abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34287734
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:08 schreef Hammet het volgende:
Waarom staan er eigenlijk zo debiel veel valvestates op marktplaats? Het lijkt echt alsof ze zo slecht zijn, dat iedereen ze snel weer wil verkopen, maar ze ze zijn dus echt niet slecht. Ook de prijs is bij die altijd zo laag. Iemand een idee hoe dit komt?

btw, svy, waar komt je avatar eigenlijk vandaan? Het komt me zo bekend voor maar ik kan al die tijd niet verzinnen waarom het me zo bekend voor komt!
Het zijn geen slechte versterkers, maar er zijn/worden er wel heel veel van gemaakt, 2de hands geen drol waard dus
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:31:58 #127
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34288201
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:08 schreef Hammet het volgende:
Waarom staan er eigenlijk zo debiel veel valvestates op marktplaats? Het lijkt echt alsof ze zo slecht zijn, dat iedereen ze snel weer wil verkopen, maar ze ze zijn dus echt niet slecht. Ook de prijs is bij die altijd zo laag. Iemand een idee hoe dit komt?
Ze zijn nieuw ook niet zo vreselijk duur volgens mij, en op de een of andere manier blijven gitaristen het liefste all-tube versterkers willen. Valvestate is typisch zo'n tussenversterker: je begint met een klein bakkie, en eindigt met een dikke all-tube stack (of een mooi combo), en in de tussentijd heb je toch 'een echte Marshall' voor niet al teveel geld... Aan de andere kant zie je van elk merk wel veel versterkers tweedehands, sommige gitaristen zijn nou eenmaal gearfreaks die telkens kopen en verkopen (zie GAS-discussie eerder).
quote:
btw, svy, waar komt je avatar eigenlijk vandaan? Het komt me zo bekend voor maar ik kan al die tijd niet verzinnen waarom het me zo bekend voor komt!
Zegt de naam M.C. Escher je iets?
Deze tekening zat ook in Donnie Darko, overigens
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:35:17 #128
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_34288296
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:16 schreef Hammet het volgende:

[..]

Dus die d-snaar (de F-snaar eigenlijk nu) staat nu dus retestrak?
yes, ik durf er geen grote bend mee te maken. hehe. maar morgen ffkes nieuwe snaren halen!

en geniale film, donnie darko
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_34289124
staat een marshall bluesbreaker te koop op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/
pi_34292392
En een originele AC-30
pi_34292753
en een Boss Acoustic Simulator
ik moet 'm kwijt...
pi_34292799
ghehehe nou aan mij zal je m niet kwijt raken
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:47:18 #133
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34294670
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:53 schreef Hammet het volgende:
ghehehe nou aan mij zal je m niet kwijt raken
  zaterdag 21 januari 2006 @ 00:12:36 #134
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34297501
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:17 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Tremolo-Picking:

Hoe doe je dit het beste. Bijvoorbeeld: waar sla je de snaren aan, ik vind, hoe verder naar de brug (is toch waar de snaren beginnen onderaan?) hoe makkelijker, omdat de snaren daar strakker gespannen staan, maar het klinkt minder mooi. Is er ergens op internet een filmpje ofzo van te vinden?
Late reactie, maar iedereen negeert je, dus ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. Kutfokgitaristen, stel egoïsten. Slap lullen over school en koffie kan hier eindeloos, maar als iemand een vraag heeft is zwijgen goud

(hier beneden staat een link naar een uitgebreide videosite, dus dit stuk tekst kan je overslaan als je wil)
Met een dunner plectrum is het bij de brug makkelijker omdat je plectrum lekker meebuigt. Met dikkere plectra lukt strak trempicken mij bij de brug niet, ik trempick dan ook waar ik normaal ook aansla. Je kan je plectrum iets kantelen, dat schijnt het wat makkelijker te maken. Neem zelf de tijd om te experimenteren, zou ik zeggen. Na een paar dagen komt het allemaal vanzelf. het enige wat wel vereist is, is dat je alleen je pols beweegt, en dus niet je onderarm.

http://www.cyberfret.com/techniques/tremolo-picking/index.php

Misschien heb je daar wat aan succes
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  zaterdag 21 januari 2006 @ 01:12:01 #135
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34299315
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 00:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Late reactie, maar iedereen negeert je, dus ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. Kutfokgitaristen, stel egoïsten. Slap lullen over school en koffie kan hier eindeloos, maar als iemand een vraag heeft is zwijgen goud
tss.

Ik geef gewoon geen antwoord op vragen over dingen waar ik niks vanaf weet. Sterker nog, ik had tot vandaag geen flauw idee wat trempicking is
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34299598
bedankt voor reacties,

ik gebruik trouwens een dik plectrum, wat ik nu heb is dat het tremolo picken soms wel goed lukt, en soms niet, ligt een beetje aan mijn bui (veel koffie is bijvoorbeeld niet bevordelijk)
pi_34300918
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 00:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

(hier beneden staat een link naar een uitgebreide videosite, dus dit stuk tekst kan je overslaan als je wil)
Met een dunner plectrum is het bij de brug makkelijker omdat je plectrum lekker meebuigt. Met dikkere plectra lukt strak trempicken mij bij de brug niet, ik trempick dan ook waar ik normaal ook aansla. Je kan je plectrum iets kantelen, dat schijnt het wat makkelijker te maken. Neem zelf de tijd om te experimenteren, zou ik zeggen. Na een paar dagen komt het allemaal vanzelf. het enige wat wel vereist is, is dat je alleen je pols beweegt, en dus niet je onderarm.

