quote:Op maandag 16 januari 2006 14:13 schreef most_wanted het volgende:
Skieën is gemakkelijk te leren...
Maar SnowBoarden is veeeel leuker.
duh, tuurlijk is snowboarder leukerquote:Op maandag 16 januari 2006 14:13 schreef most_wanted het volgende:
Skieën is gemakkelijk te leren...
Maar SnowBoarden is veeeel leuker.
Mja, anders is er nog een skieër op de piste... en ze zijn al zo vervelend.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:15 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
duh, tuurlijk is snowboarder leuker![]()
nee maar het gaat hier even om het leren ervan
ach die sterven toch langzaam uit dus maak je geen zorgenquote:Op maandag 16 januari 2006 14:17 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Mja, anders is er nog een skieër op de piste... en ze zijn al zo vervelend.
Dat ligt bij mij net andersom.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:23 schreef wjschreuder het volgende:
Skiën
Ik kan zowel skiën als snowboarden, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar skiën omdat dat je er veel meer mee kan dan snowboarden (als je eenmaal ver bent).
daar ben ik het dus totaal niet mee eens. leg eens uit wat je er meer mee kuntquote:Op maandag 16 januari 2006 14:23 schreef wjschreuder het volgende:
Ik kan zowel skiën als snowboarden, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar skiën omdat dat je er veel meer mee kan dan snowboarden (als je eenmaal ver bent).
Volledig mee eens, second that!quote:Op maandag 16 januari 2006 14:23 schreef wjschreuder het volgende:
Skiën
Je leert de basis (in pflug skiën) heel snel, waarmee je de blauwe en rode pistes af kunt komen. Parallel skiën leer je in ongeveer een week, waarmee je in tempo een blauwe en rode af kunt en een zwarte
heel langzaam.
Écht goed leren skiën (denk aan wedelen) met mooie techniek duurt héél veel weken.
Snowboarden
De basis van het bochtjes draaien duurt enkele dagen, daarmee kan je goed een blauwe en rode piste af. Het ziet er vanaf dan meteen al leuk uit, waarmee ook de hogere populariteit van snowboarden onder jongeren is te verklaren. Betere controle krijgen van je board waarmee je op tempo blauwe/rode pistes doet en ook zwarte aan kan duurt ongeveer 1 tot 2 weken.
Het echt goed snowboarden waarmee je bijvoorbeeld ook mooie carve bochten kunt maken duurt meerdere weken.
Op een been gaan staan, yeah!quote:Op maandag 16 januari 2006 14:30 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
daar ben ik het dus totaal niet mee eens. leg eens uit wat je er meer mee kunt
na een zorgvuldige afweging vind ik zelf dat je uiteindelijk met snowboarden meer kan,quote:
dat kan je met een snowboard ookquote:Op maandag 16 januari 2006 14:33 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Op een been gaan staan, yeah!![]()
pas aan te raden als je je snowboard met 2 benen onder controle hebtquote:Op maandag 16 januari 2006 14:35 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
dat kan je met een snowboard ook![]()
maar het kan wel.quote:Op maandag 16 januari 2006 14:37 schreef BoukeF het volgende:
[..]
pas aan te raden als je je snowboard met 2 benen onder controle hebt
het kan wel jaquote:
tot het maximale neem ik toch aan. pas als je merkt dat je geen vooruitgang meer boektquote:Op maandag 16 januari 2006 14:30 schreef BoukeF het volgende:
het ligt er vooral aan tot welk punt je het skien of boarden wil leren,
vind je de status "kunnen 1" bereikt wanneer je zonder veel vallen in gecontrolleerde bochtjes van een blauwe en eventuele rode piste
of is de status "kunnen 2" bereikt wanneer de bochten perfect gesneden (gecarved) zelfs van de zwarte hobbelige piste worden gemaakt
of is de status "kunnen 3" beriekt wanneer je goed met mooie sprongen door een fun-park heen kan komen
kunnen 1
leertijd voor skien en snowboarden zal niet veel verschillen, met snowboarden lig je wat vaker op je plaat, maar heeft boven het skien wel meer lol gehalte.
kunnen 2
hiervoor moet je eerst status "kunnen 1" hebben bereikt, vervolgens om tot status "kunnen 2" te komen is het met snowboarden iets lastiger omdat je minder makkelijk je druk kan herstellen, als je met skien op 1 been de druk beetje verliest kan je dat compenseren met skie 2, met snowboarden ben je gelijkverloren en moet je naar de andere bocht toe of hopen dat je na een stukje "raar" glijden de druk herpakt.
kunnen 3
weer is status "kunnen 1" vereist, vervolgens kan je beter gaan snowboarden,
heb je iets meer stabieliteit onder het springen en je kan je ski niet verliezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |