abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 16:40:44 #1
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34125659
’Dit is the ghetto. Ja, toch!’
quote:
SPIJKENISSE - Inbraken, branden, meisjes die moeten vluchten voor hitsige hangjongeren. De meeste vaders...

Foto John de pater...en moeders bij het plein van basisschool De Akkers zijn uit Rotterdam en Den Haag naar Spijkenisse verhuisd vanwege die overlast. Nu leven ze weer in een probleemwijk.

,,Ik zou niet weten waarom ik hier nog zou willen wonen,’’ zegt de 34-jarige Corrie. ,,Ik voel me hier niet meer veilig. ’s Avonds durf ik al helemaal niet naar buiten.’’ Zes jaar geleden is Corrie uit liefde vanuit Capelle aan den IJssel naar De Akkers gekomen. Haar vriend wilde voor geen goud naar Capelle, verklaart ze, maar het leuke van Spijkenisse is er wel af. ,,Zeker na wat er de afgelopen tijd is gebeurd.’’

Vorige week vrijdagmiddag ontaardde een voetbalwedstrijd aan de Herfstakker in een grote vechtpartij. Zaterdag viel een groep jongeren binnen bij een gezin aan de Tijmdonk, terwijl een etmaal daarvoor een familie in de naastgelegen wijk Waterland werd overvallen. In de nacht van maandag op dinsdag werden vijf auto’s aan de Krommedreef in de brand gestoken. Diezelfde nacht raakte een woning aan de Dreef zwaar beschadigd door in brand gestoken vuilcontainers en woensdagavond moest een 16-jarig meisje op de Lenteakker vluchten voor straatrovers.

En dat zijn de verhalen die de krant halen, maar er speelt veel meer in De Akkers. De moeders verhalen over inbraken, zwervers in hun portiek, glas in de zandbakken en kinderspeelplaatsen waar duistere types hangen.

,,Lang leve de anonimiteit van de slaapstad,’’ schampert vader Erik. Hij is uit Rotterdam-Zuid gevlucht voor de rondslingerende injectienaalden en belandde in een op het oog aardig buurtje in de Spijkenisser jaren-tachtigwijk. ,,Maar op een gegeven moment stond het onkruid daar zó hoog in de voortuinen,’’ gebaart de dertiger. ,,Daar voelde ik me niet veilig. Nu ben ik verhuisd naar een andere buurt in De Akkers: een klein straatje, waar iedereen elkaar kent en in de gaten houdt. Daarom zijn er geen problemen.’’

Toch denkt Erik aan verhuizen. ,,Ik wil naar het oosten, als ik daar werk kan krijgen. Niet om deze wijk, hoor. Ik ben gewoon heel de Randstad zat. Veel te druk.’’

Tot die tijd zingt hij het wel uit in De Akkers. Als iedereen z’n tuin zou bijhouden, zou het onveiligheidsgevoel in de wijk al een stuk verminderen, denkt hij. Van Corrie moet in elk geval ’de rust terugkeren’. Hoe? Dat weet zij niet zo snel. ,,Ik ben lid van de bewonerscommissie Lenteakker en we willen de problemen zo snel mogelijk bespreken. Er moet iets gebeuren.’’

Een andere moeder weet wel een oplossing: ,,Die Antillianen moeten terug. In elk geval die jongens die bij het winkelcentrum rondhangen.’’ Haar plan krijgt bijval.

De 16-jarige ’Ice’ (’M’n naam geef ik niet. De politie weet wie ik ben’) denkt daar heel anders over. Hij woont best in z’n flatje, nog geen minuut lopen van de snackbar waar hij wat voor hangt. ,,Dit is the ghetto. Ja, man. De Akkers is helemaal goed. Ja, man.’’ Met z’n opvallende oorbellen, kinpiercing, petje en oversized Fubu-jas is de gelijkenis met R&B-icoon 50 Cent opvallend. Net als de Amerikaanse rapper heeft hij meiden om zich heen zwermen.

Kelly, (16) roze sjaal en witte gewatteerde jas: ,Ik weet wie de jongens zijn, die hier rondhangen.Ik weet hoe ze zijn en voel me daarom niet onveilig.’’ De 17-jarige Ashley denkt er net zo over: ,,En anders heb ik altijd m’n broers nog.’’ Ashley voelt zich pas onveilig als de politie door de buurt surveilleert. ,,Dan weet je dat er iets kan gebeuren.’’

Ook Ice heeft weinig op met de wetsdienaren. ,,Ze kennen me, weet je. Ze zitten achter me aan om drugs en zo.’’ Nee, hij is geen crimineel. Nou, ’half half, een beetje’.

Dat andere mensen bang voor hem kunnen zijn, vindt hij hun probleem. ,,Dat moeten zij weten,’’ lacht hij. ,,Dit is the ghetto. Ja, toch.’’
Geen woorden voor. Slechts dit:
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  maandag 16 januari 2006 @ 16:43:26 #2
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34125753
Edit: Dat is dus niet gewenst. Ook al staat de PI erbij

[ Bericht 40% gewijzigd door Tha_T op 16-01-2006 17:40:45 ]
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_34125767
thugs
pi_34125853
Stelletje mongolen.
  maandag 16 januari 2006 @ 16:47:57 #5
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_34125896
Weesp was toch de ghetto.. Althans, volgens Donn-E en die is de gekke player
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 16 januari 2006 @ 16:48:22 #6
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34125908
Edit: reactie op edit

[ Bericht 95% gewijzigd door Tha_T op 16-01-2006 17:41:53 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_34125912
Na, dan wordt het tijd om je drive-by shooting skills eens te oeffenen op dit soort groepjes
  maandag 16 januari 2006 @ 16:50:31 #8
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_34125964
Wat een beroeps-sloeber
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_34125989
Leer die ratten zwemmen met vast gebonden handen en een trottoirband aan de voetjes...kijken of ze nog zo ruig zijn. En later maar janken dat ze geen baan kunnen krijgen...racisme gaan ze dan roepen...en wij maar weer betalen voor die ratten.
Drink jij wel genoeg?
  maandag 16 januari 2006 @ 16:53:23 #10
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34126087
[PvdA]Maar er zitten ook goeie tussen![/PvdA]
pi_34126246
50 cent wannabe.... het is maar wie je idool is
pi_34126352
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:57 schreef Rekkie het volgende:
50 cent wannabe.... het is maar wie je idool is
Mijn opa is mijn idool
jeweetz
pi_34126391
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:01 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Mijn opa is mijn idool
de mijne van mij.... maar ik ga hem niet nadoen
  maandag 16 januari 2006 @ 17:03:37 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34126416
"Ice"
Vampire Romance O+
  maandag 16 januari 2006 @ 17:05:12 #15
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_34126463
Dirktator is geabonneerd op de leesmap?

Als ik me niet vergis is dit een Nieuwe Revu artikel van iets van 6 weken geleden?
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  maandag 16 januari 2006 @ 17:08:43 #16
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_34126538
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:03 schreef MouseOver het volgende:
"Ice"
Daar mogen ze die knaap wel op zetten.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  maandag 16 januari 2006 @ 17:08:52 #17
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34126547
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:05 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Dirktator is geabonneerd op de leesmap?

Als ik me niet vergis is dit een Nieuwe Revu artikel van iets van 6 weken geleden?
Publicatiedatum: zondag 15 januari 2006
Bron: Algemeen Dagblad (editie: Rotjeknor)
Sokkel Lolleromfg
pi_34126603
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:55 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Jouw voorouders zaten zeker ook op een VOC schip die andere landen leeg kwamen plunderen niet?
Ja...boehoe...vieze racist/fascist/nazi die ik ben...boehoe..ik zal maar zelfmoord plegen he...kan ik die arme palestijnen niet meer hinderen als ze weer vrouwen en kinderen gaan vermoorden...boehoe...
Drink jij wel genoeg?
  maandag 16 januari 2006 @ 17:12:31 #19
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_34126654
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:08 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Publicatiedatum: zondag 15 januari 2006
Bron: Algemeen Dagblad (editie: Rotjeknor)
Ah ok. Ik wist dat ik het pas nog ergens had gelezen. Ik heb zelf de leesmap, vandaar de verwarring
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_34126668
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:01 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Mijn opa is mijn idool
En ja avatar is die van een smerige moordende terrorist die het onderdrukken en vermoorden van vele onschuldigen heeft mogelijk gemaakt.
Drink jij wel genoeg?
  maandag 16 januari 2006 @ 17:14:19 #21
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_34126711
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:12 schreef dr.ebola het volgende:

[..]

En ja avatar is die van een smerige moordende terrorist die het onderdrukken en vermoorden van vele onschuldigen heeft mogelijk gemaakt.
Che is een verkapte Nazi.
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_34126836
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:14 schreef GSi het volgende:

[..]

Absoluut
Drink jij wel genoeg?
pi_34126862
quote:
Als iedereen z’n tuin zou bijhouden, zou het onveiligheidsgevoel in de wijk al een stuk verminderen
Prachtig. Direct het probleem bij de kern aanpakken, hulde!
pi_34126914
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:14 schreef GSi het volgende:

[..]

Ach god, een VMBO'er met een mening. Allemaal de schuld van Fortuyn.
  maandag 16 januari 2006 @ 17:22:08 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34126986
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:18 schreef Whatyouneedforyou het volgende:

[..]

Prachtig. Direct het probleem bij de kern aanpakken, hulde!
Met wortel en tak uitroeien zou ik haast zeggen
Vampire Romance O+
  maandag 16 januari 2006 @ 17:23:22 #26
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_34127022
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:20 schreef Whatyouneedforyou het volgende:

[..]

Dat was geen mening, maar een feit. Maar je krijgt als het goed is in groep 5 wel uitgelegd wat het verschil tussen een feit en een mening is, als je niet blijft zitten that is.
  maandag 16 januari 2006 @ 17:23:46 #27
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_34127035
Dubbel.
pi_34127083
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:20 schreef Whatyouneedforyou het volgende:

[..]

Oh jee...iemand die VMBO heeft leren typen.
Drink jij wel genoeg?
pi_34127114
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:23 schreef GSi het volgende:

[..]

Dat was geen mening, maar een feit. Maar je krijgt als het goed is in groep 5 wel uitgelegd wat het verschil tussen een feit en een mening is, als je niet blijft zitten that is.
OMG
pi_34127166
ik woon zelf in spijkenisse, en kom gelukkig nooit in die wijken waar het het ergst is, maar tegenwoordig komen ze ook al in Landgoed, maaswijk en al die andere wijken waar het schoon is, en denk maar niet dat ze zelf uit die wijken komen.

ook dat commentaar wat je af en toe naar je hoofd geslingert krijgt.
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_34127185
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:23 schreef GSi het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met de onweerlegbare argumentatie dat de vrijheidsstrijder Ché Guevara een nazi is...

Of je bent niet op de hoogte van de betekenis van het woord 'nazi' of je hebt geen idee wie Ché Guevara is...

Of beide natuurlijk uiteraard, dat zal het wel zijn.
pi_34127379
En:
"the ghetto"

riiiiiight met luchtdruk pistooltjes gekocht bij de dump voot 45 euro
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_34127437
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:28 schreef Whatyouneedforyou het volgende:

[..]

Nou, kom maar op met de onweerlegbare argumentatie dat de vrijheidsstrijder Ché Guevara een nazi is...

Of je bent niet op de hoogte van de betekenis van het woord 'nazi' of je hebt geen idee wie Ché Guevara is...

Sommige mensen snappen gewoon niet dat je voor een goede zaak soms ook slechte dingen (om maar in VMBO jargon te blijven) moet doen
jeweetz
pi_34127568
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:28 schreef Whatyouneedforyou het volgende:

[..]

Je hebt gelijk...Che was een fascist. Een megalomaan die maar al te graag meewerkte aan onderdrukking en het vermoorden van onschuldigen
Drink jij wel genoeg?
  maandag 16 januari 2006 @ 17:41:08 #35
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34127593
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:36 schreef Rhinestone het volgende:
Sommige mensen snappen gewoon niet dat je voor een goede zaak soms ook slechte dingen (om maar in VMBO jargon te blijven) moet doen
Inderdaad. Net zoals Mussolini destijds vele mensen in Vaticaanstad dakloos maakte door een gehele woonwijk omver te walsen omdat hij graag uitzicht had vanuit zijn paleis op het Sint Pieter.

Sokkel Lolleromfg
pi_34127606
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:36 schreef Rhinestone het volgende:
Jaja...praat het maar goed...of doel je soms de acties van de joden tegen vrouwen en kinderen vermoordende arabieren?
Drink jij wel genoeg?
pi_34127622
Pfff..ghetto .Spijkenisse is net zo ghetto als de sesamstraat.
pi_34127648
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:41 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Inderdaad. Net zoals Mussolini destijds vele mensen in Vaticaanstad dakloos maakte door een gehele woonwijk omver te walsen omdat hij graag uitzicht had vanuit zijn paleis op het Sint Pieter.

Geheel terecht natuurlijk!
pi_34127664
quote:

[..]

Spijkenisse kun je niet vergelijken met Rome ....

Spijkenisse kun je misschien vergelijken met een moeras in de oeral, Rwandese polder oid... iig een arm en dom derdewereldland, waarbij je, als de mensen er als vliegen sterven, toch vooral een paar euro's over te maken naar giro 555, omdat je niet wil dat die arme stumpers naar de beschaafde wereld toekomen en hier asiel gaan aanvragen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34127789
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:40 schreef dr.ebola het volgende:

[..]

Je hebt gelijk...
Tot hier had ook jij gelijk...
pi_34127795
quote:

[..]

Het is dat je duidelijk maakt dat je niet serieus bent, anders had ik toch echt gedacht dat je aantal vingers en tenen je iq aangaf...

Ebola, voordat je over dit soort dingen mee kan praten kan je beter de telegraaf wegleggen en je eens echt gaan verdiepen in het recht en onrecht in de wereld. En de wereld is groter dan je school en vriendenkring.
jeweetz
pi_34127842
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:42 schreef -Numlock- het volgende:
Pfff..ghetto .Spijkenisse is net zo ghetto als de sesamstraat.
en 1 van die gastjes die voor de "bas van de heijen" hangt zag ik vorige week nog bij de mac donalds hamburgers bakken.
</b>
  maandag 16 januari 2006 @ 17:48:55 #43
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_34127849
Doodschieten die herzenloze pauper genaamd "ice". Beetje teveel TMF gekeken en die gozer denkt meteen "fitty" te zijn. Wat mij betreft mogen dat soort plejebers kiezen tussen:

1. Katoen plukken in land van herkomst
2. Tegen de muur
3. 3000 uur dienstverlening in het bejaardenhuis.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_34127925
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:48 schreef LENUS het volgende:

1. Katoen plukken in land van herkomst
'land van herkomst' is bij die jongetjes Cappelle a.d. Ijssel, Ommoord of Hoogvliet
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 16 januari 2006 @ 17:53:11 #45
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_34127981
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]

'land van herkomst' is bij die jongetjes Cappelle a.d. Ijssel, Ommoord of Hoogvliet
Katoen plukken --> Plantsoenendienst
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_34128049
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:47 schreef Rhinestone het volgende:

[..]

Het is dat je duidelijk maakt dat je niet serieus bent, anders had ik toch echt gedacht dat je aantal vingers en tenen je iq aangaf...

Ebola, voordat je over dit soort dingen mee kan praten kan je beter de telegraaf wegleggen en je eens echt gaan verdiepen in het recht en onrecht in de wereld. En de wereld is groter dan je school en vriendenkring.
Goede argumenten.
Drink jij wel genoeg?
pi_34128068
In wat voor gaten gaan de mensen dan ook wonen..
pi_34128080
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:47 schreef Whatyouneedforyou het volgende:

[..]

Tot hier had ook jij gelijk...
Oh jee...ik mag niet aan een icoon van je komen...een moordicoon...letterlijk.
Drink jij wel genoeg?
pi_34128099
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:54 schreef dr.ebola het volgende:

[..]

Goede argumenten.
Waar staan jouw uitstekende onderbouwingen van jouw uitspraak dan?
pi_34128142
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:55 schreef the_legend_killer het volgende:
In wat voor gaten gaan de mensen dan ook wonen..
In gaten als Spijkenisse, Sittard enz. enz....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_34128364
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:56 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Waar staan jouw uitstekende onderbouwingen van jouw uitspraak dan?
quote:
However some of Guevara's detractors sustain that in these years a far darker character begins to emerge. A passage in these diaries describes how "Che wakes in the middle of the night and, mistaking his hosts' beloved pet Alsatian (German Shepherd Dog) for a vicious Chilean Puma, shoots the poor creature dead." [4] This theme, the symbolic murder of innocence, is to be repeated in Cuba, when as the Che writes in Reminiscences of the Cuban Revolutionary War, he has to kill his puppy in the Sierra Maestra.[5] The Che's detractors take this theme to its ultimate level with Guevara's unnecessary murder of a 14 year old

Guevara became a leader among the rebels, a Comandante (English translation: Major), respected, by some but not all rebels, for his courage, and feared by most for his ruthlessness: he was responsible for the execution of many men he accused of being informers, deserters or spies.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Che_Guevara

En het regime wat hij heeft met geweld heeft meehelpen installeren in Cuba is zeker niet fascistisch van grondslag?
Drink jij wel genoeg?
pi_34128386
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is geen gat hier hoor
Daarnaast hebben we niet zo'n gevalllen rond lopen waar de TS het over heeft.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:08:00 #53
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34128496
Hé daar ga ik m'n toekomstige villa laten bouwen, 4 sho!
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_34128543
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:04 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

hehe, welke wijk woon je?
</b>
pi_34128573
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:04 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Nee, Sittard is zelfs kleiner, maar goed, daar ging het niet om.

Eigenlijk zou je zo'n wijk (*ook in Spijkenisse woont) moeten schoonvegen.
Maar goed: de Spijkenisser mentaliteit ( ) slaat sowieso nergens op, dus misschien krijgt de bevolking wel wat het verdient.
Het is hier in jaren flink achteruit gegaan en eigenlijk doet niemand er iets aan (*schuldbewust is..... )
  maandag 16 januari 2006 @ 18:18:23 #56
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_34128909
hier int dorp geen ghetto's hoor.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_34128935
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:09 schreef The_Mavericks het volgende:

[..]

hehe, welke wijk woon je?
Volgens velen de ergste wijk.. Sanderbout terwijl hier geen flikker gebeurd
Wel wat pliesie wagens vandaag
pi_34128944
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:18 schreef B_BOY het volgende:
hier int dorp geen ghetto's hoor.
Wel een plantsoen? Kunnen we 'ice' namelijk naar jouw dorp sturen met een schoffel.

Overigens, in Limburg wonen dan wel niet zoveel marocs, maar god, wat een asociale achterstandsbuurten heb je daar, vol met kampers en op de rotte plekken zitten ook nog veel van die russen, en allemaal enkel buitenlands spreken, inclusief de Limbo's zelf; dan zou je je bijna in Spijkenisse 'op je gemak' gaan voelen.
pi_34128976
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:19 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Volgens velen de ergste wijk.. Sanderbout terwijl hier geen flikker gebeurd
Wel wat pliesie wagens vandaag
Noord?
</b>
pi_34129056
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:20 schreef The_Mavericks het volgende:

[..]

Noord?
Hij woont in Sittard

Ik kan je overigens meedelen uit ervaring (eerste flatje, nóóit zou ik er gaan wonen, écht niet!!!) dat Noord ab-so-luut niet de ergste wijk in Spijkenisse is, integendeel.

Het heeft de naam, maar als je er woont is het er prima te doen.
pi_34129140
ik vindt noord welde ergste wijk samen met de donken en de gaarden,als je naar de andere kant ga kom je ook de wat betere wijken tegen: dreef, venen, maaswijk, landgoed en dergelijk.

de rest is indderdaad aan het vergaren met van die fifty cents voor de deur de de 50 ct muntstuk vragen van winkel wagentjes
</b>
pi_34129197
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:25 schreef The_Mavericks het volgende:
ik vindt noord welde ergste wijk samen met de donken en de gaarden,als je naar de andere kant ga kom je ook de wat betere wijken tegen: dreef, venen, maaswijk, landgoed en dergelijk.
Wij hebben ook in de Dreven gewoond. Dat was vele malen erger als het om een kutbuurt gaat dan Spijkenisse Noord.(en dat geldt dus ook voor de Donken én, in mindere mate, voor de Gaarden)
pi_34129325
ik heb zelf op de boekweitdreef gewoont, 6 jaar jaar geleden ging dat nog hoor?

daarna ben ik naar landgoed gegaan en daar alleen maar bij het winkel centrum van dat tuig

kep in sterren kwartier nog een garage gekocht sinds ik samenwoon want mijn auto laat ik niet buitenstaan vooral niet vlak bij die school (V putten)
</b>
pi_34129326
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:20 schreef The_Mavericks het volgende:

[..]

Noord?
Naast het voetbalveld van Sanderbout dus helemaal achterin..
Zeker ook Sittardernaar ?
pi_34129340
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:30 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Naast het voetbalveld van Sanderbout dus helemaal achterin..
Zeker ook Sittardernaar ?
ik had iets gemist,ik woon in spijkenisse
</b>
  maandag 16 januari 2006 @ 18:32:17 #66
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_34129408
Je kan zeggen wat je wil, maar leven in de ghetto is dus echt kapot gruwelijk he!

En kapot vet ook!
  maandag 16 januari 2006 @ 18:32:47 #67
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34129430
Ik als groenlinks-stemmer ben voorstander van het terug sturen van dit soort 50 cent-wannabé's. En die zwerm naïeve breezah-meisjes er achter aan! Wat wil zo'n persoon nu bereiken in het leven? Gangster look-a-like worden?
  maandag 16 januari 2006 @ 18:39:40 #68
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_34129662
NAPALM

Stukken tuig daar man. Ga ijsblokjes maken joh.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_34129824
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:30 schreef The_Mavericks het volgende:

[..]

ik had iets gemist,ik woon in spijkenisse
Waarom dan je noord opmerking ?
Ik woon trouwens in Zuid
pi_34129978
omdat spijkenisse ook een noord heeft, wat bekent staat om de hoge concentratie alochtonen.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daarnaast hebben we niet zo'n gevalllen rond lopen waar de TS het over heeft
</b>
pi_34129979
quote:
Foto John de pater...en moeders bij het plein van basisschool De Akkers zijn uit Rotterdam
haha me oude basischool in Vreewijk In Rotterdam Zuid
pi_34130758
Is die Ice ook een echt een negert?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_34131252
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:47 schreef The_Mavericks het volgende:
omdat spijkenisse ook een noord heeft, wat bekent staat om de hoge concentratie alochtonen.
[..]
Ow zo.
Toevallig staan bij ons in Noord wel een hoop flats, maar daar veel allochtonen in
Eigenlijk zowat alleen maar allochtonen.

Maar is toch rustig daar
pi_34131398
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:07 schreef Jajong het volgende:
Is die Ice ook een echt een negert?
en als ie al werkt dan is dat vakkenvuller of hamburger bakker
</b>
pi_34131407
want ze kennen hem bij de politie weet je.
</b>
pi_34131463
Die lui moeten ze echt voor hun kop schieten gewoon .

' Wat wil je later worden Ice' ??

Hehe, fifty-cent ..

[ Bericht 24% gewijzigd door Gebleekte op 16-01-2006 19:28:33 ]
pi_34132124
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:23 schreef Gebleekte het volgende:
Die lui moeten ze echt voor hun kop schieten gewoon .

' Wat wil je later worden Ice' ??

Hehe, fifty-cent ..

Fifty-Cent, helemaal goud!
pi_34132503
fifty cent

Ik zou me kapot schamen !
pi_34132915
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:47 schreef The_Mavericks het volgende:
[..]
Wat niet waar is, overigens (Akkers en Vriesland hebben een hoger percentage dan Spijkenisse Noord).

Overigens was mijn verblijf in de Dreven (Tarwedreef) in 2002 en 2003.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:57:46 #80
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34133024
Ik vraag mij af, hoe zou de toekomst van 'ICE' er over pakweg 15 jaar uit zien?

Als een drugs-junk van een uitkering levend, met 4 of 5 kinderen hebbend en op de vlucht voor de politie? Niet ondenkbaar.. Die kids dan ook nog eens in zijn 'ghetto-wereld' opgroeiend..
  maandag 16 januari 2006 @ 20:02:51 #81
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_34133277
De ghetto ? jeweet
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 16 januari 2006 @ 20:52:21 #82
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_34135682
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:02 schreef Maikuuul het volgende:
De ghetto ? jeweet
Dat is andere koek als 'het kamp'. Jeweet.
  maandag 16 januari 2006 @ 21:15:22 #83
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_34136835
Ze moeten de boel daar eens letterlijk schoon vegen
  maandag 16 januari 2006 @ 21:16:34 #84
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34136906
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:15 schreef skippy22 het volgende:
Ze moeten de boel daar eens letterlijk schoon vegen
Zie ik daar nu een hoofdletter?
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_34137287
Stuur die met nepgoud beladen zonnebankkanonnen en hun halfnaakte ghettobitches naar de zoutmijnen in Siberië. Dan komt dat nepbonten kraagje van hen nog enigszins van pas.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:56:54 #86
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_34167083
quote:
Man steekt 'overlastgevende' jongens neer

Uitgegeven: 17 januari 2006 15:34

SPIJKENISSE - Een 61-jarige man uit Spijkenisse heeft dinsdagmiddag twee jongens van 18 en 19 jaar neergestoken omdat ze volgens hem overlast veroorzaakten voor zijn deur. Het 18-jarige slachtoffer ligt zwaargewond in een ziekenhuis, zijn maatje kon na behandeling weer naar huis. De man is aangehouden, zo deelde de politie mee.

De steekpartij had plaats in de Saarhof in de wijk Schenkel. De twee jongens, beiden woonachtig in Spijkenisse, stonden voor de woning van de man. Ze zouden hebben staan blowen. De Spijkenisser zei er wat van, waarna een woordenwisseling ontstond.

Volgens een woordvoerder van de politie is de man weer naar binnen gegaan om een mes te halen. De jongens renden weg, maar de man haalde de twee in en stak toe. De 18-jarige raakte dusdanig gewond dat hij moest worden gereanimeerd. De andere jongen raakte lichtgewond.
Is het dan toch een ghetto?
Sokkel Lolleromfg
  dinsdag 17 januari 2006 @ 18:11:26 #87
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_34167537
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:56 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Holy shit! Die man moet het echt goed zat geweest zijn. Ik zeg het niet graag, but "This is what happens when you fuck a stranger in the ass." Mmm, sorry, die quote moest even. Ik wilde zeggen: als de politiek er niets aan doet.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 18:15:36 #88
139295 DFDuo
Pepernoten!
pi_34167685
Ach ja steeds meer steden die eerst 'gewoon' waren raken verziekt omdat de anonimiteit verdwijnt naarmate steden groeien en men het drukker krijgt, minder om de buurvrouw geeft (die misschien al 2 jaar dood in huis ligt) etc.
De Akkers en vooral de Lenteakker was al lang voor dit geen wijk om blij van te worden hoor trouwens. Maar het is altijd nog veel veiliger dan Rotterdam-Zuid.
pi_34167799
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:56 schreef Dirktator het volgende:

[..]

Wel knap van die man dat hij op 61-jarige leeftijd nog sneller kan rennen dan iemand van 18 .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 18:24:56 #90
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_34168016
ghetto, moet je es die knaapjes in een favela in Rio droppen, kan je dan es kijken wat er gebeurt
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:08:20 #91
122506 nogal
hoi, alles goed?
pi_34172468
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:27 schreef The_Mavericks het volgende:
ik woon zelf in spijkenisse, en kom gelukkig nooit in die wijken waar het het ergst is, maar tegenwoordig komen ze ook al in Landgoed, maaswijk en al die andere wijken waar het schoon is, en denk maar niet dat ze zelf uit die wijken komen.

ook dat commentaar wat je af en toe naar je hoofd geslingert krijgt.
omg :x maaswijk komen zelf de grootste paupers van spijk vandaan...
Noord is erger dan de akkers.. en zo onveilig is de akkers ook niet eens,
je kan zelfs makkelijk je fiets laten staan in het weekend daar.

edit: In noord wonen meer simpele figuren naast de alloctonen..in de akkers vooral alloctonen, en dan vooral antilianen ook wel zwarte of negers genoemt.

Kom zelf uit de akkers-kreek, waar het dus totaal niet crimineel is, vind ik tenminste ^_^
pi_34172796
Ice

Moeder, ik lust een Calippo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')