ben je zo achter hoor....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:39 schreef Wojworshebn het volgende:
Nee dat mag volgens mij niet, maar niemand die daar ooit achter komt.![]()
Ohja hoe dan? Je schrijft zelf al dat je de draad los door de vloer legt. Als er eenmaal cement over ligt kom je er pas achter als je de vloer erweer uitbreekt toch?quote:
Ik weet naar de centraaldoos is gewoon draad; rekst is BCU 6mm²quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:40 schreef TheOneAndOnly het volgende:
gewoon een inbouwdoos op 30 hoog in de muur zetten, 2 flex buizen naar beneden zetten, 1 naar de waterleiding, 1 naar de centraaldoos,
de buis naar de centraaldoos mag gewoon 2,5mm2 in, de rest blank 6 mm2, de aarddraad van de radiator enzo kun je gewoon onder het aardnetje leggen, blijft dan vanzelf naar beneden, iets wat ik nog niet helemaal weer is of je nou ook aarde moet maken van het CAP naar je wandcontactdozen...
Dat bedoel ik nietquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:08 schreef Tito het volgende:
je mag niet aarden via de cv. aangezien de cv monteur dan een klap kan krijgen als die aan het werk gaat...
Toch niet zomoeilijk om ff draadje extra te trekken van meterkast omhoog
Aarden via de CV is iets heel anders dan de CV aarden.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier zit de radiator ook gewoon op de zelfde aarde als de waterleidingen, zo is het ooit aangelegt en bij de verbouwing is het gewoon weer zo aangesloten :p![]()
Kijk daar ging het mij even omquote:Op dinsdag 17 januari 2006 19:55 schreef tnimble het volgende:
Het aansluiten van de radiator op de aardmat mag niet, wel mag je de draad onder of langs de aardmat laten lopen.
Klopt; meestal zit hij onder de wastafel in de badkamerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:50 schreef sjares het volgende:
Officieel (NEN) dient de CAP ook bereikbaar te zijn voor controle...
quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Klopt; meestal zit hij onder de wastafel in de badkamer![]()
gewoon tegel kapot slaan, dan kun je er ook bijquote:Op woensdag 18 januari 2006 18:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]hier zit die gewoon weg getegeld ergens
Oei dan vraag ik me af waar ie bij ons eingelijk zit want alles is strak afgetegeld........quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Klopt; meestal zit hij onder de wastafel in de badkamer![]()
Ik woon ook in een heel oude flat,dus er is voor de rest geen aardleiding aanwezig.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:38 schreef tnimble het volgende:
Zelfde dus als een gevalletje aarden via CV. Goei foei foei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |