abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34128704
Mijn huidige opleiding is kut dus ik ga volgend jaar wss naar een grafische lyceum maar ik kan dus niet kiezen uit de volgende 3 GLs, ik woon in den haag en ik kan kiezen tussen 3 lyceums, Rotterdam, Utrecht en Amsterdam

Nu wil ik weten van de mensen die op 1 van die scholen zitten wat ze er nou van vinden kwa organisatie, faciliteiten, docenten, manier van lesgeven, sfeer, leerlingen, roosters, gebouw en het omgeving.

Momenteel zit ik twijfelen tussen utrecht en rotterdam, amsterdam is me wat te ver maar als het beter is dan de andere 2 dan ga ik voor amsterdam.

Anyways,

Alvast bedankt!
.mwep
  maandag 16 januari 2006 @ 18:36:48 #2
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_34129560
ik heb 5 1/2 jaar geleden op GL rotterdam gezeten.
en dat was echt een ongeregelde tiefus zooi. overigens wel de beste tijd van mn leven maar qua opleiding zuigt het hard.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 16 januari 2006 @ 18:39:24 #3
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34129651
Ze zijn alledrie kut.

Zorg dat je bij een HBO aan de bak komt.
Ik ga naar huis.
pi_34129703
Als je 4 jaar van je leven wilt verneuken moet je er heengaan, ik zit in Amsterdam (N)
pi_34129765
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:39 schreef nietzman het volgende:
Ze zijn alledrie kut.

Kdoe nou een beetje grafische dingetjes enzo op t HBO, maar da's ook best kut .
Roosters een half uur voor je op school moet zijn publiceren...'t kan allemaal
  maandag 16 januari 2006 @ 18:44:52 #6
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34129854
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:42 schreef veldmuis het volgende:
Kdoe nou een beetje grafische dingetjes enzo op t HBO, maar da's ook best kut .
Roosters een half uur voor je op school moet zijn publiceren...'t kan allemaal
Doe je een echte Grafische opleiding of iets gheys als "communication and Multimedia Design."?
Ik ga naar huis.
pi_34130160
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:44 schreef nietzman het volgende:

[..]

Doe je een echte Grafische opleiding of iets gheys als "communication and Multimedia Design."?
Ow, dat is weer ghey? Ja, dat laatste. En 't is meer grafisch dan wat anders eik .
pi_34133364
Is het nou nog een leuke opleiding?
als ik het zo op de website lees dan klinkt erg leuk maar is het nou ook echt leuk? watvoor opdracht krijg je nou bijv?
.mwep
  maandag 16 januari 2006 @ 21:38:15 #9
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_34137959
Ik heb drie jaar lang de 4-jarige opleiding Grafisch vormgeven gedaan op het GL in Rotterdam. (afgekapt, vanwege persoonlijke redenen) Wel top tijd gehad toen hoor! Tentamens stellen echt geen moer voor, je kan ze zo vaak herkansen als je wilt. Maar als je een onvoldoende wilt halen moet je wel heel erg blond zijn.

Het praktische werk is heel erg leuk. Je krijgt het eerste jaar meteen te maken met Photoshop, Illustrator, Indesign en Flash. Daarnaast moet je ook uiteraard veel met de hand doen. Leuke leraren, veel jonge mensen.

Na een tijdje ff de HAVO er tussendoor gedaan ben ik weer begonnen met de zelfde opleiding (ook in Rotterdam) maar dan de versnelde versie van 3 jaar. Heb het echt onwijs naar m'n zin op die school! Er zitten 3 mensen in mijn klas die eerder in Utrecht op het GL hebben gezeten en die vertelde mij dat het daar echt WAARDELOOS was en ze daarom gekozen hebben om de zelfde opleiding op een andere school te volgen. In Rotterdam dus.
Al met al, kan ik je vertellen dat het in Rdam hartstikke leuk is. Mocht je op de open-dag komen (28 jan) wil ik je best meer vertellen hoor, dan huppel ik daar ook ergens rond!

Ik woon zelf ook in DenHaag btw reizen is prima te doen!
Schudden voor gebruik
pi_34138365
28ste ben ik van plan om naar utrecht te gaan, zijn er nog andere open dagen behalve op de 28ste?
.mwep
  maandag 16 januari 2006 @ 21:51:40 #11
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_34138505
Er is op 7 maart wel een informatie-avond, maar dat is echt behoorlijk saai! Ik zou je aanraden om echt de 28ste te komen naar Rotterdam! Kan je veel werk zien van studenten en opdrachten die je kunt verwachten. En het gebouw, de leraren e.d.
Gewoon komen joh!

Krijg je een persoonlijke rondleiding
Schudden voor gebruik
pi_34138566
Het heet tegenwoordig anders:

Ma
Mediacollege Amsterdam
pi_34139746
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:53 schreef Qunix het volgende:
Het heet tegenwoordig anders:

Ma
Mediacollege Amsterdam
Enige wat ze daar kunnen, nutteloze dingen doen
pi_34140330
quote:
Ze zijn alledrie kut.

Nee, dat is leuk.
pi_34142383
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:51 schreef Dagguzz het volgende:
Er is op 7 maart wel een informatie-avond, maar dat is echt behoorlijk saai! Ik zou je aanraden om echt de 28ste te komen naar Rotterdam! Kan je veel werk zien van studenten en opdrachten die je kunt verwachten. En het gebouw, de leraren e.d.
Gewoon komen joh!

Krijg je een persoonlijke rondleiding
Zal ff kijken dan

Ik heb ook gehoord dat je een of ander test moet doen die je krijg na je inschrijving bestaand uit een aantal opdrachten en een gesprek? is het moeilijk of valt het wel erg mee? en wat zijn de kansen dat je wordt aangenomen?
.mwep
  maandag 16 januari 2006 @ 23:29:34 #16
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_34143015
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:15 schreef got.rice het volgende:

[..]

Zal ff kijken dan

Ik heb ook gehoord dat je een of ander test moet doen die je krijg na je inschrijving bestaand uit een aantal opdrachten en een gesprek? is het moeilijk of valt het wel erg mee? en wat zijn de kansen dat je wordt aangenomen?
Als je je inschrijft voor de opleiding krijg je inderdaad een toelatingstest deze bestaat uit een thuisopdracht(daar heb je ongeveer 2 weken de tijd voor) en een opdracht die je op school moet maken (volgens mij krijg je daar 2 uur de tijd voor) Dan moet je een cola blikje natekenen en krijg je een vragenformulier, allemaal vrij simpel hoor!
Ik weet natuurlijk niet zeker of er dit jaar de zelfde opdrachten gebruikt gaan worden. Voor mij is het namelijk lang geleden. Wat ik wel weet is dat "het colablikje" elk jaar weer terug komt.. dus oefenen maar zou ik zeggen

Je krijgt dan later bericht of je aangenomen bent of niet. Je kunt direct geplaatst worden. Maar het kan ook gebeuren dat je op gesprek moet komen. Dat moet je eigen werk meenemen en shit. En een lulverhaal ophangen natuurlijk Je kan natuurlijk ook direct afgewezen worden...
Schudden voor gebruik
pi_34143148
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:29 schreef Dagguzz het volgende:

[..]

Als je je inschrijft voor de opleiding krijg je inderdaad een toelatingstest deze bestaat uit een thuisopdracht(daar heb je ongeveer 2 weken de tijd voor) en een opdracht die je op school moet maken (volgens mij krijg je daar 2 uur de tijd voor) Dan moet je een cola blikje natekenen en krijg je een vragenformulier, allemaal vrij simpel hoor!
Ik weet natuurlijk niet zeker of er dit jaar de zelfde opdrachten gebruikt gaan worden. Voor mij is het namelijk lang geleden. Wat ik wel weet is dat "het colablikje" elk jaar weer terug komt.. dus oefenen maar zou ik zeggen

Je krijgt dan later bericht of je aangenomen bent of niet. Je kunt direct geplaatst worden. Maar het kan ook voorkomen dat je op gesprek moet komen. Dat moet je eigen werk meenemen en shit. En een lulverhaal ophangen natuurlijk Je kan natuurlijk ook direct afgewezen worden...
je eigen werk als in tekeningen? of mag je ook wat fotosoep werk meenemen?
.mwep
  maandag 16 januari 2006 @ 23:36:34 #18
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_34143316
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:32 schreef got.rice het volgende:

[..]