http://www.cyberfret.com/techniques/tremolo-picking/index.php

Misschien heb je daar wat aan succes
Ah alles heeft tegenwoordig een naam
ik speel meestal zo (en ook nog es met een dikke plectrum)

[ Bericht 3% gewijzigd door guitarist op 21-01-2006 13:05:56 ]
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:14:14 #138
127835 Cafi
Kleurpotlood
pi_34314783
ik heb hier een standaard gitaar.
Is het mogelijk om aan de onderkant een soort van 'knopje' in te zetten?
Om er zo een strap aan te kunnen maken?
pi_34315151
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:14 schreef Cafi het volgende:
ik heb hier een standaard gitaar.
Is het mogelijk om aan de onderkant een soort van 'knopje' in te zetten?
Om er zo een strap aan te kunnen maken?
Standaard gitaar? Akoustisch bedoel je?

Maar het kan inderdaad. Gewoon even langs de gitaarboer, die kunnen het allemaal wel
  zaterdag 21 januari 2006 @ 18:05:53 #140
127835 Cafi
Kleurpotlood
pi_34316577
aha, en hoe duur zal dat ongeveer zijn?
Of verschilt dat per winkel
pi_34316804
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:05 schreef Cafi het volgende:
aha, en hoe duur zal dat ongeveer zijn?
Of verschilt dat per winkel
hmmz als je meer dan 10¤ kwijt bent ben je afgezet
pi_34317077
zit al een tijdje te denken om een gitaar te kopen en of lessen te nemen,
heb alleen geen idee wat voor gitaar geschikt is voor beginners.
Iemand hier een idee ?
My wife made me join a bridge club. I jump off next Tuesday
pi_34317303
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:22 schreef A.Powers het volgende:
Iemand hier een idee ?
*zucht* www.marktplaats.nl
koop een squier (by fender ) + versterker!! goed voor de beginnen !!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 20:17:16 #144
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_34321289
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:28 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

*zucht* www.marktplaats.nl
koop een squier (by fender ) + versterker!! goed voor de beginnen !!
Ik ben het niet zo met je eens eigenlijk. Natuurlijk zijn squiers perfect om te beginnen, maar het nadeel is wel dat als je het echt leuk vind en goed oefent, je binnen een jaar "uit" je gitaar gegroeid bent. Natuurlijk als je het nog niet weet en later niet leuk vind wel fijn dta je niet zoveel geld kwijt bent.

Maar als je het al wel eens een gitara vats hebt gehad en wat serieus er mee bezig wil zijn, zou ik eerder iets zoeken wat net boven squier zit (epiphone's, of als je perse een strat wil, de wat duurdere klonen van 300-400 euro). Daar kun je langer mee doen en als je dan echt wil overspringen op een echte fender of gibson, heb je nog altijd een fatsoenlijke backupgitaar!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:15:58 #145
71333 BUG80
Stop making sense
pi_34326095
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:17 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik ben het niet zo met je eens eigenlijk. Natuurlijk zijn squiers perfect om te beginnen, maar het nadeel is wel dat als je het echt leuk vind en goed oefent, je binnen een jaar "uit" je gitaar gegroeid bent. Natuurlijk als je het nog niet weet en later niet leuk vind wel fijn dta je niet zoveel geld kwijt bent.
Mijn Squier is al jaaaren oud en ik ben er nog lang niet uitgegroeid, ook al heb ik een veel duurdere gitaar ernaast staan. De Squier pik ik nog wel eens op, hij heeft een hele fijne hals bijvoorbeeld en de nek pickup klinkt heerlijk "vuig" met wat distortion erop. Echt geen slechte gitaren hoor.
quote:
Maar als je het al wel eens een gitara vats hebt gehad en wat serieus er mee bezig wil zijn, zou ik eerder iets zoeken wat net boven squier zit (epiphone's, of als je perse een strat wil, de wat duurdere klonen van 300-400 euro). Daar kun je langer mee doen en als je dan echt wil overspringen op een echte fender of gibson, heb je nog altijd een fatsoenlijke backupgitaar!
Sorry het kan een kwestie van smaak zijn, maar ik heb 100x liever een Squier dan een Epiphone!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:22:51 #146
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34326376
Dean Vendetta 1.0
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_34335293
ik ben zelf begonnen met een amuse van de wehkamp maar na een half jaartje kon ik een goedkope squier van iemand overkopen.. is toch wel beter..

[ Bericht 17% gewijzigd door guitarist op 22-01-2006 14:36:43 ]
pi_34342417
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 18:22 schreef A.Powers het volgende:
Iemand hier een idee ?
Leer hier gitaar spelen, deeltje 3
  zondag 22 januari 2006 @ 15:24:31 #149
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34345011
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:15 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Mijn Squier is al jaaaren oud en ik ben er nog lang niet uitgegroeid, ook al heb ik een veel duurdere gitaar ernaast staan. De Squier pik ik nog wel eens op, hij heeft een hele fijne hals bijvoorbeeld en de nek pickup klinkt heerlijk "vuig" met wat distortion erop. Echt geen slechte gitaren hoor.
[..]

Sorry het kan een kwestie van smaak zijn, maar ik heb 100x liever een Squier dan een Epiphone!
Helemaal mee eens... Squiers zijn 10x meer volwassen dan Epiphones...
pi_34345343
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:24 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Helemaal mee eens... Squiers zijn 10x meer volwassen dan Epiphones...
En Fender is dan ook wel 10x meer volwassen dan Gibson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')