abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34114491
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:58 schreef DeeBee het volgende:
Ajax heeft gewoon geen elftal op het moment...

dat komt omdat ze niet voor één systeem durven kiezen (speel gewoon 4-4-2 als daar nu de betere spelers voor zijn en laat de huisstijl maar even varen hoor, zorg gewoon maar voor punten eerst...) en de ronduit belachelijke acties van Blind...

voor de winterstop werd er redelijk gespeeld (behalve dan misschien tegen Heerenveen) en in plaats van dat er hierop wordt doorgegaan (en het nodige vertrouwen aan de spelers wordt gegeven en er een vast elftal ontstaat), was het elftal gister op 5 (!!) plaatsen weer gewijzigd...om maar niet te spreken van de chaos die ontstond na een paar wissels van hem...

het belangrijkste is om nu gewoon voor het beste systeem te kiezen (ook al levert dat geen oogstrelend voetbal op dan misschien en is het niet des Ajax) en elke week met nagenoeg hetzelfde elftal te spelen (blessures en schorsingen daargelaten)...want genoeg spelers hebben echt wel de kwaliteiten in huis voor de top (van Nederland zeker)...
Het systeem is volgens mij niet eens de oorzaak hoor. als je gisteren ziet dat passes over 3 meter niet aankomen zal je ook in een 442 helemaal niets klaarmaken.....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_34114506
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:52 schreef Badabingea het volgende:
Van Basten moet ff coach worden van Ajax, lijkt me wel een goed plan.
Dan komen we helemaal niet van dat 433 af!!
pi_34114546
ja maar juist zoiets als passes geven wordt toch veel makkelijker als dit altijd op dezelfde manier gebeurt...in hetzelfde systeem, naar dezelfde spelers...dan raak je tenminste ingespeeld en kunnen er automatismen in een team komen...niet als je elke wedstrijd weer anders staat opgesteld en je weer met hele andere teamgenoten speelt...

en het mislukken van zulke simpele acties is natuurlijk ook het voorbeeld van gebrek aan vastigheid en vertrouwen wat alleen is terug te krijgen door vastigheid lijkt mij...
Jack does it in real time...
pi_34114612
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:01 schreef DeeBee het volgende:
ja maar juist zoiets als passes geven wordt toch veel makkelijker als dit altijd op dezelfde manier gebeurt...in hetzelfde systeem, naar dezelfde spelers...dan raak je tenminste ingespeeld en kunnen er automatismen in een team komen...niet als je elke wedstrijd weer anders staat opgesteld en je weer met hele andere teamgenoten speelt...

en het mislukken van zulke simpele acties is natuurlijk ook het voorbeeld van gebrek aan vastigheid en vertrouwen wat alleen is terug te krijgen door vastigheid lijkt mij...
Deels wel ja. Maar deze spelers speelden vorig seizoen grotendeels ook al met elkaar, dus zeker achterin zou het dan vast moeten zijn en zouden de passes aan moeten komen. Dat is niet het geval. Dat je om het terug te krijgen vastigheid nodig hebt, klopt ja.
pi_34114741
pi_34114753
Van basten krijgt spelers wel aan het spelen samen. Kijk maar naar het Nederlands team!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  maandag 16 januari 2006 @ 11:12:54 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34114845
Van Basten is helemaal niet aan de orde man. En dat van Basten redelijke resultaten haalt is niet zo heel gek he? Die heeft ff wat ander materiaal om uit te kiezen .

Ajax heeft op papier een redelijke selectie, maar de schwung is eruit... Elk van die spelers zou in een goed elftal redelijk mee kunnen, maar geen enkele speler kan het verschil maken op dit moment..

Andere trainer kan MISSCHIEN het verschil maken, maar zeker ben ik daar niet van. Maar Blind doet wel hele rare dingen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_34114940
En waarom vraag je je af... Met het er niet afhalen van Boukari had ik heel erg het gevoel dat hij (blind) zich wil bewijzen...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  maandag 16 januari 2006 @ 11:22:38 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34115066
Dat snapte ik ook echt niet. Dat hij hem opstelt is al vreemd. Maar iedereen ziet dat het bagger is en dat Juanfran gewoon goed speelt..

Koeman was net zo'n vage wisselaar...
Get woke, go broke!
  maandag 16 januari 2006 @ 11:28:30 #85
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_34115254
Volgens mij was Juanfran geblesseerd, maar neemt niet weg dat Blind zichzelf en met name Boukhari had moeten behoeden en hem eerder had moeten wisselen.
Het was zo sneu voor deze jongen, want hij was echt helemaal de weg kwijt.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_34115290
Blind reageerde op het wisselen van Boukhari met een opmerking als 'het publiek bepaald niet wie er gewisseld moet worden' of iets in die trant...stond in de krant vanmorgen in ieder geval...

maar ook al wordt iemand uitgefloten, als hij echt heel slecht speelt moet je hem er wel durven uithalen en het niet als een soort persoonlijke kwestie gaan zien (Blind geeft hem namelijk wel het vertrouwen) en hem maar laten staan om je ongelijk niet toe te geven...

nog een opmerkelijk stukje stond erin over de wissel van Vermaelen...die speelde links in de verdediging en in plaats dat Blind Juanfran een linie terughaald en Emanuelson links op het middenveld zet, brengt hij de Jong als rechter middenvelder en daardoor vinden er vier (!!) omzettingen plaats in het team, waaronder de hele verdediging...vind je het gek dat iedereen dan als een kip zonder kop in het veld loopt...het zijn echt tactische beslissing die nog een graad erger zijn dan die van Koeman...
Jack does it in real time...
  maandag 16 januari 2006 @ 11:29:32 #87
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34115292
Boukhari was vorig seizoen nog wel een leuke invaller, maar hij is gewoon nu buiten "redelijk" nu ook nog eens uit vorm.....
Get woke, go broke!
pi_34115299
en dan door een zielige pols blessure van het veld gaan... Blind had hem dit alles kunnen besparen. Met Juanfran was niets aan de hand...
pi_34115348
het is prima dat je wat probeert, maar doe het als je 5-0 voor staat... gooi niet je hele verdediging om omdat je boukari zo graag wilt laten staan...
  maandag 16 januari 2006 @ 11:32:44 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_34115383
Ik weet niet 100% zeker hoe het nu zit met Juanfran, maar als hij wel fit was dan is Blind echt niet goed bij zijn hoofd.

En precies waarom Blind zo "gek" is op Boukhari snap ik ook niet, maar gisteren was gewoon erg stompzinnig, het leek wel op koppigheid tov het publiek.
Get woke, go broke!
pi_34115507
Chivu was zeker ook te sloom
pi_34115517
Alex ook zeker

En Koeman was lekker snel
pi_34115520
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:37 schreef Tobbes het volgende:
Chivu was zeker ook te sloom
  maandag 16 januari 2006 @ 11:38:40 #94
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34115528
Blind is gewoon een belabberde trainer. Goochelt met opstellingen, maakt spelers kapot, strooit met geld. Die vent is al een kat in het nauw vanaf dag 1 aan het stuntelen. Wat hij op het trainingsveld doet, kan ik neit beoordelen, maar als coach is het een belabberde trainer. Met hem aan het roer blijft Ajax doorrommelen in de marge, wat ik je brom.
pi_34115642
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:29 schreef HeatWave het volgende:
Boukhari was vorig seizoen nog wel een leuke invaller, maar hij is gewoon nu buiten "redelijk" nu ook nog eens uit vorm.....
gut, en hoe zou dat nou komen
pi_34115700
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:42 schreef aldostuta het volgende:

[..]

gut, en hoe zou dat nou komen
Nou, hoe komt dat volgens jou?
pi_34115706
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:38 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Ik reageerde met enige vertraging op een SQD-basher. Maar was te lui om te quoten. SQD is traag, Chivu was traag, maar Chivu had veel meer kaarten nodig om zijn traagheid te compenseren. Dus wat dat betreft doet SQD niet onder voor Chivu destijds.
pi_34115792
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:44 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik reageerde met enige vertraging op een SQD-basher. Maar was te lui om te quoten. SQD is traag, Chivu was traag, maar Chivu had veel meer kaarten nodig om zijn traagheid te compenseren. Dus wat dat betreft doet SQD niet onder voor Chivu destijds.
Chivu had alleen way more inzicht dan SQD heeft, en was een natuurlijkleider (in zijn 2e jaar)
pi_34115806
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:44 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Nou, hoe komt dat volgens jou?
Zie een aantal posts hierboven: het begint natuurlijk met zijn vormcrisis, maar door het trieste publiek krijgt hij geen enkele kans om weer terug in vorm te komen....
pi_34115832
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Chivu had alleen way more inzicht dan SQD heeft, en was een natuurlijkleider (in zijn 2e jaar)
Dat zegt iedereen, dat over dat inzicht. Maar waarom moest Chivu veel vaker aan de noodrem trekken dan?

Ik blijf erbij dat SQD nooit een eerlijke kans heeft gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')