Ik weet niet zo goed waar ik dit het beste kan posten, maar ik wilde het toch even kwijt:
Er is me toch wat raars gebeurd vanochtend.. Ik lag te slapen, met zoals gewoonlijk de deur niet op slot, en plotseling doet iemand mijn deur open, doet het licht aan, loopt mijn kamer binnen, staat een paar seconden stil en loopt vervolgens zonder iets te zeggen naar buiten terwijl hij de deur open en het licht aan laat.
Ik was meteen klaarwakker, maar ik zag niet goed wie het was, omdat ik zonder mijn bril op of lenzen in gewoon niet veel zie, maar het postuur van de kerel deed me denken aan dat van een ganggenoot (ik woon in een studentenflat in Groningen met 15 man op 1 gang). Deze ganggenoot kwam ik even later ook tegen op de gang. Hij ontkende dat hij het was en zei 'er zijn mensen wakker'
![]()
Hij scheen wat moeite te hebben met praten en hij leek zijn evenwicht niet goed te kunnen bewaren.. Misschien was hij dronken of zo.. Aangezien ik niet verzot ben op deze ganggenoot (altijd chagrijnig + mogelijk dronken en slaapgebrek) heb ik hem er verder maar niet naar gevraagd, maar toch vermoed ik dat hij het was, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Vanavond ga ik het er nog maar even over hebben met andere ganggenoten. Het is geen leuke kerel, maar ik had hem dus echt niet ingeschat dat hij 's nachts zomaar mijn kamer komt binnenstormen
![]()
Die deur is dus voortaan op slot als ik slaap of niet aanwezig ben
![]()
Ik ben me echt de pleuris geschrokken, vooral omdat ik niet zeker weet wie het was en waarom hij in hemelsnaam mijn kamer binnenkwam. Heeft iemand anders een dergelijke ervaring gehad? Wat kan ik in deze situatie doen behalve mijn deur vaker op slot doen en praten met mijn ganggenoten (inclusief de 'verdachte')? Ik moet er toch niet aan denken dat dit eerder is gebeurd zonder dat ik wakker werd