Het gerecht valt binnen bij spelers van Lierse
15/02/06 - Het gerecht heeft vanochtend huiszoekingen gedaan bij Lierse-spelers Cliff Mardulier en Laurent Fassotte. Ook hulpcoach Patrick Deman kreeg speurders over de vloer. De acties maken deel uit van het onderzoek naar de mogelijke omkoopaffaire in het voetbal.
De acties verliepen onopvallend. Rond kwart over zeven belden enkele speurders aan bij twee Lierse-spelers en de hulptrainer.
Het gaat om tweede doelman Cliff Mardulier, verdediger Laurent Fassotte (foto) en hulptrainer Patrick Deman. De agenten doorzochten hun huis, en de drie zijn ook ondervraagd.
De computer van Deman werd in beslag genomen. De drie zijn ook meegenomen voor verder verhoor.
Er was vanmorgen enkel een huiszoeking bij Lierse. Bij andere clubs waren er voorlopig geen acties. "Het onderzoek zal nog een tijd duren. Er komen nog altijd nieuwe elementen bij", zegt Jos Colpin, woordvoerder van het parket.
Lierse-keeper Cliff Mardulier werd al genoemd in de Panorama-reportage over de Chinese gokmaffia. De namen Laurent Fassotte en Patrick Deman duiken wel voor het eerst op.
Lierse: "Wij zijn niet totaal verrast"
Lierse heeft al gereageerd op de huiszoekingen. "We zijn niet totaal verrast door dit nieuws", zegt manager Danny Arras.
"Heel België is intussen op de hoogte van het dossier. Dat er huiszoekingen zouden komen, was te verwachten."
"Maar de namen van Fassotte en Deman zijn ook voor ons nieuw. We weten niet waarom zij verhoord zijn, maar dit verontrust ons toch wel, ja."
"Dat ze verhoord zijn, betekent uiteraard niet dat ze ook schuldig zijn. Straks zullen we wel eens met hen praten om te horen wat er allemaal gezegd geweest is. Mardulier (foto) heeft ons eerder al overtuigd van zijn onschuld", besluit Arras.
Ook Jan Peeters, voorzitter van de voetbalbond, reageerde: "Ik schrik hier niet van. Dat is wellicht de normale gang van zaken in zo'n onderzoek. Mijn stille hoop is dat ze niks vinden, maar dat zal het onderzoek moeten uitwijzen."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)