Suikers durf ik nog steeds niet goed aan. Sorbitol en malitol en eigenlijk alles wat op ol eindigd in suikervrij gebeuren is niet energie/koolhydraat vrij. Vandaar dat er daar slecht op gereageerd wordt denk ik. Dus daar begin ik ook al niet aan. Vandaar dat ik geen suikervrij snoep heb gehaald.
En bij jamin hebben ze ook in die schep dingen, maar er staat niet vermeld welke vervangers er dan wel in zitten. Dus dat laat ik dan ook maar staan..
Ik voel trouwens heel goed aan nu wanneer ik vol zit. Heb geen ik ben spontaan moe aanvallen meer na het eten. Dat had ik in het begin wel. Ik was vol zenuwen vandaag toen ik naar mijn arts moest. Bang dat het eigenlijk allemaal mijn eigen schuld is. Maar goed, mijn maag kan niet zo snel zij n uitgerekt. Normaal doet ie er 9 maand over om zijn uiteindelijke grote te krijgen. Maar bij mij loopt alles gewoon door de darmen in. En daardoor krijg ik het verzadigende gevoel veel later. Ik kan wel zeggen ik ga gewoon toch eten alsof ik minimaagje heb. Maar dan moet ik elk uur eten, omdat ik dan echt gewoon weer honger heb. Dat heb ik al erger door de medicatie. Dus dat wat ik nu eet, is al met moeite en goed inhouden.
Ik ga die calorie tabel eens goed bekijken. Zijn er ook eiwit tabletten? Want shakes en dat soort spul krijg ik echt niet weg!
Oke, zit wat in qua bloedwaardes
![]()
Dan zal het morgen wel meevallen
Ik kan net als jij vetten dus ook goed verdragen. Suikers... in fruit zit natuurlijk suikers, verder eet ik eigenlijk geen suikers (ja verborgen suikers denk ik dan
![]()
) Maar is daar ook een bepaalde hoeveelheid van wat ik moet binnen krijgen?
En ik eet uiteraard wel minder dan wat ik hiervoor deed hoor. Toen was 2 borden pas genoeg nu iets minder dan een gewoon bord. Maar ik had mij ingesteld op ontbijt bordje of minder als maaltijd
![]()
Nooit meer eigen maaltijd bestellen maar gewoon met Henk en de kids wat mee eten als we in Tsjechië zijn bv
![]()
En ja.. voordat ik de band kreeg at ik echt onwijs veel. Ik at de pannen leeg als ze niet leeg kwamen bv. Was echt heel erg! Geen 3 boterhammen maar 6 tot 8 boterhammen. Nu zit ik na 2 echt wel vol!
Alleen dat verdomde drinken.. Pft dat vind ik een kwellling. Ik ben nooit zo'n drinker geweest. De laatste jaren heb ik het opgekrikt met vornamelijk koffie. Waardoor ik toch nog op 1.5 liter kwam. Het minimale. maar ik kwam er wel. Nu moet ik 2 tot 2.5 liter drinken. Dat redt ik dus echt NIET. Ben al blij als ik de 1 liter haal. Maar door de thee nu dan op 2 liter kom. Maar heb het er wel moeilijk mee omdat vol te houden. Water krijg ik mijn keel niet door :S Hoe doen jullie dat?