Ik heb 'm gelezen en ik geloof er niks van. Als je een kind systematisch voor de keuze stelt "dit of niks", en dus een paar weken aan een stuk, zal hij eten. Een kind probeert enkel dingen te veranderen waarop hij denkt invloed te hebben. Als jij duidelijk maakt dat zijn gedrag geen invloed heeft op de dingen die jij bereidt en hem geeft, zal hij daar vrede mee kunnen nemen.quote:
Ik ben me ervan bewust dat een kind opvoeden in "de wereld van vandaag" moeilijk is. Maar ouders geven tegenwoordig constant toe, ze durven de strijd met hun eigen kind niet aangaan. Ze laten alles maar toe, ze geven meer en meer toe, in de hoop dat dat de kleine zal sussen. Ze gaan de confrontatie systematisch uit de weg. 't Is schandalig hoe kinderen zich gedragen in supermarkten, bibliotheken, gewoon op 't straat. En de ouders staan erbij en kijken ernaar.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:09 schreef Lois het volgende:
Dat wil ik niet zeggen MAAR ik weet wel dat ik voor ik kinderen kreeg er (bijna) net zo over dacht als jij. Nu ik ze eenmaal heb weet ik dat ik op mijn kop kan gaan staan maar ze eten het gewoon niet. Kun je lang en breed over lullen, ze doen het gewoon niet. Net als MUUS al zegt, je kunt wel zoveel willen, dit is een machtstrijd die ZIJ gaan winnen. Helaas.....
Ach man, gaat toch heen .quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:13 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik ben me ervan bewust dat een kind opvoeden in "de wereld van vandaag" moeilijk is. Maar ouders geven tegenwoordig constant toe, ze durven de strijd met hun eigen kind niet aangaan. Ze laten alles maar toe, ze geven meer en meer toe, in de hoop dat dat de kleine zal sussen. Ze gaan de confrontatie systematisch uit de weg. 't Is schandalig hoe kinderen zich gedragen in supermarkten, bibliotheken, gewoon op 't straat. En de ouders staan erbij en kijken ernaar.
Ja, kinderen breken is de oplossingquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:16 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Ik heb óók fases gehad waarin ik dacht dat effe moeilijk doen mij wel lekkerder eten zou opbrengen. Mijn ouders hebben systematisch gezegd "dit of niks". Twee weken heb ik moeilijk gedaan; twee weken heb 'k 't volgehouden van elke nacht met honger te gaan slapen. Toen ben ik gebroken. De derde week had 'k door dat mijn ouders absoluut niet leden onder de situatie, en ik wel. Dus ben ik er maar braafjes terug beginnen eten wat ik kreeg.
Heel zwakke reply, zelfs voor jou.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ach man, gaat toch heen .
Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Als een kind lastig doe over iets dat je als ouder vindt dat hij moet doen, mag je niet toegeven. Dan moet er één van de twee breken ja, en dan moet 't 't kind zijn. Niet de ouders, zoals hier heel de tijd wordt verhaald.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, kinderen breken is de oplossing
Wanneer begin jij aan kinderen?
Juist... die kàn je niet winnen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:09 schreef Lois het volgende:
Dat wil ik niet zeggen MAAR ik weet wel dat ik voor ik kinderen kreeg er (bijna) net zo over dacht als jij. Nu ik ze eenmaal heb weet ik dat ik op mijn kop kan gaan staan maar ze eten het gewoon niet. Kun je lang en breed over lullen, ze doen het gewoon niet. Net als MUUS al zegt, je kunt wel zoveel willen, dit is een machtstrijd die ZIJ gaan winnen. Helaas.....
Mooi, dan gaan we nu weer verder met ervaringsverhalen oke?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Als een kind lastig doe over iets dat je als ouder vindt dat hij moet doen, mag je niet toegeven. Dan moet er één van de twee breken ja, en dan moet 't 't kind zijn. Niet de ouders, zoals hier heel de tijd wordt verhaald.
edit: en ik begin nooit aan kinderen....
Prima, dan ben ik klaar met je.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:10 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb 'm gelezen en ik geloof er niks van.
Ja, ik weet het ook wel. Toevallig had ik het er vandaag nog over dat ze op zich op een dag best veel binnen krijgt. Drie boterhammen overdag, elke dag fruit, elke dag melk, vaak yoghurt, sla/tomaat/komkommer/ei/paprika/champignons, pasta, rijst, vlees.... bij elkaar opgeteld krijgt ze dan wel de nodige dingen binnen. Dingetjes als brie/kaas lust ze ook graag en dat prop ik er dan ook af en toe tussendoor in.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:11 schreef yvonne het volgende:
Beide dames, Lois en MUUS, lees de lijst nog eens goed, ze eten echt werkelijk goed!
