abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34117919
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De enige welke ik het hele topic al zuur zie doen ben jij hoor.
Kan je er niet tegen wanneer je een trollerig koekje van eigen deeg krijgt?

Wat jij wil joh, als jij niet wil discussiëren hoef je geen reacties meer van mij te verwachten.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 12:54:54 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34117945
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat jij wil joh, als jij niet wil discussiëren hoef je geen reacties meer van mij te verwachten.
Goh wat erg
Je bent juist altijd zo objectief en genuanceerd.
pi_34117971
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:53 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ja maaaarrrrrrrrrrrrr, dan komen we weer op het punt: Als mensen geen kinderen meer nemen, wie gaat dan jouw AOW betalen later? De premie die jij nu betaald is dan allang op hoor
Het geld dat nu naar de kinderen gaat, kan in het AOW-potje komen, dat vrijkomt om de vergrijzing op te vangen. We kunnen ophouden om met op ons 55-ste te stoppen met werken.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34117992
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Goh wat erg
Je bent juist altijd zo objectief en genuanceerd.
Ik ben niet objectief, en niet genuanceerd. Ik heb een mening. Jammer dat jij er niet mee om kunt gaan en op vreemde sneren moet vervallen.
pi_34118001
Afname van het geboortecijfer is wel een probleem hoor. In Beieren bijvoorbeeld kampen ze daar al jaren mee en dat is steeds meer aan het vergrijzen. Je krijgt daar waanzinnige premies als je kinderen krijgt, mijn zus krijgt voor haar vier kleintjes bijna 2000 euro netto per maand en hoeft dan dus ook niet te werken (crèches heb je daar trouwens nauwelijks). Als ze over straat loopt met haar drielingwagen gebeurt het regelmatig dat mensen voor haar applaudisseren, soms komen ze er zelfs voor uit de auto gestapt om haar een hand te geven en haar te bedanken dat ze Beieren toekomst geeft. Ze heeft ook al eens in het plaatselijke krantje gestaan. Zó erg wordt het dus als mensen geen kinderen meer krijgen.
mooi he, alles
pi_34118041
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:57 schreef phileine het volgende:
Afname van het geboortecijfer is wel een probleem hoor. In Beieren bijvoorbeeld kampen ze daar al jaren mee en dat is steeds meer aan het vergrijzen. Je krijgt daar waanzinnige premies als je kinderen krijgt, mijn zus krijgt voor haar vier kleintjes bijna 2000 euro netto per maand en hoeft dan dus ook niet te werken (crèches heb je daar trouwens nauwelijks). Als ze over straat loopt met haar drielingwagen gebeurt het regelmatig dat mensen voor haar applaudisseren, soms komen ze er zelfs voor uit de auto gestapt om haar een hand te geven en haar te bedanken dat ze Beieren toekomst geeft. Ze heeft ook al eens in het plaatselijke krantje gestaan. Zó erg wordt het dus als mensen geen kinderen meer krijgen.
Dramatische afname is een probleem, maar daar is in Nederland geen sprake van, bedenk dat die tweeduizend euro ook voor andere zaken gebruikt kan worden, bijvoorbeeld om de kosten van de vergrijzing op te vangen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 12:58:36 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34118042
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:56 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik ben niet objectief, en niet genuanceerd. Ik heb een mening. Jammer dat jij er niet mee om kunt gaan en op vreemde sneren moet vervallen.
Aha, dus jij mag WEL een tegendraadse mening geven, maar ik niet?
Ik vind het fijn dat jij lekker mee betaalt aan mijn kind. Dat is mijn mening. Dat je dat als sneren ziet is wel een beetje typerend. Je staat lekker open voor discussie inderdaad .
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 12:59:27 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34118066
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dramatische afname is een probleem, maar daar is in Nederland geen sprake van.
Dat is dus wel het geval
pi_34118084
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dramatische afname is een probleem, maar daar is in Nederland geen sprake van.
Nog niet. Maar als de ouders 100% voor de opvang van kinderen moeten gaan betalen wel
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_34118090
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Aha, dus jij mag WEL een tegendraadse mening geven, maar ik niet?
Ik vind het fijn dat jij lekker mee betaalt aan mijn kind. Dat is mijn mening. Dat je dat als sneren ziet is wel een beetje typerend. Je staat lekker open voor discussie inderdaad .
Wat jij wil joh, ik ga hier wel inhoudelijk verder door jouw posts te negeren.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 13:00:53 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34118112
Zo zijn ze bijvoorbeeld in Zweden bezig met diverse projecten waarbij ze proberen Vlaamse en Nederlandse gezinnen te laten emigreren naar Zweden. Omdat er hele gemeentes dusdanig leeglopen dat het openhouden van de noodzakelijke voorzieningen praktisch niet meer mogelijk is.

Heel erg goed, dalende geboortecijfers.
pi_34118139
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:00 schreef easy-going het volgende:

[..]

Nog niet. Maar als de ouders 100% voor de opvang van kinderen moeten gaan betalen wel
De besparing die dat voor de staat oplevert kan gebruikt worden om de problemen van vergrijzing te tackelen. Wellicht kunnen ouders solidariteit voor elkaar regelen, bijvoorbeeld dat elke ouder een bepaalde premie afstaat, afhankelijk van het inkomen, en dat daarmee de kinderopvang geregeld wordt.

Dan worden kindvrije mensen ontzien en hoeft kinderopvang niet zo'n aanslag op je inkomen te zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 13:01:39 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34118143
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:00 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat jij wil joh, ik ga hier wel inhoudelijk verder door jouw posts te negeren.
Je hebt een beetje moeite met de mening van andere he?
Jammer hoor. Zelfs contine trollen en gaan huilen wanneer je een koekje van eigen deeg krijgt. Ik snap dat je geen kinderen 'wil' je valt op mannen
pi_34118172
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:01 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De besparing die dat voor de staat oplevert kan gebruikt worden om de problemen van vergrijzing te tackelen.
Besparing? Wat dacht je van de extra toeslagen die die gezinnen krijgen wegens het verminderde inkomen? Edit: Als ze stoppen met werken that is.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_34118212
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:02 schreef beefcake het volgende:

[..]

Besparing? Wat dacht je van de extra toeslagen die die gezinnen krijgen wegens het verminderde inkomen? Edit: Als ze stoppen met werken that is.
Als dat zo was, dan zouden ze nu toch al massaal stoppen met werken? Die toeslagen hoef je trouwens niet te geven, niemand die je dat verplicht. Ouders moeten betere afspraken maken zodat de druk niet volledig op de moeder komt.
pi_34118218
Ik vind het zo stom geregeld dat de kinderen van nu later voor de ouderen moeten zorgen. Die regeling is krom! Zorg gewoon dat iedereen zélf voor zijn oude dag spaart, ipv nu voor de ouderen te betalen. Dan "hoeven" de vrouwen ook geen kinders meer te fokken.

En dat eeuwige "Kinderen neem je niet, die krijg je": Je kiest er toch zeker zelf voor? De ooievaar staat heus niet onverwachts op de stoep.
pi_34118280
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:04 schreef Toeps het volgende:
Ik vind het zo stom geregeld dat de kinderen van nu later voor de ouderen moeten zorgen. Die regeling is krom! Zorg gewoon dat iedereen zélf voor zijn oude dag spaart, ipv nu voor de ouderen te betalen. Dan "hoeven" de vrouwen ook geen kinders meer te fokken.
Yep, een generatie moet voor zichzelf kunnen zorgen.
quote:
En dat eeuwige "Kinderen neem je niet, die krijg je": Je kiest er toch zeker zelf voor? De ooievaar staat heus niet onverwachts op de stoep.
Inderdaad, misschien om het geheel te romantiseren, maar je hebt er de volle keuze in.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 13:06:33 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34118305
quote:
Grappig. En hoe had de eerste generatie welke aow ontving dat dan moeten regelen?
quote:
Nee, maar wel onverwacht NIET op de stoep op het moment dat je het wel zou willen.
pi_34118382
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Grappig. En hoe had de eerste generatie welke aow ontving dat dan moeten regelen?
Ja, ik besef dat het een generatie scheef loopt, maar goed, zo werkt het niet, dus tijd voor een verandering.
quote:
Nee, maar wel onverwacht NIET op de stoep op het moment dat je het wel zou willen.
Raar dat het zinnetje dan altijd gebruikt wordt door mensen mét kinderen die menen dat ze allerlei privilleges hebben. Of denken ze soms dat ze "blessed" zijn?
pi_34118403
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:03 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als dat zo was, dan zouden ze nu toch al massaal stoppen met werken? Die toeslagen hoef je trouwens niet te geven niemand die je dat verplicht.
Die toeslagen krijg je, die geef je niet. En natuurlijk zou je nu niet al stoppen met werken. Door de kinderopvangtoeslag hou je meer geld over dan wanneer je thuis zit en andere soorten toeslag en kwijtscheldingen ontvangt. Maar voor de staat zal het niet veel uitmaken of ze kinderopvangtoeslag geven of extra huurtoeslag en zorgtoeslag. Dus van besparing is dan geen sprake.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_34118463
De kosten die komen met het verschuiven van de AOW-kosten naar de generatie die er recht op heeft, kun je best uitsmeren over meerdere generaties zodat de huidige generatie niet dubbel hoeft te betalen (bovenop de hoge kosten voor de babyboomers).
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 13:11:54 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34118479
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:09 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja, ik besef dat het een generatie scheef loopt, maar goed, zo werkt het niet, dus tijd voor een verandering.
Ja, maar dan moet 1 generatie dus 2 generaties inlopen. Hoe wilde je dat doen?
quote:
Raar dat het zinnetje dan altijd gebruikt wordt door mensen mét kinderen die menen dat ze allerlei privilleges hebben. Of denken ze soms dat ze "blessed" zijn?

Jij stoort je aan dat kindern nemen/krijgen verhaal. 'Die ooievaar staat niet onverwacht op de stoep'

Daarop zeg ik dat dat klopt, maar dat het WEL mogelijk is dat diezelfde ooiveaar NIET komt opdagen, terwijl je dat WEL wil. Daarom dus krijgen ipv nemen. Wat je bovenstaande reactie daarmee te maken heeft is mij een raadsel

Overigens gebruik ik het zinnetje nooit, ondanks dat mijn vrouw en ik langere tijd ongewenst kinderloos zijn geweest.Wel ben ik van mening dat ik 'blessed' ben nu ik uiteindelijk een gezonde dochter heb.
pi_34118561
Who cares dat die ooievaar niet komt opdagen? Dat heeft toch niks met deze discussie te maken? Het gaat hier juist om de mensen die het wél nemen ("krijgen") van kinderen bejubelen, en díe komen ook met die opmerking aanzetten.

En verder postte net iemand een linkje waar je die ooievaar dan kunt bestellen. Rainbowkids of zo...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 13:16:51 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34118653
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:14 schreef Toeps het volgende:
Who cares dat die ooievaar niet komt opdagen?
Weet ik veel, JIJ begint erover, niet ik.
pi_34118655
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:09 schreef beefcake het volgende:

[..]

Die toeslagen krijg je, die geef je niet.
De overheid geeft ze, ik weet niet of iemand geld krijgt als er al een inkomen in huis is?
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:09 schreef beefcake het volgende:
En natuurlijk zou je nu niet al stoppen met werken. Door de kinderopvangtoeslag hou je meer geld over dan wanneer je thuis zit en andere soorten toeslag en kwijtscheldingen ontvangt. Maar voor de staat zal het niet veel uitmaken of ze kinderopvangtoeslag geven of extra huurtoeslag en zorgtoeslag. Dus van besparing is dan geen sprake.
Vergeet niet dat je met "de staat" eigenlijk kindvrije mensen bedoelt, want die betalen voor moeders. Maar nogmaals, waarom maken ouders niet fatsoenlijke afspraken over wie wat wanneer doet? Waarom komt de druk steeds maar op de moeder?

Kinderen zijn nog steeds de verantwoordlijkheid van de ouders, het is geen gemeenschapsbezit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')