quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:15 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ze zouden allemaal eens mee moeten doen aan de TTK-wedstrijdDaar mag je ook voor tekenen!
quote:Op donderdag 19 januari 2006 11:49 schreef jaap393 het volgende:
en nog een keertje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wow, mooi zeg! Welk programma heb je daarvoor gebruikt? Photoshop, Painter?quote:[afbeelding]
nog eentje, ik wilde eerst een tekstje bij toevoegen, maar niet aan toe gekomen.
Wat winnen we dan?quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:15 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ze zouden allemaal eens mee moeten doen aan de TTK-wedstrijdDaar mag je ook voor tekenen!
Eer, en de mogelijkheid om mee te dingen bij het onderwerp van de volgende maand.quote:
Daar ben ik te lui voor hoorquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Eer, en de mogelijkheid om mee te dingen bij het onderwerp van de volgende maand.
quote:
dankuquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:45 schreef Golgo13 het volgende:
[..]
wow, mooi zeg! Welk programma heb je daarvoor gebruikt? Photoshop, Painter?
Ik ben niet zo goed in het gebruik van digitale programma's![]()
In het volgende plaatje zie je hoe ie de tak mist en dood neervalt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Die is leuk!
Dat veranderd mij mening over dit plaatje niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
In het volgende plaatje zie je hoe ie de tak mist en dood neervalt.
Het was te proberen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat veranderd mij mening over dit plaatje niet..
Leuk!quote:
Whehe, hoe bruut.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
In het volgende plaatje zie je hoe ie de tak mist en dood neervalt.
van foto, uit mn koppie lukt me dat nietquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:46 schreef Golgo13 het volgende:
btw: je hebt een hele cleane tekenstijl, heb je die laatste tekeningen zelf gemaakt of van een foto nagetekend?
Zelfs dat wordt niet mooi bij mij.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:06 schreef Biancavia het volgende:
Jeetje, wat een talentjes hier!
Ik hou het maar bij schilderen op nummer.
Ik gebruik eerst een H2 potlood voor de heel lichte lijnen (contouren) en ga daarna steeds donker werken. Als je de contour heel licht tekent kun je em later makkelijk weggummen (met kneedgum).quote:Op zondag 29 januari 2006 19:50 schreef Maisnon het volgende:
SF, dat is inderdaad wel sneaky, maar het wordt er natuurlijk niet minder mooi op, ik heb nogal moeite met dingen weglaten
, maar nu ik het zo zie ga ik het zeker een keer proberen. Is het niet zo dat je eerst een paar simpele contouren wel tekent en daarna weggumt?
En waarom teken je niet meer?quote:Op zondag 29 januari 2006 20:02 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik gebruik eerst een H2 potlood voor de heel lichte lijnen (contouren) en ga daarna steeds donker werken. Als je de contour heel licht tekent kun je em later makkelijk weggummen (met kneedgum).
Ik gebruikte deze techniek omdat bij de de "normale procedure" je eigenlijk allerlei soorten grijs hebt en de tekening ook snel vies wordt. En zeker omdat ik tot B6 potloden gebruikte waren vlekken niet gewenst![]()
Tijdgebrek en ik richt me wat meer op illustratie/ graphic design. De tekening van Dali kostte me meer dan 3 weken... En ik werd te kritischquote:
Gewoon thuisquote:Op maandag 30 januari 2006 14:06 schreef Seneca het volgende:
ScienceFriction, waar kan ik ook zo leren tekenen als jij!!!
Tuurlijk, maar als je wilt leren tekenen dan moet je wel weten hoe een gezicht is opgebouwdquote:Op maandag 30 januari 2006 14:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Een gezicht bestaat bijna niet uit lijnen, de schaduwen zijn belangrijker.
wow dat haar!quote:Op zondag 29 januari 2006 16:39 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Sarah Michelle Gellar. Ook weer van een paar jaar geleden (ik teken nauwelijks meer). Ik gebruikte vaak de "overbelichtingstechniek". Het voordeel ervan is dat je minder hoeft te tekenen, omdat je hersenen het ontbrekende gedeelte zelf invullen. Het is een beetje het abstraheren van een foto zoals in de wereldberoemde tekening van Che Guevarra.
Een echte tekenpurist zal zeggen dat een tekening altijd bestaat uit lijnen. Als je met toon gaat werken, begint het meer schilderen te worden.quote:Op maandag 30 januari 2006 14:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Een gezicht bestaat bijna niet uit lijnen, de schaduwen zijn belangrijker.
Ja voroal dat haar is erg goed vind ik, het oor trouwens ook. Veel grijswaarden en detail. Zelf kom ik meestal zo ver niet omdat ik het haar maar wat vlugger en schetsmatiger doe om er vaaf te zijn. (En ik teken meestal alleen maar met één tekenpotlood gewoon HB ofzo op A4tjes uit de printer.)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |