. Als je een kind systematisch voor de keuze stelt "dit of niks", en dus een paar weken aan een stuk, zal hij eten. Een kind probeert enkel dingen te veranderen waarop hij denkt invloed te hebben. Als jij duidelijk maakt dat zijn gedrag geen invloed heeft op de dingen die jij bereidt en hem geeft, zal hij daar vrede mee kunnen nemen.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
  Admin dinsdag 17 januari 2006 @ 22:11:28 #28
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34178334
Beide dames, Lois en MUUS, lees de lijst nog eens goed, ze eten echt werkelijk goed!
Geen onnodige zorgen maken.
Er komen nog zat dingen aan om zorgen te maken.
En nee, ik doe niet aan kusjeknufkroel
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_34178409
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:09 schreef Lois het volgende:
Dat wil ik niet zeggen MAAR ik weet wel dat ik voor ik kinderen kreeg er (bijna) net zo over dacht als jij. Nu ik ze eenmaal heb weet ik dat ik op mijn kop kan gaan staan maar ze eten het gewoon niet. Kun je lang en breed over lullen, ze doen het gewoon niet. Net als MUUS al zegt, je kunt wel zoveel willen, dit is een machtstrijd die ZIJ gaan winnen. Helaas.....
Ik ben me ervan bewust dat een kind opvoeden in "de wereld van vandaag" moeilijk is. Maar ouders geven tegenwoordig constant toe, ze durven de strijd met hun eigen kind niet aangaan. Ze laten alles maar toe, ze geven meer en meer toe, in de hoop dat dat de kleine zal sussen. Ze gaan de confrontatie systematisch uit de weg. 't Is schandalig hoe kinderen zich gedragen in supermarkten, bibliotheken, gewoon op 't straat. En de ouders staan erbij en kijken ernaar.
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
  Admin dinsdag 17 januari 2006 @ 22:15:06 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34178517
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:13 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ik ben me ervan bewust dat een kind opvoeden in "de wereld van vandaag" moeilijk is. Maar ouders geven tegenwoordig constant toe, ze durven de strijd met hun eigen kind niet aangaan. Ze laten alles maar toe, ze geven meer en meer toe, in de hoop dat dat de kleine zal sussen. Ze gaan de confrontatie systematisch uit de weg. 't Is schandalig hoe kinderen zich gedragen in supermarkten, bibliotheken, gewoon op 't straat. En de ouders staan erbij en kijken ernaar.
Ach man, gaat toch heen .
Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_34178568
Ik heb óók fases gehad waarin ik dacht dat effe moeilijk doen mij wel lekkerder eten zou opbrengen. Mijn ouders hebben systematisch gezegd "dit of niks". Twee weken heb ik moeilijk gedaan; twee weken heb 'k 't volgehouden van elke nacht met honger te gaan slapen. Toen ben ik gebroken. De derde week had 'k door dat mijn ouders absoluut niet leden onder de situatie, en ik wel. Dus ben ik er maar braafjes terug beginnen eten wat ik kreeg.
  Admin dinsdag 17 januari 2006 @ 22:16:48 #32
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34178605
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:16 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Ik heb óók fases gehad waarin ik dacht dat effe moeilijk doen mij wel lekkerder eten zou opbrengen. Mijn ouders hebben systematisch gezegd "dit of niks". Twee weken heb ik moeilijk gedaan; twee weken heb 'k 't volgehouden van elke nacht met honger te gaan slapen. Toen ben ik gebroken. De derde week had 'k door dat mijn ouders absoluut niet leden onder de situatie, en ik wel. Dus ben ik er maar braafjes terug beginnen eten wat ik kreeg.
Ja, kinderen breken is de oplossing
Wanneer begin jij aan kinderen?

pi_34178606
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ach man, gaat toch heen .
Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Heel zwakke reply, zelfs voor jou.
Langst de andere kant is alles dat ik zei volledig waar, dus is 't begrijpelijk dat je geen argumenten hebt.
  Jubileum moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 22:17:16 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34178625
potentieel reltopic
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34178658
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, kinderen breken is de oplossing
Wanneer begin jij aan kinderen?
Als een kind lastig doe over iets dat je als ouder vindt dat hij moet doen, mag je niet toegeven. Dan moet er één van de twee breken ja, en dan moet 't 't kind zijn. Niet de ouders, zoals hier heel de tijd wordt verhaald.

edit: en ik begin nooit aan kinderen....
pi_34178690
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:09 schreef Lois het volgende:
Dat wil ik niet zeggen MAAR ik weet wel dat ik voor ik kinderen kreeg er (bijna) net zo over dacht als jij. Nu ik ze eenmaal heb weet ik dat ik op mijn kop kan gaan staan maar ze eten het gewoon niet. Kun je lang en breed over lullen, ze doen het gewoon niet. Net als MUUS al zegt, je kunt wel zoveel willen, dit is een machtstrijd die ZIJ gaan winnen. Helaas.....
Juist... die kàn je niet winnen.
Dat is de reden dat ik probeer te vorokomen om er een strijd van te maken.
Ik dwing ze niet om te eten (dat lukt je niet.. alles zal over de grond uit gekotst worden), maar niet eten is een keuze... dan ook geen toetje bij mij.

Om dan toch wel ook de zuivel etc naar binnen te krijgen krijgen ze daarvoor in de plaats de volgende dag dus wat "gevulde" dingen tussendoor. (gevuld als in voedzaam)
Zo probeer ik mijn zorgen over tekorten te minimaliseren, maar te voorkomen dat ze zich op het moment zelf beloont voelen of het idee krijgen dat ze "gewonnen" hebben door een toetje na het niet eten te krijgen.
Ik haal die dingen dan dus uit elkaar.

Het zal niet voor iedereen werken.. maar voor mij werkt deze manier het het best.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Jubileum moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 22:18:36 #37
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34178696
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Als een kind lastig doe over iets dat je als ouder vindt dat hij moet doen, mag je niet toegeven. Dan moet er één van de twee breken ja, en dan moet 't 't kind zijn. Niet de ouders, zoals hier heel de tijd wordt verhaald.

Mooi, dan gaan we nu weer verder met ervaringsverhalen oke?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34178697
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:10 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ik heb 'm gelezen en ik geloof er niks van.
Prima, dan ben ik klaar met je.
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:11 schreef yvonne het volgende:
Beide dames, Lois en MUUS, lees de lijst nog eens goed, ze eten echt werkelijk goed!
Geen onnodige zorgen maken.
Er komen nog zat dingen aan om zorgen te maken.
En nee, ik doe niet aan kusjeknufkroel
Ja, ik weet het ook wel. Toevallig had ik het er vandaag nog over dat ze op zich op een dag best veel binnen krijgt. Drie boterhammen overdag, elke dag fruit, elke dag melk, vaak yoghurt, sla/tomaat/komkommer/ei/paprika/champignons, pasta, rijst, vlees.... bij elkaar opgeteld krijgt ze dan wel de nodige dingen binnen. Dingetjes als brie/kaas lust ze ook graag en dat prop ik er dan ook af en toe tussendoor in.

En ze lust bepaalde vis en da's op zich ook wel een wonder. . Oh, en.... jawel.... broccoli! .

Maar we hebben zo in ons hoofd dat ze 's avonds ook goed moeten eten en denken dat het helemaal mis gaat als ze dat niet doen.
Terwijl ze inderdaad nog behoorlijk eten op een dag. Ik denk iig dat die kleine van mij niks tekort komt aan vitamines e.d. Denk ik. Hoop ik.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2006 @ 22:18:55 #39
7074 moussy
kuttekop
pi_34178718
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:17 schreef Lois het volgende:
potentieel reltopic
Riep je?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34178752
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Jubileum moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 22:19:53 #41
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34178764
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:18 schreef moussy het volgende:

[..]

Riep je?
ik open nog eens een topic voor ik naar bed wil
Eva ♥ en Iris ♥
  Admin dinsdag 17 januari 2006 @ 22:20:16 #42
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34178793
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:17 schreef Lois het volgende:
potentieel reltopic
je opent goede topics Lois!
Maar ff serieus, schrijf nou eens ieder hapje op dat ze op een dag doen, en bekijk die lijst nu eens goed, dan zie je dat ze zat eten.
JIJ maakt je zorgen want je wilt dat ze gevarieerder eten, wel, dat zit er nu nog niet in, maar ze krijgen wel alles binnen.
Tegen de tijd dat ze 20 zij en 1.92 spreek ik je weer

Oh nee, je hebt gene knullen , hup, ik doe er iets vanaf, 1.78.

pi_34178794
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:13 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

laat je je kind dreinen "verstoor" je de rust zogenaamd van de mierenneukers.
sus je je kind "verpest je het" ?

Het is nooit goed in de ogen van andere mensen, dus mijn advies...
kijk wat voor jóu en jouw kind het beste werkt.
Je moet er als ouder - kind zelf uitkomen.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:21:08 #44
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34178839
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:46 schreef Lois het volgende:
Mijn meiden zijn allebei gek op fruit, echt verzot dus daar hoor je me niet over klagen. Brood eten ze ook erg graag, allebei gelukkig.
Maar dan... het avondeten.....
Ze zijn gek op nasi (van de chinees, niet de zelfgemaakte variant "isse niette nasi niet!") met atjar. Iris eet daarbij het liefst loempia's met hete saus.
Ze lusten graag soep maar dan niet met groenten "issie niette soep niet!" en dan het liefst tomatensoep "met balleties en letters (=lettervermicelli) mama!"
Ze eten graag patat, met kroket, kipknots of frikandel en appelmoes.
Ze eten ook graag gebakken aardappeltjes maar ze eten weer geen gekookte aardappeltjes "tisda? bah!"
Qua groente eten ze sperziebonen, en worteltjes/doperwtjes en dan ben je er wel.
Melk lusten ze allebei niet, dus Eva eet 's avonds voor het slapen gaan "joggert met musnie" en iris krijgt een fles warme volle melk (halfvolle melk word uitgekwat) met brinta.
Daarnaast is Iris gek van "most!" = worst in alle soorten en maten. Al het vlees is lekker want het is "most!"
Eva lust geen vlees maar eet wel graag worst op brood.
Ze zijn allebei verzot op kaas, kaas uit het vuistje of op brood, er gaat hier met gemak 2 kilo in de week doorheen.

Als ik het zo opschrijf lusten ze eigenlijk best veel, waarom sta ik dan altijd moedeloos bij het avondeten te koken omdat ik al weet dat ze het toch niet eten....
ik was vroeger als kind heel erg kieskeurig kwa eten en mijn autistische broertje was nog veeeeel erger. wij aten ook niet veel meer
we aten vroeger wel 2 a 3x per week spinazie omdat we dat allebij lekker vonden
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_34178853
Naja doe allemaal maar verder hoor.
Jullie zijn allemaal prima ouders!
Binnen tien jaar zijn al jullie meisjes arrogante tienersletjes en al jullie zonen straatcrimineeltjes.
Maar dan vinden jullie zeker wel iemand op de schuld op af te schuiven, "de school", of "de samenleving", of "televisie", of "computerspelletjes"

En dit was m'n laatste post, 'k zal jullie verder laten in jullie droomwereldje waar er ooit iets goed zal komen van jullie kinderen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2006 @ 22:21:41 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_34178866
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:19 schreef Lois het volgende:

[..]

ik open nog eens een topic voor ik naar bed wil
Ow ik zal ff ontopic doen voor jou dan

Cas gruwelt van brood, maar niet van het beleg. Zelfs pindakaas, smeerkas, jam en alle andere smeerdingen worden er keurig afgelikt en profesioneel af geschraapt
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34178873
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

je opent goede topics Lois!
Maar ff serieus, schrijf nou eens ieder hapje op dat ze op een dag doen, en bekijk die lijst nu eens goed, dan zie je dat ze zat eten.
JIJ maakt je zorgen want je wilt dat ze gevarieerder eten, wel, dat zit er nu nog niet in, maar ze krijgen wel alles binnen.
Tegen de tijd dat ze 20 zij en 1.92 spreek ik je weer

Oh nee, je hebt gene knullen , hup, ik doe er iets vanaf, 1.78.
1.78m?
Dat is die van mij over drie jaar al waarschijnlijk. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  Jubileum moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 22:22:06 #48
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34178890
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:21 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Naja doe allemaal maar verder hoor.
Jullie zijn allemaal prima ouders!
Binnen tien jaar zijn al jullie meisjes arrogante tienersletjes en al jullie zonen straatcrimineeltjes.
Maar dan vinden jullie zeker wel iemand op de schuld op af te schuiven, "de school", of "de samenleving", of "televisie", of "computerspelletjes"

En dit was m'n laatste post, 'k zal jullie verder laten in jullie droomwereldje waar er ooit iets goed zal komen van jullie kinderen.
*gaat dromen van potientele arrogante tienersletjes *
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34178902
Dat is waarom anorexia ook zo moeilijk is. Je kind heeft de macht. Hij/zij beslist of ze wel of niet eet. Als het zo makkelijk was als jij nu zegt, waren er een stuk minder anoraxia patienten.

Maar verder.
Bo eet geweldig goed. Doet altijd even moeilijk als haar eten voor haar neus staat. Maar na 1 hap proeven is ze om. Ze is ook gevoelig voor waar het eten goed voor is (mooie haren, mooie tanden, goede ogen enz enz)
Jans is 2 en half, die zal het een worst wezen of ze er mooie haren van krijgt Die eet haar brood goed. Fruit kan ze van blijven eten. Drinken gaat prima. Groentesoepie is ook lekker. Maar gewoon een prakkie, het is een ramp. Bij klieren met eten gaat ze dus op de gang. Als ze niet eet dan niet. Ik ga niks anders voor haar maken. En als we een toetje hebben krijgt ze dat, hebben we het niet dan dus niet. Het lijkt niet te helpen. Maar ze lijkt er ook geen last van te hebben. Dus ik vind het wel best zo. Het enige vervelende vind ik dus dat geklier aan tafel en dat op de gang en er weer af gedoe. Maar dat word gelukkig al iets minder.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Admin dinsdag 17 januari 2006 @ 22:23:04 #50
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34178940
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:18 schreef MUUS het volgende:

Maar we hebben zo in ons hoofd dat ze 's avonds ook goed moeten eten en denken dat het helemaal mis gaat als ze dat niet doen.
Terwijl ze inderdaad nog behoorlijk eten op een dag. Ik denk iig dat die kleine van mij niks tekort komt aan vitamines e.d. Denk ik. Hoop ik.
Lees nu eens goed wat je schrijft?
Goed lezen!
Juist.
"wij hebben in ons hoofd"
En leg nu de hele lijst er eens naast WAT ze allemaal op een dag eet??
Mooi
Opgelucht?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')