abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34120205
Ik weet niet of hier ooit al een topic over is geweest. Ik kon alleen snowboarden of skiën vinden, maar dat gaat meer over wat leuker is.

Laatst hadden ik en wat vrienden een discussie over wat makkelijk (of moeilijk) te leren is. Snowboarden of skiën. Aangezien ik nog nooit geskiëd(?) hebt kon ik niet echt mee doen aan deze discussie. De ene helft roept dat skiën veel moeilijker is om te leren en de andere helft zegt dat van snowboarden.
Ik denk persoonlijk dat snowboarden moeilijker is om te leren.
Dus een vraagje aan mensen die zowel kunnen skiën als snowboarden
pi_34120551
Voor snowboarden had ik geen les nodig, voor skien wel.
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_34120590
Skieën is gemakkelijk te leren...
Maar SnowBoarden is veeeel leuker.
pi_34120615
De basics van Skieen heb je zo onder de knie (glijden, sturen, remmen). Bij het snowboarden komt veel meer evenwichtsgevoel kijken dan bij skieen dus maakt dit het sturen, remmen er niet eenvoudiger op. Rucksichtlos van een berg afrazen kan iedereen (met of zonder hals und beinbruche), maar het controleren van je snowboard blijkt in de praktijk lastiger te zijn dan het controleren van skies.
pi_34120626
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:13 schreef most_wanted het volgende:
pi_34120638
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:13 schreef most_wanted het volgende:
duh, tuurlijk is snowboarder leuker
nee maar het gaat hier even om het leren ervan
pi_34120712
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:15 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

duh, tuurlijk is snowboarder leuker
nee maar het gaat hier even om het leren ervan
Mja, anders is er nog een skieër op de piste... en ze zijn al zo vervelend.
pi_34120749
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:17 schreef most_wanted het volgende:

[..]

Mja, anders is er nog een skieër op de piste... en ze zijn al zo vervelend.
ach die sterven toch langzaam uit dus maak je geen zorgen
pi_34120753
en daar ben ik het weer niet mee eens, om gecontroleerd te kunnen skien heb je veel meer vaardigheden nodig dan bij het boarden.
Bij het boarden gaat het meer om je gewichtverdeling op je board; op je tenen en hakken en op je benen.
Bij skieen ligt die nadruk meer op de zijwaartse beweging van je onderlichaam en je bovenlichaam die daarmee mee stuurt, om dat fatsoenlijk te doen is meer concentratie en controle nodig.
Verder vind ik freestyle skieen er waaaaaaaaaaaaaaay vetter uitzien dan freestyle boarden.
Maar toch blijf ik boarden omdat dat freestyle gezien ook makkelijker is. :p
Back off, you sentimental 'moralknights' !
  maandag 16 januari 2006 @ 14:23:16 #10
50490 wjschreuder
-------------------
pi_34120927
Skiën
Je leert de basis (in pflug skiën) heel snel, waarmee je de blauwe en rode pistes af kunt komen. Parallel skiën leer je in ongeveer een week, waarmee je in tempo een blauwe en rode af kunt en een zwarte
heel langzaam.
Écht goed leren skiën (denk aan wedelen) met mooie techniek duurt héél veel weken.

Snowboarden
De basis van het bochtjes draaien duurt enkele dagen, daarmee kan je goed een blauwe en rode piste af. Het ziet er vanaf dan meteen al leuk uit, waarmee ook de hogere populariteit van snowboarden onder jongeren is te verklaren. Betere controle krijgen van je board waarmee je op tempo blauwe/rode pistes doet en ook zwarte aan kan duurt ongeveer 1 tot 2 weken.
Het echt goed snowboarden waarmee je bijvoorbeeld ook mooie carve bochten kunt maken duurt meerdere weken.

Ik kan zowel skiën als snowboarden, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar skiën omdat dat je er veel meer mee kan dan snowboarden (als je eenmaal ver bent).
pi_34120928
snowboarden is makkelijker te leren...in het algemeen binnen 3 dagen!
I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
pi_34120992
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:23 schreef wjschreuder het volgende:
Skiën
Ik kan zowel skiën als snowboarden, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar skiën omdat dat je er veel meer mee kan dan snowboarden (als je eenmaal ver bent).
Dat ligt bij mij net andersom.
pi_34121076
er was trouwens ook het volgende aanbod gekomen.

iemand zei dat het leren van skiën niet heel moeilijk (dus een beetje fatsoenlijk van een berg afkomen) is, maar het is pas echt moeilijk om goed en mooi skiën (carven). dat zou veel moeilijk zijn dan bij snowboarden. ben ik het niet helemaal mee eens. ik snowboard al bijna 4 jaar en ik kan van mijzelf zeggen (zonder op te scheppen) dat ik goed kan snowboarden, maar als ik dan een filmpje terug zie van hoe ik board (afgelopen winter) schrok ik toch wel licht. het zag niet niet bepaald "mooi" uit. bochten werk zou gelikter uit kunnen zien, iets meer door de knieën enzo.
het is dus niet bepaald makkelijker om mooi te kunnen snowboarden
pi_34121103
snowblades
zijn ski's van ongeveer 90cm
kun je meteen
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_34121153
het ligt er vooral aan tot welk punt je het skien of boarden wil leren,

vind je de status "kunnen 1" bereikt wanneer je zonder veel vallen in gecontrolleerde bochtjes van een blauwe en eventuele rode piste
of is de status "kunnen 2" bereikt wanneer de bochten perfect gesneden (gecarved) zelfs van de zwarte hobbelige piste worden gemaakt
of is de status "kunnen 3" beriekt wanneer je goed met mooie sprongen door een fun-park heen kan komen

kunnen 1
leertijd voor skien en snowboarden zal niet veel verschillen, met snowboarden lig je wat vaker op je plaat, maar heeft boven het skien wel meer lol gehalte.

kunnen 2
hiervoor moet je eerst status "kunnen 1" hebben bereikt, vervolgens om tot status "kunnen 2" te komen is het met snowboarden iets lastiger omdat je minder makkelijk je druk kan herstellen, als je met skien op 1 been de druk beetje verliest kan je dat compenseren met skie 2, met snowboarden ben je gelijkverloren en moet je naar de andere bocht toe of hopen dat je na een stukje "raar" glijden de druk herpakt.

kunnen 3
weer is status "kunnen 1" vereist, vervolgens kan je beter gaan snowboarden,
heb je iets meer stabieliteit onder het springen en je kan je ski niet verliezen.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_34121159
quote:
daar ben ik het dus totaal niet mee eens. leg eens uit wat je er meer mee kunt
  maandag 16 januari 2006 @ 14:32:49 #17
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_34121217
quote:
Skiën
Je leert de basis (in pflug skiën) heel snel, waarmee je de blauwe en rode pistes af kunt komen. Parallel skiën leer je in ongeveer een week, waarmee je in tempo een blauwe en rode af kunt en een zwarte
heel langzaam.
Écht goed leren skiën (denk aan wedelen) met mooie techniek duurt héél veel weken.

Snowboarden
De basis van het bochtjes draaien duurt enkele dagen, daarmee kan je goed een blauwe en rode piste af. Het ziet er vanaf dan meteen al leuk uit, waarmee ook de hogere populariteit van snowboarden onder jongeren is te verklaren. Betere controle krijgen van je board waarmee je op tempo blauwe/rode pistes doet en ook zwarte aan kan duurt ongeveer 1 tot 2 weken.
Het echt goed snowboarden waarmee je bijvoorbeeld ook mooie carve bochten kunt maken duurt meerdere weken.

Volledig mee eens, second that!
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_34121233
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:30 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

daar ben ik het dus totaal niet mee eens. leg eens uit wat je er meer mee kunt
Op een been gaan staan, yeah!
pi_34121287
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:32 schreef mistraldk het volgende:

[..]

Volledig mee eens, second that!
na een zorgvuldige afweging vind ik zelf dat je uiteindelijk met snowboarden meer kan,

om de feestvreugde te vergroten ben ik vorig jaar ook maar begonnen met telemark skien.
weer een nieuw uitdaging waarmee je vooral off-piste veel voordeel hebt.
pi_34121302
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:33 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Op een been gaan staan, yeah!
dat kan je met een snowboard ook
pi_34121361
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:35 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

dat kan je met een snowboard ook
pas aan te raden als je je snowboard met 2 benen onder controle hebt
pi_34121411
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:37 schreef BoukeF het volgende:

[..]

pas aan te raden als je je snowboard met 2 benen onder controle hebt
maar het kan wel.
pi_34121517
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:38 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

maar het kan wel.
het kan wel ja
pi_34121538
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:30 schreef BoukeF het volgende:
het ligt er vooral aan tot welk punt je het skien of boarden wil leren,

vind je de status "kunnen 1" bereikt wanneer je zonder veel vallen in gecontrolleerde bochtjes van een blauwe en eventuele rode piste
of is de status "kunnen 2" bereikt wanneer de bochten perfect gesneden (gecarved) zelfs van de zwarte hobbelige piste worden gemaakt
of is de status "kunnen 3" beriekt wanneer je goed met mooie sprongen door een fun-park heen kan komen

kunnen 1
leertijd voor skien en snowboarden zal niet veel verschillen, met snowboarden lig je wat vaker op je plaat, maar heeft boven het skien wel meer lol gehalte.

kunnen 2
hiervoor moet je eerst status "kunnen 1" hebben bereikt, vervolgens om tot status "kunnen 2" te komen is het met snowboarden iets lastiger omdat je minder makkelijk je druk kan herstellen, als je met skien op 1 been de druk beetje verliest kan je dat compenseren met skie 2, met snowboarden ben je gelijkverloren en moet je naar de andere bocht toe of hopen dat je na een stukje "raar" glijden de druk herpakt.

kunnen 3
weer is status "kunnen 1" vereist, vervolgens kan je beter gaan snowboarden,
heb je iets meer stabieliteit onder het springen en je kan je ski niet verliezen.
tot het maximale neem ik toch aan. pas als je merkt dat je geen vooruitgang meer boekt
  maandag 16 januari 2006 @ 14:46:26 #25
37811 hemmes
Prietprater
pi_34121652
Mijn ervaring: allebij in het begin even moeilijk.
Praatprieter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')