abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 april 2006 @ 22:46:49 #226
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37173434
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator vrijdag 21 april 2006 @ 22:47:55 #227
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37173461
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 22:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zal een merge-verzoek indienen, maar ik weet niet of er nu iemand is.
Ik heb er maar een gesloten voor het geval tong80 ook nog een derde topic gaat openen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_37173479
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 22:47 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb er maar een gesloten voor het geval tong80 ook nog een derde topic gaat openen.
  vrijdag 21 april 2006 @ 22:49:49 #229
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37173510
Ja, met het schaamrood op de wangen moet ik nu mijn mergeverzoek gaan intrekken .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 april 2006 @ 00:23:52 #230
7889 tong80
Spleenheup
pi_37175771
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 24 april 2006 @ 16:49:34 #231
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_37248687
Ik heb kennelijk iets verkeerds gedaan in de TT van dit topic:
PI Fok! Movie Trivia - April 2006 XIV

Zou een mod dit kunnen fixen?
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  maandag 24 april 2006 @ 16:51:10 #232
67640 SaintOfKillers
pi_37248761
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
TT aangepast.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 24 april 2006 @ 16:53:18 #233
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_37248839
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:51 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
Dank u!
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  donderdag 27 april 2006 @ 19:09:41 #234
22273 Dizer
Save the beard!
pi_37353759
Ola

Mag dit linkje: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/DVD-Aanschaf toegovoegd worden aan http://forum.fok.nl/topic/847768 OP en dan in het laatste zinnetje: De OP is hier te vinden en dan in de link van het woordje hier? Super
Friends don't let friends remain beardless...
  donderdag 27 april 2006 @ 19:13:11 #235
67640 SaintOfKillers
pi_37353921
Nee. Ik denk er nog niet aan. En val me niet lastig met dat soort trivialiteiten.
  donderdag 27 april 2006 @ 19:14:40 #236
22273 Dizer
Save the beard!
pi_37353983
quote:
Op donderdag 27 april 2006 19:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nee. Ik denk er nog niet aan. En val me niet lastig met dat soort trivialiteiten.
Dank je
Friends don't let friends remain beardless...
pi_37359099
Ehm... even een vraagje... mogen we in het Animé en Mangatopic een link plaatsen naar Animesuki? Wij downloaden onze fansubs eigenlijk altijd via bittorrent en ik ben bekend met de (ongeschreven) policy mbt Bittorrent-sites.

Animesuki is echter een site die er strikt voor zorgt dat alle series die in Amerika (de grootste markt voor animé met Engelse ondertiteling) uitgebracht (gaan) worden, verwijderd worden van de site. Het is dus een site met alleen maar 'legale' fansubs.
Een kleine uitleg van hun policy Licenced animé

Animesuki is voor veel mensen verreweg de belangrijkste site voor fansubs en wordt door zowel de gebruikers als de uitgevers gewaardeerd vanwege hun strikte policy mbt gelicenceerde series. Het zou dus fijn zijn als er gewoon naar verwezen kan worden in de openingspost...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 28 april 2006 @ 08:20:24 #238
67640 SaintOfKillers
pi_37367697
Ik zal het eventueel nog eens bespreken met mijn collega's, maar ik zou nee antwoorden.

Ten eerste zeggen ze zelf dat ze technisch gezien toch wel copyrights schenden, maar dat ze alles verwijderen op 't moment dat ze eigenlijk gaan vermoeden dat er iemand moeilijk over zou kunnen gaan doen, daar komt het toch op neer. Er is wel een verschil tussen legaal en oogluikend toelaten.

Ten tweede lijkt een rechtlijnig "beleid" vanuit Fok en FTR me wel handig en is het dan ook de bedoeling om de "geen warez" regel zonder uitzonderingen toe te passen.
pi_37368088
Het hele punt is dat de fansubs gemaakt worden zolang een serie enkel in Japan verkrijgbaar is. Er is geen hond van plan om een Japans gesproken serie zonder ondertiteling te bestellen uit Japan, dus de Japanse uitgevers verliezen er niets op.

Fansubs dienen echter als reclame, om de Amerikaanse uitgevers te kunnen tonen welke series men graag in Amerika uitgebracht wil zien. Het is dus niet alleen onschadelijk voor de Japanse uitgever, het is zelfs zeer goede reclame... De uitgevers weten dat en er bestaat dan ook een goede verstandshouding tussen de uitgevers en de fansubbers. Zodra een serie gelicenceerd wordt in Amerika, stoppen de fansubgroepen (de groepen die je op Animesuki kan vinden) met subben, omdat het oorspronkelijke doel behaald is (de serie onder de aandacht brengen van het Amerikaanse publiek en de Amerikaanse uitgevers.)

Zolang er enkel fansubs worden gemaakt van de Japanse uitgever, bestaat er een win-win situatie. De Japanse uitgever ziet hoe zijn serie bij de Amerikaanse uitgevers bekend wordt (en gelicenceerd wordt) en de Amerikaanse uitgever kan er op rekenen dat de fans bekend zijn met hun serie en dus eerder geneigd zijn om de DVD aan te schaffen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jordy-B op 28-04-2006 09:04:56 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 09:30:07 #240
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37368551
Ik snap hoe je de fansubs kunt zien als goede reclame voor de Japanse bedrijven, maar we moeten in het hele forum gewoon één lijn trekken mbt materiaal waarop copyrights berusten. Er zijn al vaker verzoeken gedaan waarbij aangegeven werd dat er op geen enkele andere manier aan bepaald materiaal te komen was dan bv via torrents en dat de makers er vast geen probleem mee zouden hebben. Dit is voor ons vaak niet alleen moeilijk om te controleren, maar je gaat je dan ook op een glijdende schaal begeven over wat wel en niet mag.

De twee argumenten die SoK noemt zijn daarom altijd van toepassing op welke vorm van copyrightschending dan ook.

Ik neem overigens aan dat iedereen in de Anime-topics toch wel weet waar ze die dingen moeten halen.
pi_37368713
De vaste gebruikers wel, ja... Maar het is voor de nieuwe mensen, die kennis willen maken met animé en fansubs, wel geinig als ze weten waar ze moeten zijn ...

Ach... en er zijn meer dingen praktisch legaal, doordat ze worden toegelaten. Het drugsbeleid, bijvoorbeeld.
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 09:40:14 #242
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37368778
Tja, Fok is daar gewoon het forum niet voor om er achter te komen...

-edit: het gedoogbeleid is in Nederland overboord gegooid na de rampen in Enschede en Volendam, behalve dan op het gebied van softdrugs. Daar wordt dan ook een laffe houding in aangenomen, maar da's een heel andere discussie. -
pi_37368879
'kee... Laat ik dan als voorbeeld voor hun goede bedoelingen nog even zeggen dat Animesuki al bestaat sinds 2002 en sindsdien nog maar één keer een brief heeft gehad van een uitgever (Media Factory Inc. Works... dat was in 2004) en daar gelijk gehoor aan heeft gegeven. De fansubgroepen die toen bezig waren met series van die uitgever, zijn ook gelijk gestopt.
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 09:45:50 #244
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37368900
Uhuh, maar de goeie bedoelingen zijn dus het punt niet.
pi_37369045
Het is onmogelijk dat Fok! in de problemen zou komen vanwege een link naar animesuki, om de simpele reden dat enkel Japanse bedrijven copyright op de series hebben. De RIAA en Brein hebben er niets over te vertellen. Komt bij dat als er één site een mailtje mag verwachten, dat enkel Animesuki zal zijn (en wellicht de 'schuldige' fansubbers...), maar dat Fok! ruim buiten schot blijft. (en het is niet alsof Fok! de enige is waar naar animesuki gelinkt zou worden).
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 10:01:08 #246
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37369228
Wat je nu aanvoert, gaat over het algemene beleid op Fok. Want er zijn nl. dan duizenden voorbeelden te verzinnen van torrents (en andere zaken waarop copyrights berusten) die Fok zou kunnen doorlaten.

Fok heeft in z'n policy staan alle copyrighted materiaal niet toe te staan, dus dan houdt het gewoon op.
pi_37370569
'kee... Zou er dan tenminste een geschreven policy kunnen komen die torrentsites verbiedt?

Ik vraag het namelijk wel netjes, maar er staat nergens dat het niet mag.
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 12:05:13 #248
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_37372309
In de FAQ van FTR staat:
quote:
Hou me niet langer in spanning...wat mag er dan niet?
Vragen naar of aanbieden van zaken met copyrights zoals links naar divx-films, ondertitels of mp3's van filmmuziek. Verder mag je niet vragen naar opnames van tv-programma's, daarvoor kun je bij de omroep terecht die het programma uitzond.
En in de policy staat:
quote:
Wat niet mag:
# Het plaatsen van links naar illegale zaken als warez, mp3's, simlocks etc of links daarnaar.
Dat zou toch genoeg moeten zijn...
pi_37372431
Torrentsites bevatten niet per se illegale content. Denk maar aan het gebruik van bittorrent voor het verspreiden van linux, bijvoorbeeld... Maar er is wel een algeheel verbod op torrent-sites op Fok!

Maar laat maar zitten... Het was gewoon onhandig om open kaart te spelen en het te vragen. Ik doe over 'n maandje ofzo wel gewoon of m'n neus bloedt, want dan is er geen haan die er naar kraait.
pi_37372489
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:09 schreef Jordy-B het volgende:
Torrentsites bevatten niet per se illegale content. Denk maar aan het gebruik van bittorrent voor het verspreiden van linux, bijvoorbeeld... Maar er is wel een algeheel verbod op torrent-sites op Fok!
sterker nog de nasa heeft z'n eigen earth programmatje op torrent gezet om bandbreedte te besparen..

overigens snap ik hjet punt wel om anime suki niet toe te laten, het ligt in een grijs gebioed..
in Japan rust er coyright op maar dan blijft de vraag of dat in NL ook zo is

en hoe zit het met het niet plaatsen van een link maar het vertellen over een site (dus geen lik plaatsen en alleen naam noemen, dit zie ik vaker voorbij komen en wordt nooit bestraft.. ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')