je eigen werk als in tekeningen? of mag je ook wat fotosoep werk meenemen?
Over het intake-gesprek kan ik je helaas niets vertellen. Nooit gehad. Maar ik denk dat, mocht je een gesprek krijgen, je gewoon zoveel mogelijk mee moet nemen (goed werk dan). Teken-werk en ps-shit. je moet gewoon laten zien dat je creatief bent, ideeen hebt en deze op papier kunt zetten. Dan kan er weinig mis gaan lijkt me
Schudden voor gebruik
  maandag 16 januari 2006 @ 23:39:06 #19
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_34143428
En als je kan laten zien dat je sommige programma's al beheerst werkt dat alleen maar in je voordeel natuurlijk!
Schudden voor gebruik
pi_34143521
Maar hoe moet je je ps dingen meenemen? diskette/cd fikken, uitprinten?
.mwep
pi_34143589
quote:
Ze zijn alledrie kut.

Wat is er dan op HBO?
pi_34143689
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:42 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Wat is er dan op HBO?
Ook niks. Tenminste, ik weet wat nietzman moet doen, en dat is ook bagger.
  maandag 16 januari 2006 @ 23:47:32 #23
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_34143839
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:41 schreef got.rice het volgende:
Maar hoe moet je je ps dingen meenemen? diskette/cd fikken, uitprinten?
uitprinten. Ik denk niet dat ze de moeite gaan nemen om cd'tjes te gaan bekijken
Schudden voor gebruik
pi_34143988
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:47 schreef Dagguzz het volgende:

[..]

uitprinten. Ik denk niet dat ze de moeite gaan nemen om cd'tjes te gaan bekijken
Nemen ze ook webdesigns aan?
.mwep
  maandag 16 januari 2006 @ 23:51:03 #25
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_34143998
Volgens mij hoef je je niet zoveel zorgen te maken over dat gesprek hoor. Als je die opdrachten gewoon netjes maakt word je gewoon direct geplaatst. En ik krijg de indruk dat je ook al ervaring hebt, dan kan er echt niet veel mis gaan
Schudden voor gebruik
  maandag 16 januari 2006 @ 23:51:56 #26
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_34144042
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:50 schreef got.rice het volgende:

[..]

Nemen ze ook webdesigns aan?
Welke richting wil je op? Grafisch vormgeven of multimedia design?
Schudden voor gebruik
pi_34144247
Ik zit nogal te twijfelen tussen multimedia en grafisch vormgeven, ik zal hun folder ff checken als ik hem binnenkrijg.
.mwep
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:00:29 #28
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_34144365
Als je voor de 4-jarige opleiding gaat, krijg je het eerste jaar een basis-jaar. Dan krijg je dus een mix van alles. Zodra je naar het 2de jaar gaat moet je een keuze maken.
... ...................Dat was in mijn tijd, weet niet wat er zoal veranderd is.
Kan wel het een en ander voor je navragen als je wilt?
Schudden voor gebruik
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:15:32 #29
51390 Dagguzz
Computer says no...
pi_34145060
ga nu mn nest in, moet half 7 de bus. Je kan me eventueel toevoegen op MSN (staat in profiel), praten we daar verder! truste
Schudden voor gebruik
pi_34153495
Mijn ervaring met het Grafisch Lyceum in Eindhoven is dat het 3 nutteloze jaren waren (heb de versnelde variant gedaan van de opleiding Multimedia Vormgeven). Wij moesten alles maar zelf uitzoeken, leraren hadden totaal geen verstand van de software etc. Alles was slecht georganiseerd, had je de geluidsstudio gereserveerd, was die dubbel geboekt etc etc.

Geen idee of het in Rotterdam enzo ook zo werkt, maar het zou me niks verbazen... Ga lekker HBO doen, ik doe nu een half jaar HBO Communicatie & Multimedia Design in Arnhem en heb al veel meer geleerd dan in die 3 jaar in Eindhoven.
Nee.
pi_34158720
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 00:00 schreef Dagguzz het volgende:
Als je voor de 4-jarige opleiding gaat, krijg je het eerste jaar een basis-jaar. Dan krijg je dus een mix van alles. Zodra je naar het 2de jaar gaat moet je een keuze maken.
... ...................Dat was in mijn tijd, weet niet wat er zoal veranderd is.
Dat is nu nog steeds zo ja
pi_34159042
gla is eeeeeeeeeecht een strontschool , je komt er heel makkelijk binnen , alles is 1 grote kutzooi, niks van wat de leraren zeggen klopt, ze beweren allemaal wat anders , en alles wat ik geleerd heb , heb ik NIET van hun maar van internet geleerd, ik heb daar zoveel tijd verspild dat ik inmiddels 21 ben en mooi een hbo toelatingstest ga doen, voor mij nooit meer een grafisch lyceumm BLEEERRRKK
pi_34162733
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 00:00 schreef Dagguzz het volgende:
Bedankt maar ik heb al een mailtje binnengekregen over dat en ik krijg binnenkort een folder binnen (hopelijk)
.mwep
pi_34226372
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:28 schreef PimD het volgende:
Mijn ervaring met het Grafisch Lyceum in Eindhoven is dat het 3 nutteloze jaren waren (heb de versnelde variant gedaan van de opleiding Multimedia Vormgeven). Wij moesten alles maar zelf uitzoeken, leraren hadden totaal geen verstand van de software etc. Alles was slecht georganiseerd, had je de geluidsstudio gereserveerd, was die dubbel geboekt etc etc.
Ik heb dezelfde ervaringen in Utrecht. Echt een hele slechte opleiding. Ik heb het meeste nog geleerd in mijn stagejaar...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_34227978
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 00:25 schreef TearSong het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde ervaringen in Utrecht. Echt een hele slechte opleiding. Ik heb het meeste nog geleerd in mijn stagejaar...
Precies, stagejaar was ideaal. Eens in de 2 maanden ofzo even naar school voor gesprekje en voor de rest lekker full time werken en geld verdienen.
Nee.
pi_34731354
Ik ben dus naar t open dag geweest van GLR en ik moet zeggen dat het er erg leuk uitziet, alles is lekekr dichtbij.. en de GLR kantine ziet er leuk uit.

ik zit op dit moment nog steeds te twijfelen of ik er wel mee door moet gaan. want zijn de toekomstmogelijkheden van Multimedia/Grafisch Vormgeven? Watvoor vervolgopleidingen heb je? en hoe zit het met de grafische banenmarkt (of hoe het ook mag heten )
.mwep
pi_34734518
Je wordt toch vrij breed opgeleid hoor... Bij mij was het op het GLE in Eindhoven zo dat we ook audio/video bewerking kregen, en je leert de basis van Flash/Actionscript/Lingo. Je kunt dus niet alleen een beetje photoshoppen als je er van af komt. Je leert van alles een beetje, maar echt diep word nergens op in gegaan.

Qua banen blijft natuurlijk altijd moeilijk, maar dat is in iedere sector zo denk ik. Er zijn gewoon periodes dat er veel vraag naar een dienst is en periodes dat er minder vraag naar is. Ik volg inmiddels de opleiding Communicatie & Multimedia Design en klus daarnaast bij voor een webdesignbureau op freelancebasis. Er zullen zat banen te vinden zijn denk ik, maar reken niet op banen bij bureau\'s die voor firma\'s als Nike, Sony etc werken
Nee.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 19:30:23 #38
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34737172
Het is trouwen lycea.....

Maargoed, kun je niet gewoon je havo halen?
pi_34739134
zijn GL op mbo/hbo niveau?
pi_34740025
Volgens mij allemaal MBO. Als je Havo hebt gedaan of al een MBO opleiding hebt gehad kun je het meestal wel verkort doen (de eerste 2 jaar krijg je dan in 1 jaar).
Nee.
pi_34746018
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:55 schreef PimD het volgende:
Volgens mij allemaal MBO. Als je Havo hebt gedaan of al een MBO opleiding hebt gehad kun je het meestal wel verkort doen (de eerste 2 jaar krijg je dan in 1 jaar).
Bij het GLA moet je dan het eerste half jaar doen , en dan door naar het tweede jaar.
pi_34748259
Ik heb op het GLA gezeten en het eerste jaar vond ik erg leerzaam. Tweede jaar minder, derde jaar is stage en het vierde jaar was alles echt een teringzooi.
Ik ben er niet met een fijn gevoel weggegaan. Het is een chaotische rotzooi daar.
Overigens krijg je in de tweede Flash, en daarna nooit meer. Dat is jammer.
De leraren... tja, sommigen zijn goed, anderen zijn bagger en motiveren je absoluut niet.
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')