Geen onnodige zorgen maken.
Er komen nog zat dingen aan om zorgen te maken.
En nee, ik doe niet aan kusjeknufkroel
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
edit: en ik begin nooit aan kinderen....
quote:
je opent goede topics Lois!quote:
laat je je kind dreinen "verstoor" je de rust zogenaamd van de mierenneukers.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:13 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik ben me ervan bewust dat een kind opvoeden in "de wereld van vandaag" moeilijk is. Maar ouders geven tegenwoordig constant toe, ze durven de strijd met hun eigen kind niet aangaan. Ze laten alles maar toe, ze geven meer en meer toe, in de hoop dat dat de kleine zal sussen. Ze gaan de confrontatie systematisch uit de weg. 't Is schandalig hoe kinderen zich gedragen in supermarkten, bibliotheken, gewoon op 't straat. En de ouders staan erbij en kijken ernaar.
ik was vroeger als kind heel erg kieskeurig kwa eten en mijn autistische broertje was nog veeeeel erger. wij aten ook niet veel meerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:46 schreef Lois het volgende:
Mijn meiden zijn allebei gek op fruit, echt verzot dus daar hoor je me niet over klagen. Brood eten ze ook erg graag, allebei gelukkig.
Maar dan... het avondeten.....
Ze zijn gek op nasi (van de chinees, niet de zelfgemaakte variant "isse niette nasi niet!") met atjar. Iris eet daarbij het liefst loempia's met hete saus.![]()
Ze lusten graag soep maar dan niet met groenten "issie niette soep niet!" en dan het liefst tomatensoep "met balleties en letters (=lettervermicelli) mama!"
Ze eten graag patat, met kroket, kipknots of frikandel en appelmoes.
Ze eten ook graag gebakken aardappeltjes maar ze eten weer geen gekookte aardappeltjes "tisda? bah!"
Qua groente eten ze sperziebonen, en worteltjes/doperwtjes en dan ben je er wel.
Melk lusten ze allebei niet, dus Eva eet 's avonds voor het slapen gaan "joggert met musnie" en iris krijgt een fles warme volle melk (halfvolle melk word uitgekwat) met brinta.
Daarnaast is Iris gek van "most!" = worst in alle soorten en maten. Al het vlees is lekker want het is "most!"
Eva lust geen vlees maar eet wel graag worst op brood.
Ze zijn allebei verzot op kaas, kaas uit het vuistje of op brood, er gaat hier met gemak 2 kilo in de week doorheen.
Als ik het zo opschrijf lusten ze eigenlijk best veel, waarom sta ik dan altijd moedeloos bij het avondeten te koken omdat ik al weet dat ze het toch niet eten....
Ow ik zal ff ontopic doen voor jou danquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:19 schreef Lois het volgende:
[..]
ik open nog eens een topic voor ik naar bed wil
1.78m?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
je opent goede topics Lois!
Maar ff serieus, schrijf nou eens ieder hapje op dat ze op een dag doen, en bekijk die lijst nu eens goed, dan zie je dat ze zat eten.
JIJ maakt je zorgen want je wilt dat ze gevarieerder eten, wel, dat zit er nu nog niet in, maar ze krijgen wel alles binnen.
Tegen de tijd dat ze 20 zij en 1.92 spreek ik je weer
Oh nee, je hebt gene knullen, hup, ik doe er iets vanaf, 1.78.
*gaat dromen van potientele arrogante tienersletjes *quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:21 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Naja doe allemaal maar verder hoor.
Jullie zijn allemaal prima ouders!
Binnen tien jaar zijn al jullie meisjes arrogante tienersletjes en al jullie zonen straatcrimineeltjes.
Maar dan vinden jullie zeker wel iemand op de schuld op af te schuiven, "de school", of "de samenleving", of "televisie", of "computerspelletjes"
![]()
En dit was m'n laatste post, 'k zal jullie verder laten in jullie droomwereldje waar er ooit iets goed zal komen van jullie kinderen.
Lees nu eens goed wat je schrijft?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:18 schreef MUUS het volgende:
Maar we hebben zo in ons hoofd dat ze 's avonds ook goed moeten eten en denken dat het helemaal mis gaat als ze dat niet doen.
Terwijl ze inderdaad nog behoorlijk eten op een dag. Ik denk iig dat die kleine van mij niks tekort komt aan vitamines e.d. Denk ik. Hoop ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |