abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 januari 2006 @ 12:32:19 #1
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_34117224
In De Volkskrant van zaterdag een nogal deprimerend bericht vanuit de Diamantbuurt. De overlastproblemen door jongeren zijn daar weer helemaal terug. De buurt kwam vijftien maanden geleden in het nieuws toen Bert en Anja daar werden weggepest.

Het verhaal meldt de volgende punten:

* Bij een joodse bewoner van de buurt zijn ruiten ingegooid, waarbij de jongeren antisemitische leuzen riepen.

* Rond de jaarwisseling zijn de ruiten van minimaal 32 auto's ingegooid.

* De sfeer in de buurt is fors anti-politie. Dit heeft van doen met het incident waarbij de 18-jarige Anass Abou Allal om het leven kwam toen hij met een gestolen auto op de vlucht sloeg voor de politie. De jongen was de zoon van het voorzitter van de Arrahmane-moskee in de Pijp. 'De zoon gold als veelbelovend en was als cameraman betrokken bij het vastleggen van een buurtfestival afgelopen zomer in de Diamantbuurt. Het festival werd door de gemeente amsterdam gefinancierd in het kwader van 'Wij Amsterdammers'. Een poging van het stadsbestuur de kloof tussen de bevolkingsgroepen kleiner te maken. Dat de zoon van de moskeeevoorzitter zich ook op het criminele pad bevond, was bij veel buurtbewoners bekend. Zij schuiven zijn dood nog altijd op het conto van de politie. Tijdens de laatste commissievergadering van de deelraad werd de politie luidkeels uitgemaakt voor moordenaars.

* Vorige week werden de ruiten van het politiebureau ingegooid en werd een auto in brand gestoken. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'

* De onofficiėle buurtburgemeester Melvin Visser (ex-gemeenteraadslid voor de Kabouters) meldt dat de vele hulp die gegeven is na de zaak Marja en Bert verloren is gegaan. 'Toen struikelde je hier over de hulpverleners. Nu de subsidie is verdeeld, de buit dus binnen in, gaat ieder zijn eigen gang. Van samenwerking is geen sprake en voor de jeugd is hier nog steeds niets te beleven, anders dan rotzooi trappen.'

Dit is het type verhalen waar ik enorm triest van wordt. Er is een probleem, eventjes is er een hype, maar de situatie loopt zodra de media-aandacht weg is, bijna meteen weer uit de hand. Diamantbuurt is daarbij slechts een voorbeeld. Een bijzonder triest en waarschijnlijk onoplosbaar probleem. Wie kan, verhuist, waardoor de buurten nog verder verloederen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_34117552
quote:
Van geenstijl;

Opnieuw is een bewoner in de Amsterdamse Diamantbuurt bedreigd. Bij een joodse man gooide een groepje Marokkaanse jongeren een kist door de ruit. Meer dan een jaar geleden werd een compleet gezin uit deze buurt weggepest. De PVDA van stadsdeelraad De Pijp heeft liever dat de media niet teveel aandacht besteden aan dit soort incidenten. Volgens de sociaal-democraten kan zo voorkomen worden dat de situatie opnieuw escaleert.
eeeh
  maandag 16 januari 2006 @ 12:51:58 #3
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_34117857
1 oplossing : Bommetje erop
Nee : Ik zit niet te wachten op een oorlog in Nederland.

[ Bericht 27% gewijzigd door Drugshond op 16-01-2006 13:08:10 ]
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  maandag 16 januari 2006 @ 12:56:25 #4
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_34117983
*flamebait*

[ Bericht 96% gewijzigd door Drugshond op 16-01-2006 13:13:31 ]
pi_34117991
Jammer
046
Dank aan Yeahinho
pi_34118016
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:51 schreef Dopekoe het volgende:
1 oplossing : Bommetje erop
Ja handig...dan neem je de slachtoffers ook mee
pi_34118091
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ja handig...dan neem je de slachtoffers ook mee
die bel je eerst ff
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2006 @ 13:08:50 #8
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_34118372
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:42 schreef DaveHarris het volgende:

[..]
Zolang je maar ontkent, dan is er niets aan de hand!
pi_34118422
Die buurt schijnt bijna precies achter de mijne te zijn (ik woon in A'dam Zuid, de Pijp), had d'r nog nooit van gehoord, kom d'r nooit en heb d'r geen last van .

Dus .
  maandag 16 januari 2006 @ 13:11:17 #10
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2006 @ 13:14:57 #11
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_34118583
quote:
* De sfeer in de buurt is fors anti-politie. Dit heeft van doen met het incident waarbij de 18-jarige Anass Abou Allal om het leven kwam toen hij met een gestolen auto op de vlucht sloeg voor de politie. Dat de zoon van de moskeeevoorzitter zich ook op het criminele pad bevond, was bij veel buurtbewoners bekend. Zij schuiven zijn dood nog altijd op het conto van de politie. Tijdens de laatste commissievergadering van de deelraad werd de politie luidkeels uitgemaakt voor moordenaars.
Omdat die jongen tegen de wet in gaat, op de vlucht slaat en zichzelf dood rijd, is de politie verantwoordelijk. Tuurlijk, heel logisch.

Volgens mij is in de islam criminalteit ook verboden, maar het wordt dus wel toegestaan, zelfs door de moskee voorzitter, dat vind ik erg krom.
quote:
'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'
Die ouders houden alleen van het geld van de uitkeringen en de gratis zorg. Ik ga uitzetten als steeds beter oplossing zien!

Helaas wordt er alleen wat aan gedaan wanneer het in de media is. en dan nog wordt er alleen aan pappen en nathouden gedaan. Wanneer je geen respect voor je omgeving kan opbrengen, dan moeten daar straffen op staan. Dat geld ook voor autochtonen. Helaas kunnen wij die niet uit zetten.

Ik ben ook voorstander van het op bevolkingsgroep aanpakken van personen en problemen. Ook al gaat dat richting racisme, het is wel realistisch.
pi_34118899
hmmm, m'n aandelen pickwick gaan weer stijgen merk ik
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34118970
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:32 schreef Dwersdriever het volgende:

* Vorige week werden de ruiten van het politiebureau ingegooid en werd een auto in brand gestoken. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'
Wat doet zulk tuig nog in Nederland? Stopzetten die uitkering, nagaan van al hun geldstromen en mocht blijken dat ze zichzelf onderhouden met crimineel geld; keihard deporteren. Het moet es afgelopen zijn met deze ongein.
Big dick.
pi_34119010
quote:
De PVDA van stadsdeelraad De Pijp heeft liever dat de media niet teveel aandacht besteden aan dit soort incidenten. Volgens de sociaal-democraten kan zo voorkomen worden dat de situatie opnieuw escaleert
Typisch PVDA-oplossing. Als we er niet over praten bestaat het niet.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 16 januari 2006 @ 13:39:05 #15
136917 melvinkef
kjik tein ni ed legeips
pi_34119377
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:28 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Typisch PVDA-oplossing. Als we er niet over praten bestaat het niet.
Je zegt nu wel dat het typisch een PVDA oplossing is, maar wat als die C-U-T partij weer aan de macht komt volgend jaar?

Die kans is groot, het is altijd zo geweest, PVDA aan de macht, word met geld gesmeten alsof het water is en Allochtonen krijgen de overhand en steun van deze rakkers. Na zoveel jaar moet PVDA aftreden als macht hebbende partij, en komt CDA/VVD weer naar voren om hun puinhopen (lees: puinhopen 8 jaar Paars) en die vegen alles weer netjes aan in het land, krijgen wel veel voor hun kiezen, het zijn geldwolven en centennaaiers tegelijk. Nou na veel bezuinigings jaren (door het beleid van PVDA) komt PVDA weer ana de macht en mogenw eer als van ouds met geld over de balk smijten. Jongens het is hier een jojo-effect in de politiek, de ene partij maakt er jaren een financiele en immigratie puinhoop van en word bejubbeld en tegelijkertijd afgezet door de bevolking. En de andere partij maakt al die puinhopen weer in orde met als nadeel veel bezuinings jaren, en die worden ook bejubbeld en afgezet door de bevolking. En nee, ik ben geen PVDA/CDA/VVD stemmer. Die Allochtonen krijgen hier de overhand in, zij zijn de baas, en niemand anders(cynisch gezien).
Eiw tid nak nezel, tfeeh neeg etieom mo deog sdnalreden et nerel.
ki fjirhcs oz tadmo ki teh kuel tdniv mo u et neppof.
pi_34119590
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:14 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Omdat die jongen tegen de wet in gaat, op de vlucht slaat en zichzelf dood rijd, is de politie verantwoordelijk. Tuurlijk, heel logisch.

Volgens mij is in de islam criminalteit ook verboden, maar het wordt dus wel toegestaan, zelfs door de moskee voorzitter, dat vind ik erg krom.
[..]

Die ouders houden alleen van het geld van de uitkeringen en de gratis zorg. Ik ga uitzetten als steeds beter oplossing zien!

Helaas wordt er alleen wat aan gedaan wanneer het in de media is. en dan nog wordt er alleen aan pappen en nathouden gedaan. Wanneer je geen respect voor je omgeving kan opbrengen, dan moeten daar straffen op staan. Dat geld ook voor autochtonen. Helaas kunnen wij die niet uit zetten.

Ik ben ook voorstander van het op bevolkingsgroep aanpakken van personen en problemen. Ook al gaat dat richting racisme, het is wel realistisch.
het zelfde als met die marrokaan die met een mes op de politie kwam afgerend en ook werd neer geschoten hij was heilig en de politie was de boeman
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34119623
Of die marrokaan die zichzelf op zijn scooter doodreed.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_34119721
of die Marokkaan die klem kwam te zitten tussen een Amsterdammertje en een auto.

helaas is Cohen niet zo'n held in het herkennen van patronen.......
pi_34120372
pi_34120535
Ik zou zeggen platgooien en er mooie appartenmentencomplexen neerzetten voor mensen met een iets hogere opleiding en al die bewoners maar naar almere ofzo laten verhuizen.
  maandag 16 januari 2006 @ 14:18:52 #21
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_34120768
Een oplossing is om deze probleemjongeren, of gewoon tuig, de wijk uit te zetten en te verspreiden over de stad.
Drink ik.
pi_34120935
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:32 schreef Dwersdriever het volgende:
. Een Marokkaanse buurtvader bevestigd anoniem de onrust in de buurt. 'Het zijn vooral de jonge jongens van twaalf of dertien die hier regelmatig 's avonds laat de auto's vernielen en mensen lastig vallen. Hun ouders hebben een hekel aan Nederlanders en grijpen niet in.'*
Wat doen die ouders hier dan nog??? Gadverdamme, om van te kotsen . Direct terug naar land van herkomst met die bloedjes van kinderen erbij. Want die krijgen straks ook weer kinderen en die ook weer......Zo komt er nooit een eind aan.
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2006 @ 14:34:14 #23
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_34121255
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:12 schreef Stansfield het volgende:
Ik zou zeggen platgooien en er mooie appartenmentencomplexen neerzetten voor mensen met een iets hogere opleiding en al die bewoners maar naar almere ofzo laten verhuizen.
waar heb ik dat nou weer aan verdiend ? ------

*normaal reageren kan natuurlijk ook*

[ Bericht 8% gewijzigd door Drugshond op 16-01-2006 22:53:35 ]
pi_34121314
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:34 schreef Ronhui het volgende:

[..]

waar heb ik dat nou weer aan verdiend? Laat ze maar verhuizen naar de bodem van het ijselmeer!
Lelystad dan. Daar staan huizen zat leeg toch?
pi_34121596
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:07 schreef SocialDisorder het volgende:
via geenstijl;
Annemarie Hoogland (PVDA) koningin van de doofpot
En dat gaat dan (daar lijkt het wel op) de verkiezingen in 2007 winnen .

Ach, een vriend van me is ook het ziekenhuis ingemept en de politie deed ook niks, ze waren bang voor "spanningen" in de samenleving.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')