Nee hoor, dit soort voorstanders van stevig gezag en monocultuur mag van mij naar een land waarin ze dat er stevig ingeramd hebben. Saoudie Arabie sluit daarbij aan. De VS heeft, wat je er ook van mag vinden, een stevige multicultuur en krachtige organisaties die burgerrechten bevechten. En daarvoor ook de overheid kunnen bekritiseren,, zonder dat ze dat op uitzetting of gevangenisstraf komt te staan.quote:
of weer een probleem met de allochtonen ....quote:Op zondag 15 januari 2006 12:26 schreef Meki het volgende:
Alweer Amerikaanse probleem
Er zijn duidelijke definities voor wie allochtoon is. Iemand met een of meerdere ouders van niet Westerse geboorte. Voor de meeste van die landen kan je alle geldstromen vanuit het Westen koppelen aan het willen terugnemen van emigranten en/of hun nazaten. Een paar landen geven zelfs kinderen van emigranten zelf een dubbele nationaliteit.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Wie is allochtoon? Ik heb wel een voorouder van een generatie of 6 terug die niet in NL geboren is, kan ik het land uit bij overtreding, naar jouw normen?
Een in NL geboren persoon met ouders die beide uit zeg Turkije komen, het kind heeft (alleen) een NL paspoort, hoe wil jij die naar Turkije sturen? Turkije ziet je aankomen, een Nederlands rotjong daar over de grens te willen dumpen..
Dat Wilhelmus zingen zal dan dus verplicht zijn en dat is juist goed voor types als jij.quote:Zo! Niet in *mijn* Nederland hoor. Geen sprake van dat ik dat kutlied over dietschen bloed en het respecteren van die Spaanse koning ga zingen.
Het enige deel van de maatregelen dat specifiek tegen allochtonen gericht is, is het uitzetten/ deporteren. Alle andere maatregelen, waarvan er maar een deel genoemd is, zijn tegen zowel allochtone als autochtone mensen die zich niet goed genoeg gedragen gericht.quote:Moge ons land bewaard blijven voor de mensen die menen dat allochtonen geen deel van de probleemloze samenleving uitmaken en autochtonen geen deel van de problemen.
Nu worden belachelijk veel mensen vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Als je maar glashard blijft ontkennen ook al ligt het bewijs voor je neus op tafel dan wordt je niet zo snel veroordeeld. Om het duidelijk te maken waarom de bewijslast lichter moet: ik heb liever dat er 1 iemand onterecht voor moord veroordeeld wordt dan dat er 10 gevaarlijke moordenaars door gebrek aan bewijs vrij komen en weer aan het moorden kunnen slaan. Dit is ook van toepassing op kleinere misdrijven, liever dat er een keertje iemand onschuldig loopt te schoffelen of graffiti verwijderen dan dat hele volksstammen zich onbestraft kunnen blijven misdragen. Dat is momenteel wel de situatie in Nederland, er worden zoveel mensen vrijgesproken door de hoge bescherming van de individu dat dat de samenleving ernstige schade toebrengt. Jij staat voor egoïsme, ik voor collectivisme.quote:En vooral: mogen we verschoond blijven van de mensen die onze vrije westerse verworvenheden willen afschaffen uit naam van de vrije westerse samenleving..
Minder zware bewijslast, minder burgerrechten, aparte regels voor sommige burgers.. Rot op naar een land waar ze zo'n overheid hebben, als je dat zo fijn lijkt.. Saoudie Ararbië lijkt me wel wat voor jou.
quote:Op zondag 15 januari 2006 12:40 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
of weer een probleem met de allochtonen ....
denk dat het aantal eminems wel mee zal vallen![]()
Er is niets tegen de multiculinaire samenleving. Die was er door de informatiemaatschappij toch wel gekomen, immigranten of niet. Je kan ook gerechten eten uit landen waar maar heel weinig immigranten vandaan komen dus de aanwezigheid van immigranten kan je niet hard koppelen aan het eten van buitenlands eten. We willen alleen de positieve invloeden uit het buitenland en niet de negatieve, en dat is absoluuut niet hypocriet ofzo.quote:Basp1 - zondag 15 januari 2006 @ 11:53
En hoeveel van de kindertejs hier die tegen de multiculturele samenlevening zijn doen wel vrolijk mee aan de buitenlandse eetcultuur. Verplicht droge aardappels met slecht vlees vreten voor al die xenofobe kindertjes.
Ons land heeft een zeer rijke geschiedenis. We zijn over de hele wereld geweest en hebben een wereldwijd rijk gehad. Van bepaalde politieke stromingen moeten we ons daar vooral voor schamen maar ik denk dat we daar vooral trots op moeten zijn.quote:nummer_zoveel - zondag 15 januari 2006 @ 12:15
Dus als we allemaal het volkslied zingen van jongs af aan komt de trots voor Nederland weer terug, net als in Amerika het geval is?
Ik weet het niet hoor, ik vind Nederland niet te vergelijken met Amerika. Amerika stelt iets voor in de wereld, maar Nederland is niet meer zoals in de Gouden Eeuw. Waar moeten wij trots op zijn? Onze individualistische instelling en onze nuchterheid misschien? Juist, en dan gaan wij geen volksliederen zingen op school. Doe maar normaal, doe je al gek genoeg.
Natuurlijk ben ik aan de ene kant blij hier te wonen en vind ik het knap wat we bereikt hebben hier, toch een der rijkste landen van de wereld! Maar moet dat steeds gezegd worden, neen. Heb wel wat beters te doen...
Ben dus tegen het zingen van het volkslied op school, die tijd steken ze maar in nutterige zaken, bv de nederlandse taal goed onder de knie krijgen. Daar hebben die kids meer aan!
Het maakt niet uit waar het probleem vandaan komt, het moet bestreden worden.quote:Meki - zondag 15 januari 2006 @ 12:26
Alweer Amerikaanse probleem
Het ene kwaad rechtvaardigd het andere nog niet.quote:nummer_zoveel - zondag 15 januari 2006 @ 12:54
Gezeik over cocainedealende Antillianen. Maar ondertussen poedert half Nederland in het weekend wel z'n neus.
Niet alleen allochtonen, gewoon alle straffen voor iedereen mogen wat hoger. Schrik er echt van wat voor belachelijk lage straffen worden gegeven, nu ook weer die Sonja S die haar kindje Savannah vermoordde, een eis van ik geloof 8 jaar???!quote:Op zondag 15 januari 2006 13:25 schreef whosvegas het volgende:
Wel vind ik dat je allochtone jongeren een kans moet bieden. Als ze bij voorbaat al kansloos zijn op de nederlandse arbeidsmark (ik weet dus niet of dit zo is) en alleen maar in aanmerking komen voor een goedkope woning in een pauperwijk, vind ik het niet zo gek dat ze die kant opgeduwd worden. Dus je moet ze wel perspectief bieden, maar als ze het dan verkloten, dan moeten ze (na 1 kans te hebben gekregen) hard worden aangepakt.
Vind dat je niet echt slecht spelt ofzo, of doe je dat nu expres in deze zin?quote:Het taalonderwijs op school is onderdaad erbarmelijk (ik weet het, ikzelf ben daar een goed voorbeeld van).
Nederland heeft juist heel veel om trots op te zijn. Als nederland wat groter was geweest dan hadden we het zelfde aanzien gehad als Engeland of Frankerijk. Afgelopen week was in het nieuws dat mensen uit amerika naar onze delta werken zijn komen kijken. En dat is niet voor niks, we hebben gewoon in de wereld op tal van terrijnen een goede naam.quote:ik vind Nederland niet te vergelijken met Amerika. Amerika stelt iets voor in de wereld, maar Nederland is niet meer zoals in de Gouden Eeuw. Waar moeten wij trots op zijn? Onze individualistische instelling en onze nuchterheid misschien?
Nee niet expres, ik heb gewoon dikke vingers en maak erg veel typefouten.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vind dat je niet echt slecht spelt ofzo, of doe je dat nu expres in deze zin?
Ik kom vanavond nog wel inhoudelijk op je stuk terugquote:Op zondag 15 januari 2006 13:45 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Nee niet expres, ik heb gewoon dikke vingers en maak erg veel typefouten.
Ik kijk de zinnen dan vlug door en haal 90% eruit, maar er blijft wel het een en ander hangen.
Meestal zijn het dus geen taal of spellingsfouten maar typefouten want als ik ergens over twijfel dan knal ik het in google of een digitaal woordenbook. Maar ik twijfel wel te vaak over de spelling, gelukkig leer je door het opzoeken wel steeds beter de correcte spelling en hoef je steeds minder vaak iets op te zoeken. Ik moet zeggen dat ik vaker twijfel over een Nederlands woord als over een Engels woord. *schaamt zich*
Wás, ja...quote:Op zondag 15 januari 2006 11:46 schreef Flumina het volgende:
Spijkenisse was juist toch grotendeels blank, of vergis ik me hierin?
Bij mij verslechtert het juist door al dat ge-internet. Hier op Fok let men nog wel een beetje op de spelling, maar er zijn forums waar iedereen zo snel mogelijk een zo kort mogelijke post geeft en dan neem je al snel het een en ander over. Heb steeds meer moeite met wanneer je 'jou' en 'jouw' moet gebruiken bv.quote:Maar vind jij niet ook dat bijvoorbeeld op fok schrijven je spel-kunst verbetert? Bij mij wel.
Hoeveel gemeenten in Nederland zijn er met meer dan 50% allochtonen?quote:Op zondag 15 januari 2006 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wás, ja...
Net als de rest van Nederland.
Je hebt maar een klein aantal kutgasten nodig om een klein stadje te verzieken hoor.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:01 schreef Koewam het volgende:
[..]
Hoeveel gemeenten in Nederland zijn er met meer dan 50% allochtonen?
Juist ja.
Ik ga nog liever terug dan dat ik m'n kinderen zou laten dwingen mee te doen aan dergelijke fascistoïde pauperrituelen.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:43 schreef ZureMelk het volgende:
Op lagere scholen moet elke dag het Wilhelmus gezongen worden en moet de vaderlandsliefde (als Nederland het vaderland is natuurlijk) eringeramd worden.
Ja, en daar hoeven het niet eens persé allochtonen voor te zijn.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:41 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Je hebt maar een klein aantal kutgasten nodig om een klein stadje te verzieken hoor.
Perfect.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:11 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Ik ga nog liever terug dan dat ik m'n kinderen zou laten dwingen mee te doen aan dergelijke fascistoïde pauperrituelen.
Nee, maar ik wil dan ook dat al het tuig aangepakt wordt. Het verschilt alleen soms per soort tuig wat de beste aanpak is.quote:nummer_zoveel - zondag 15 januari 2006 @ 19:14
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:41 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Je hebt maar een klein aantal kutgasten nodig om een klein stadje te verzieken hoor.
Ja, en daar hoeven het niet eens persé allochtonen voor te zijn.
Alleen is dat meestal wel zo.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en daar hoeven het niet eens persé allochtonen voor te zijn.![]()
In stadjes en dorpjes waar een handjevol allochtonen woont heb je in het algemeen geen overlast van ze.quote:
Zolang ze in de minderheid zijn niet, nee.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In stadjes en dorpjes waar een handjevol allochtonen woont heb je in het algemeen geen overlast van ze.
Niet noodzakelijk waar, het dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom daar hebben een klein aantal allochtonen in het verleden voor series inbraken en vernielingen gezorgd.quote:Op zondag 15 januari 2006 19:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In stadjes en dorpjes waar een handjevol allochtonen woont heb je in het algemeen geen overlast van ze.
Mis. Er is een CBS-definitie, die wordt vrij breed gehanteerd, die stelt "Iemand waarvan tenminste één ouder in het buitenland is geboren". Er komt geen 'westersheid' aan te pas. Het is ook geen wettelijke of vastgelegde definitie.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:47 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Er zijn duidelijke definities voor wie allochtoon is. Iemand met een of meerdere ouders van niet Westerse geboorte.
Je stelt voor Nederlandse staatsburgers te straffen voor het bestaan van 'internationale geldstromen' en dubbele nationaliteiten? Mag dan ook iedere Nederlander van onverdachte geboorte, maar met toeristische internationale geldstroomverantwoordelijkheden richting Turkije daarnaar worden gedeporteerd - hij vindt het immers daar ook leuk?quote:Voor de meeste van die landen kan je alle geldstromen vanuit het Westen koppelen aan het willen terugnemen van emigranten en/of hun nazaten. Een paar landen geven zelfs kinderen van emigranten zelf een dubbele nationaliteit.
Voor andere landen als bv Turkije zou je ze natuurlijk gewoon kunnen droppen op dezelfde manier waarop veel illegalen hier komen. Gewoon stiekem over de grens zetten. Laat hen maar bewijzen dat het Nederlanders zijn.
En van welk land maakte de Antillen toen deel uit?quote:Als alternatief voor dat laatste (vanwege diplomatieke redenen) kan je nare gasten ook gewoon deporteren naar verre delen van het Koninkrijk. Bv de Antillen. Zij hebben jarenlang als beleid gehad criminele Antillianen te stimuleren te vertrekken naar met name Nederland (echt waar dit is echt regeringsbeleid geweest) dus kunnen we ze deze gunst ook terug verlenen.
Ik zou graag willen dat je dit iets beter uitwerktquote:Dat Wilhelmus zingen zal dan dus verplicht zijn en dat is juist goed voor types als jij.
Dit soort kleine verplichtingen die absoluut ten alle tijden worden nageleefd zorgen voor discipline wat een goed middel is tegen een houding als de jouwe. Bij alles roepen dat je zelf wel uitmaakt wat en hoe je het doet is nu juist onderdeel van het probleem. We moeten af van die vrijblijvendheid, burger zijn heeft zo zijn verplichtingen. Als je dat niet bevalt ga je gewoon naar een land waar niemand het een reet kan schelen hoe alles en iedereen zich vermaakt. Ik pleit voor veel meer sociale controle.
In de anoniemiteit van de grote steden is er een stuk minder druk om je te gedragen. Als mensen elkaar weer durven te corrigeren doordat ze weten dat ze politie en justitie aan hun zijde hebben mocht iemand zich niet willen aanpassen dan zal de sociale controle zelfs in de grote steden weer sterk toenemen.
Heb je daarvan voorbeelden? Dus dat er bewijsmateriaal is, maar dat vanwege ontkenning iemand wordt vrijgesproken? Ik kan zo een paar zaken opnoemen waarbij er stelselmatig ontkend werd, maar er op basis van bewijsmateriaal veroordeeld werd. En volgens mij is dat gebruikelijke praktijk. Er wordt zelfs met enige regelmaat een ontkennende verdachte veroordeeld op basis van flinterdun, later onjuist gebleken 'bewijs'materiaal.quote:Nu worden belachelijk veel mensen vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Als je maar glashard blijft ontkennen ook al ligt het bewijs voor je neus op tafel dan wordt je niet zo snel veroordeeld.
Jij claimt dat ik sta voor egoïsme. Ik ben dat niet met je eens, ik ben bepaald geen egoïst. Je zou me individualist kunnen noemen, maar dan ben ik er nog steeds een die overtuigd is van noodzaak tot allerlei inspanningen van iedereen om goed en fatsoenlijk te kunnen samenleven.quote:Jij staat voor egoïsme, ik voor collectivisme.
bron ?quote:Op zondag 15 januari 2006 12:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gezeik over cocainedealende Antillianen. Maar ondertussen poedert half Nederland in het weekend wel z'n neus.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |