abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34130807
Van tweakers.net
quote:
Hackers van de Duitse Chaos Computer Club zeggen een RFID-'zapper' te hebben gemaakt die passieve RFID-chips - die in allerlei artikelen zoals kleding verstopt kunnen zitten - op kan blazen volgens het 'magnetronprincipe'. Het apparaatje is in wezen een goedkope wegwerpcamera die is aangepast zodat deze in plaats van een flits een krachtig magnetisch veld genereert, voldoende om de kwetsbare chipjes uit te schakelen. Dit is mogelijk omdat de passieve tags geen interne krachtbron hebben, maar een binnenkomend radiosignaal gebruiken om net voldoende energie op te wekken om een respons te sturen. De kracht van het gegenereerde magnetische veld is zodanig dat het chipje overbelast raakt en kapot gaat. Om RFID-tags te localiseren en het succes van de vernietiger te verifiëren werd gebruik gemaakt van een RFID-Finder. Het is onduidelijk tot op welke afstand de zapper werkt.

De hackers vinden dat iedere burger over een RFID-zapper zou moeten kunnen beschikken. Ze maken zich zorgen over het toenemende gebruik van RFID-technologie, waarbij de argeloze burger zonder het te weten omringd kan zijn door een 'RFID-wolk', die vervolgens door bedrijven en instanties uitgelezen kan worden. De RFID-zapper zou de burger van meer controle over zijn privacy moeten voorzien. De groep is bezig met een proof-of-concept en streeft naar de fabricage van tenminste één werkend en 'aantrekkelijk ogend' prototype.
Dé hype van deze tijd RFID, blijkt erg kapot te maken. Doordat de chips gebruik maken van de electriciteit die wordt verkregen uit radiogolven, is het erg gevoelig voor magnetische impulsen. En zo'n EMP-apparaat is erg makkelijk zelf te maken, door een flitslampje van je camera te vrvangen door een elektromagneet.

Dit is in mijn ogen een slechte ontwikkeling. RFID is nou juist zo'n mooie techniek voor verkoop. Alleen als er dan wat pubers gaan lopen rondflashen ligt de complete logistiek van die winkel overhoop. Om maar te zwijgen over winkeldiefstal. Hopelijk kan er wat aan gedaan worden (iets in de chip dat de overspanning opvangt ofzo?)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_34131046
Er zijn ook mensen die het gevaar zien in totale controle.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_34131399
Ga het is proberen.
pi_34131483
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:08 schreef Me_Wesley het volgende:
Van tweakers.net
[..]

Dé hype van deze tijd RFID, blijkt erg kapot te maken. Doordat de chips gebruik maken van de electriciteit die wordt verkregen uit radiogolven, is het erg gevoelig voor magnetische impulsen. En zo'n EMP-apparaat is erg makkelijk zelf te maken, door een flitslampje van je camera te vrvangen door een elektromagneet.

Dit is in mijn ogen een slechte ontwikkeling. RFID is nou juist zo'n mooie techniek voor verkoop. Alleen als er dan wat pubers gaan lopen rondflashen ligt de complete logistiek van die winkel overhoop. Om maar te zwijgen over winkeldiefstal. Hopelijk kan er wat aan gedaan worden (iets in de chip dat de overspanning opvangt ofzo?)
Dus jij wou het verbieden en censuur gaan toepassen omdat iemand iets produceert waarmee men zich aan die mooie techniek kan onttrekken? Jij denkt zeker ook dat het beter voor de mensen is als ze onder totale controle van de regering staan. En alsof die pubers niet wat anders gaan vernielen als ze dit niet hebben...dus dat is een drogreden.
Drink jij wel genoeg?
pi_34131848
Dit is weer echt de grootste onzin wat die makers bedenken.

In kleding enz. zitten passieve tags die zelf geen signaal uitzenden. pas als ze langs een antenne komen geven ze een signaal af. eigenlijk is dit dus hetzelfde als de huidige barcode met het enige verschil dat het signaal van een iets grotere afstand te lezen.
Het maximale bereik van een passieve tag is hooguit 3 meter.

Die gasten denken dat er straks vanuit elke hoek van de straat tags uit worden gelezen wat onzin is.
Tevens zullen ze nooit in actieve tags in etenswaren en kleding gaan gebruiken omdat die krengen veels te duur zijn. alleen als het om returnable goods gaat is het nadenken waard voor bedrijven om die dingen te gebruiken.

En mocht je helemaal desperate zijn dan kan je net zo goed alle tags die je hebt in een diepvrieszak van AH leggen want dan worden de signalen tegen gehouden vanwege het metaal/aluminium die in aan de binnenkant zit.
pi_34132062
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:32 schreef staticdata het volgende:
Dit is weer echt de grootste onzin wat die makers bedenken.

In kleding enz. zitten passieve tags die zelf geen signaal uitzenden. pas als ze langs een antenne komen geven ze een signaal af. eigenlijk is dit dus hetzelfde als de huidige barcode met het enige verschil dat het signaal van een iets grotere afstand te lezen.
Het maximale bereik van een passieve tag is hooguit 3 meter.

Die gasten denken dat er straks vanuit elke hoek van de straat tags uit worden gelezen wat onzin is.
Tevens zullen ze nooit in actieve tags in etenswaren en kleding gaan gebruiken omdat die krengen veels te duur zijn. alleen als het om returnable goods gaat is het nadenken waard voor bedrijven om die dingen te gebruiken.

En mocht je helemaal desperate zijn dan kan je net zo goed alle tags die je hebt in een diepvrieszak van AH leggen want dan worden de signalen tegen gehouden vanwege het metaal/aluminium die in aan de binnenkant zit.
Nee hoor, dit soort technieken zullen nooit misbruikt worden...echt niet....ga maar gerust slapen.
Drink jij wel genoeg?
pi_34132473
Mij heb je niet horen zeggen dat dit soort technieken nooit misbruikt gaan worden want elke technologie wordt misbruikt. dus het commentaar van je klopt ook niet.
Maar het idee van die zapper is dat je straks al je boodschappen gaat zappen om die tags onschadelijk te maken.

en ja ik ga gerust slapen want ik ben niet zo paranoia dat ik dat binnen 5/10 jaar zie gebeuren, dat mensen met een antenne voor je huis gaan staan om alle tags in je huis uit te lezen.
pi_34134319
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:47 schreef staticdata het volgende:
Mij heb je niet horen zeggen dat dit soort technieken nooit misbruikt gaan worden want elke technologie wordt misbruikt. dus het commentaar van je klopt ook niet.
Maar het idee van die zapper is dat je straks al je boodschappen gaat zappen om die tags onschadelijk te maken.

en ja ik ga gerust slapen want ik ben niet zo paranoia dat ik dat binnen 5/10 jaar zie gebeuren, dat mensen met een antenne voor je huis gaan staan om alle tags in je huis uit te lezen.
Je doet maar knul...andere mensen waken wel over je.
Drink jij wel genoeg?
pi_34136542
ga maar lekker verder met je negatieve gedachten...
  maandag 16 januari 2006 @ 21:31:36 #10
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_34137641
"Enemy Of The State" was zijn tijd vooruit, maar die zooi die daar gebeurde is nu al lang en breed mogelijk, denk daar maar eens over na...
pi_47739013
in scary movie 4 komen er ipods uit grote gaten in de grond dat kan nu ook, kijk maar in zuid amerika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')