Ohw 2 cores in 1 cpu, dat is het principe van hyperthreading toch ook? (vergeef me als ik het fout hebquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:01 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
De X2 is de dual core variant van de Athlon64. Dus twee cores in een processor.
Bijna, met hyperthreading wordt een tweede core gesimuleerd, bij een X2 is 'ie echt fysiek aanwezig.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:57 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ohw 2 cores in 1 cpu, dat is het principe van hyperthreading toch ook? (vergeef me als ik het fout heb)
Hyperthreading is het besturen van 2 cores in 1 cpu of is hyperthreading een fictieve niet echt bestaande 2e core aan het besturen?
(ik zou erop kunnen googlen maar daar zou ik doodgeslagen worden met technische prietpraat)
Het zal wel loos klinken maar ik heb toch echt een betere pc dan hij. enig voordeel tov mij is dat hij rdram heeft. zijn FSB is 533, die van mij 800. ik heb ook nog 2x512 in dualsetupje, hij 2x256. Ik heb mijn systeem zelf samengesteld, hij kocht een kant en klare van DELL. Hij heeft volgens mij ook geen HyperThreading, ik wel...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:03 schreef dazzle123 het volgende:
Die CPU score kan trouwens vanwege heel veel dingen verschillen. Wat 3d mark gewoon doet is de tests draaien zonder gebruik te maken van de GPU van je videokaart. En op basis van het aantal Frames/s komt hij dan tot een bepaalde CPU score. Nou zijn er altijd andere factoren die een rol spelen bij deze score. Je geheugen, achtergrond programma's en zelfs de snelheid van je HD.
oh okquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bijna, met hyperthreading wordt een tweede core gesimuleerd, bij een X2 is 'ie echt fysiek aanwezig.
Klinkt goed hequote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:01 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
oh ok![]()
(bedoelde ik ook met fictieve niet echt bestaande maar simuleren klinkt idd net wat beterder)
Dat is dan raar, want ik was een server aan het hosten ondertussen (gameservertje)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:03 schreef dazzle123 het volgende:
Die CPU score kan trouwens vanwege heel veel dingen verschillen. Wat 3d mark gewoon doet is de tests draaien zonder gebruik te maken van de GPU van je videokaart. En op basis van het aantal Frames/s komt hij dan tot een bepaalde CPU score. Nou zijn er altijd andere factoren die een rol spelen bij deze score. Je geheugen, achtergrond programma's en zelfs de snelheid van je HD.
Monitor was 400 euro. En de rest aan andere componenten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:38 schreef Markster het volgende:
[..]
monitor van 300 euro, toetsenbord en muis 50 euro, hou je nog 1150 over. Zie hierboven, een 7800gt had er makkelijk in gekund, helemaal met zo een 'gare' cpu die je er nu in hebt gestopt.
Is inderdaad niet normaal. Zelfs een 6600GT haalt al hoger dan dat. Al geprobeerd om je drivers te updaten?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:26 schreef Giem het volgende:
[..]
Hoe kun jij nou met een 9800pro een bijna net zo'n hoge score halen als ik met mijn Geforce 6800 U![]()
is het normaal om met een 6800 U maar 826 punten te halen.. lijkt me niet he..
Ik heb nog steeds de oudere drivers (81.95) van nVidia hè. Maar die nieuwe drivers (91.95) draait er ruk.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is inderdaad niet normaal. Zelfs een 6600GT haalt al hoger dan dat. Al geprobeerd om je drivers te updaten?
Dat kan natuurlijk bij hem net anders zijn. Dat weet je soms toch nooit. Want de score die hij nu haalt is niet echt normaal.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:14 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds de oudere drivers (81.95) van nVidia hè. Maar die nieuwe drivers (91.95) draait er ruk.
Maar waarom draait hier dan zo bagger. NFS:MW schokt als de tierelier.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:18 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk bij hem net anders zijn. Dat weet je soms toch nooit. Want de score die hij nu haalt is niet echt normaal.
tik eens in uitvoeren "dxdiag" en kijk ff of je AGP-versnelling wel op enabled staat.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:19 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Maar waarom draait hier dan zo bagger. NFS:MW schokt als de tierelier.
Oeh, dat zou ook nog kunnen. Moment, dan ga ik de drivers (81.91) nu installeren.quote:Op zondag 22 januari 2006 00:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
tik eens in uitvoeren "dxdiag" en kijk ff of je AGP-versnelling wel op enabled staat.
Lijkt me inderdaad niet normaal. De 9800pro loopt een generatie achter en kan zelfs geen SM 3 punten halen omdat deze het niet ondersteund.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:26 schreef Giem het volgende:
[..]
Hoe kun jij nou met een 9800pro een bijna net zo'n hoge score halen als ik met mijn Geforce 6800 U![]()
is het normaal om met een 6800 U maar 826 punten te halen.. lijkt me niet he..
Dat ie 2 keer verschijnt kan kloppen, dual monitor opstelling. Maar hij verschijnt dus IEDER keer bij het opstarten? Dan kan ik stellen, dat er iets niet goed is, hehe...quote:Op zondag 22 januari 2006 10:01 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik heb nu de nieuwe videokaart drivers (81.81) geïnstalleerd en telkens krijg ik bij het opstarten van Windows twee keer het bericht dat er nieuwe hardware is gevonden. En dat is jawel mijn videokaart, terwijl hij wel is geïnstalleerd. Iemand een suggestie?
Ja heb de nieuwste drivers al. Dat van die agp versnelling zal ik nog even nakijken..quote:Op zondag 22 januari 2006 00:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is inderdaad niet normaal. Zelfs een 6600GT haalt al hoger dan dat. Al geprobeerd om je drivers te updaten?
Ik heb ATi gehad. Maar toen ik nvidia kreeg heb ik heel mijn pc nieuw geinstalleerd (format). En hij doet dit bij elke keer als hij opstart.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:53 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat ie 2 keer verschijnt kan kloppen, dual monitor opstelling. Maar hij verschijnt dus IEDER keer bij het opstarten? Dan kan ik stellen, dat er iets niet goed is, hehe...![]()
Je hebt altijd nvidia gehad? er is dus geen omega of catalyst rommel geinstalleerd ergens? Ff opschonen met 1 of andere cleaner (of mja format, maar of je daar trek in hebt... bij mij zijn al mijn gegevens op D en op C alleen maar windows verder nix.)
Toen bij mij AGP op disabled stond kon ik nog steeds goed gamen hoor. Maar 1 keer kreeg ik de mededeling AGP is uitgeschakeld, je bent niet in staat deze game te spelen terwijl alle andere games dit niet zeiden. Toen pas ontdekte ik de fenomeen chipsetdriversquote:Op zondag 22 januari 2006 13:59 schreef Giem het volgende:
Ow, vreemde is dat spellen wel allemaal erg goed lopen.. tis bij mij alleen de 3dmark06 test, want de 05 en 03 testen zijn wel "goed" of vergelijkbaar met anderen met dezelfde kaart.
mmmm.... misschien een bug in die driver? ff wachten op de maandelijkse driverupdate? (kweet dat je op een ouwe zit maar de allernieuwste update kan wel goed werken tov de huidige nieuwste)quote:Op zondag 22 januari 2006 14:14 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik heb ATi gehad. Maar toen ik nvidia kreeg heb ik heel mijn pc nieuw geinstalleerd (format). En hij doet dit bij elke keer als hij opstart.
81.91 is toch nu nog de nieuwste?quote:Op zondag 22 januari 2006 14:21 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
mmmm.... misschien een bug in die driver? ff wachten op de maandelijkse driverupdate? (kweet dat je op een ouwe zit maar de allernieuwste update kan wel goed werken tov de huidige nieuwste)
Excuus, jij of iemand anders zei op een oudere driver te zitten omdat de nieuwste ruk waren, ik haal jullie blijkbaar door mekaar...quote:Op zondag 22 januari 2006 14:25 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
81.91 is toch nu nog de nieuwste?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |