abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 24 mei 2009 @ 18:30:03 #101
137066 fokkieslim
pi_69357876
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 13:49 schreef I-1 het volgende:
je vertelde dat ik dit kon testen met een plantenspuit ...maar die heb ik niet ....zijn er nog andere manieren om dit te testen?

Ik heb er 2 over.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:18:01 #102
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69385553
ik ben vanmiddag begonnen met het schilderen van het glasvezelbehang (met Latex) en voorzover ik kon zien hechte het aardig goed.
Ben benieuwd zodra het droog is in hoeverre het nog nodig is er nog een laag op te gaan zetten.

Er komt verder alleen nog een 3d sticker op die muur.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_69412496
Heeft iemand nog meer ervaring met het eraf halen van Glasvezel?

Gewoon stoomapparaatje? Of heb je nog speciaal lijmoplosser nodig (die je in het stoom apparata kan doen oid)?
  maandag 1 juni 2009 @ 15:15:19 #104
221423 NightElfMohawk
I pity the fool!
pi_69603548
Vraagje aan de experts:

Wij willen ook gaan glasvezelbehangen. Eigenlijk willen we van die prepainted rollen kopen. Nou zegt de behang-annex-verf-zaak, dat je ook die prepainted rollen nog een keer moet overschilderen.

Is dat echt zo, of zeggen ze dat alleen om ons nog extra verf te verkopen? Wij willen gewoon lui behangen en dan klaar zijn zeg maar...
pi_69605959
quote:
Op maandag 1 juni 2009 15:15 schreef NightElfMohawk het volgende:
Vraagje aan de experts:

Wij willen ook gaan glasvezelbehangen. Eigenlijk willen we van die prepainted rollen kopen. Nou zegt de behang-annex-verf-zaak, dat je ook die prepainted rollen nog een keer moet overschilderen.

Is dat echt zo, of zeggen ze dat alleen om ons nog extra verf te verkopen? Wij willen gewoon lui behangen en dan klaar zijn zeg maar...
Je zal het inderdaad nog eens moeten overschilderen. Anders vallen de naden ontzettend op imho.
Conclusie: gewone latex rollen kopen (goedkoper) en dan alsnog verf kopen.
Profiel opgeheven.
pi_84763701
Even dit topic weer wat aandacht geven :)

Heeft iemand ervaring met dit systeem icm de latex voorstrijk producten?

http://www.alabastine.nl/multi-klus_sprayer.html

Ik moet binnenkort in mijn nieuwbouw huis 250m2 gaan behangen (glasvezel) en moet het eerst voorstrijken maar ja heb niet zo een zin om alles met een roller te doen (1x voorstrijk, 1x latex)

alvast bedankt
Just did it
  zondag 7 november 2010 @ 22:23:56 #107
3185 Adelante
To let it go now
pi_88454006
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2010 09:57 schreef Sandertje het volgende:
Even dit topic weer wat aandacht geven :)

Heeft iemand ervaring met dit systeem icm de latex voorstrijk producten?

http://www.alabastine.nl/multi-klus_sprayer.html

Ik moet binnenkort in mijn nieuwbouw huis 250m2 gaan behangen (glasvezel) en moet het eerst voorstrijken maar ja heb niet zo een zin om alles met een roller te doen (1x voorstrijk, 1x latex)

alvast bedankt
Ben benieuwd naar jouw ervaring met sprayen, heb al veel negatieve dingen gehoord namelijk :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_88459558
Glasvezelbehang ziet er mooi uit maar daar is alles ook mee gezegd. Het gaat er heel moeilijk vanaf en bij de kleinste dingen zie je al lelijke vlekken op je behang. Denk aan een tas die langs de muur schuurt of een mug die je dood slaat. Dan mag je je hele muur weer oververfen om het weer netjes te krijgen. Ik zou het niet aanraden en lekker voor goed behang gaan.
  donderdag 30 december 2010 @ 17:14:14 #109
3185 Adelante
To let it go now
pi_90636666
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:17 schreef Noisiv het volgende:
Glasvezelbehang ziet er mooi uit maar daar is alles ook mee gezegd. Het gaat er heel moeilijk vanaf en bij de kleinste dingen zie je al lelijke vlekken op je behang. Denk aan een tas die langs de muur schuurt of een mug die je dood slaat. Dan mag je je hele muur weer oververfen om het weer netjes te krijgen. Ik zou het niet aanraden en lekker voor goed behang gaan.
Je kunt het toch gewoon afwassen?

En normaal behang moet je ook losstomen, maar meestal is dat een klus voor een volgende bewoner :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_90636850
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:17 schreef Noisiv het volgende:
Met afwasbare verf ook?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_90770223
Goed, ik zit een beetje met de handen in het haar, ik heb hier glasweefselbehang op de muren, huurappartementje, nu ga ik binnenkort verhuizen en moet het weer in goede staat zijn, logisch maar mijn lieftallige viervoeter heeft zich her en der flink uitgeleefd met dr nagels op t behang.. en ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet gaan fixen, sommige plekken zijn helemaal kaal, op andere plekker zit het alleen los, zou ik daar gewoon latex/strijk/stuc of hoe t ook mag heten over heen kunnen gooien dat het weer wat terug geplakt zit oid?
pi_91661150
Ik wil hier ook glasvezelbehang aanbrengen.
1 van de muren waar het op komt is vers gestukadoord en dus heb ik het eerst met voorstrijk voor nieuw, wit stucwerk ingestreken.
Uiteraard heb ik pas NA het insmeren GOED naar de verpakking gekeken: het was voorstrijk voor MUURVERF! :')

Am I now fucked? :@ Wat te doen?
pi_91892050
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:04 schreef ToT het volgende:
Am I now fucked? :@ Wat te doen?
volgens mij doen alle voorsrijken hetzelfde (of het nou voor muurverf of behang is) en dat is een isolatielaagje aanbrengen zodat de muur wat minder zuigt...

Ik zou gewoon erover heen behangen...
en als je geld teveel hebt, nog een keer de goede voorstrijk er over heen flikkeren en dan behangen.
  zondag 5 februari 2012 @ 00:33:42 #115
3185 Adelante
To let it go now
pi_107615730
Iemand ervaring met glasweefsel op gipsplaten :? Voorstrijk benodigd wegens zuigende werking of is voldoende lijm opbrengen voldoende? en de kieren tussen de platen dichtkitten of gewoon overheen behangen?
pi_107617948
quote:
3s.gif Op zondag 5 februari 2012 00:33 schreef Adelante het volgende:
Iemand ervaring met glasweefsel op gipsplaten :? Voorstrijk benodigd wegens zuigende werking of is voldoende lijm opbrengen voldoende? en de kieren tussen de platen dichtkitten of gewoon overheen behangen?
Kieren zeker dichtmaken want je ziet alles onder glasvezel. Ik zou de gipsplaten even voor sauzen met gewone latex. Dan zuigt het minder dekt en het beter bij het sauzen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 16 februari 2012 @ 16:39:38 #117
365227 Samsam74
druk met verbouwen
pi_108048442
interssant topic, ik mag binnekort ook het hele huis grasvezelen.
Be who you are and say what you feel.
Because those who mind don’t matter.
And those who matter don’t mind.
pi_108320134
Behang/ weefsel van gipsplaat halen is een crime, dus bedenk wat er later tegenaan komt.
pi_121668549
Ik ben me schuur aan het aftimmeren met OSB platen, nu wil ik hierover ook glasvezel plakken. Moet ik alle schroefgaten afsmeren? En zoja waarmee? Ik zit ook met nog wat naden (bij de plafon balken) van soms 1.5 cm groot. Hoe kan ik deze het best dicht/vlak krijgen voordat ik de behang eroverheen plak? kit of ook plamuur/gips?

Gips lijkt me niet tegen de werking van de platen bestand te zijn?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:32:58 #120
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_155205314
Kickje!

Ik ga binnenkort m'n woning behangen met glasvlies behang. Dit gaat gebeuren op betonnen muren en een paar tussenwanden van ytong en klein stukje nieuw geplaatste gipswand. Even kijken of ik het zo goed aan ga pakken :)

1- Alle oude behang is er af. De wanden zijn volledig kaal, schoon en geschuurd. Lijkt goed te zijn.
2- Ik ga met een bouwlamp kijken of er nog onregelmatigheden in/op de muur zitten en deze oplossen.
3- één betonwand bevat nog wel redelijk wat kleine luchtbelletjes/gaatjes. Met fix en finish dicht smeren (moet nog gebeuren)
4- Alle muren die nu nog beton-grijs zijn met wil alvast witten voordat ik behang ga plakken om doorschijnen te voorkomen. VRAAG Zal ik dit doen met (verdunde) latex of muurverf?
5- Wanneer de wanden gewit zijn, vlak zijn, stofvrij zijn ga ik lijmen en behangen. VRAAG Moet glasvlies nog nagelijmd worden? Volgens mij is dit bij vlies niet nodig
6- Muur afwerken met muurwerf
7- Bier! :)

Mis ik iets?
pi_155205952
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:32 schreef RedFever007 het volgende:
1- Alle oude behang is er af. De wanden zijn volledig kaal, schoon en geschuurd. Lijkt goed te zijn.
Check!
quote:
2- Ik ga met een bouwlamp kijken of er nog onregelmatigheden in/op de muur zitten en deze oplossen.
Check!
quote:
3- één betonwand bevat nog wel redelijk wat kleine luchtbelletjes/gaatjes. Met fix en finish dicht smeren (moet nog gebeuren)
Met licht gewicht vulmiddel voorkom je dat het vulmiddel krimpt. Weet niet of fix and finish van alabastine dat is. Dat is mijn advies
quote:
4- Alle muren die nu nog beton-grijs zijn met wil alvast witten voordat ik behang ga plakken om doorschijnen te voorkomen. VRAAG Zal ik dit doen met (verdunde) latex of muurverf?
Ik lees verhalen dat men met verdund latex de boel vast 'voorstrijkt'. Heb ik geen ervaring mee, maar dit lijkt een vaak toegepast truucje te zijn. Advies hierover laat ik aan anderen over. Ik zou de muur met gewoon voorstrijk (al dan niet verdund) voorstrijken. Het mooiste resultaat bereik je toch als je het glasvlies 2 keer verft. Als je met verdund latex eerst voorstrijkt, dan kan je opzich klaar zijn met 1 keer verven van de muren. Maar.... het mooiste resultaat bereik je als je 2 keer je muur verft.
quote:
5- Wanneer de wanden gewit zijn, vlak zijn, stofvrij zijn ga ik lijmen en behangen. VRAAG Moet glasvlies nog nagelijmd worden? Volgens mij is dit bij vlies niet nodig
Glasvlies hoeft niet nagelijmd te worden
quote:
6- Muur afwerken met muurwerf
Zoals ik eerder al zei is mijn advies om de muur 2 keer te verven
quote:
7- Bier!
quote:
Mis ik iets?
Alle mogelijke naden opvullen met dat lichtgewicht vulmiddel, dan lichtjes opschuren dan pas verven.

Edit:
Eerste baan begin je door een loodlijn te plaatsen. Daarlangs leg je de eerste baan en dan maak je de rest zo af.

Voorstrijk ben ik van plan te doen met een zo'n kruidenverdelger pomp. Doen professionals ook. Eis is wel dat de muur zo stofvrij mogelijk is. Als dat met een roller aanbrengt dan is dat iets minder van belang, omdat de roller veel stof meeneemt.

Succes!
...en waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')