abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2006 @ 00:24:31 #1
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34069348
'Dit is the ghetto. Ja, toch!'
Bron : Ad.NL
quote:
SPIJKENISSE - Inbraken, branden, meisjes die moeten vluchten voor hitsige hangjongeren.

De meeste vaders en moeders bij het plein van basisschool De Akkers zijn uit Rotterdam en Den Haag naar Spijkenisse verhuisd vanwege die overlast. Nu leven ze weer in een probleemwijk.

,,Ik zou niet weten waarom ik hier nog zou willen wonen,’’ zegt de 34-jarige Corrie. ,,Ik voel me hier niet meer veilig. ’s Avonds durf ik al helemaal niet naar buiten.’’ Zes jaar geleden is Corrie uit liefde vanuit Capelle aan den IJssel naar De Akkers gekomen. Haar vriend wilde voor geen goud naar Capelle, verklaart ze, maar het leuke van Spijkenisse is er wel af. ,,Zeker na wat er de afgelopen tijd is gebeurd.’’

Vorige week vrijdagmiddag ontaardde een voetbalwedstrijd aan de Herfstakker in een grote vechtpartij. Zaterdag viel een groep jongeren binnen bij een gezin aan de Tijmdonk, terwijl een etmaal daarvoor een familie in de naastgelegen wijk Waterland werd overvallen. In de nacht van maandag op dinsdag werden vijf auto’s aan de Krommedreef in de brand gestoken. Diezelfde nacht raakte een woning aan de Dreef zwaar beschadigd door in brand gestoken vuilcontainers en woensdagavond moest een 16-jarig meisje op de Lenteakker vluchten voor straatrovers.

En dat zijn de verhalen die de krant halen, maar er speelt veel meer in De Akkers. De moeders verhalen over inbraken, zwervers in hun portiek, glas in de zandbakken en kinderspeelplaatsen waar duistere types hangen.

,,Lang leve de anonimiteit van de slaapstad,’’ schampert vader Erik. Hij is uit Rotterdam-Zuid gevlucht voor de rondslingerende injectienaalden en belandde in een op het oog aardig buurtje in de Spijkenisser jaren-tachtigwijk. ,,Maar op een gegeven moment stond het onkruid daar zó hoog in de voortuinen,’’ gebaart de dertiger. ,,Daar voelde ik me niet veilig. Nu ben ik verhuisd naar een andere buurt in De Akkers: een klein straatje, waar iedereen elkaar kent en in de gaten houdt. Daarom zijn er geen problemen.’’

Toch denkt Erik aan verhuizen. ,,Ik wil naar het oosten, als ik daar werk kan krijgen. Niet om deze wijk, hoor. Ik ben gewoon heel de Randstad zat. Veel te druk.’’

Tot die tijd zingt hij het wel uit in De Akkers. Als iedereen z’n tuin zou bijhouden, zou het onveiligheidsgevoel in de wijk al een stuk verminderen, denkt hij. Van Corrie moet in elk geval ’de rust terugkeren’. Hoe? Dat weet zij niet zo snel. ,,Ik ben lid van de bewonerscommissie Lenteakker en we willen de problemen zo snel mogelijk bespreken. Er moet iets gebeuren.’’

Een andere moeder weet wel een oplossing: ,,Die Antillianen moeten terug. In elk geval die jongens die bij het winkelcentrum rondhangen.’’ Haar plan krijgt bijval.

De 16-jarige ’Ice’ (’M’n naam geef ik niet. De politie weet wie ik ben’) denkt daar heel anders over. Hij woont best in z’n flatje, nog geen minuut lopen van de snackbar waar hij wat voor hangt. ,,Dit is the ghetto. Ja, man. De Akkers is helemaal goed. Ja, man.’’ Met z’n opvallende oorbellen, kinpiercing, petje en oversized Fubu-jas is de gelijkenis met R&B-icoon 50 Cent opvallend. Net als de Amerikaanse rapper heeft hij meiden om zich heen zwermen.

Kelly, (16) roze sjaal en witte gewatteerde jas: ,Ik weet wie de jongens zijn, die hier rondhangen.Ik weet hoe ze zijn en voel me daarom niet onveilig.’’ De 17-jarige Ashley denkt er net zo over: ,,En anders heb ik altijd m’n broers nog.’’ Ashley voelt zich pas onveilig als de politie door de buurt surveilleert. ,,Dan weet je dat er iets kan gebeuren.’’

Ook Ice heeft weinig op met de wetsdienaren. ,,Ze kennen me, weet je. Ze zitten achter me aan om drugs en zo.’’ Nee, hij is geen crimineel. Nou, ’half half, een beetje’.

Dat andere mensen bang voor hem kunnen zijn, vindt hij hun probleem. ,,Dat moeten zij weten,’’ lacht hij. ,,Dit is the ghetto. Ja, toch.’’
Het is al lang niet meer beperkt tot de grote steden. Nederland gaat ten onder aan de multiculturele samenleving als we die multiculturele samenleving niet zo snel mogelijk gaan inperken. Als er nu niet hard wordt ingegrepen is elke stad hopeloos verloren binnen korte tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 16-01-2006 23:19:47 ]
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  zondag 15 januari 2006 @ 00:27:25 #2
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_34069446
En wat voor harde ingrepen stel jij voor?
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_34069488
Je wilt ontsnappen aan de verloedering, dus je verhuist naar SPijkenisse? Tsja, dan word Spijkenisse inderdaad een vergaarbak van domme mensen....

In Fryslân geen verloedering hoor Nou ja, behalve in Harkema, maar dat wilden ze in 1930 al platgooien
  zondag 15 januari 2006 @ 00:43:54 #4
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34069985
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Je wilt ontsnappen aan de verloedering, dus je verhuist naar SPijkenisse? Tsja, dan word Spijkenisse inderdaad een vergaarbak van domme mensen....

In Fryslân geen verloedering hoor Nou ja, behalve in Harkema, maar dat wilden ze in 1930 al platgooien
Waan je maar niet veilig, wat er nu in de randstad gebeurt zal in de toekomst ook in Friesland gebeuren. Dat het nu nog relatief meevalt is juist een extra reden om wat te doen omdat er nog een hoop te redden valt.

Allochtonen die veroordeeld worden, en dan heb ik het dus niet over kleine verkeersovertredingen, moeten direct retour afzender ook al zijn ze hier geboren. Op lagere scholen moet elke dag het Wilhelmus gezongen worden en moet de vaderlandsliefde (als Nederland het vaderland is natuurlijk) eringeramd worden. Als mensen het gevoel hebben dat politie en justitie daadwerkelijk overtreders en misdadigers aanpakken inplaats van alleen maar laf goedwillende burgers voor allerlei kleine overtredingen te pakken dan zullen ze veel meer aangifte doen en opletten aangezien dat dan weer zin heeft. Het land zou gelijk een stuk leefbaarder worden. Meer cellen, meer capaciteit bij justitie, minder zware bewijslasten, afschaffen van strafvermindering en vervroegd vrijlaten, betere benutting strafcapaciteit, snellere juridische procedures, maatregelen tegen eindeloos procederen (beroep verliezen=hogere straf), minder regels maar de regels die er zijn strenger handhaven, meer aanzien voor de politie door oa zware straffen tegen belediging agenten, vluchten, verzet bij aanhouding, zeer zware straffen op bezit van wapens die niet specifiek voor zelfverdediging zijn, geen Cohen politiek maar gelijk keihard aanpakken zodat het tuig weet dat ze niets in de wijk te vertellen hebben etc etc.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  zondag 15 januari 2006 @ 00:45:53 #5
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 15 januari 2006 @ 00:48:13 #6
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34070109
  zondag 15 januari 2006 @ 00:50:11 #7
89730 Drugshond
pi_34070170
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:43 schreef ZureMelk het volgende:
Op lagere scholen moet elke dag het Wilhelmus gezongen worden en moet de vaderlandsliefde (als Nederland het vaderland is natuurlijk) eringeramd worden.
Ieeeks, alsjeblieft niet.

Voor de rest veel one-liners (met een nieuwe overheid voorop).

Ik begin al een vermoeden te krijgen.
pi_34070176
Elke dag het Wilhelmus zingen

Dat brengt rust en vrede in het leven
pi_34070193
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:50 schreef Drugshond het volgende:
Ik begin al een vermoeden te krijgen.
  zondag 15 januari 2006 @ 00:51:47 #10
89730 Drugshond
  zondag 15 januari 2006 @ 00:53:05 #11
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_34070261
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:24 schreef ZureMelk het volgende:
'Dit is the ghetto. Ja, toch!'
[..]

Het is al lang niet meer beperkt tot de grote steden. Nederland gaat ten onder aan de multiculturele samenleving als we die multiculturele samenleving niet zo snel mogelijk gaan inperken. Als er nu niet hard wordt ingegrepen is elke stad hopeloos verloren binnen korte tijd.
Ik zie het woord allochtoon niet in het stukje voor
pi_34070314
Het wordt idd tijd die ellendige amerikaanse cultuur uit te bannen waarin geld en wijfe het enige belangrijke lijken te zijn
  zondag 15 januari 2006 @ 01:01:48 #13
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34070531
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:54 schreef gelly het volgende:
Het wordt idd tijd die ellendige amerikaanse cultuur uit te bannen waarin geld en wijfe het enige belangrijke lijken te zijn
De rapcultuur is inderdaad ook een van de grote achterlijke verderfelijke invloeden waar we zo snel mogelijk vanaf moeten.
pi_34070601
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:01 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

De rapcultuur is inderdaad ook een van de grote achterlijke verderfelijke invloeden waar we zo snel mogelijk vanaf moeten.
Rapcultuur ? kapitalisme bedoel je.
  zondag 15 januari 2006 @ 01:06:45 #15
45511 TimmyAsd
pi_34070683
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:01 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

lekker gabberen en de nazi uithangen, daar komen we ver mee
  zondag 15 januari 2006 @ 01:06:55 #16
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_34070691
Tis inderdaad erg gezellig hier in Spijkenisse, die auto's die afgebrand zijn was hier om de hoek. Woon dus in de Akkers, al 25 jaar en het wordt inderdaad steeds gekker hier. Zie het helaas niet snel veranderen.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
  zondag 15 januari 2006 @ 01:08:33 #17
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34070755
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:53 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ik zie het woord allochtoon niet in het stukje voor
Degenen die in het laatste gedeelte geïnterviewed worden bv. Maar in zijn algemeenheid is de verloedering met de toename van het aantal allochtonen rechtevenredig toegenomen.

Dat wil niet zeggen dat allochtonen die van zeer jongs af aan gedrilled worden in de liefde voor Nederland niet een goede bijdrage kunnen leveren. Voor degenen die zeg ouder als 8 zijn en geen grote bewondering, respect en trouw voor Nederland hebben ontwikkeld is er niet zoveel hoop meer. Diegenen ben je liever kwijt als rijk. Overigens is dat niet alleen voor allochtonen het geval, een klein deel zeer linkse zelfhatende internationalistische autochtonen zijn net zo schuldig aan alle rotzooi als allochtonen die zich geen Nederlander voelen.
  zondag 15 januari 2006 @ 01:10:30 #18
45511 TimmyAsd
pi_34070816
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:08 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Degenen die in het laatste gedeelte geïnterviewed worden bv. Maar in zijn algemeenheid is de verloedering met de toename van het aantal allochtonen rechtevenredig toegenomen.

Dat wil niet zeggen dat allochtonen die van zeer jongs af aan gedrilled worden in de liefde voor Nederland niet een goede bijdrage kunnen leveren. Voor degenen die zeg ouder als 8 zijn en geen grote bewondering, respect en trouw voor Nederland hebben ontwikkeld is er niet zoveel hoop meer. Diegenen ben je liever kwijt als rijk. Overigens is dat niet alleen voor allochtonen het geval, een klein deel zeer linkse zelfhatende internationalistische autochtonen zijn net zo schuldig aan alle rotzooi als allochtonen die zich geen Nederlander voelen.
Die zijn dan meteen links? Autochtonen kunnen er ook aardig wat van, allochtonen nemen dit simpelweg over. Je aversie tegen links/allochtonen is niet te zien hoor
  zondag 15 januari 2006 @ 01:11:05 #19
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34070837
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Rapcultuur ? kapitalisme bedoel je.
Ik snap je hele reply niet.

Dankzij kapitalisme is Nederland weer opgekropen uit de puinhopen van de tweede wereldoorlog.
Hoe kan je daar nu tegen zijn?

Alleen wereldvreemde rooie rakkers zijn tegen kapitalisme omdat ze niet beseffen dat alles wat ze hier in Nederland hebben daar aan te danken is.
  zondag 15 januari 2006 @ 01:11:31 #20
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_34070853
Het is allemaal de schuld van die verdomde babyboomers met hun zogenaamde vrijgevochten rechten
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zondag 15 januari 2006 @ 01:14:28 #21
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_34070945
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:50 schreef SCH het volgende:
Elke dag het Wilhelmus zingen

Dat brengt rust en vrede in het leven
Elke dag het Wilhelmus zingen klinkt een beetje stom maar neem maar van mij aan dat zoiets een van de meeste simpele en effectieve manieren is als je er op jonge leeftijd mee begint. In Amerika zingen ze ook het volkslied op scholen en dat werkt. Wat je met dat patriottisme doet hangt verder van het land en de omstandigheden af. Dat hoeft helemaal niet zoals in Amerika of in andere landen.
pi_34070965
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:08 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Degenen die in het laatste gedeelte geïnterviewed worden bv.
Ashley en Kelly zijn p.d. allochtonen?
pi_34070977
quote:
Waan je maar niet veilig, wat er nu in de randstad gebeurt zal in de toekomst ook in Friesland gebeuren. Dat het nu nog relatief meevalt is juist een extra reden om wat te doen omdat er nog een hoop te redden valt.
Waarom denk je dat?
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_34070985
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:14 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

In Amerika zingen ze ook het volkslied op scholen en dat werkt.
Hoe bedoel je, "dat werkt"?
  zondag 15 januari 2006 @ 01:16:00 #25
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_34071004
quote:
Op zondag 15 januari 2006 01:10 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Die zijn dan meteen links? Autochtonen kunnen er ook aardig wat van, allochtonen nemen dit simpelweg over. Je aversie tegen links/allochtonen is niet te zien hoor
Wat nemen allochtonen van autochtonen over?? Volgens is dat het omgekeerde van wat er gebeurt. Ik zeg niet dat autochtonen heilig zijn, maar ik weet wel dat er hier een aantal groepen allochtonen zijn die gewoon hun goddelijke gang gaan en dat is geen overgenomen gedrag hoor.
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')