abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34078149
En hoeveel van de kindertejs hier die tegen de multiculturele samenlevening zijn doen wel vrolijk mee aan de buitenlandse eetcultuur. Verplicht droge aardappels met slecht vlees vreten voor al die xenofobe kindertjes.
pi_34078431
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee hoor, dit soort voorstanders van stevig gezag en monocultuur mag van mij naar een land waarin ze dat er stevig ingeramd hebben. Saoudie Arabie sluit daarbij aan. De VS heeft, wat je er ook van mag vinden, een stevige multicultuur en krachtige organisaties die burgerrechten bevechten. En daarvoor ook de overheid kunnen bekritiseren,, zonder dat ze dat op uitzetting of gevangenisstraf komt te staan.
TS zou ook de VS te slap vinden, laat hem aub gaan leven in een land waarin zijn gewenste regiem werkelijkheid is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34078778
Dus als we allemaal het volkslied zingen van jongs af aan komt de trots voor Nederland weer terug, net als in Amerika het geval is?
Ik weet het niet hoor, ik vind Nederland niet te vergelijken met Amerika. Amerika stelt iets voor in de wereld, maar Nederland is niet meer zoals in de Gouden Eeuw. Waar moeten wij trots op zijn? Onze indivudialistische instelling en onze nuchterheid misschien? Juist, en dan gaan wij geen volksliederen zingen op school. Doe maar normaal, doe je al gek genoeg.

Natuurlijk ben ik aan de ene kant blij hier te wonen en vind ik het knap wat we bereikt hebben hier, toch een der rijkste landen van de wereld! Maar moet dat steeds gezegd worden, neen. Heb wel wat beters te doen...

Ben dus tegen het zingen van het volkslied op school, die tijd steken ze maar in nutterige zaken, bv de nederlandse taal goed onder de knie krijgen. Daar hebben die kids meer aan!

[ Bericht 0% gewijzigd door nummer_zoveel op 15-01-2006 12:28:13 ]
  zondag 15 januari 2006 @ 12:18:43 #54
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34078863
gewoon de mariniers op af sturen.

geef ze flink wat gratis bier en zeg dat je wegkijkt zolang ze het tuig ff flink aanpakken...

probleem opgelost
De wereld is op hol geslagen
pi_34079090
Alweer Amerikaanse probleem
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 15 januari 2006 @ 12:40:17 #56
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34079508
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:26 schreef Meki het volgende:
of weer een probleem met de allochtonen ....

denk dat het aantal eminems wel mee zal vallen
De wereld is op hol geslagen
  zondag 15 januari 2006 @ 12:47:56 #57
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34079762
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Wie is allochtoon? Ik heb wel een voorouder van een generatie of 6 terug die niet in NL geboren is, kan ik het land uit bij overtreding, naar jouw normen?
Een in NL geboren persoon met ouders die beide uit zeg Turkije komen, het kind heeft (alleen) een NL paspoort, hoe wil jij die naar Turkije sturen? Turkije ziet je aankomen, een Nederlands rotjong daar over de grens te willen dumpen..
Er zijn duidelijke definities voor wie allochtoon is. Iemand met een of meerdere ouders van niet Westerse geboorte. Voor de meeste van die landen kan je alle geldstromen vanuit het Westen koppelen aan het willen terugnemen van emigranten en/of hun nazaten. Een paar landen geven zelfs kinderen van emigranten zelf een dubbele nationaliteit.
Voor andere landen als bv Turkije zou je ze natuurlijk gewoon kunnen droppen op dezelfde manier waarop veel illegalen hier komen. Gewoon stiekem over de grens zetten. Laat hen maar bewijzen dat het Nederlanders zijn. Als alternatief voor dat laatste (vanwege diplomatieke redenen) kan je nare gasten ook gewoon deporteren naar verre delen van het Koninkrijk. Bv de Antillen. Zij hebben jarenlang als beleid gehad criminele Antillianen te stimuleren te vertrekken naar met name Nederland (echt waar dit is echt regeringsbeleid geweest) dus kunnen we ze deze gunst ook terug verlenen.
quote:
Zo! Niet in *mijn* Nederland hoor. Geen sprake van dat ik dat kutlied over dietschen bloed en het respecteren van die Spaanse koning ga zingen.
Dat Wilhelmus zingen zal dan dus verplicht zijn en dat is juist goed voor types als jij.
Dit soort kleine verplichtingen die absoluut ten alle tijden worden nageleefd zorgen voor discipline wat een goed middel is tegen een houding als de jouwe. Bij alles roepen dat je zelf wel uitmaakt wat en hoe je het doet is nu juist onderdeel van het probleem. We moeten af van die vrijblijvendheid, burger zijn heeft zo zijn verplichtingen. Als je dat niet bevalt ga je gewoon naar een land waar niemand het een reet kan schelen hoe alles en iedereen zich vermaakt. Ik pleit voor veel meer sociale controle.
In de anoniemiteit van de grote steden is er een stuk minder druk om je te gedragen. Als mensen elkaar weer durven te corrigeren doordat ze weten dat ze politie en justitie aan hun zijde hebben mocht iemand zich niet willen aanpassen dan zal de sociale controle zelfs in de grote steden weer sterk toenemen.
quote:
Moge ons land bewaard blijven voor de mensen die menen dat allochtonen geen deel van de probleemloze samenleving uitmaken en autochtonen geen deel van de problemen.
Het enige deel van de maatregelen dat specifiek tegen allochtonen gericht is, is het uitzetten/ deporteren. Alle andere maatregelen, waarvan er maar een deel genoemd is, zijn tegen zowel allochtone als autochtone mensen die zich niet goed genoeg gedragen gericht.
quote:
En vooral: mogen we verschoond blijven van de mensen die onze vrije westerse verworvenheden willen afschaffen uit naam van de vrije westerse samenleving..
Minder zware bewijslast, minder burgerrechten, aparte regels voor sommige burgers.. Rot op naar een land waar ze zo'n overheid hebben, als je dat zo fijn lijkt.. Saoudie Ararbië lijkt me wel wat voor jou.
Nu worden belachelijk veel mensen vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Als je maar glashard blijft ontkennen ook al ligt het bewijs voor je neus op tafel dan wordt je niet zo snel veroordeeld. Om het duidelijk te maken waarom de bewijslast lichter moet: ik heb liever dat er 1 iemand onterecht voor moord veroordeeld wordt dan dat er 10 gevaarlijke moordenaars door gebrek aan bewijs vrij komen en weer aan het moorden kunnen slaan. Dit is ook van toepassing op kleinere misdrijven, liever dat er een keertje iemand onschuldig loopt te schoffelen of graffiti verwijderen dan dat hele volksstammen zich onbestraft kunnen blijven misdragen. Dat is momenteel wel de situatie in Nederland, er worden zoveel mensen vrijgesproken door de hoge bescherming van de individu dat dat de samenleving ernstige schade toebrengt. Jij staat voor egoïsme, ik voor collectivisme.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_34079926
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:40 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

of weer een probleem met de allochtonen ....

denk dat het aantal eminems wel mee zal vallen
of 2pac of 50 cent of Snoop dogs
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_34079964
Gezeik over cocainedealende Antillianen. Maar ondertussen poedert half Nederland in het weekend wel z'n neus.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:20:45 #60
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34080780
quote:
Basp1 - zondag 15 januari 2006 @ 11:53
En hoeveel van de kindertejs hier die tegen de multiculturele samenlevening zijn doen wel vrolijk mee aan de buitenlandse eetcultuur. Verplicht droge aardappels met slecht vlees vreten voor al die xenofobe kindertjes.
Er is niets tegen de multiculinaire samenleving. Die was er door de informatiemaatschappij toch wel gekomen, immigranten of niet. Je kan ook gerechten eten uit landen waar maar heel weinig immigranten vandaan komen dus de aanwezigheid van immigranten kan je niet hard koppelen aan het eten van buitenlands eten. We willen alleen de positieve invloeden uit het buitenland en niet de negatieve, en dat is absoluuut niet hypocriet ofzo.
quote:
nummer_zoveel - zondag 15 januari 2006 @ 12:15

Dus als we allemaal het volkslied zingen van jongs af aan komt de trots voor Nederland weer terug, net als in Amerika het geval is?
Ik weet het niet hoor, ik vind Nederland niet te vergelijken met Amerika. Amerika stelt iets voor in de wereld, maar Nederland is niet meer zoals in de Gouden Eeuw. Waar moeten wij trots op zijn? Onze individualistische instelling en onze nuchterheid misschien? Juist, en dan gaan wij geen volksliederen zingen op school. Doe maar normaal, doe je al gek genoeg.

Natuurlijk ben ik aan de ene kant blij hier te wonen en vind ik het knap wat we bereikt hebben hier, toch een der rijkste landen van de wereld! Maar moet dat steeds gezegd worden, neen. Heb wel wat beters te doen...

Ben dus tegen het zingen van het volkslied op school, die tijd steken ze maar in nutterige zaken, bv de nederlandse taal goed onder de knie krijgen. Daar hebben die kids meer aan!
Ons land heeft een zeer rijke geschiedenis. We zijn over de hele wereld geweest en hebben een wereldwijd rijk gehad. Van bepaalde politieke stromingen moeten we ons daar vooral voor schamen maar ik denk dat we daar vooral trots op moeten zijn.

We hebben velle wetenschappelijke ontdekkingen en uitvindingen gedaan en grote bijdrages op tal van terreinen geleverd. Op cultureel gebied hebben we een zeer rijk erfgoed opgebouwd met talrijke grote schrijvers, filosofen en kunstenaars. Onze schilders zijn ongeëvenaard.

Ook vandaag de dag hebben we een land waar we trots op kunnen zijjn. Een relatief sterke economie en een welvaartsniveau dat tot de hoogsten ter wereld behoord. Gezien hoe klein Nederland is hebben we best een redelijke internationale invloed en respect.

Het taalonderwijs op school is inderdaad erbarmelijk (ik weet het, ikzelf ben daar een goed voorbeeld van). Op het VMBO moet het niveau naar het huidige VWO niveau. En voor het VWO moet het uiteraard een heel stuk beter. Hoe kunnen we nu trots op onze cultuur zijn als we nauwelijks uit onze woorden kunnen komen? Maar een beter taalgevoel zal vanaf de kleuterschool opgebouwd moeten worden. Dus voordat het op middelbare scholen beter zal worden zijn we alweer 10 jaar verder.
quote:
Meki - zondag 15 januari 2006 @ 12:26
Het maakt niet uit waar het probleem vandaan komt, het moet bestreden worden.
Bovendien is de gangsterrap cultuur allang internationaal en is het dus een internationaal probleem geworden. Ook hebben in de jaren 60 en 70 de hippies ook kiemen voor de verloedering gezaaid. Ironisch genoeg zijn juist deze mensen nu aan de macht en hebben ze na heel lang de problemen te ontkennen nog steeds sterk de neiging om alle schuld bij de rechtse autochtoon te leggen terwijl ze zelf een sterke bijdrage aan de verloedering hebben gehad.

Meki, ben je nog steeds boos op Fok? En is het nog steeds kerst?
quote:
nummer_zoveel - zondag 15 januari 2006 @ 12:54
Gezeik over cocainedealende Antillianen. Maar ondertussen poedert half Nederland in het weekend wel z'n neus.
Het ene kwaad rechtvaardigd het andere nog niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door ZureMelk op 15-01-2006 13:46:34 (Typo's) ]
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  zondag 15 januari 2006 @ 13:25:54 #61
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34080929
Wel vind ik dat je allochtone jongeren een kans moet bieden. Als ze bij voorbaat al kansloos zijn op de nederlandse arbeidsmark (ik weet dus niet of dit zo is) en alleen maar in aanmerking komen voor een goedkope woning in een pauperwijk, vind ik het niet zo gek dat ze die kant opgeduwd worden. Dus je moet ze wel perspectief bieden, maar als ze het dan verkloten, dan moeten ze (na 1 kans te hebben gekregen) hard worden aangepakt.
Are you nuts??
pi_34081055
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:25 schreef whosvegas het volgende:
Wel vind ik dat je allochtone jongeren een kans moet bieden. Als ze bij voorbaat al kansloos zijn op de nederlandse arbeidsmark (ik weet dus niet of dit zo is) en alleen maar in aanmerking komen voor een goedkope woning in een pauperwijk, vind ik het niet zo gek dat ze die kant opgeduwd worden. Dus je moet ze wel perspectief bieden, maar als ze het dan verkloten, dan moeten ze (na 1 kans te hebben gekregen) hard worden aangepakt.
Niet alleen allochtonen, gewoon alle straffen voor iedereen mogen wat hoger. Schrik er echt van wat voor belachelijk lage straffen worden gegeven, nu ook weer die Sonja S die haar kindje Savannah vermoordde, een eis van ik geloof 8 jaar???!
pi_34081126
quote:
Het taalonderwijs op school is onderdaad erbarmelijk (ik weet het, ikzelf ben daar een goed voorbeeld van).
Vind dat je niet echt slecht spelt ofzo, of doe je dat nu expres in deze zin?
  zondag 15 januari 2006 @ 13:32:28 #64
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34081141
quote:
ik vind Nederland niet te vergelijken met Amerika. Amerika stelt iets voor in de wereld, maar Nederland is niet meer zoals in de Gouden Eeuw. Waar moeten wij trots op zijn? Onze individualistische instelling en onze nuchterheid misschien?
Nederland heeft juist heel veel om trots op te zijn. Als nederland wat groter was geweest dan hadden we het zelfde aanzien gehad als Engeland of Frankerijk. Afgelopen week was in het nieuws dat mensen uit amerika naar onze delta werken zijn komen kijken. En dat is niet voor niks, we hebben gewoon in de wereld op tal van terrijnen een goede naam.
Are you nuts??
  zondag 15 januari 2006 @ 13:45:03 #65
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34081571
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vind dat je niet echt slecht spelt ofzo, of doe je dat nu expres in deze zin?
Nee niet expres, ik heb gewoon dikke vingers en maak erg veel typefouten.
Ik kijk de zinnen dan vlug door en haal 90% eruit, maar er blijft wel het een en ander hangen.
Meestal zijn het dus geen taal of spellingsfouten maar typefouten want als ik ergens over twijfel dan knal ik het in google of een digitaal woordenbook. Maar ik twijfel wel te vaak over de spelling, gelukkig leer je door het opzoeken wel steeds beter de correcte spelling en hoef je steeds minder vaak iets op te zoeken. Ik moet zeggen dat ik vaker twijfel over een Nederlands woord als over een Engels woord. *schaamt zich*
pi_34081879
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:45 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Nee niet expres, ik heb gewoon dikke vingers en maak erg veel typefouten.
Ik kijk de zinnen dan vlug door en haal 90% eruit, maar er blijft wel het een en ander hangen.
Meestal zijn het dus geen taal of spellingsfouten maar typefouten want als ik ergens over twijfel dan knal ik het in google of een digitaal woordenbook. Maar ik twijfel wel te vaak over de spelling, gelukkig leer je door het opzoeken wel steeds beter de correcte spelling en hoef je steeds minder vaak iets op te zoeken. Ik moet zeggen dat ik vaker twijfel over een Nederlands woord als over een Engels woord. *schaamt zich*
Ik kom vanavond nog wel inhoudelijk op je stuk terug .
Maar vind jij niet ook dat bijvoorbeeld op fok schrijven je spel-kunst verbetert? Bij mij wel.

Hoe dan ook, duidelijk geschreven posts die proberen weer te geven wat je bedoelt, en hoe je tot die mening komt zijn belangrijker dan posts zonder typefouten. Mijn complimenten voor je heldere schrijfsels, die duidelijk geen eenregelige schreeuwposts zijn.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34081929
Spijkenisse.

Kutdorp met alleen maar Nederlanders
  zondag 15 januari 2006 @ 13:56:33 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_34081954
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:46 schreef Flumina het volgende:
Spijkenisse was juist toch grotendeels blank, of vergis ik me hierin?
Wás, ja...

Net als de rest van Nederland.
The End Times are wild
pi_34082117
quote:
Maar vind jij niet ook dat bijvoorbeeld op fok schrijven je spel-kunst verbetert? Bij mij wel.
Bij mij verslechtert het juist door al dat ge-internet. Hier op Fok let men nog wel een beetje op de spelling, maar er zijn forums waar iedereen zo snel mogelijk een zo kort mogelijke post geeft en dan neem je al snel het een en ander over. Heb steeds meer moeite met wanneer je 'jou' en 'jouw' moet gebruiken bv.
pi_34082133
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wás, ja...

Net als de rest van Nederland.
Hoeveel gemeenten in Nederland zijn er met meer dan 50% allochtonen?

Juist ja.
  zondag 15 januari 2006 @ 17:41:40 #71
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34090865
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:01 schreef Koewam het volgende:

[..]

Hoeveel gemeenten in Nederland zijn er met meer dan 50% allochtonen?

Juist ja.
Je hebt maar een klein aantal kutgasten nodig om een klein stadje te verzieken hoor.
  zondag 15 januari 2006 @ 18:11:41 #72
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_34092068
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:43 schreef ZureMelk het volgende:
Op lagere scholen moet elke dag het Wilhelmus gezongen worden en moet de vaderlandsliefde (als Nederland het vaderland is natuurlijk) eringeramd worden.
Ik ga nog liever terug dan dat ik m'n kinderen zou laten dwingen mee te doen aan dergelijke fascistoïde pauperrituelen.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_34093997
quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:41 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Je hebt maar een klein aantal kutgasten nodig om een klein stadje te verzieken hoor.
Ja, en daar hoeven het niet eens persé allochtonen voor te zijn.
  zondag 15 januari 2006 @ 19:19:13 #74
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34094188
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:11 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Ik ga nog liever terug dan dat ik m'n kinderen zou laten dwingen mee te doen aan dergelijke fascistoïde pauperrituelen.
Perfect.

Zie je wel dat het zou werken beste mensen!
quote:
nummer_zoveel - zondag 15 januari 2006 @ 19:14

quote:
Op zondag 15 januari 2006 17:41 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Nee, maar ik wil dan ook dat al het tuig aangepakt wordt. Het verschilt alleen soms per soort tuig wat de beste aanpak is.
  zondag 15 januari 2006 @ 19:19:15 #75
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_34094191
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Alleen is dat meestal wel zo.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_34094336
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:19 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Alleen is dat meestal wel zo.
In stadjes en dorpjes waar een handjevol allochtonen woont heb je in het algemeen geen overlast van ze.
pi_34094617
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:22 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

In stadjes en dorpjes waar een handjevol allochtonen woont heb je in het algemeen geen overlast van ze.
Zolang ze in de minderheid zijn niet, nee.
  zondag 15 januari 2006 @ 21:08:19 #78
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34099443
quote:
Op zondag 15 januari 2006 19:22 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk waar, het dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom daar hebben een klein aantal allochtonen in het verleden voor series inbraken en vernielingen gezorgd.
Nu doen ze dat nog steeds maar is het helaas geen klein aantal meer.

Ik denk dat er zat dorpen zijn waar een klein aantal allochtonen de boel verziekt.
Vaak krijg je dan een tegenreactie. In mijn oude dorp zijn er nu skinheads die met witte veters en bretels rondlopen. Die had je vroeger toen ik er nog woonde niet. Door de toename van de problemen met de allochtonen zijn ze als tegenreactie vanuit de outochtone jongeren ontstaan.
Het trieste is dat linkse politici vaak roepen dat al dat racisme de oorzaak is dat allochtonen niet integreren en zich misdragen terwijl het overduidelijk andersom is.
Maar in hun dwangmatige politieke correctheid draaien GroenLinks aanhangers en co graag oorzaak en gevolg om.
pi_34100239
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:47 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Er zijn duidelijke definities voor wie allochtoon is. Iemand met een of meerdere ouders van niet Westerse geboorte.
Mis. Er is een CBS-definitie, die wordt vrij breed gehanteerd, die stelt "Iemand waarvan tenminste één ouder in het buitenland is geboren". Er komt geen 'westersheid' aan te pas. Het is ook geen wettelijke of vastgelegde definitie.
quote:
Voor de meeste van die landen kan je alle geldstromen vanuit het Westen koppelen aan het willen terugnemen van emigranten en/of hun nazaten. Een paar landen geven zelfs kinderen van emigranten zelf een dubbele nationaliteit.
Voor andere landen als bv Turkije zou je ze natuurlijk gewoon kunnen droppen op dezelfde manier waarop veel illegalen hier komen. Gewoon stiekem over de grens zetten. Laat hen maar bewijzen dat het Nederlanders zijn.
Je stelt voor Nederlandse staatsburgers te straffen voor het bestaan van 'internationale geldstromen' en dubbele nationaliteiten? Mag dan ook iedere Nederlander van onverdachte geboorte, maar met toeristische internationale geldstroomverantwoordelijkheden richting Turkije daarnaar worden gedeporteerd - hij vindt het immers daar ook leuk?

Stiekum mensen ergens de grens over zetten: dat zijn Nederlandse staatsburgers die je het land uit knikkert. Lekkere overheid wel, die blijkbaar een wet heeft waarmee eigen staatsburgers het eigen land uit gedonderd kunnen worden. Of is er geen wet, en gooit de overheid wetteloos mensen het land uit?

Nog afgezien van de internationale onwettigheid ervan. Noem mij maar gezagsgetrouw en fatsoenlijk, ik hecht aan de wet en deugdelijke naleving ervan. En ik hecht aan een overheid die ván en vóór de eigen staatsburgers is.
quote:
Als alternatief voor dat laatste (vanwege diplomatieke redenen) kan je nare gasten ook gewoon deporteren naar verre delen van het Koninkrijk. Bv de Antillen. Zij hebben jarenlang als beleid gehad criminele Antillianen te stimuleren te vertrekken naar met name Nederland (echt waar dit is echt regeringsbeleid geweest) dus kunnen we ze deze gunst ook terug verlenen.
En van welk land maakte de Antillen toen deel uit?
quote:
Dat Wilhelmus zingen zal dan dus verplicht zijn en dat is juist goed voor types als jij.
Dit soort kleine verplichtingen die absoluut ten alle tijden worden nageleefd zorgen voor discipline wat een goed middel is tegen een houding als de jouwe. Bij alles roepen dat je zelf wel uitmaakt wat en hoe je het doet is nu juist onderdeel van het probleem. We moeten af van die vrijblijvendheid, burger zijn heeft zo zijn verplichtingen. Als je dat niet bevalt ga je gewoon naar een land waar niemand het een reet kan schelen hoe alles en iedereen zich vermaakt. Ik pleit voor veel meer sociale controle.
In de anoniemiteit van de grote steden is er een stuk minder druk om je te gedragen. Als mensen elkaar weer durven te corrigeren doordat ze weten dat ze politie en justitie aan hun zijde hebben mocht iemand zich niet willen aanpassen dan zal de sociale controle zelfs in de grote steden weer sterk toenemen.
Ik zou graag willen dat je dit iets beter uitwerkt . Waaraan meet jij af dat het mij aan displine of burgerzin ontbreekt?
quote:
Nu worden belachelijk veel mensen vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Als je maar glashard blijft ontkennen ook al ligt het bewijs voor je neus op tafel dan wordt je niet zo snel veroordeeld.
Heb je daarvan voorbeelden? Dus dat er bewijsmateriaal is, maar dat vanwege ontkenning iemand wordt vrijgesproken? Ik kan zo een paar zaken opnoemen waarbij er stelselmatig ontkend werd, maar er op basis van bewijsmateriaal veroordeeld werd. En volgens mij is dat gebruikelijke praktijk. Er wordt zelfs met enige regelmaat een ontkennende verdachte veroordeeld op basis van flinterdun, later onjuist gebleken 'bewijs'materiaal.
quote:
Jij staat voor egoïsme, ik voor collectivisme.
Jij claimt dat ik sta voor egoïsme. Ik ben dat niet met je eens, ik ben bepaald geen egoïst. Je zou me individualist kunnen noemen, maar dan ben ik er nog steeds een die overtuigd is van noodzaak tot allerlei inspanningen van iedereen om goed en fatsoenlijk te kunnen samenleven.

Je kwalificeert jezelf als staand voor collectivisme. Wel, dan weet ik in ieder geval zeker dat ik jouw wereld niet wil. Wélk collectivisme je ook voorstaat (facsisme, communisme, weetikveelisme), in mijn wereld zijn mensen geen mieren en leiden alle pogingen om van mensen mieren te maken tot verderf en ellende. Ik pleit voor vrijheid (en fatsoen).
pi_34103475
En weer open. Hou het netjes, Drugshond is in de buurt.

Je was me net voor

[ Bericht 66% gewijzigd door Drugshond op 16-01-2006 23:17:50 ]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 13:03:08 #81
138665 Pagan_poetry
Hail Denmark !!!
pi_34156480
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
bron ?

ken namelijk niemand in mijn vriendenkring die hard drugs gebruikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')