Het zijn geen slechte versterkers, maar er zijn/worden er wel heel veel van gemaakt, 2de hands geen drol waard dusquote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:08 schreef Hammet het volgende:
Waarom staan er eigenlijk zo debiel veel valvestates op marktplaats? Het lijkt echt alsof ze zo slecht zijn, dat iedereen ze snel weer wil verkopen, maar ze ze zijn dus echt niet slecht. Ook de prijs is bij die altijd zo laag. Iemand een idee hoe dit komt?
btw, svy, waar komt je avatar eigenlijk vandaan? Het komt me zo bekend voor maar ik kan al die tijd niet verzinnen waarom het me zo bekend voor komt!
Ze zijn nieuw ook niet zo vreselijk duur volgens mij, en op de een of andere manier blijven gitaristen het liefste all-tube versterkers willen. Valvestate is typisch zo'n tussenversterker: je begint met een klein bakkie, en eindigt met een dikke all-tube stack (of een mooi combo), en in de tussentijd heb je toch 'een echte Marshall' voor niet al teveel geld... Aan de andere kant zie je van elk merk wel veel versterkers tweedehands, sommige gitaristen zijn nou eenmaal gearfreaks die telkens kopen en verkopen (zie GAS-discussie eerder).quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:08 schreef Hammet het volgende:
Waarom staan er eigenlijk zo debiel veel valvestates op marktplaats? Het lijkt echt alsof ze zo slecht zijn, dat iedereen ze snel weer wil verkopen, maar ze ze zijn dus echt niet slecht. Ook de prijs is bij die altijd zo laag. Iemand een idee hoe dit komt?
Zegt de naam M.C. Escher je iets?quote:btw, svy, waar komt je avatar eigenlijk vandaan? Het komt me zo bekend voor maar ik kan al die tijd niet verzinnen waarom het me zo bekend voor komt!
yes, ik durf er geen grote bend mee te maken. hehe. maar morgen ffkes nieuwe snaren halen!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:16 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dus die d-snaar (de F-snaar eigenlijk nu) staat nu dus retestrak?
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:53 schreef Hammet het volgende:
ghehehe nou aan mij zal je m niet kwijt raken
Late reactie, maar iedereen negeert je, dus ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. Kutfokgitaristen, stel egoïsten. Slap lullen over school en koffie kan hier eindeloos, maar als iemand een vraag heeft is zwijgen goudquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:17 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Tremolo-Picking:
Hoe doe je dit het beste. Bijvoorbeeld: waar sla je de snaren aan, ik vind, hoe verder naar de brug (is toch waar de snaren beginnen onderaan?) hoe makkelijker, omdat de snaren daar strakker gespannen staan, maar het klinkt minder mooi. Is er ergens op internet een filmpje ofzo van te vinden?
tss.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Late reactie, maar iedereen negeert je, dus ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. Kutfokgitaristen, stel egoïsten. Slap lullen over school en koffie kan hier eindeloos, maar als iemand een vraag heeft is zwijgen goud![]()
Ah alles heeft tegenwoordig een naamquote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Late reactie, maar iedereen negeert je, dus ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. Kutfokgitaristen, stel egoïsten. Slap lullen over school en koffie kan hier eindeloos, maar als iemand een vraag heeft is zwijgen goud![]()
(hier beneden staat een link naar een uitgebreide videosite, dus dit stuk tekst kan je overslaan als je wil)
Met een dunner plectrum is het bij de brug makkelijker omdat je plectrum lekker meebuigt. Met dikkere plectra lukt strak trempicken mij bij de brug niet, ik trempick dan ook waar ik normaal ook aansla. Je kan je plectrum iets kantelen, dat schijnt het wat makkelijker te maken. Neem zelf de tijd om te experimenteren, zou ik zeggen. Na een paar dagen komt het allemaal vanzelf. het enige wat wel vereist is, is dat je alleen je pols beweegt, en dus niet je onderarm.
http://www.cyberfret.com/techniques/tremolo-picking/index.php
Misschien heb je daar wat aansucces
Standaard gitaar? Akoustisch bedoel je?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:14 schreef Cafi het volgende:
ik heb hier een standaard gitaar.
Is het mogelijk om aan de onderkant een soort van 'knopje' in te zetten?
Om er zo een strap aan te kunnen maken?
hmmz als je meer dan 10¤ kwijt bent ben je afgezetquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:05 schreef Cafi het volgende:
aha, en hoe duur zal dat ongeveer zijn?
Of verschilt dat per winkel
*zucht* www.marktplaats.nlquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:22 schreef A.Powers het volgende:
zit al een tijdje te denken om een gitaar te kopen en of lessen te nemen,
heb alleen geen idee wat voor gitaar geschikt is voor beginners.
Iemand hier een idee ?
Ik ben het niet zo met je eens eigenlijk. Natuurlijk zijn squiers perfect om te beginnen, maar het nadeel is wel dat als je het echt leuk vind en goed oefent, je binnen een jaar "uit" je gitaar gegroeid bent. Natuurlijk als je het nog niet weet en later niet leuk vind wel fijn dta je niet zoveel geld kwijt bent.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:28 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
*zucht* www.marktplaats.nl
koop een squier (by fender) + versterker!! goed voor de beginnen !!
Mijn Squier is al jaaaren oud en ik ben er nog lang niet uitgegroeid, ook al heb ik een veel duurdere gitaar ernaast staan. De Squier pik ik nog wel eens op, hij heeft een hele fijne hals bijvoorbeeld en de nek pickup klinkt heerlijk "vuig" met wat distortion erop. Echt geen slechte gitaren hoor.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben het niet zo met je eens eigenlijk. Natuurlijk zijn squiers perfect om te beginnen, maar het nadeel is wel dat als je het echt leuk vind en goed oefent, je binnen een jaar "uit" je gitaar gegroeid bent. Natuurlijk als je het nog niet weet en later niet leuk vind wel fijn dta je niet zoveel geld kwijt bent.
Sorry het kan een kwestie van smaak zijn, maar ik heb 100x liever een Squier dan een Epiphone!quote:Maar als je het al wel eens een gitara vats hebt gehad en wat serieus er mee bezig wil zijn, zou ik eerder iets zoeken wat net boven squier zit (epiphone's, of als je perse een strat wil, de wat duurdere klonen van 300-400 euro). Daar kun je langer mee doen en als je dan echt wil overspringen op een echte fender of gibson, heb je nog altijd een fatsoenlijke backupgitaar!
Leer hier gitaar spelen, deeltje 3quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:22 schreef A.Powers het volgende:
zit al een tijdje te denken om een gitaar te kopen en of lessen te nemen,
heb alleen geen idee wat voor gitaar geschikt is voor beginners.
Iemand hier een idee ?
Helemaal mee eens... Squiers zijn 10x meer volwassen dan Epiphones...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:15 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Mijn Squier is al jaaaren oud en ik ben er nog lang niet uitgegroeid, ook al heb ik een veel duurdere gitaar ernaast staan. De Squier pik ik nog wel eens op, hij heeft een hele fijne hals bijvoorbeeld en de nek pickup klinkt heerlijk "vuig" met wat distortion erop. Echt geen slechte gitaren hoor.
[..]
Sorry het kan een kwestie van smaak zijn, maar ik heb 100x liever een Squier dan een Epiphone!
En Fender is dan ook wel 10x meer volwassen dan Gibsonquote:Op zondag 22 januari 2006 15:24 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Helemaal mee eens... Squiers zijn 10x meer volwassen dan Epiphones...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |