retteketet | zondag 15 januari 2006 @ 20:17 |
Hallo, Ik zit erover te denken om als ik mijn rijbewijs heb een Mercedes 190e (of eventueel een diesel) te kopen. Nu heb ik daar twee vragen over; - Ze schijnen onverwoestbaar te zijn, is dat zo? - Die auto's hebben een beetje een boeren - en kamperimago. Ik vind dat ze, mits origineel, best mooi zijn... Wat vinden jullie daarvan? - Is zo'n auto niet te duur zijn in de wegenbelasting? Verder is de motor redelijk licht, terwijl de auto aan de zware kant is (rond de 1500 kilo dacht ik). Betekent dat niet dat-ie benzine zuipt? Er schijnen ook 2.5 - versies te zijn, zou dat een betere keuze zijn dan de 1.9? | |
HardBasss | zondag 15 januari 2006 @ 20:24 |
de 190e begint vanaf de 1.8 liter en die moet je NIET hebben, neem dan de 2.0. en ja een originele 190 met 8 gaats velgen is geweldig mooi! ![]() en of ze onverwoestbaarzijn: Mits redelijk onderhouden is dat een volmondig JA vooral de diesel die je hebt in 2 liter en 2,5 liter | |
Jim.Beam | zondag 15 januari 2006 @ 20:24 |
punt 1 klopt, punt 2 moet je niets van aantrekken, mooie auto's, punt 3: 1500 kilo is aardig wat wegenbelasting ja als je nog zo jong bent. Heb zelf een Audi 80 en daar moet je ook wat geld voor opzij leggen. | |
retteketet | zondag 15 januari 2006 @ 20:28 |
quote:Waarom niet de 1.8? Ze zijn inderdaad mooi met die originele mercedes-lichtmetalen velgen, jammer dat er zoveel versjonnie'd zijn... | |
HardBasss | zondag 15 januari 2006 @ 20:33 |
quote:de 1.8 is te licht voor die wagen dus vaak te onderhevig aan slijtage, de 2.0 gaat wel als de brandweer ![]() | |
retteketet | zondag 15 januari 2006 @ 20:39 |
quote:Oké... Hoe zit het met het verbruik trouwens? Hij schijnt zuinig te zijn, maar ja, "schijnt" hè. | |
HardBasss | zondag 15 januari 2006 @ 20:57 |
tja zuinig, wat wil je verw8en van vrij oude (maar ooo zoo degelijke) techiek, mijn 190E 2.0 deed toen 1 op 12 wat ik heel redelijk vond voor een automaat | |
Pizza_Shooter | zondag 15 januari 2006 @ 21:45 |
Mercedes-Benz 190-serie 190 2.3 E 16 Uit 1989 met 191.000 km's voor 3950,- ![]() | |
Alexxxxx | zondag 15 januari 2006 @ 22:24 |
Mercedes-Benz 190 fantopic Interessant linkje voor je denk ik ![]() | |
Sjoewe | maandag 16 januari 2006 @ 02:21 |
Een beetje kerel koopt een 190D ![]() | |
hermandeperman | maandag 16 januari 2006 @ 02:22 |
Een echte FBG ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 januari 2006 @ 02:22 |
quote:Hij overweegt een diesel, geef hem het voordeel van de twijfel ![]() | |
Sjoewe | maandag 16 januari 2006 @ 02:23 |
quote:Hier mag geen twijfel over bestaan ![]() | |
PNG | maandag 16 januari 2006 @ 03:18 |
Echte 190:![]() ![]() | |
Stefan250d | maandag 16 januari 2006 @ 08:08 |
De diesels van de 190 zijn heel erg goed, mijn broer heeft er een gehad met 1.2 mljn km op de teller en die liep nog als een nieuwe (heeft een keer nieuwe kleppen erin gezet en was weer als nieuw) Ik heb een 2.5 5 Cyl met ongeveer 6 ton op de klok, en die loopt ook nog als nieuw. Alleen een 190D die is niet erg snel met een gewoon 2L blok, maar het loopt altijd.... | |
timmeeeh | maandag 16 januari 2006 @ 08:31 |
1- geen idee 2- als jij met deze auto aan komt zetten neemt niemand je meer serieus en kan je een fatsoenlijke baan wel vergeten. nu weet ik natuurlijk je sociale status niet, dus misschien is het wel een goede auto voor je. bovendien vind ik het een lelijke bak. en over dat boeren -en kamperimago: je vergeet turken. 3- geen idee. | |
GSi | maandag 16 januari 2006 @ 15:16 |
![]() Dit kan je er ook goed mee doen. En dit is nog maar een 2.0E 8V. | |
retteketet | maandag 16 januari 2006 @ 15:56 |
quote:Als je met een sjonnie - 190 aan komt zetten wel, ja. Een originele 190D of E is gewoon een nette wagen, bovendien is het een Mercedes. Een originele Mercedes is altíjd mooi! ![]() Pizza_Shooter: niet echt iets voor mij, gerookte achterlichten enzo... Doe mij maar een originele. De topsnelheid maakt me niet zoveel uit... Is wel leuk natuurlijk, maar het gaat in de eerste instantie om een betrouwbare eerste auto die niet te duur is. Waarom moet ik trouwens een 190D nemen? Een diesel verbruikt minder, maar is volgens mij duurder in de wegenbelasting in vergelijking met een 190E. [i]Edit: driften met een 190E... dan zou-ie achterwielaandrijving hebben, dus. Hebben ze dat zelf aangepast, of heeft zo'n ding standaard achterwielaandrijving? | |
j22flyingdownwind | maandag 16 januari 2006 @ 16:18 |
Waarom 'n 2.0? 1.8 is helemaal niet zo traag hoor, en is in verbruik toch behoorlijk wat gunstiger omdat t n wat nieuwere motor is ![]() ![]() | |
GSi | maandag 16 januari 2006 @ 16:19 |
quote:Heeft standaard RWD. | |
Hari-Bo | maandag 16 januari 2006 @ 16:20 |
quote:Een beetje kerel koopt een W124 serie ipv de kleinere W201 ![]() | |
HardBasss | maandag 16 januari 2006 @ 17:12 |
quote:Amen ![]() ![]() | |
Hari-Bo | maandag 16 januari 2006 @ 17:18 |
quote:Eentje die er verstand van heeft, maar natuurlijk de 250 5 cilinder diesels waren niet kapot te krijgen, er rijden nog genoeg zulke taxi's in amsterdam rond ![]() | |
HardBasss | maandag 16 januari 2006 @ 18:19 |
quote:*ahum* *kuch* daarom moest er bij de mijne na (pas) 240.000 km een andere kop op ![]() ik verkies de 300d, en die gaat er na deze 250td weer een komen *zucht* ze worden zeldzaam , iemand die slim is koopt zo'n kreng ![]() | |
retteketet | maandag 16 januari 2006 @ 18:48 |
Waarom is 'n W124 beter, afgezien van de grootte? En is zo'n ding veel zwaarder en duurder dan een 190? | |
Stefan250d | maandag 16 januari 2006 @ 19:36 |
quote:Ik heb een W124 250D (ongeveer 6 ton op de klok) en hij weegt ongeveer 200 kilo (1410kg) zwaarder dan een 190D Ik heb zelf gekozen voor een 124 omdat ik niet in een 190 pas, mijn keuze was dus niet erg moeilijk. Ik weet zelf niet precies wat de verschillen van de binnenkant zijn, maar die zullen niet heel erg zijn, het is allemaal iets kleiner... P.S Ik betaal ongeveer 91 euro per maand aan wegenbelasting..... | |
Hari-Bo | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:01 |
De grootste verschillen tussen die 2 types is het achterlicht en de 190 is een stukje kleiner, maar wat wel positief is van de lichtste dieseltjes het verbruik bijna 1:20 (!). Ikzelf rij nu een gerestaureerde 300D W123 ![]() ![]() | |
HardBasss | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:04 |
ik doe in me spaarzame vrije tijd lekker patsen in een w108 280s ![]() | |
Hari-Bo | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:06 |
quote:Ook hele schöne wagens ![]() Ikzelf heb nu in 1,5 jaar tijd; 3x 200D W123 1x W115 220D Automatic 1x 230E W123 1x 300D W123 ![]() | |
HardBasss | dinsdag 17 januari 2006 @ 13:23 |
quote:jij bent the man ![]() jammer dat MB zo vreselijk suckt tegenwoordig ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 17 januari 2006 @ 18:08 |
Mijn moeder heeft een W124 300E station, 7 ton op de teller. Echt een prima bak. ![]() Zo worden ze niet meer gemaakt. Snelle/originele 190 zijn wel aardig; maar de standaard 190D noemen ze in Duitsland "Wanderdüne", die is nl. echt niet vooruit te branden. | |
Stefan250d | dinsdag 17 januari 2006 @ 19:38 |
quote:Ben ik zeker met je eens, we hebben een C200 diesel gehad, en daar lag nog dezelfde motor in als in die van de 190 en de 200 serie (erg langzaam moet ik zeggen, maar we hebben er in 5 jaar bijna 3 ton op gezet dus dat deed hij zeker goed...) Ze zijn wel erg zuinig, alleen niet erg snel, het rijdt wel heel erg lekker hoor. | |
retteketet | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:01 |
quote:Dat weet ik wel, maar snelheid is niet echt een prioriteit... ik wil gewoon een mooie wagen (lees: een mercedes ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 17 januari 2006 @ 21:57 |
quote:Ze zijn wel erg langzaam hoor. 2CV kunnen bijna gaan buperduwen als ze je van de linkerbaan willen hebben. ![]() Ik zou proberen een nette 190E met injectie dus te scoren, 2 liter bij voorkeur. 2,6 Is ook erg leuk trouwens, maar niet gemakkelijk te vinden vrees ik. |