abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34111995
Ik maak me hier aan de ene kant over zorgen en aan de andere kant vind ik het heel fijn: te weinig slaap. Ik doe al sinds mn 15e het ochtendblad bezorgen en ondanks de regels dat niet toe laten was ik altijd al om half 5 begonnen. In het begin ging ik altijd om 10 uur naar bed maar dat werd in de loop der tijd steeds later. Nu ik 18 ben geworden (een half jaar geleden) begin ik om 4 uur en ga ik rond 1 uur pas slapen. Dat is dus in totaal dus zo'n 3 uur slaap per avond. De gemiddelde mens houdt dit niet vol maar ik heb er totaal geen problemen mee.
Ik heb wel pogingen ondernomen om vroeger te gaan slapen (denk aan dingen zoals van tevoren lezen ipv tv kijken/achter pc zitten en verschillende kussens/dekens gebruiken), dit was echter allemaal zonder resultaat want als ik dan toch vroeger wil gaan slapen lig ik gewoon wakker tot ik alsnog rond een uur of 1 in slaap val.
Op zondag slaap ik wel uit maar dat wordt ook steeds minder. Eerst sliep ik op een zondag zo'n 13/14 uur maar dat heeft zich nu ook verminderd tot 10 uur en soms zelfs minder.

Nu vraag ik me af of dit schadelijk voor mijn lichaam is? want ik merk er zelf niets van. Verder is het niet zo dat ik het erg vind dat ik zo weinig slaap maar ik maak me wel zorgen over mijn gezondheid.
  Vis een optie? maandag 16 januari 2006 @ 08:59:35 #2
70532 loveli
N
pi_34112448
Je bent 18 en hebt volop energie. Ik heb jaren nachtdiensten gedraaid en dat ging in het begin ook prima. Een keer een nacht overslaan? Lukte prima. Overwerken? Geen probleem. Toen ik bijna 30 was, merkte ik dat die tijd over was. Al die jaren heb ik blijkbaar m'n reserves gebruikt en die raken een keer op.
Als ik het over zou doen, zou ik een regelmatiger leven hebben en minder nachten doorhalen. Zorg ervoor dat je niet te snel al je energie verbruikt.
crap in = crap out
pi_34112504
Mijn zusje had r ook totaal geen problemen mee, die korte nachten, wisselende diensten. Nachtje niet slapen? Wild!
Totdat ze helemaal niet meer kon slapen. En toen was het lichaam wél op. Onderzoek: hele slaapritme (biologische klok) naar de kleute. Hallo lichttherapie...
Heb je verder wel regelmaat in het leven TS? Want een slaapstoornis is pure marteling.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34112510
In je jonge jaren heb je veel meer energie. Later ga je het pas echt merken, maar het is niet goed voor je lichaam, je bent dan ook veel sneller vatbaar voor ziektes. Waarom zoek je geen avondbaantje?
pi_34112554
Het schijnt dat niet iedereen evenveel slaap nodig heeft. Bij mij zit het verschil in het studentenleven (niet teveel doen op een dag) en het werkende leven (hele dag scherp moeten blijven). Al vind ik drie uur slaap wel heel weinig, maar ja als je het kan hebben, dan kun je het hebben. Anders merk je het wel.
pi_34112588
D'r is een briljant taalkundige uit Australië. Geeft daar les, doet onderzoek. Oh ja, hij schrijft ook romans. Daar heeft hij allemaal ook tijd voor, want hij heeft maar 2 uur slaap per nacht nodig.
En die overige 22 uur vult hij ook nog nuttig in dan
Misschien is TS er ook zo eentje, maar ik zou toch voorzichtig zijn. Zodra je lichaam wel begint te bokken is het misschien al te laat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 16 januari 2006 @ 09:19:41 #7
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_34112663
das lastieg
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_34114983
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:13 schreef Mwanatabu het volgende:
D'r is een briljant taalkundige uit Australië. Geeft daar les, doet onderzoek. Oh ja, hij schrijft ook romans. Daar heeft hij allemaal ook tijd voor, want hij heeft maar 2 uur slaap per nacht nodig.
En die overige 22 uur vult hij ook nog nuttig in dan
Misschien is TS er ook zo eentje, maar ik zou toch voorzichtig zijn. Zodra je lichaam wel begint te bokken is het misschien al te laat.
Het is wel dat dat als je zoveel tijd hebt dat je wel iets vindt om je nuttig te maken
pi_34115249
Je lichaam heeft geen slaap als rust nodig na zware fysieke inspanning, gewoon rustig zitten in een stoel is daar ook prima voor. Je hersenen hebben het ook niet echt nodig, want die blijven 's nachts eigenlijk even actief als overdag. Waar slaap wel voor nodig is weten ze dus ook niet echt, maar het is toch het verwerken van de gebeurtenissen overdag. Dit gebeurd in de diepe slaap die elk mens per avondje nachtrust zo'n 3 uur heeft. Nu zijn er efficiënte slapers die snel in die diepe slaap terrecht komen en mensen die daar een tijdje over doen. Daarom heeft niet iedereen evenveel slaap nodig en zou het best kunnen zijn dat de TS zeer snel in zijn diepe slaap komt en zodoende ongeveer evenveel rust als een normaal persoon die 8 uur slaapt.
pi_34121969
had ik een aantal jaar geleden ook....kon nachten doorgaan maakte allemaal niet uit......alleen nu moet ik elke dag van 9 tot 5 werken. Eerst kon ik nog wel wat uitslapen als ik moe was enzo. Nu kan dat niet meer en is ook mn hele ritme verstoord, savonds kan ik niet in slaap vallen en lig ik soms uren wakker. Slaap ik eindelijk, moet ik opstaan, kom ik mn bed niet uit zo moe ben ik. Overdag hele dag weer kapot moe. En als ik weer naar bed wil kan ik weer niet slapen. Daarnaast ben ik ook gewoon erg moe, veel last van mn ogen na n dag werken etc etc.
  maandag 16 januari 2006 @ 15:57:42 #11
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_34124179
een week lang 4 uur per nact slapen s voor jelichaam vergelijkbaar met een halve week niet slapen....niet echt goed voor je, ook al denk je dat je t aankan. je concentratie is minder en je energie is lager...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_34124347
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:57 schreef kwakveense het volgende:
een week lang 4 uur per nact slapen s voor jelichaam vergelijkbaar met een halve week niet slapen....niet echt goed voor je, ook al denk je dat je t aankan. je concentratie is minder en je energie is lager...
Volgens mij klopt dit niet...... Mijn concentratie is in de loop der tijd alleen maar beter geworden en energie heb ik ook niet echt weinig
  maandag 16 januari 2006 @ 16:40:05 #13
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_34125638
omdat je er aan went. als je meer zou slapen (voldoende voor je lichaam) zou je nóg energieker zijn.

teveel slapen is ook niet goed overigens...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:04:54 #14
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_34128394
ik slaap nu zelf ook onwijs slecht 3 uurtjes per nacht en ik ben blij. Ik kom gewoon niet meer in slaap en dat ga je nu merken. Concentratie is minimaal, nergens zin in en totaal geen fut hebben.
Waarom ik niet slaap weet ik niet maar dat is een ander verhaal.

vroeger toen ik 17 was werkte ik in de horeca en daar werkte ik soms 18 uur achter elkaar 2 uurtjes slaap en dan weer verder. Was niks aan de hand. Sterker nog ik merkte het niet eens. Nachtje overslaan of soms wel 2 nachten overslaan was geen enkel probleem. Nachtjes overslaan en bezopen zijn? Totaal geen probleem.

Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met jong zijn
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_34135544
Is het niet zo dat je slaap ook je groei beinvloedt?
  maandag 16 januari 2006 @ 20:52:12 #16
72710 whispers
verbally copulating
pi_34135673
De nood aan slaap is genetisch bepaald. Als jij je goed voelt met drie uur slaap, is dat niets om je zorgen over te maken. Het betekent gewoon dat je minder slaap nodig hebt.

Hoe zit het bij je ouders?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 01:17:47 #17
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_34146918
Ik moet er niet aan denken om zo weinig te slapen. Slapen is mijn hobby. Ik kan overal zomaar in slaap vallen. Ik heb dus ook totaal geen last van lange bus of vliegreizen. Ik slaap wel.

Ik ga slapen Welterusten
pi_34149134
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:52 schreef whispers het volgende:
De nood aan slaap is genetisch bepaald. Als jij je goed voelt met drie uur slaap, is dat niets om je zorgen over te maken. Het betekent gewoon dat je minder slaap nodig hebt.

Hoe zit het bij je ouders?
Mn ouders slapen gewoon 6/7 uur per dag.... verder zal ik het niet weten.....
  dinsdag 17 januari 2006 @ 07:01:16 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34149164
Ik zou afstappen van het kranten bezorgen en een baantje in de avond zoeken zoals pizza's bezorgen ofso. Dan ben je gelijk van het hele gelazer af.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_34149285
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 07:01 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zou afstappen van het kranten bezorgen en een baantje in de avond zoeken zoals pizza's bezorgen ofso. Dan ben je gelijk van het hele gelazer af.
Nu vraag ik me af of dit schadelijk voor mijn lichaam is? want ik merk er zelf niets van. Verder is het niet zo dat ik het erg vind dat ik zo weinig slaap maar ik maak me wel zorgen over mijn gezondheid.
pi_34149346
Ik slaap elke dag van ongeveer 0:00 tot 4:00 ook nooit problemen mee gehad
  dinsdag 17 januari 2006 @ 07:54:41 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_34149375
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 07:49 schreef tonks het volgende:
Ik slaap elke dag van ongeveer 0:00 tot 4:00 ook nooit problemen mee gehad
Mwoah...als ik zo je posts een lees
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_34149401
hmm ik weet dankzij een vak uit mijn minor dat het lichaam veel reserves heeft en dat je er meestal pas last van gaat hebben als het te laat is. IK zou in jouw geval de handel eens laten doortesten.
Of je daadwerkelijk weinig slaap nodig hebt enzo.
Bij mijzelf merk ik ook dat het energieniveau daalt naar mate ik ouder wordt. Maar ik denk trouwens ook dat dat niet alleen door te weinig slaap komt.
pi_34149406
Vreemd. Ik heb minstens 7 uur slaap nodig. Met minder kom ik een dag niet lekker door.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')