Qua geluid vind ik die van mij wel mooier ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:01 schreef Hammet het volgende:
Ok ik heb nu de backin-track aangepast, het klopt nu wel. Het geluid is niet zo goed (met name bas) omdat ik de standaard LM-7 en VB-1 intrumenten van Cubase heb gebruikt, maar dat doet er nu even niet toe. Iedereen kan hier nu z'n solo over op nemen.
In die prijsklasse is Fender niet zo goed als Ibanez, volgens mij.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:38 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Over de akoestische gitaar:
de fender die ik noemde moet 180 euro kostten. Mijn budget is rond de 200 euro (2ehands),
Het is dus een beetje een beperkt budget, dus ik vraag ook niet om zo'n fender te vergelijken met een taylor, ik wil gewoon weten hoe fender zich verhoud tot bijvoorbeeld ibanez of richwood in die klasse.
Mee eens. Niks mis met Fender verder maar in die prijscategorie hebben ze mij iets teveel bezuinigd.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:39 schreef BUG80 het volgende:
[..]
In die prijsklasse is Fender niet zo goed als Ibanez, volgens mij.
Om hier nog even op terug te komen, als je één enkel eindresultaat wil hebben met gitaarspelend Fok! zou ik toch echt een grens van maximaal 2 rondjes voor willen stellen. Dat houdt het eindresultaat ook nog enigszins downloadbaar en bovendien "in de beperking kenmerkt zich de meester"quote:Op maandag 23 januari 2006 22:13 schreef Hammet het volgende:
Ik heb wel wat meer nodig dan 20 sec. Als ik hier lekker op wil soleren heb ik minstens 4x het hele rondje van akkoorden nodig. Maar maakt het eigenlijk uit? Als iederen gewoon soleert, minstens 1maal het rondje, 2 maal, 4maal, 6, 8 12 etc.
Ja Idd, maar hoe gaan we dat doen dan, dat iedereen gewoon los opneemt over een backingtrack heen en dat hij dan zijn gedeelte naar iemand toestuurd die alles gaat afmixen??quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen, als je één enkel eindresultaat wil hebben met gitaarspelend Fok! zou ik toch echt een grens van maximaal 2 rondjes voor willen stellen. Dat houdt het eindresultaat ook nog enigszins downloadbaar en bovendien "in de beperking kenmerkt zich de meester".
Er zijn een paar mensen die het wel min of meer kunnen afmixen. H_i_m, ikzelf, Bug80 oa. Dat zou het probleem in ieder geval niet moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja Idd, maar hoe gaan we dat doen dan, dat iedereen gewoon los opneemt over een backingtrack heen en dat hij dan zijn gedeelte naar iemand toestuurd die alles gaat afmixen??
ik kan niet afmixen!!
gast, je bent hier netquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:10 schreef guitarist.nl het volgende:
Als het lied af is komt er hopelijk ook een keer een gitaristen meeting ??
Ik heb niet zo'n goede ervaringen met die die goedkopere Fender's. Ik vind ze nogal schel klinken.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:38 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Over de akoestische gitaar:
de fender die ik noemde moet 180 euro kostten. Mijn budget is rond de 200 euro (2ehands),
Het is dus een beetje een beperkt budget, dus ik vraag ook niet om zo'n fender te vergelijken met een taylor, ik wil gewoon weten hoe fender zich verhoud tot bijvoorbeeld ibanez of richwood in die klasse.
Welke backing track gebruiken we dan? Die van BUG80?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:29 schreef Hammet het volgende:
Ik zou trouwens ook wel af kunnen mixen, maar dat is idd niet heel belangrijk. Iedereen moet nu maar even zijn stukje opnemen, en hier even plaatsen. Wanneer besloten is wie het gaat afmixen, dan moet iedereen zijn stuk (dus enkel de gitaar-track, zonder backing) naar die persoon sturen.
Ik neem aan die van mij, met het geluid van die van BUG80quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Welke backing track gebruiken we dan? Die van BUG80?
Ik kan m zo aanpassen voor je hoor, maar dat ligt er even aan wat de rest wilquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:31 schreef Zanderrr het volgende:
Hmm, beetje jammer dat de backing van Little Wing in Eb-mineur is, ik had hem persoonlijk liever gewoon in E gehad. (Ik weet wel dat Hendrix op de plaat ook een halve toon lager gestemd stond).
E is altijd wel luxe als gitarist, alhoewel meer voor ritmewerk dan soleren wat mij betreft.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:39 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ik kan m zo aanpassen voor je hoor, maar dat ligt er even aan wat de rest wil
Daarom wordt de gitaar altijd een halve toon omlaag gestemdquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:46 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind het voor pulloffs naar open snaren ook wel makkelijk, maar goed.. 't maakt me verder ook niet zoveel uit.
Dat geloof ik wel jaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:03 schreef guitarist.nl het volgende:
oe, heb net setje .11 snaren op mun usa strat gezet!!
en mijn deville op clean!!
vet mooi geluid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |