quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:45 schreef zhe-devilll het volgende:Heel veel kinderen zijn gevoelig op paranormaal gebied!
Ouders die niks op hebben met spirituele dingen doen dat al snel af als zijnde onzin ed.
Ouders die spiritueler zijn hebben al snel zoiets van: Mijn kind is bijzonder.
Nu hebben ze een naam ervoor bedacht om het nog specialer te maken!
Ik vind het onzinnig, vaak verliest een kind deze vaardigheden bij het ouder worden, daarnaast leren kinderen al veel sneller hoe de wereld in elkaar zit tegenwoordig en zijn ze ook sneller wijs.
Modeverschijnsel is het denk ik.
Bij je eerste regel keek ik al even verbaasd op. Wat men noemt HSP op nieuwtijdskinderen, heeft niets te maken met paranomaliteit.
Daarnaast wil ik graag nogmaals benadrukken dat men een naam heeft verkozen te geven aan iets wat als sinds mensenheugenis voorkomt. Kleine verschillen. De ene mens ziet beter, de ander hoort beter en nog weer anderen zijn gevoeliger.
Waarom het per se een naam moet hebben, snap ik niet precies. Maar waarom het niet zou mogen, en waarom het in het negatieve wordt getrokken, daar kan ik niet helemaal bij.
quote:
Anderzijds denk ik dat men graag een stempeltje krijgt om ergens bij te horen.
Ik vind ieder uniek an sich.
Ik hou niet van stempels nml, maar goed als een ander zich hier beter bij voelt? Van mij mogen ze gerust!
Lees de topics over dit onderwerp eens door. De mensen die aangeven idd gevoeliger te zijn voor sommige dingen, reageren die blij? Opgelucht omdat ze een stempel hebben, of anderzijds gelukkig met de negatieve reacties?
Denk dat je dan beter geen etiketje kunt hebben.
![]()
Ook al zou 't geen naam hebben, het feit dat de ene mens de andere mens niet is, da's iets normaals. Iets wat niet negatief benaderd hoeft te worden, vind ik.