FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Mercedes 190E
retteketetzondag 15 januari 2006 @ 20:17
Hallo,

Ik zit erover te denken om als ik mijn rijbewijs heb een Mercedes 190e (of eventueel een diesel) te kopen. Nu heb ik daar twee vragen over;

- Ze schijnen onverwoestbaar te zijn, is dat zo?
- Die auto's hebben een beetje een boeren - en kamperimago. Ik vind dat ze, mits origineel, best mooi zijn... Wat vinden jullie daarvan?
- Is zo'n auto niet te duur zijn in de wegenbelasting? Verder is de motor redelijk licht, terwijl de auto aan de zware kant is (rond de 1500 kilo dacht ik). Betekent dat niet dat-ie benzine zuipt? Er schijnen ook 2.5 - versies te zijn, zou dat een betere keuze zijn dan de 1.9?
HardBassszondag 15 januari 2006 @ 20:24
de 190e begint vanaf de 1.8 liter en die moet je NIET hebben, neem dan de 2.0.
en ja een originele 190 met 8 gaats velgen is geweldig mooi!
en of ze onverwoestbaarzijn: Mits redelijk onderhouden is dat een volmondig JA vooral de diesel die je hebt in 2 liter en 2,5 liter
Jim.Beamzondag 15 januari 2006 @ 20:24
punt 1 klopt, punt 2 moet je niets van aantrekken, mooie auto's, punt 3: 1500 kilo is aardig wat wegenbelasting ja als je nog zo jong bent. Heb zelf een Audi 80 en daar moet je ook wat geld voor opzij leggen.
retteketetzondag 15 januari 2006 @ 20:28
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:24 schreef HardBasss het volgende:
de 190e begint vanaf de 1.8 liter en die moet je NIET hebben, neem dan de 2.0.
en ja een originele 190 met 8 gaats velgen is geweldig mooi!
en of ze onverwoestbaarzijn: Mits redelijk onderhouden is dat een volmondig JA vooral de diesel die je hebt in 2 liter en 2,5 liter
Waarom niet de 1.8? Ze zijn inderdaad mooi met die originele mercedes-lichtmetalen velgen, jammer dat er zoveel versjonnie'd zijn...
HardBassszondag 15 januari 2006 @ 20:33
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:28 schreef retteketet het volgende:

[..]

Waarom niet de 1.8? Ze zijn inderdaad mooi met die originele mercedes-lichtmetalen velgen, jammer dat er zoveel versjonnie'd zijn...
de 1.8 is te licht voor die wagen dus vaak te onderhevig aan slijtage, de 2.0 gaat wel als de brandweer
retteketetzondag 15 januari 2006 @ 20:39
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:33 schreef HardBasss het volgende:

[..]

de 1.8 is te licht voor die wagen dus vaak te onderhevig aan slijtage, de 2.0 gaat wel als de brandweer
Oké... Hoe zit het met het verbruik trouwens? Hij schijnt zuinig te zijn, maar ja, "schijnt" hè.
HardBassszondag 15 januari 2006 @ 20:57
tja zuinig, wat wil je verw8en van vrij oude (maar ooo zoo degelijke) techiek, mijn 190E 2.0 deed toen 1 op 12 wat ik heel redelijk vond voor een automaat
Pizza_Shooterzondag 15 januari 2006 @ 21:45
Mercedes-Benz 190-serie 190 2.3 E 16







Uit 1989 met 191.000 km's voor 3950,-
Alexxxxxzondag 15 januari 2006 @ 22:24
Mercedes-Benz 190 fantopic

Interessant linkje voor je denk ik
Sjoewemaandag 16 januari 2006 @ 02:21
Een beetje kerel koopt een 190D
hermandepermanmaandag 16 januari 2006 @ 02:22
Een echte FBG
Alexxxxxmaandag 16 januari 2006 @ 02:22
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:21 schreef Sjoewe het volgende:
Een beetje kerel koopt een 190D
Hij overweegt een diesel, geef hem het voordeel van de twijfel
Sjoewemaandag 16 januari 2006 @ 02:23
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:22 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Hij overweegt een diesel, geef hem het voordeel van de twijfel
Hier mag geen twijfel over bestaan
PNGmaandag 16 januari 2006 @ 03:18
Echte 190:

Stefan250dmaandag 16 januari 2006 @ 08:08
De diesels van de 190 zijn heel erg goed, mijn broer heeft er een gehad met 1.2 mljn km op de teller en die liep nog als een nieuwe (heeft een keer nieuwe kleppen erin gezet en was weer als nieuw)
Ik heb een 2.5 5 Cyl met ongeveer 6 ton op de klok, en die loopt ook nog als nieuw.
Alleen een 190D die is niet erg snel met een gewoon 2L blok, maar het loopt altijd....
timmeeehmaandag 16 januari 2006 @ 08:31
1- geen idee
2- als jij met deze auto aan komt zetten neemt niemand je meer serieus en kan je een fatsoenlijke baan wel vergeten. nu weet ik natuurlijk je sociale status niet, dus misschien is het wel een goede auto voor je. bovendien vind ik het een lelijke bak. en over dat boeren -en kamperimago: je vergeet turken.
3- geen idee.
GSimaandag 16 januari 2006 @ 15:16
Click here to see Video

Dit kan je er ook goed mee doen. En dit is nog maar een 2.0E 8V.
retteketetmaandag 16 januari 2006 @ 15:56
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:31 schreef timmeeeh het volgende:
1- geen idee
2- als jij met deze auto aan komt zetten neemt niemand je meer serieus en kan je een fatsoenlijke baan wel vergeten. nu weet ik natuurlijk je sociale status niet, dus misschien is het wel een goede auto voor je. bovendien vind ik het een lelijke bak. en over dat boeren -en kamperimago: je vergeet turken.
3- geen idee.
Als je met een sjonnie - 190 aan komt zetten wel, ja. Een originele 190D of E is gewoon een nette wagen, bovendien is het een Mercedes. Een originele Mercedes is altíjd mooi!

Pizza_Shooter: niet echt iets voor mij, gerookte achterlichten enzo... Doe mij maar een originele.

De topsnelheid maakt me niet zoveel uit... Is wel leuk natuurlijk, maar het gaat in de eerste instantie om een betrouwbare eerste auto die niet te duur is.

Waarom moet ik trouwens een 190D nemen? Een diesel verbruikt minder, maar is volgens mij duurder in de wegenbelasting in vergelijking met een 190E.

[i]Edit: driften met een 190E... dan zou-ie achterwielaandrijving hebben, dus. Hebben ze dat zelf aangepast, of heeft zo'n ding standaard achterwielaandrijving?
j22flyingdownwindmaandag 16 januari 2006 @ 16:18
Waarom 'n 2.0?
1.8 is helemaal niet zo traag hoor, en is in verbruik toch behoorlijk wat gunstiger omdat t n wat nieuwere motor is Zorg wel dat je 'n normale versie hebt en niet de 'basic' zoals die uitvoering toen heette, want dan heb je (serieus) een 4-bak
GSimaandag 16 januari 2006 @ 16:19
quote:
Op maandag 16 januari 2006 15:56 schreef retteketet het volgende:

[..]

Als je met een sjonnie - 190 aan komt zetten wel, ja. Een originele 190D of E is gewoon een nette wagen, bovendien is het een Mercedes. Een originele Mercedes is altíjd mooi!

Pizza_Shooter: niet echt iets voor mij, gerookte achterlichten enzo... Doe mij maar een originele.

De topsnelheid maakt me niet zoveel uit... Is wel leuk natuurlijk, maar het gaat in de eerste instantie om een betrouwbare eerste auto die niet te duur is.

Waarom moet ik trouwens een 190D nemen? Een diesel verbruikt minder, maar is volgens mij duurder in de wegenbelasting in vergelijking met een 190E.

[i]Edit: driften met een 190E... dan zou-ie achterwielaandrijving hebben, dus. Hebben ze dat zelf aangepast, of heeft zo'n ding standaard achterwielaandrijving?
Heeft standaard RWD.
Hari-Bomaandag 16 januari 2006 @ 16:20
quote:
Op maandag 16 januari 2006 02:21 schreef Sjoewe het volgende:
Een beetje kerel koopt een 190D
Een beetje kerel koopt een W124 serie ipv de kleinere W201
HardBasssmaandag 16 januari 2006 @ 17:12
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:20 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Een beetje kerel koopt een W124 serie ipv de kleinere W201
Amen W124 .. de beste auto ooit gebouwd
Hari-Bomaandag 16 januari 2006 @ 17:18
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:12 schreef HardBasss het volgende:

[..]

Amen W124 .. de beste auto ooit gebouwd
Eentje die er verstand van heeft, maar natuurlijk de 250 5 cilinder diesels waren niet kapot te krijgen, er rijden nog genoeg zulke taxi's in amsterdam rond
HardBasssmaandag 16 januari 2006 @ 18:19
quote:
Op maandag 16 januari 2006 17:18 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Eentje die er verstand van heeft, maar natuurlijk de 250 5 cilinder diesels waren niet kapot te krijgen, er rijden nog genoeg zulke taxi's in amsterdam rond
*ahum* *kuch* daarom moest er bij de mijne na (pas) 240.000 km een andere kop op
ik verkies de 300d, en die gaat er na deze 250td weer een komen *zucht* ze worden zeldzaam , iemand die slim is koopt zo'n kreng
retteketetmaandag 16 januari 2006 @ 18:48
Waarom is 'n W124 beter, afgezien van de grootte? En is zo'n ding veel zwaarder en duurder dan een 190?
Stefan250dmaandag 16 januari 2006 @ 19:36
quote:
Op maandag 16 januari 2006 18:48 schreef retteketet het volgende:
Waarom is 'n W124 beter, afgezien van de grootte? En is zo'n ding veel zwaarder en duurder dan een 190?
Ik heb een W124 250D (ongeveer 6 ton op de klok) en hij weegt ongeveer 200 kilo (1410kg) zwaarder dan een 190D
Ik heb zelf gekozen voor een 124 omdat ik niet in een 190 pas, mijn keuze was dus niet erg moeilijk.
Ik weet zelf niet precies wat de verschillen van de binnenkant zijn, maar die zullen niet heel erg zijn, het is allemaal iets kleiner...

P.S Ik betaal ongeveer 91 euro per maand aan wegenbelasting.....
Hari-Bodinsdag 17 januari 2006 @ 13:01
De grootste verschillen tussen die 2 types is het achterlicht en de 190 is een stukje kleiner, maar wat wel positief is van de lichtste dieseltjes het verbruik bijna 1:20 (!).

Ikzelf rij nu een gerestaureerde 300D W123 En volgende maand ga ik voor de W126 S serie
HardBasssdinsdag 17 januari 2006 @ 13:04
ik doe in me spaarzame vrije tijd lekker patsen in een w108 280s
Hari-Bodinsdag 17 januari 2006 @ 13:06
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:04 schreef HardBasss het volgende:
ik doe in me spaarzame vrije tijd lekker patsen in een w108 280s
Ook hele schöne wagens
Ikzelf heb nu in 1,5 jaar tijd;
3x 200D W123
1x W115 220D Automatic
1x 230E W123
1x 300D W123
HardBasssdinsdag 17 januari 2006 @ 13:23
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:06 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Ook hele schöne wagens
Ikzelf heb nu in 1,5 jaar tijd;
3x 200D W123
1x W115 220D Automatic
1x 230E W123
1x 300D W123
jij bent the man
jammer dat MB zo vreselijk suckt tegenwoordig
Hyperdudedinsdag 17 januari 2006 @ 18:08
Mijn moeder heeft een W124 300E station, 7 ton op de teller. Echt een prima bak.
Zo worden ze niet meer gemaakt.

Snelle/originele 190 zijn wel aardig; maar de standaard 190D noemen ze in Duitsland "Wanderdüne", die is nl. echt niet vooruit te branden.
Stefan250ddinsdag 17 januari 2006 @ 19:38
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:08 schreef Hyperdude het volgende:


Snelle/originele 190 zijn wel aardig; maar de standaard 190D noemen ze in Duitsland "Wanderdüne", die is nl. echt niet vooruit te branden.
Ben ik zeker met je eens, we hebben een C200 diesel gehad, en daar lag nog dezelfde motor in als in die van de 190 en de 200 serie (erg langzaam moet ik zeggen, maar we hebben er in 5 jaar bijna 3 ton op gezet dus dat deed hij zeker goed...)
Ze zijn wel erg zuinig, alleen niet erg snel, het rijdt wel heel erg lekker hoor.
retteketetdinsdag 17 januari 2006 @ 21:01
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:08 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn moeder heeft een W124 300E station, 7 ton op de teller. Echt een prima bak.
Zo worden ze niet meer gemaakt.

Snelle/originele 190 zijn wel aardig; maar de standaard 190D noemen ze in Duitsland "Wanderdüne", die is nl. echt niet vooruit te branden.
Dat weet ik wel, maar snelheid is niet echt een prioriteit... ik wil gewoon een mooie wagen (lees: een mercedes ) die betrouwbaar en niet al te duur is.
Hyperdudedinsdag 17 januari 2006 @ 21:57
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:01 schreef retteketet het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, maar snelheid is niet echt een prioriteit... ik wil gewoon een mooie wagen (lees: een mercedes ) die betrouwbaar en niet al te duur is.
Ze zijn wel erg langzaam hoor. 2CV kunnen bijna gaan buperduwen als ze je van de linkerbaan willen hebben. Probeer maar eens zo'n ding.

Ik zou proberen een nette 190E met injectie dus te scoren, 2 liter bij voorkeur. 2,6 Is ook erg leuk trouwens, maar niet gemakkelijk te vinden vrees ik.